Zwanger worden februari 2020
dinsdag 28 januari 2020 om 15:10
Hoi!
Ik wil ook mee schrijven. Ik ben begin december gestopt met de pil. In eerste instantie met de gedachte eerst te ontpillen, maar merk dat het echt wel weer begint te kriebelen.
Ons zoontje is net anderhalf geworden. Vind het lastig in te schatten wanneer het 'een handige tijd' is voor een tweede.
Blijft toch altijd weer spannend
Ik wil ook mee schrijven. Ik ben begin december gestopt met de pil. In eerste instantie met de gedachte eerst te ontpillen, maar merk dat het echt wel weer begint te kriebelen.
Ons zoontje is net anderhalf geworden. Vind het lastig in te schatten wanneer het 'een handige tijd' is voor een tweede.
Blijft toch altijd weer spannend
dinsdag 28 januari 2020 om 16:02
Wat leuk dat jullie allemaal mee willen schrijven!
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben 32 jaar en mijn vriend is 34 jaar. We hebben een dochtertje van nu 1,5 jaar oud.
Ik laat morgen mijn koper spiraal verwijderen. Als het goed is heb ik die week er op mijn menstruatie en dan kunnen we echt beginnen. Super spannend. Van ons dochtertje waren we gelijk zwanger . Ik hoop natuurlijk weer zo snel, maar houd er rekening mee dat het natuurlijk veel langer kan duren
@ Suzan, had jij ook een koperspiraal?
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben 32 jaar en mijn vriend is 34 jaar. We hebben een dochtertje van nu 1,5 jaar oud.
Ik laat morgen mijn koper spiraal verwijderen. Als het goed is heb ik die week er op mijn menstruatie en dan kunnen we echt beginnen. Super spannend. Van ons dochtertje waren we gelijk zwanger . Ik hoop natuurlijk weer zo snel, maar houd er rekening mee dat het natuurlijk veel langer kan duren
@ Suzan, had jij ook een koperspiraal?
dinsdag 28 januari 2020 om 16:24
@konijntje777 Jaa blijft lastig. En dan heb je er ook nog eens geen invloed op hoe lang het duurt. Ons zoontje is ook net 1,5 geweest. Bij hem was ik ook heel snel zwanger. Nu maar weer afwachten. Bij onze eerste was ik eerst een half jaar gestopt met de pil, nu net twee maanden.
Moet nog wel weer even denken aan het nemen van foliumzuur.
Ik ben 31 en mijn vriend ook.
Moet nog wel weer even denken aan het nemen van foliumzuur.
Ik ben 31 en mijn vriend ook.
dinsdag 28 januari 2020 om 16:58
Ik ben 27, mijn vriend 33. Ik ben pas nét gestopt met m’n laatste pilstrip. Nog even m’n eerstvolgende menstruatie afwachten dus.
Wij wilden in eerste instantie nog even wachten tot de zomer, maar eigenlijk komt het nooit perfect uit en we weten natuurlijk ook niet hoe lang het zou kunnen duren... Dus we gaan er maar gewoon voor
Wij wilden in eerste instantie nog even wachten tot de zomer, maar eigenlijk komt het nooit perfect uit en we weten natuurlijk ook niet hoe lang het zou kunnen duren... Dus we gaan er maar gewoon voor
dinsdag 28 januari 2020 om 17:33
Leuk dat er al zoveel mee willen schrijven!
Ik ben 29 en mijn vriend is 32.
@konijntje ik had een Mirena. Ik ben wel blij dat ik nu van die hormonen af ben en het verwijderen was 1 kuch en klaar
. Hoe was het verwijderen bij jou? (Oh lees nu dat je morgen een afspraak hebt, succes!)
Spannend voor iedereen!
Ik ben 29 en mijn vriend is 32.
@konijntje ik had een Mirena. Ik ben wel blij dat ik nu van die hormonen af ben en het verwijderen was 1 kuch en klaar
Spannend voor iedereen!
anoniem_64d3fd266ee06 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 17:34
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.47% gewijzigd
woensdag 29 januari 2020 om 11:15
woensdag 29 januari 2020 om 12:12
Hi dames!
Als het nog mag zou ik graag mee willen schrijven!
Ik zal mij alvast een beetje voorstellen;
Ik ben 26 jaar en heb een leuk kereltje van nu 14 maanden, we hebben begin januari besloten voor de tweede te gaan en dus is de pil de deur uit!
Ik weet dus nog niet precies wat mijn cyclus is, gok dat mijn NOD ergens tussen de 1e en 5e ligt. Van deze maand nog niet veel hoop, aangezien ik denk dat het ontpillen nog wel bezig is, maaaaaar je weet maar nooit!
Wat spannend allemaal he!?
Als het nog mag zou ik graag mee willen schrijven!
Ik zal mij alvast een beetje voorstellen;
Ik ben 26 jaar en heb een leuk kereltje van nu 14 maanden, we hebben begin januari besloten voor de tweede te gaan en dus is de pil de deur uit!
Ik weet dus nog niet precies wat mijn cyclus is, gok dat mijn NOD ergens tussen de 1e en 5e ligt. Van deze maand nog niet veel hoop, aangezien ik denk dat het ontpillen nog wel bezig is, maaaaaar je weet maar nooit!
Wat spannend allemaal he!?
woensdag 29 januari 2020 om 13:07
@roo93 welkom! Tuurlijk mag je mee schrijven!
We zijn met een klein clubje. En dat is misschien ook wel fijn?
Ik gebruik wel een app. Was eerst altijd om te zien wanneer mijn menstruatie komt. Heb het de afgelopen maanden al goed bijgehouden en heb gelukkig een hele regelmatige cyclus.
En ik heb het geluk dat ik mijn eisprong voel, vaak al dagen van te voren. Niet fijn als je niet met zwanger worden bezig bent. Maar voor de komende tijd ideaal!
We zijn met een klein clubje. En dat is misschien ook wel fijn?
Ik gebruik wel een app. Was eerst altijd om te zien wanneer mijn menstruatie komt. Heb het de afgelopen maanden al goed bijgehouden en heb gelukkig een hele regelmatige cyclus.
En ik heb het geluk dat ik mijn eisprong voel, vaak al dagen van te voren. Niet fijn als je niet met zwanger worden bezig bent. Maar voor de komende tijd ideaal!
woensdag 29 januari 2020 om 13:23
woensdag 29 januari 2020 om 15:49
@suzan-j
@roo93
Ik gebruik de app Flow. Nu al een paar maanden om een idee te krijgen van m’n cyclus, maar ik ben benieuwd hoe dat straks anders is nu ik niet meer de pil slik.
Ik wil ook niet te veel letten op m’n ovulatie en het laten komen zoals het komt, maar ik vind het wel handig om een idee te hebben van hoe lang m’n cyclus is! En ik snap nu ook beter waar bepaalde kwaaltjes vandaan komen als ik op een bepaald punt in m’n cyclus ben.
@roo93
Ik gebruik de app Flow. Nu al een paar maanden om een idee te krijgen van m’n cyclus, maar ik ben benieuwd hoe dat straks anders is nu ik niet meer de pil slik.
Ik wil ook niet te veel letten op m’n ovulatie en het laten komen zoals het komt, maar ik vind het wel handig om een idee te hebben van hoe lang m’n cyclus is! En ik snap nu ook beter waar bepaalde kwaaltjes vandaan komen als ik op een bepaald punt in m’n cyclus ben.
donderdag 30 januari 2020 om 06:34
Vandaag eerste dag ongesteld geworden, iets eerder als gedacht, ga dan inderdaad maar een app bij houden want zonder pil is de cyclus deze maand toch maar 27 dagen, maar wel fijn dat het zo snel op gang gekomen is allemaal....dan kan het deze maand echt van start gaan
Thnx voor de tip! Hij staat op mijn telefoon
Thnx voor de tip! Hij staat op mijn telefoon
donderdag 30 januari 2020 om 09:22
donderdag 30 januari 2020 om 20:30
Ik gebruik ook een app, kalender heet die. In eerste instantie om te kijken hoe mijn cyclus is. De vorige keer ook gebruikt en vind ik wel prettig. Ik ben niet van plan om ovulatie testen te gaan gebruiken, ik heb wel de indruk dat ik het redelijk goed merk wanneer mijn eisprong is, ook in combinatie met de app.
vrijdag 31 januari 2020 om 08:16
Gezellig hier!
Man en ik zijn 32 jaar, gaan voor 2e kindje. Eind 2018 is onze zoon overleden door vroeggeboorte bij zwangerschap van bijna 21 weken. Oorzaak onbekend. Altijd missen altijd liefde en trotse ouders
Eind 2019 opnieuw zwanger, helaas stopte het hartje met bijna 7 weken. Hier vooral van meegenomen, hoe hard dat ook klinkt, zwanger worden kan echt en als het dan moet dan maar voor 12 weken....
O ja en ik heb endometriose
gelukkig is dat onder controle. Vanaf januari mochten weer proberen dat zwanger raak. Oftewel 9-2 niet ongesteld worden. Voorgaande keren in ronde 2 en ronde 5 zwanger.
Ik gebruik zowel app als ovulatie stokjes. Vind fijn om beetje te weten waar aan toe ben .
Man en ik zijn 32 jaar, gaan voor 2e kindje. Eind 2018 is onze zoon overleden door vroeggeboorte bij zwangerschap van bijna 21 weken. Oorzaak onbekend. Altijd missen altijd liefde en trotse ouders
Eind 2019 opnieuw zwanger, helaas stopte het hartje met bijna 7 weken. Hier vooral van meegenomen, hoe hard dat ook klinkt, zwanger worden kan echt en als het dan moet dan maar voor 12 weken....
O ja en ik heb endometriose
Ik gebruik zowel app als ovulatie stokjes. Vind fijn om beetje te weten waar aan toe ben .
vrijdag 31 januari 2020 om 16:28
@OkkiePetite he jeetje jullie hebben al een boel meegemaakt. Maakt het allemaal voor jullie nog wel spannender of niet?
Bij onze zoon was ik de eerste ronde zwanger. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu weer zal gebeuren. Toen was ik van te voren al wel wat langer gestopt met de pil, nu ongeveer twee maanden toen een half jaar.
Heb op dit moment drie vriendinnen die zwanger zijn, zou het leuk vinden om de volgende weer te zijn
Bij onze zoon was ik de eerste ronde zwanger. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu weer zal gebeuren. Toen was ik van te voren al wel wat langer gestopt met de pil, nu ongeveer twee maanden toen een half jaar.
Heb op dit moment drie vriendinnen die zwanger zijn, zou het leuk vinden om de volgende weer te zijn
vrijdag 31 januari 2020 om 19:05
Grenade Er is inderdaad een hoop gebeurd
maar gek genoeg (misschien) vind ik het zwanger worden op zich niet zo spannend, het daadwerkelijk zwanger zijn daarbij.....(alhoewel als nu langer dan half jaar duurt voor zwanger ben, is er vast paniek haha!) Al moet ik zeggen dat ik laatste keer ook best relax was. Er is hier een forum dame die een wijze spreuk van haar opa deelde "Neem geen voorschot op je verdriet" en dat heeft me geholpen om echt blij te zijn met zwangerschap. Goede hoop dat me dat ook een volgende zwangerschap, mocht dat gegund zijn, ook lukt.
Dat is zeker leuk om tegelijk met een vriendin zwanger te zijn, je weet nooit hoe snel het gaat
Is het leuk/handig om een topic met tabel te maken?
Dat is zeker leuk om tegelijk met een vriendin zwanger te zijn, je weet nooit hoe snel het gaat
Is het leuk/handig om een topic met tabel te maken?