Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lauwie wat vreselijk! Ongelooflijk dat dit gebeurd is ondanks de bloedwaarden waaruit ze dit al konden afleiden! :hug:
flipje2 schreef:
27-01-2020 18:24
Zizo ik heb je nog een tweede antwoord gestuurd!
Dankjewel!
Wij zijn net terug van Gent. Ik ga nu eerst eten. Ik kom binnenkort verslag doen.
Lauwie101 schreef:
27-01-2020 20:21
Achteraf hebben ze ook gezien dat het te laag was. Maar dat hebben ze nooit met ons gedeeld. Ze hebben vrijdag bloed geprikt bij me. Dan had ik ze dit ook kunnen vertellen namelijk. Dit hebben we al eerder gehad. Ik ben benieuwd wat hun suggesties nog gaan zijn, maar qua eigen materiaal zit het er wat ons betreft op. Ik ben zo ontzettend moe, maar ben bang om te gaan slapen, omdat ik bang ben dat het straks realiteit blijkt te zijn ipv die slechte droom zoals het nu voelt. Ik kan niet meer, het voelt alsof het laatste stukje reserve wat ik nog had, vandaag uit me is geslagen.
Wat een rare gang van zaken... dat ze dat wel wisten, maar niet communiceerden. Zo begrijpelijk dat je helemaal verslagen bent. Dit is ook niet te doen. Zo’n vreselijke rollercoaster en dat je dan opnieuw het slechtst denkbare nieuws krijgt. Nogmaals, bij gebrek aan betere woorden :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Lauwie101 schreef:
Achteraf hebben ze ook gezien dat het te laag was. Maar dat hebben ze nooit met ons gedeeld. Ze hebben vrijdag bloed geprikt bij me. Dan had ik ze dit ook kunnen vertellen namelijk. Dit hebben we al eerder gehad. Ik ben benieuwd wat hun suggesties nog gaan zijn, maar qua eigen materiaal zit het er wat ons betreft op. Ik ben zo ontzettend moe, maar ben bang om te gaan slapen, omdat ik bang ben dat het straks realiteit blijkt te zijn ipv die slechte droom zoals het nu voelt. Ik kan niet meer, het voelt alsof het laatste stukje reserve wat ik nog had, vandaag uit me is geslagen.
.
Weet je hoeveel je oestradiol was? En de vorige keer?
Kruip maar lekker op tijd in bed hoor Lauwie! Met een warme kruik erbij misschien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lauwie, wat vreselijk, heel veel sterkte.
O nee lauwie, wat verschrikkelijk! Zo onverwacht dit, ik heb er gewoon geen woorden voor. :hug:
Lauwie, wat gek idd dat ze er niets over gezegd hebben... Dan was je iig voorbereid geweest. Had je het dan anders aan willen pakken, als je het geweten had? Punctie cancellen bijv? Weet niet of dit nog een vergoedde poging was, of zelf betaald.
En je hebt dit dus al een keer eerder gehad, zoveel follikels en dan geen eitjes? Jeetje, wat ontzettend rot moet dat zijn... Kan me voorstellen dat je klaar ermee bent... Al blijft het heel dubbel, want je was de vorige keer zo dichtbij...
Ik ben ook benieuwd wat ze morgen zeggen, ook wat hun overwegingen geweest zijn met de bloedwaardes. Ik snap bijv. niet waarom ze dan zo bang waren voor overstimulatie terwijl de waardes eigenlijk niet hoog waren.
En verder vind ik het vooral gewoon echt heel verdrietig voor je. Wat je schrijft, dat je je helemaal lamgeslagen voelt nu... Ik had me vandaag echt zo anders voor je voorgesteld... Ik hoop dat je de nacht toch een beetje doorkomt en je toch wat kan slapen, zeker gezien je zo moe bent en toch ook last hebt van de punctie natuurlijk. Heel veel sterkte, Lauwie :hug:.

En ik had nog wat berichten van eerder gemist. Flip, bij jou helaas ook nog volop spanning... Hier helaas ook slechte ervaringen met laag hcg. Maar ik weet ook van mijn uitgebreide google-zoektochten destijds dat het ook wel goed kan aflopen. Ik hoop dat jij jouw verhaal daar straks aan toe kan voegen! Goed dat je goed opgevolgd gaat worden met bloedtesten. Sterkte met het ellendige afwachten!

Moos, bij jou ook al zoveel spanning... Ik hoop dat het bloedverlies niets ernstigs is en dat je gewoon zwanger bent! Het verhaal van HD geeft aan dat het kan! Ik duim voor je!
Ah nee Lauwie wat ongelooflijk oneerlijk en verdrietig dat er ondanks het hoopvolle beeld geen enkele eicel is gevonden.... :cry:
Ik had het zo voor je gehoopt dat jullie inzet en doorzettingsvermogen dit maal beloond zouden worden.... heel veel sterkte.
Lauwie101 schreef:
Check pas net het forum. Wat een bizarre wending zeg en wat ongelofelijk verdrietig... En dan deze uitkomst. Ik begrijp eerlijkheidshalve niet waarom ze de punctie hebben gedaan op dit moment - zeker als de waardes niet goed waren. Het komt mij voor dat ze je ten minste hadden moeten informeren. Jij bent nota bene zelf arts en ik ben erg benieuwd wat ze daar zelf morgen over verklaren... :cry: Verdo**e: Ik had het me zo anders voorgesteld voor je.
Los daarvan is het emotioneel natuurlijk een mokerslag. Je hebt er alles aan gedaan om een genetisch eigen kind mogelijk te maken en ik kan me amper indenken hoe veel pijn dit moet doen nu je niet eens een kans hebt gekregen op een mogelijke bevruchting... :redrose:

Lieve Lauwie, ik denk aan je en hoop dat je veel steun hebt aan je man. :hug: x 10000
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve lauwie.
Wat ontzettend rot :cry:
Snap niet waarom ze hem dan toch gedaan hebben. Belachelijk
Lauwie, gisteren de hele dag aan je gedacht. Hoopte nu mooie verhalen te lezen. Maar oooo wat verdrietig zeg. Wat naar en oneerlijk. Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen. Hele dikke knuffel en jullie hebben echt alles gegeven.
En Flipje, bij jou ook nog spannend. Ik duim voor je dat het nog oploopt.
jokke schreef:
28-01-2020 07:33
(...)
En Flipje, bij jou ook nog spannend. Ik duim voor je dat het nog oploopt.
.
Dank je Jokke.. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in helaas. Maar heel misschien gebeurt er nog een enorm wonder....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lauwie: vannacht over je gedroomd en vanmorgen dacht ik ook meteen aan je. Vind het zo vreselijk pijnlijk dat je nota bene niet eens een kans hebt gehad deze ronde... :hug:

Flip: Jij sterkte met wachten.

Zizo: Ik hoop dat het gister in Gent goed gegaan is.

Moos: Heb je nog extra getest?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ook hier opgestaan met denken aan jou Lauwie. Harteloos dat sommigen van ons zoveel te verteren krijgen In het leven. Ik weet denk ik (ongeveer) hoe je je voelt, alsof je door een vrachtwagen Met slecht nieuws overreden bent.
Ik kan weinig zeggen om het voor nu beter te maken, als je maar weet; uiteindelijk wordt het weer beter.
Sterkte meisje :hug:
Hier gaan ook alle gedachten uit naar Lauwie. Heb je vannacht wat geslapen?
Hoop dat jullie antwoorden krijgen op de vragen in jullie gesprek.

Hier gisteravond een bloedklontje verloren en vandaag begonnen te bloeden. Heftig dat dit dan poging 1 was. Voor de meeste van jullie geen uitleg nodig.
Ach Moos verdorie. Jij ook al slecht nieuws. Helaas weet ik ook hoe het is als de ronde dan meteen afgelopen is, omdat er geen andere cryos zijn. En dat is een zware dobber. Even heel lief voor jezelf zijn. Dit is gewoon rot. Zeker na de euforie van de positieve test.

Stipje: Je omschrijving is wel treffend. Die mokerslagen waar mensen hier doorheen zijn gegaan of nu doorheen gaan... en om je heen worden mensen soms zo makkelijk zwanger, terwijl anderen er zo veel voor doen en de uitwerking soms zo dramatisch uitpakt. Wanneer krijg je meer info mbt de donor?

En Lauwie: ik blijf met je bezig in m’n hoofd. Je hebt er onder de streep helemaal niets aan, maar weet dat ik aan je denk. Succes met het gesprek vandaag.
Ach lieve Lauwie toch, wat een drama dit :hug: hoe is de nacht gegaan?
Lauwie, wat ontzettend verdrietig :hug:
Wat een enorme tegenvaller, het leek in eerste instantie allemaal zo voorspoedig te gaan. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Hoop dat je je hier goed doorheen slaat.
Ik las je berichtje gisteren en was er echt even van van slag. Dat kwam vooral doordat je aangaf dat je niet wilde gaan slapen... dat was zo herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde gezegd net nadat B was geboren. Ik was helemaal kapot, maar durfde niet te gaan slapen. Omdat ik dan ook weer wakker werd en de waarheid dan niet verandert zou zijn. Vond dat zo heftig om te lezen.
Je hebt er niets aan, maar ik denk aan je.

Moos verdorie. En ook herkenbaar. Ik heb veel pogingen gedaan en nooit cryos' gehad (meestal uberhaupt geen tp) en dan vlieg je inderdaad zo door een poging heen. Wees een beetje lief voor jezelf.

Flipje ook al onzekerheid :hug:

Het zit weer even niet mee hier zeg.
Lieve Moos, wat ontzettend verdrietig. Ik had zo gehoopt dat het alsnog goed zou gaan voor je. Zo oneerlijk dat hiermee de eerste ronde ook al meteen voorbij is. :hug:

Flipje, jij ook al al slecht nieuws. :cry: Ik duim hier heel hard voor een wonder.

Lauwie, ook hier wordt veel aan je gedacht. Jullie hebben er echt alles voor gedaan, dit voelt zo oneerlijk. Sterkte vanmorgen bij het gesprek, hopelijk krijg je wat antwoorden.
@Lauwie: Pff.. wat een naar bericht! Heel veel sterkte, meis :hug:

@flipje: Heel spannend. Ik duim voor je!

@moos: Wat balen! Doe rustig aan. Ik heb ook nooit cryo’s gehad. Tot bij de laatste poging. Je vliegt zo idd door het traject, heel vervelend. :heart:

Hier vanochtend gehoord dat 1 cryo het niet overleefd heeft. :cry: De ander is goed ontdooid dus over een paar uur tp van onze laatste kans.. Beetje dubbel toch wel.
Ik kan me daar van alles bij voorstellen Duuf. Ook jouw post raakte me vanmorgen en de angst en wanhoop die je toen gevoeld moet hebben. De angst om te gaan slapen en om de volgende morgen opnieuw geconfronteerd te worden met de keiharde realiteit.

Dit zijn ook echt de momenten dat ik zo dubbel tegenover IVF sta en dit traject bijna vervloek. Tuurlijk - enerzijds stelt het mensen in staat ouders te worden, wat anders zeer waarschijnlijk nooit gelukt zou zijn en anderzijds zijn er van die momenten dat IVF (valse) hoop geeft en mensen steeds maar opnieuw teleurgesteld worden. En het rotte is ook dat je na een mislukte poging vaak meteen weer op Square 1 staat en vaak van voorafgaan moet beginnen als die optie er tenminste nog is en je het emotioneel, financieel, relationeel en fysiek nog kan opbrengen om er weer voor te gaan...

Ik vind het zo verdrietig voor een aantal dames hier en ik hoop zo ontzettend dat hier ook wat goed nieuws mag volgen...

Bolletje: En nu dus je aller-aller-allerlaatste cryo. Ik snap dat dubbele gevoel en ook de angst trouwens omdat je hierna niets meer achter de hand hebt. Heel veel succes met de TP.
Lauwie, hoop echt dat je vannacht wat hebt kunnen slapen.

Hier vanochtend bloed geprikt want mn cb test was ook positief. Geen hoop met dat bloed vannacht.
Jeetje lieverds. Wat ben ik toch ontzettend dankbaar voor jullie. Ik vind het ontroerend hoe jullie zo met ons mee kunnen leven. Het steunt me en doet me veel goed.

We waren helemaal uitgeput, dus zijn uiteindelijk heel vroeg gaan slapen. Veel wakker geweest, maar uiteindelijk wel een aardige nacht gemaakt. Vanochtend vroeg op voor het gesprek. Iedereen was ontzettend lief en met ons mee ook wel verslagen. Ik wilde allemaal vragen stellen over waarom ze het door hadden laten gaan, maar toen ik daar zat had ik daar ineens geen behoefte meer aan. De dokter was heel erg lief en begripvol. Hij zei vrij vlot dat hij vond dat we mijn lijf genoeg hebben aangedaan en dat het tijd werd voor eiceldonatie. Op dat punt waren we afgelopen zomer al, en de hele reden waarom we überhaupt naar Spanje zijn gegaan. Het voelt goed. Ik voel me gesteund door zijn uitspraak, dat het goed is geweest. Het is klaar en daar sta ik helemaal achter.

Niet het belangrijkste, wel fijn: ze hebben ons een stuk van deze poging terugbetaald. Ook krijgen we voor de eiceldonatie een (enorm) stuk 'korting' omdat dat het enige is wat ze nu voor ons kunnen betekenen. Zodra wij willen, kunnen we gelijk door. We leveren morgen nog een 'vers' potje materiaal van mijn man in, zodat dat de vriezer in kan. Zodra we aangeven hiermee verder te willen, duurt het ongeveer een maand voordat ze een donor hebben gevonden + gestimuleerd. Daarna dan nog 1-1.5 maand om mijn lijf klaar te maken voor een tp.

We hebben heel, heel hard gestreden voor een biologisch eigen kindje. We hebben er nu echt alles aan gedaan. Nu wordt het tijd voor de volgende stap.
Moos: Wat spannend. Wanneer hoor je de uitslag?

Zizo: Hoe was het in Gent?

Bolletje: Duimen draaien rondjes voor die allerlaatste cryo lieverd. <3
@Kasteelbewoner: Morele verplichting rondom pleegzorg is het in ons geval niet aan orde. Wel hebben wij dan gedacht aan adoptie, mocht alles echt niet lukken. Want wij kunnen dus op zich nog wel normaal zwanger worden, we hebben sowieso drie á vier maanden geen condoom gebruikt omdat we nog niet heel erg ons hadden verdiept in de mogelijkheden. Toen duidelijk werd dat PGD in ons geval een optie was, deden we het met condoom. Dus ik had sowieso vier maal de kans om zwanger te raken wat ook niet is gelukt. Mijn baarmoeder etc. ziet er wel allemaal goed uit (inwendige echo gehad bij eerste gesprek om de eerste dingen al uit te sluiten). Dus daar zit het probleem in ieder geval niet. Daar zijn wij blij om. Maar mocht alles niet lukken, dan wil ik graag adopteren.

@Baggal: Ik vind het ook wel een lastig onderwerp. Mijn ouders weten er nu van omdat zij ook bloed moeten laten prikken straks. Maar anders hadden we het er denk ik niet over gehad daar. Met vriendinnen praat ik er nu in ieder geval er nog niet over.

@Stipje: Bellen is altijd goed, zeker bij twijfels. Dat zullen ze eerder ook willen dan dat je niet belt en de hele tijd blijft twijfelen. Een nieuw huis! Wat gaaf! Wij zijn ook net verhuisd naar onze eerste koophuis. Toch wel bijzonder hoor.

@Sofie: Neeee :(

@Lauwie:Ah, nee toch!!! :( Dat is heftig om te moeten lezen. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ervoor kiest dat het klaar is. Hoe moeilijk dat besluit ook is. Zo verdrietig! :(
Ik lees nu trouwens (ik was op pagina 46/47) dat je nog voor eiceldonatie kunt gaan. Volgens mij heb je nu ergens inmiddels de rust gevonden door alle steun die je hebt mogen ervaren. Ik hoop voor je dat je daarin de rust ook kunt gebruiken om een volgende stap te maken. Dikke knuffel!

@Neoflux: zijn jullie al lang bezig met het traject? En hoe was het toen het traject opgestart werd daar in Maastricht? Gaat het allemaal een beetje snel? Anders is het misschien een idee om een PB te sturen, want ik zit vol met vragen over het traject in Maastricht!
Wat betreft je oma; volgens mij moet je haar lekker laten ‘lullen’. Al snap ik het ook wel dat dit je raakt, omdat je er toch zo mee bezig bent. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat jullie ook voor PGD kiezen.

@Bolletje:
Wat een spannend moment, ook voor jou dus een heel moeilijk moment omdat je aangeeft dat dit jouw allerlaatste kans is. Jeetje. Wat is het leven soms kak. :(

Ik hoop dat ik op iedereen even een reactie heb gegeven. Hier zit ik natuurlijk nog te wachten omdat ik een brief moet krijgen van het ziekenhuis. Ik vind het allemaal heel erg spannend en ik merk dat ik er wel heel langzaam aan me hiervoor aan het klaarmaken ben. Het traject zal energie vreten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven