35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

heb gister eerste echo gehad (ben 8 wkn) en... kloppend hartje gezien en gehoord!!!!

Ik vind het een wonder..... dat na al die jaren en op 'mijn leeftijd'

Even een ieniemienie-poging om te reageren op jullie...

Watever: troost je, ik zit ook midden in de verbouwing (al bijna 2 jr. vandaar mijn naam) en dat duurt zeker nog een jaar, zo niet twee.... en dat met m'n ex! Maar op de een of andere manier vind ik verbouwen leuk, alleen wou ik nu dat het toch wel een keertje klaar was. Maarja, ex doet ook alles naast z'n gewone full time baan. Hoe lang zitten jullie er nog in en doen jullie ook alles zelf of heb je een aannemer? Als het straks allemaal klaar is ben je het zo weer vergeten joh....

En Pira jij ook dus?

Beertje, gaat alles goed met jou en kleine Beer? (ik zie dat al helemaal voor me, een echt, klein ijsbeertje in het wiegje! Is het allemaal niet heel zwaar of ben je vooral aan het genieten?
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
hi meiden!!! vandaag is ons hele huis gewit, yoehoeee die man is zo snel zalig! alles weer strak wit, fris.......helemaal blij ermee!

nu ben ik helemaal OP. tja ongemerkt loop je toch met vanalles te slepen. de poetsvrouw is nu bezig maar ben zelf nu gaan zitten, alles doet me beetje zeer. vanavond zal t wel pizza worden

SNOK wauw 2cm ontsluiting dusse er is vanalles gaande, spannend!!!! hou ons op de hoogte meis! voel je geen krampen of rommelige buik-rug? tjeeee besef me ineens dat ik na jou aan de beurt ben. brrrrrr krijg ineens de bibbers hahah

Varadientje in alle opzichten een fijn weekend voor de boeg, geniet ervan!!!

Carlot wat prettig dat de arboman achter je staat en je situatie enigszins in kan schatten. zorg goed voor jezelf hè en doe rustig aan. hoe voel je je zelf de laatste dagen?

Beer haaha ik zie je al tellen, 1, 2, 3, en beertje! kan t me zo voorstellen. t'is een achtbaan lijkt me zo. bijna weekend, kan hopelijk beerman je weer beetje helpen. succes meis!

Klussertje mooi hè die eerste echo!! dan is t pas "echt" tenminste voor mij voelde t zo. t besef dat er een kindje in je groeit.

ja wij heben 2e huis in de bergen en dat is afgelopen jaar helemaal opgeknapt, nu nog afwerkingen, inrichten enz maar pff ben t zat. maak continue lijstjes voor de mannen en dan kijken ze er niet op.........heel typisch....dus moeten ze steeds voor van die ukdingetjes terugkomen.

lieve meiden allemaal fijne avond, XX
Hé meiden even kort en ego: we gaan morgen een weekendje weg naar Brabant, heb er zin in! Mag zondag testen, maar ik denk niet dat het raak is. M'n darmen zijn weer flink aan het rommelen en dat is voor mij altijd een teken dat m'n menstruatie eraan komt. Ook zijn de pijnlijke borsten die ik had verdwenen. De progesteroncapsules die ik gebruik houden de bloeding tegen, mijn ervaring is dat ik 2-3 dagen na het stoppen hiermee, ongesteld word. Dat zou zondag of maandag zijn. Dus "voor de vorm" zal ik zondag een testje doen maar ik weet eigenlijk al zeker dat ik niet zwanger ben . Tot volgende week! Fijn weekend allemaal!
@Snok; is 2 cm ontsluiting nu al niet wat te vroeg? Ik heb overigens geen idee hoe dat zit. Erg spannend allemaal.

@Carlot; gelukkig dat het allemaal meeviel bij de bedrijfsarts. Moet je wel goed doen,om je zo gesteund te voelen. Sterkte verder, en blijf bij jezelf.

@Beer; wat een drukte zo lijkt mij. Goed van je dat je het zo volhoud. En natuurlijk mag je klagen, alhoewel ik dit geen klagen vind, je doet het heel erg goed. Zou mij niet lukken ben te veel een gaosmens. Verder, nog bedankt voor het 2e bericht (grijns).

@Maria; Geniet maar lekker van je weekend, het zal mooi weer worden, dus dat ziet er in ieder geval goed uit. Jammer van je ei, zal de volgende keer beter mijn best doen met duimelen . Voor de lijst mijn MOD dag is 5 mei.

@Klussertje; lijkt me geweldig een ervaring met de echo. Volgens mij is iedereen hier aan het klussen. Leuke boel zeg. Overigens waar ben je allemaal mee bezig, ben best wel nieuwsgierig.

@Pira; er zit dus schot in de verbouwing, goed zeg. Pizza, lekker zeg. Krijg ik thuis nu nooit. Mijn mannetje houd daar niet van. Dus als ik eens alleen moet eten op mijn werk, dan weet je nu wat ik dan eet PIZZA, jummie.

Zo, en nu moet ik weer aan het werk.
Maria neeeee, je gaf het eigenlijk vorige week ook al aan maar jij kent je lijf het beste dus......hè bah wat balen. ik hoopte zo dat de eerste IVF direct raak zou zijn. ik weet niet goed wat te zeggen. wel fijn dat je een weekendje weg bent, kun je je zinnen ook wat verzetten.

en dan daarna? moet je nu pauze inlassen of dentert de hormonen trein door? sterkte meis

Varadientje nou die pizza gaat er bij mij helemaal in hoor wel had ik gisterenavond er last van. dat heb ik de laatste week vaker alsof het eten boven in mn keel blijft steken. moet echt opletten per keer niet te veel te eten maarja......kan moeilijk een halve pizza laten staan.

hier is de rust weer wat weergekeerd nadat gisteren alles op zn kop stond. vanmiddag komt mn poets hulp de rest doen en ik probeer me echt rustig te houden.....kon gisterenavond nauwelijks lopen. vanavond etentje bij vrienden dus moet zorgen dat ik t dan wel wakker houd.

meiden fijne dag allemaal XX
Hee dames...uitslag bloed goed maar urine zaten eiwitten in...morgen extra controle in ziekenhuis!!! Laat het nog weten.....

Enne nee varadientje..ben 38 weken dus al ontsluiting kan zomaar...wist ik ook niet overige3n shahahahah

Beertje uiteraard komt er berichtje hier...en ga ik me ook weer eens verdiepen in julloie....lees snel bij maar momenteel beetje druk.....das het gekke voel me top en nog hardstikke actief....daarom denk ik ook dat het wel meevalt...maar go3ed....

truste

x
SNok hoe was t vandaag in t ziekenhuis? valt t allemaal mee? ik hoop het en je "klinkt" naar mijn idee ook te fit.......duim voor je dat alles oke is.
Lucebertha is back

Ik heb hier eerder meegeschreven, maar mijn vriend vond het te vroeg voor een kind. Ik vond het toen te confronterend om mee te lezen met anderen en ook in mijn omgeving merkte ik dat zwangerschappen toch een gevoel van jaloezie opwekten...

Gisteren weer gepraat, toen gaan slapen en vanmorgen kreeg ik bij het ontbijt mijn eerste foliumzuurtabletje :-). Hij is dus om :-) Volgende week gaat mijn spiraaltje eruit en de eerstvolgende NOD zal dus eind mei zijn.

Ik ga nu bijlezen!
Hallo dames :-)

Wil gewoon ff mn gevoel kwijt. Ik ben 35 jaar heb een super zoontje van 4 jaar en ben gescheiden. Momenteel single maar heb al langere tijd het gevoel dat ik toch echt nog wel graag een tweede kindje zou willen. Ik wil niet hopeloos op zoek naar een man die dat ook wil maar wil het ook niet alleen. Tja en dan ga je denken aan je biologische klok

Ik ben zeker niet op zoek naar oplossingen hoor maar meer naar meiden die ook met dit "probleem" zitten.
Lucebertha wat fijn weer van je te horen en helemaal dat je vriend er nu ook voor gaat!!!! ben heel blij voor je, super meid!!

Hi Limpe, ik weet niet of je hier meiden met hetzelfde vraagstuk tegenkomt. Immers de meesten zijn of zwanger, bevallen of bezig met zwanger worden.

Anderzijds zie ik dat je 35 bent en dat geeft toch ook nog ruimte voor mijn gevoel....of heb je zelf een erg "nu of nooit" gevoel?

Snok hoe is t'ie?

Maria en bij jou, hoe was je weekend en ben je, zoals je verwacchte inmiddels ongesteld?!

hier oke alleen dat ik erg snel moe ben en dat blijf ik moeilijk vinden. verder gisteren een 10 min heftige soort van menstruatiekrampen en daarna harde buik....mmmm vond ik heel raar allemaal want ik lag rustig op de bank. daarna geen last gehad maar mn zere (beurse) kruis en dit soort dingen geven aan dat dit de laatste fase van de zwschap is.

vannacht, heel fijn, NOT, de hond van de buren continue aan t blaffen dus voel me nu zo brak als wat, heb al dubbele espresso op maar erg veel licht brengt dit ook nog niet in mn hoofd

fijne dag allemaal XX
Helemaal goed pira....ben alleen beetje druk...verwacht zo vriendinnetjes die ook zwanger is en verlof heeft en te mooi weer om op pc te zitten....

vANMORGEN urine ingeleverd weer nav onderzoek dit weekend dus zulen zien...hou jullie op hoogte

x
Fijn Snok!! geniet ervan!!!
Mooi Snok, geniet nog even van je laatste loodjes zwangerschap!

Pira, balen dat je zo brak bent! En die buikpijn...misschien toch je darmen geweest?

Hier alles ok, maar wel moe en druk, ik kom snel weer meer schrijven hoor dames!

Lucebertha en limpe, hoi!
ciao Beer, tja t zouden ook mn darmen kunnen zijn maar het leek echt zo "menstruatie achtig". naja vandaag mn buik vrij rustig alleen ik enorm moe bluhhh. vanmiddag me lekker laten masseren maar nu ben ik helemaal gaar

denk jij ook goed om jezelf, je hebt een heel "bedrijf" te runnen !!
Hello,

Hier een onthutste Snuffeltje.

Nadat ik hier mijn dilemma gepost had: wel of geen derde, heb ik echt lopen dubben.

Ik kwam er niet echt uit en durfde dat hier niet te posten, komt lekker volwassen over dat getwijfel ,

maar goed, een aantal weken later:

ik hoef geen beslissing meer te nemen: ik ben zwanger...

Vanmorgen een test gedaan, omdat ik mijn buik zo rommelde en ik een tijd terug flink had overgegeven en ik toch dacht: je zal net zien....ik geloofde het niet, vooral met de wetenschap dat het met je 35ste niet zo snel meer gaat enzo, maar vandaag op mijn digitale zwangerschapstest dan toch de tekst: zwanger 1-2

Of te wel: zwanger en de bevruchting heeft 1 á 2 weken geleden plaats gevonden.....Tja, die vrijpartij kan ik me nog wel herinneren (ahum).

Mijn gezicht is niet meer uit de verraste stand te krijgen; ik snap er niets van, ik ben bang, bezorgd en blij tegelijk. Hoe ironisch is dit, ik maar dubben en toen dacht mijn lijf; dan neem ik de beslissing wel...

Dus nu heb ik alle reden om mee te schrijven. Natuurlijk weet ik dat het wel heel erg pril is en dat het voor hetzelfde geld morgen voorbij is, maar dat zie ik dan wel weer!

Wel moet ik ff kwijt dat ik niet een 'elke dag' schrijfster ben, meer een één of twee keer in de week schrijfster. Maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik geloof het nog steeds niet....

En de dames met de pasgeboren babies: van harte! Het blijft een prachtig wonder; moederschap. Voor iedereen die zwanger wil worden: geef de moed niet op wonderen gebeuren...

Ik geloof het nog steeds niet
nou Suffeltje, mooier is toch niet.............ben sprakeloos. hoe de natuur in jouw geval het heft in eigen handen nam. maarre jullie gebruikten dus geen anticonceptie begrijp ik hier uit dusse toch al stiekum bezig of hoe?! of was het 1x zonder bescherming en dus direct raak??

als ik te nieuwsgierig ben.......maar meid VAN HARTE!!!! en gezellig als je meeschrijft
buongiorno tutti!

hier alles oke bij iedereen?

Snok alles rustig, geen "buik" activiteit?

hier druk met werk en een beweeglijk hikkerig dametje in buik. fijne dag allemaal X
Hey Pira,

Geen probleem die nieuwsgierigheid hoor. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik slik gewoon de pil en ja af en toe vergeet ik een dag en dan slik ik de dag erop 2. Maar dat is tot nu toe altijd goed gegaan (ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik er op de een of andere manier van overtuigd ben geraakt dat ik toch niet snel zwanger wordt omdat ik al wat 'ouder' ben en al die negatieve verhalen daarover heb gelezen, hoe stom kun je zijn...

Wat er volgens mij is gebeurd:

Ik ben een Meniere patient (niets ernstigs, valt mee te leven), dwz dat ik wat vaker last heb van duizelingen door een evenwichtsstoornis, daardoor misselijkheid en tijdens een aanval (die gelukkig niet vaak voorkomt) volledig van de wereld ben. En daar hoort overgeven in ernstige gevallen ook bij. Je raadt het dus al: de combi van overgeven en een dag vergeten is dus fataal gebleken. En ik kan me die 'ene keer' herinneren, omdat ik pas met mijn hubs besproken heb hoe we ons 'seksleven' weer een impuls kunnen geven (=lees meer tijd voor elkaar maken, omdat het met twee kids, twee banen en een studie er niet echt zo vaak van komt als gezond is en leuk ) en omdat het vlak (voor mijn gevoel dan) na een aanval was....

En ziehier, nu loop ik, degene die altijd alles op orde heeft, goed pland en toch echt niet zo stom is om onvoorzichtig te zijn rond met een klein wurmpje in mijn buik....

Ik begrijp er echt niets van! En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het zo suf vind van mezelf (jaa ik doe mijn nickname meer dan eer aan), dat ik de neiging heb om als alles goed gaat gewoon te zeggen dat het gepland was: zwak he?

Een ding staat vast: mijn lieve hubs gaat een afspraak maken bij de 'toegangsweigeringsdienst'....
hahaha suffeltje moest zo lachen om je Nickname verwijzing

maar goed jeee zeg, dat is dan wel dat de natuur dit heeeeeeel graag voor jullie wilde, wat een samenloop van......het is echt een kans uit xxxxxx volgens mij....

nou meid ik hoop dat alles goed gaat en wat boeit t om te zeggen dat t gepland was....is toch gewoon lekker jullie verhaal en leven!
Ik ben er nog hoor. Heb braaf meegelezen de afgelopen dagen.

Maar een tragisch ongeval in mijn directe nabijheid heeft mijn gedachtes even overgenomen.....

Snok: nog eventjes

Pira: voor jou gaat het ook echt opschieten nu! Bij jullie ook zulk lekker weer?

Suffeltje: tja..... soms beslist de natuur een beetje mee

Maar volgens mij ben je er hartstikke blij mee. DUsssssss.. gefeliciteerd!!

Beer: lekker aan het genieten denk ik?

Morgen reageer ik weer gezellig mee en ga ik weer werken (ja... ik hyve onder mijn werk hahahahah)

xx
@Lucebertha; hoi, hoi. Wat een lief gebaar van dat tabletje, succes.

@Limpe; ook hoi, hoi. Sterkte.

@Pira; irritant zeg al die dingen bij elkaar. Zul je net zien, dat soort zaken komen altijd tegelijk. Net nu je daar niet op zit te wachten. Hoe merk je eigenlijk dat de kleine de hik heeft??

@Snok; geniet maar van de dagen, je heb ter in ieder geval mooi weer bij.

@Suffeltje; gefeliciteerd, zo zie je maar soms neemt het lot het van je over. Geniet er maar van.

@Lieselotje; niet zo mooi om dat te lezen. Sterkte ermee.

Afgelopen weekend lekker aan het klussen geweest. Gisteren of vandaag een ei, kan het zelf niet voelen wanneer deze komt. Heb er wel een negatief gevoel over. Het voor morgen een afspraak bij de huisarts, wil graag een doorverwijzing naar een gyn. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verachten? Zo nu moet ik weer naar cursus, heb er ook zo veel zin in (not).

Tot later.
Lieselot meisje toch wat akelig om te lezen. veel sterkte voor jou en alle betrokkenen!

kom snel weer schrijven hoor!!

hier is t zonnetje vandaag terug, afgelopen dagen beetje donker weer maar dat vind ik soms ook heerlijk hoor, heb ik wat minder t gevoel dat ik steeds naar buiten moet en ja het schiet op al besef ik me dat maar heel soms......

Varadientje mbt huisarts geen idee wat je kunt verwachten. ik zou wellicht opschrijven hoe je cyclus de laatste maanden was (als je dat goed hebt bijgehouden) en vooral hoe je je erbij voelt - onzekerheid e.d. heb je al eens van die ovulatie testen gebruikt? of heb je slijmdraden kunnen ontdekken rond je eisprong? succes!!

de hik voel je goed hoor, zowel inwendig als met je hand op je buik. ze heeft t toch wel 3 keer per dag, vooral 's morgensvroeg, heel grappig en t wordt steeds sterker naarmate ze groter wordt. heb t gevoel dat madam flink groeit, ben erg benieuwd naar controle volgende week. nu trapt ze niet echt meer maar schuift meer heen en weer, heel maf om die veranderingen te voelen.

meiden zit in ons huis in de bergen te werken uhmmmm nu niet en heb tuinmannen en timmermannen om me heen, allemaal stoere kerels hahahah die ik net koffie e.d. heb gegeven en weer aan t werk heb gejaagd. wel super de vorderingen te zien en vooral hoe t groen je opfleurt, super! verder morgen nog belangrijke afspraak met klant, beetje onzeker over want vind dat ik onvoldoende heb gedaan tot nu toe en dan nog eens aangeven dat ik verlof ga nemen mmmmm en ik wil nog gaan zwemmen. hier is vlakbij een enorm groot zwembad....hopelijk lukt alles! fijne dag allemaal, liefs.
Hallo dames!!

Suffeltje van harte!! Mooi kadootje van moeder natuur!

Lieselotje...tragisch ongeval... klinkt niet best.. sterkte ermee.

Snok de laatste loodjes... en Pira!! Jij bent er ook al bijnaaa, spannend hoor.

Maria, hoe is het met jou nu?

Hier aan het wachten op ons nieuwe bed en straks nog naar mijn werk...tenminste dat denk ik... als het bed erg laat komt, dan neem ik de hele dag maar vrij denk ik.

Moet nog 2 maanden fulltime werken, vraag mij werkelijk af of ik het vol ga houden....

Meiden, sorry dat ik er wat minder ben de laatste tijd, maar vriend houdt z'on beetje de hele avond de PC bezet. Op mijn werk de laatste tijd echt te druk.
Jee Watever ook alweer 26 weken.........jeetje. en nieuw bed, lekker slapen jij vanavond!!!

nog 2 mnd werken mmm ja ik ben dr ook wel klaar mee hoor. ik ga door tot 1 mei maar moet zeggen dat mijn ritme al veel lager is en ik echt geen 8 uur per dag meer werk.

daarna heb ik nog wel t 1 en ander staan maarja als zelfstandige kom ik daar niet onderuit en is ook niet erg.

ga snel lekker vers brood eten...honger!!
@Pira; goed om te lezen dat je best wel lekker in je vel zit. Ga je nog een foto van je buik op hyves zetten? Ben best wel benieuwd. Ja, ik hou zins begin dit jaar mijn OD bij, ook de slijmdraden zijn ontdekt. Merk na het klussen wel dat mijn onderbuik gevoelig is, wat na een aantal dagen weer verdwijnt. Weet niet wat ik hier mee moet. Verder zie ik niet veel heil in ovulatie testen, weet eigenlijk niet waarom….. Maar goed, ik zie wel hoe het loopt.

Zo, nu eerst buikdansen. Lekker alles van mij af rammelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven