In de knoop

17-04-2009 01:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1.5 jaar een relatie. Het gaat de laatste tijd niet zo soepel tussen ons en mijn vriend heeft dus ook besloten om een pauze in te lassen van 2 weken. Zelf ben ik niet iemand die hierop gaat zitten wachten, maar aan de andere kant wil ik ook weer wachten, omdat ik van hem houdt. Maar na de woorden dat hij zei ben ik echt aan het twijfelen gekomen. `ik wil je laten gaan, maar ik ben bang dat je een ander krijgt en dat ik je dan nooit meer terug kan krijgen`, is dit nog een teken dat hij van me houdt... Of dat hij me gewoon aan het lijntje houdt...

Alvast bedankt
Als hij denkt dat jij in die 2 wkn al een ander zal hebben, dan snapt hij de essentie van een relatie van 1,5 niet denk ik.

Een manier om er achter te komen, geef em die 2 wkn en kijk dan op welk punt jij zit met jouw gevoel en hij met het zijne. Twijfel je over de oprechtheid van z`n gevoel t.o.v. jou?

Laat hem dan los, hoe moelijk ook. Dan is zijn liefde voor jou niet sterk genoeg.

Rare boodschap eigenlijk,ik wil jou loslaten, maar ik gun een ander jou ook niet??
Hij weet dus niet zeker of hij nog echt voor je kan gaan maar tegelijkertijd trekt hij niet dat je evt iemand anders zou tegen kunnen komen.

Zoals eerder geopperd, kijk hoe JIJ je in die 2 weken voelt en hoe je jullie relatie ziet, een beetje afstand kan nooit kwaad maar laat het niet teveel van hem afhangen.
WAt zijn de voornaamste punten waardoor het niet soepel loopt?
Je kan toch gewoon twee weken afstand nemen? Geef hem even die ruimte, als hij dat nodig vindt. Twee weken is geen eeuwigheid.

Dat hij onzeker is en bang om alles te verliezen als hij even pauze vraagt, geeft denk ik wel de mate van zijn onzekerheid aan over de relatie an sich. Of misschien is het zijn eigen niet goed in zijn vel voelen wat hem zo onzeker maakt. Hij vraagt toch niet voor niks even pauze? Je geeft zelf al aan: "Ik ben niet iemand die hier op gaat zitten wachten." Dan is het toch niet raar dat hij onzeker is?

Als je een goede kans wil maken dat het goed komt, geef hem dan nu die ruimte als hij dat nodig heeft. Als het niet goed komt na die twee weken weet je het het ook nog gauw genoeg.

Sterkte en ik hoop voor je dat jullie na twee weken met frisse moed weer verder kunnen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Vertrouwen is er niet echt tussen jullie, zo te lezen.

Hoezo zou jij na twee weken al een ander hebben? Twee weken is, zoals Poez al zegt, absoluut geen eeuwigheid en dat je niet iemand bent die gaat zitten wachten betekent toch hopelijk niet dat je meteen de hort op gaat, op zoek naar een nieuwe verkering?

Probeer zijn angst daarvoor weg te nemen en neem jij ook twee weken vakantie van jullie samen. Denk eens goed na over wat er nog allemaal leuk is aan Troppie & Co, wat er de moeite waard is om te behouden.

Het kan twee kanten op gaan na twee weken.

Je valt elkaar in de armen en de boel ziet er een stuk lichter uit, of je komt tot de conclusie dat alleen verdergaan voor beiden het beste is.

Maar angst hebben dat je liefje er binnen die twee luttele weekjes al vandoor gaat met een ander vind ik wel ernstig. Dat zou in een volwassen relatie toch niet voor moeten komen. Even adem halen, even lucht happen, even afstand nemen en dan de zorg hebben dat je bedrogen gaat worden......

Persoonlijk denk ik dat dat een slecht teken is.
Zoals Jolantje al vraagt, waarom loopt het al een tijd niet soepel? Hebben jullie daar aan gewerkt, over gepraat? Hoe wil je zelf verder met die problemen, vooropgesteld dat jullie straks samen verder gaan? Persoonlijk heb ik nooit anders gezien dan dat een tijdelijke pauze een verkapt 'ik wil met je stoppen maar dat niet hardop zeggen' is. Wat betreft zijn opmerking over zijn verwachting van jouw gedrag in die twee weken zou ik zéer op mijn hoede zijn, dit zegt iets over wat hij zelf zou doen. Oftewel, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik denk dat je vriend al heeft besloten met je stoppen maar wil dat jij voorlopig wel excusief blijft voor hem, zoiets. Ik sluit me aan bij vorige posters dat het niet hoopvol klinkt allemaal. Sterkte
Weer uit de knoop??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven