Zwarte slakken

27-01-2020 21:16 28 berichten
De titel zegt het al. We hebben echt een deel zwarte slakken onder onze overkapping en op deuren zitten. Krijg er de kriebels van😫

Weet iemand hier een oorzaak van?!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
28-01-2020 00:52
Lijkt me zo'n geruststellende gedachte voor zo'n slak....Milieuvriendelijk sterven.
:rofl:

Ik denk niet dat hij een rijk geestelijk leven heeft. Vermoedelijk verzet hij zich wel tegen de dood denk ik, anders leeft zo'n dier niet lang. En om te voorkomen dat de soort zich opheft moet de dood onaangenaam aanvoelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
broodtrommel schreef:
28-01-2020 08:18
Ja maar dan niet direct in de tuin weer terugzetten. Gewoon wat verder weg. Overal is wel een park of een stukje groen.
Ga jij dan twee-drie keer per avond met een slak 10 minuten lopen? Elke avond? Die slak kruipt toch gewoon onder het eerste beste blaadje, die gaat vast niet de hele weg terug naar binnen zoeken (vanuit de tuin, over het terras, een kier naar de kruipruimte zoeken, terug naar dezelfde plek (onder de keuken) en dan weer door precies dezelfde kier de keuken in).

Ze zitten waarschijnlijk met een heel nest (= honderden slakken) in de kruipruimte, dat is een veelvoorkomend plaagdieren probleem. Ik geloof echt niet zo dat het een paar dezelfde slakken waren die steeds terug kwamen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wij hebben ook last gehad van slakken maar gelukkig niet binnen. Toen ook van die korrels gestrooid en het was opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven