camera oppasgezin
vrijdag 31 januari 2020 om 18:26
Ik vind het volstrekt bizar dat er hier mensen zijn die stiekem (!) camera’s ophangen goedpraten. En dan bizarre uitspraken doen als dat ze gerechtvaardigd willen testen hoe gezellig je het hebt met je gaat. Hou toch op. Als je je oppas niet vertrouwt zoek je een ander. Tenzij je aan misbruik of mishandeling denkt. Anders ben je een flinke man/ vrouw en zeg je dat je iemand filmt. Ik mocht ook altijd mensen meenemen en mijn oppas mag dat ook. Ik heb ook wel eens diepe gesprekken met mijn man of vriendin als de kinderen slapen, dat mag mijn oppas ook.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:27
Ik dacht dat het vrij normaal was voor tieners om hun make out sessies te plannen als de oppaskids slapen maar nou gaan gesprekken al te ver? Times they are a changin'strings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:25Nou eh ja. Het is werk toch? Neem aan dat je er voor betaald krijgt? Dan bewaar je je persoonlijke gesprekken maar voor buiten de door mij betaalde werktijd.
Weet je zeker dat die camera aan staat?
En staat hij goed in het zicht of een beetje “verstopt”?
Ik heb ook een camera’s in huis, maar die staan alleen aan wanneer ik op vakantie ben om de kat te kunnen zien.
De buren die de kat voeren weten hier van. De werkster heb ik nooit over de camera’s verteld omdat ze dan niet aan staan.
Er brand bij mij een lampje op de camera wanneer hij aan staat, dus dat valt best op.
Ik heb ook een camera’s in huis, maar die staan alleen aan wanneer ik op vakantie ben om de kat te kunnen zien.
De buren die de kat voeren weten hier van. De werkster heb ik nooit over de camera’s verteld omdat ze dan niet aan staan.
Er brand bij mij een lampje op de camera wanneer hij aan staat, dus dat valt best op.
merel7 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 18:28
11.20% gewijzigd

Ik ben niet degene die vind dat die gesprekken zo nodig privé moeten blijven. Ik zou alleen al nooit iemand meenemen als ik ga oppassen. Afspreken doe ik wel op een ander moment.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:28
En al zou ik geen persoonlijke gesprekken voeren dan wil ik nog weten of ik gefilmd wordtstrings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:25Nou eh ja. Het is werk toch? Neem aan dat je er voor betaald krijgt? Dan bewaar je je persoonlijke gesprekken maar voor buiten de door mij betaalde werktijd.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:28
niet alleen de vraag of hij aanstaat maar welke idioot gaat er uren beelden zitten terugkijken als er geen inbraak is geweestMerel7 schreef: ↑31-01-2020 18:27Weet je zeker dat die camera aan staat?

vrijdag 31 januari 2020 om 18:29
Ik zou het gewoon even vragen... niets mis mee toch? Wij hebben overal camera-ogen in huis die met het alarm te maken hebben. Misschien dat onze oppas ook wel denkt dat ze gefilmd word bedenk ik me nu...
Ik zou echt niet te argwanend zijn, bovendien zou er ergens iets van een microfoontje moeten zitten als je het over gesprekken opvangen hebt. Lijkt me echt niet hoor!!
vrijdag 31 januari 2020 om 18:29

vrijdag 31 januari 2020 om 18:30
Natuurlijk. Ik praat ook wel eens met mezelf de dag door of doe een dansje als ik denk dat niemand kijkt.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:30
Mag ze wel chips en/of cola pakken?

vrijdag 31 januari 2020 om 18:32
vrijdag 31 januari 2020 om 18:33
Haha dat ja. Een serenade gebracht aan de kat van het oppasgezin. Als ik dan later pas hoor dat ze dat allemaal hebben terug kunnen kijken zou ik me erg schamen.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:33
Ow dan was dat die andere met gele ava.YellowLemon schreef: ↑31-01-2020 18:31![]()
Ik ben nog steeds niet degene die wil dat die gesprekken privé blijven.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:35
Nee dat is TO. Ik zou gewoon niemand mee nemen als ik ga oppassen. Maar dat is gewoon mijn voorkeur. Ik spreek liever met mensen af als ik de volledige tijd heb en niet op de bank bij mijn oppas adres. Maar blijkbaar is dat heul raar.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:36
Dat is niet raar dat is jouw keus. Die respecteer ik. Ik mag van mijn oppasgezin iemand meenemen die hun kennen. Ik vind dit fijn hun vinden dit helemaal goed. Wat is het probleem?YellowLemon schreef: ↑31-01-2020 18:35Nee dat is TO. Ik zou gewoon niemand mee nemen als ik ga oppassen. Maar dat is gewoon mijn voorkeur. Ik spreek liever met mensen af als ik de volledige tijd heb en niet op de bank bij mijn oppas adres. Maar blijkbaar is dat heul raar.
Prive gesprekken of niet. Ik wil gewoon weten of ik gefilmd wordt of niet.

Dat is best raar ja. Of in die zin, stel dat de kinderen al vanaf 7 uur op bed liggen en dat jij tot 1 uur 's nachts moet oppassen. Dan vinden vele mensen het goed als hun oppas een vriend/in meenemen.YellowLemon schreef: ↑31-01-2020 18:35Nee dat is TO. Ik zou gewoon niemand mee nemen als ik ga oppassen. Maar dat is gewoon mijn voorkeur. Ik spreek liever met mensen af als ik de volledige tijd heb en niet op de bank bij mijn oppas adres. Maar blijkbaar is dat heul raar.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:37
Nee ik zou dat ook niet doen hoor. Het is niet mijn huis en dan voel ik me sowieso niet op mijn gemak privé gesprekken te voeren met mijn vrienden. Of ze überhaupt uit te nodigen in iemand anders huis.YellowLemon schreef: ↑31-01-2020 18:35Nee dat is TO. Ik zou gewoon niemand mee nemen als ik ga oppassen. Maar dat is gewoon mijn voorkeur. Ik spreek liever met mensen af als ik de volledige tijd heb en niet op de bank bij mijn oppas adres. Maar blijkbaar is dat heul raar.