Draai proberen te vinden

25-01-2020 09:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Het is nu 7 maanden uit na een relatie van 7.5 jaar. Een maand geleden afgesproken met ex, hij was nog niet over mij heen, en het deed mij ook nog wel pijn maar had ook zoiets van: het is goed zo.

Nu appte hij me dat het super goed met hem ging en helemaal top voelde & dat vind ik enerzijds heel fijn, maar anderzijds blijf ik aan hem denken nu steeds. Misschien juist omdat hij er ook vrede mee heeft & het echt voorgoed klaar is ofzo.

Ik denk dat het gedeeltelijk ook komt doordat ik mijn eigen draai nog moet vinden als single en alleen nog maar rare mannen ben tegengekomen. Ik voel me soms zo onzeker en momenten wel oké en goed in mn vel. Ik denk dat het een proces is? Mensen die tips hebben?

Ik ga al veel opstap met vriendinnen etc, maar ergens merk ik gewoon dat ik niet heel goed weet hoe ik mn draai kan vinden. Ik denk soms ook wel teveel over dingen na & juist als ik even niet nadenk, gaat het goed.
De meeste mensen zijn raar, dus kom je veel rare mensen tegen. Niets aan de hand
Natuurlijk kost het na zo'n tijd even om je draai te vinden. Bij de een duurt dat een maand, bij de ander 2 jaar. Gewoon je leven leven en dingen doen waar jij zin in hebt en op een dag merk je dat het beter gaat.

En dat hij zegt dat het allemaal toppie gaat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, he? Het feit dat hij de behoefte voelt jou dit te melden suggereert eigenlijk al dat dit helemaal niet het geval is..
Heb je ook een liefhebberij toegevoegd die je alleen kan uitoefenen? Veel op stap met vriendinnen is prima, maar ook iets leuks en nieuws erbij voor jou alleen is nu ruimte voor.
Dat is je egootje die spreekt. Meer niet. Nare eigenschap.

En je draai vinden? Je had daarvoor een leven en je hebt al maanden een leven alleen.
Doe leuke dingen.
Ladida1981 schreef:
25-01-2020 09:51
Natuurlijk kost het na zo'n tijd even om je draai te vinden. Bij de een duurt dat een maand, bij de ander 2 jaar. Gewoon je leven leven en dingen doen waar jij zin in hebt en op een dag merk je dat het beter gaat.

En dat hij zegt dat het allemaal toppie gaat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, he? Het feit dat hij de behoefte voelt jou dit te melden suggereert eigenlijk al dat dit helemaal niet het geval is..
Het zou er voor to niet erg veel toe moeten doen of het allemaal toppie met hem gaat.
To, waarom is dat belangrijk? Wat verandert dat voor jou? Wees eerlijk tegen jezelf. Is het ijdelheid? Wordt je ego niet meer gestreeld nu hij niet meer om jou treurt? Ben je bang dat hij jou inhaalt, sneller zijn leven weer oppakt dan jij?
Waar komt dat gevoel vandaan? Analyseren wat er aan dit gevoel ten grondslag ligt, kan je helpen om te relativeren.
Ik heb dat juist andersom, elke keer als ik een leuk iemand ontmoet en een relatie probeer te hebben dan lukt het niet, ik kan mijn draai er niet in vinden, in de ochtend ontbijten, maar dan ook nog samen dingen overdag doen en dan in de avond gezellig film kijken :nut: en er dan ook nog van genieten enzo..
Helaas geen tips dus.
Het heeft gewoon even tijd nodig. Probeer de nadruk er niet teveel op te leggen dat je je draai niet kunt vinden en probeer ook de positieve kanten te zien van single zijn. Die zijn er namelijk ook ook al zie je dat nu niet.
Luci_Morgenster schreef:
25-01-2020 10:56

En je draai vinden? Je had daarvoor een leven en je hebt al maanden een leven alleen.
Doe leuke dingen.
Dat.

Ik heb een langere relatie beëindigd en voelde me meteen vrij en prima. Mijn ex moest er nog mee om leren gaan. Toen hij opeens weer een relatie had, terwijl hij bij mij om aandacht bleef vragen omdat hij het zo moeilijk had, vroeg ik me ook wel even af hoe dat dan zat. Maar heel eerlijk heb ik de relatie verbroken omdat hij me ergens onoverkomelijk mee gekwetst had, van mij mocht hij ook nog wel even die pijn voelen.

Laat hem los.
Luci_Morgenster schreef:
25-01-2020 10:56

dus niet meer met je ex appen, kan jouw ego niet tegen
Hij moet naar je blijven snakken, en die rotzak blijkt gewoon door te gaan met zijn leven
Och best herkenbaar, ik snap je gevoelens wel, je bent ook maar gewoon een mens. Ik heb een langdurige relatie uitgemaakt en vond het ook best ff raar/stom/k*t dat mijn ex verder was gegaan, een nieuwe relatie kreeg en happy was zonder mij. Niks menselijks is ons vreemd toch.

Vanzelf vind je die draai wel, dat duurt soms even. Obsessief erop gaan letten werkt juist averechts. Doe leuke dingen met je vriendinnen, desnoods zoek je een leuke hobby of pak je een sport op. Je kunt alle kanten op met je leven..
Heel herkenbaar hoor TO! Het is bij mij ongeveer dezelfde tijd uitgegaan na een relatie van zes jaar. Als 95 je geboortejaar is (waar ik vanuit ga) zijn we ook even oud. Ik heb de relatie ook zelf beëindigd maar vind het, net als jij, lastig om mijn draai te vinden. Het gaat met ups en downs. Ik doe veel leuke dingen met vriendinnen en zo af en toe ga ik op date. Ik tref ook aparte (vriendelijke) mannen, maar vind dit juist wel leuk. Je maakt weer hele andere dingen mee en ontmoet nieuwe mensen, dat vind ik het fijne aan het vrijgezel zijn. En ja, er zijn ook veel dagen dat je in de avond thuis op de bank zit. Maar van deze momenten begin ik stiekem ook steeds meer te houden. Niemand om je heen en echt kunnen doen wat je zelf wilt. Zo lang je maar weet dat je gevoel niet gek is. Het is af en toe gewoon een achtbaan qua emoties. Het komt goed :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven