Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Wij hebben ook een hond! Is inmiddels bijna 10 jaar oud. Toen ik alleen peuter had vond ik het prima te doen. Nu met baby erbij vindt ik het wel een opgave. Vaak ga ik 's ochtends als baby op bed ligt een klein rondje door ons wijkje. Peuter loopt dan of gaat op step of loopfiets. Net waar hij zin in heeft. Als de kinderen beiden op liggen doe ik ook weer een klein rondje Een keer per dag doen we een lange ronde, meestal na de middagslaapjes. Onze hond heeft een hekel aan regen dus vandaag heeft ie alleen nog maar een plasje voor de deur gedaan en zal het van een lange ronde niet komen.
Verder is het lastig als peuter een cracker eet op de bank. Ook het potje lebber de hond graag uit. Dus ik heb er eigenlijk wel gewoon een derde kind bij.
Wij hebben ook een hond.

Doordeweeks laat vriend hem vroeg uit voor zn werk. Savonds doet de een peuter op bed, ander laat de hond uit.

Ik doe altijd in de middag. Juist nu met baby vind ik het wel makkelijker, baby in de kinderwagen en peuter zit of staat op het plankje.

Met alleen peuter was het wel een uitdaging, hij ging mee op zijn loopfiets maar was toch snel wel moe.
Of toen hij nog een muddagdutje deed, deed ik wel eens gauw een kort rondje.

Eerlijk gezegd, vind ik het nogal een gedoe. Ik weet ook niet of ik hierna weer een hond wil.
Aan de andere kant, peuter is hardstikke gek op de hond en das ook wel heel leuk om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is een spraakwaterval, toen ze twee was had ik nog het idee dat ze wat achterliet in taal maar rond 2,5 waren het hele volzinnen en nu praat ze meer dan een gemiddelde volwassene.
Ze maakt nog wel taalfouten (meegeneemt IPV meegenomen ed) maar dat vind ik ook niet meer dan normaal voor een kind van bijna drie. Vreemden kunnen haar redelijk goed verstaan maar soms vertelt ze hele fantasie verhalen wat anderen echt niet begrijpen.
Wij hebben 2 honden. Ik vind het afentoe wel lastig en soms komen ze, naar mijn idee, ook te weinig aan de beurt. Anderzijds krijgen ze vd kinderen heel veel aandacht en vind ik superleuk om te zien hoe ze ermee opgroeien en met elkaar omgaan. Wij hebben daarnaast buiten ook nog kippen, cavia's en konijnen. Vooral in de winter vind ik dat "gedoe" sinds we kinderen hebben. Al kan oudste nu wel zelfstandig de dieren voeren buiten en vind ik dat ze er verantwoordelijkheidsgevoel van krijgt. In eerste instantie dunde de populatie buiten uit, als er iets doodging kwam er geen nieuw dier meer. Nu heeft oudste dus 2 nieuwe cavia's sinds een halfjaar, maar dat houdt in dat ik haar er dus ook deels zelf verantwoordelijk voor hou. Op mijn vrije dagen verzorg ik de dieren, uiteraard ook haar cavia's. Maar zij moet op woensdag dus helpen met hokken schoonmaken en op zondag buiten voeren, ook 'mijn' dieren, want dat doe ik andersom ook doordeweeks.
Ze is overigens 6. En deze regel geldt dus sinds ze, een half jaar, haar eigen cavia's heeft. Eerder waren het alleen mijn dieren ;).
Hier zijn Ivm allergien de enige huisdieropties vissen en honden. Maar vissen hebben we nu en is weinig aan.
Iedereen bedankt voor jullie ervaringen. Hoe doen jullie het met werken en de hond? Word de hond door een uitlaatservice opgehaald? Of blijft de hond alleen thuis?

Wij hebben een flink aquarium staan due, maar met vissen heb je niet echt interactie ;)
Toen we de hond namen, werkte ik onregelmatig. Zo zijn we gaan opbouwen met alleen zijn. Maar was hij bijna nooit.
Nu werk ik regelmatig, maar kan dus goed alleen zijn. Ik werk 3 dagen, maar niet achter elkaar, dus dat scheelt.
sneeuwball schreef:
02-02-2020 16:38
Toen we de hond namen, werkte ik onregelmatig. Zo zijn we gaan opbouwen met alleen zijn. Maar was hij bijna nooit.
Nu werk ik regelmatig, maar kan dus goed alleen zijn. Ik werk 3 dagen, maar niet achter elkaar, dus dat scheelt.
Hier exact hetzelfde. Toen baby nog vaker sliep op een dag vond ik de hond prima. Nu met 2 slaapjes wel ingewikkeld
Aardbei-banaan schreef:
02-02-2020 15:47

Wij hebben een flink aquarium staan due, maar met vissen heb je niet echt interactie ;)
Man heeft er een van 80cm breed maar die verhuist niet mee.
Ik weet niet wat er met peuter aan de hand is maar hij de driftbuien zijn nog nooit zo erg geweest. Schoppen, slaan, bijten, haren trekken als hij zijn zin niet krijgt. Ik weet het gewoon even niet meer
due-scimmie wijzigde dit bericht op 03-02-2020 07:21
12.63% gewijzigd
Sterkte due. vervelend!

Ik ben woensdag ziek geworden, rozetje donderdagavond. Zelf had ik morgen al hoestend wel weer naar kantoor gewilt, maar rozetje heeft nog koorts en superweinig gegeten en gedronken vandaag. Dus die gaat niet naar de opvang morgen. Maar ik ben het wel een beetje beu eigenlijk
Dat geloof ik Teckeltje. Hier zal zoon op onze thuis dagen ook veel mee moeten om de hond uit te laten :) denk dat hij dat alleen maar leuk gaat vinden.

Heftig due. Blijf zo rustig en consequent mogelijk en aan blijven geven dat je niet mag slaan/schoppen/bijten etc. Zoon gaat in zulke situaties even in de hoek. Lastige fase, wij hebben er laatst ook zo een gehad.

Geloof meteen dat je er klaar mee bent om ziek thuis te zitten. Hoplijk voelt Rosetje zich snel beter.
Oei pittig due!

Hoe gaat het nu Rosings?

Dochter heeft sinds gisteravond koorts dus wij zijn samen thuis. Ze wil nu alleen maar samen in bed zitten. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen.
Due, wat heftig zeg die Fase, geen tips helaas. dnekdat het uitzitten en negeren wordt.

Rosings hoe is het met rozetje ? en met jou?

Fiona hoe is het bij jullie ?

Wij willen ook graag een hond, maar dat zal pas over een jaar of zijn als we klaar zijn met verbouwen en de rust in huis is.
Zo leuk ook dat er zoveel hier huisdieren hebben.

Hier weer aan het werk, wat een weekend weer zeg, dagen volle bak regen en windkracht , wou zo graag naar buiten maar zoon waaide in de tuin al bijna om.
Hier geen honden. Wel altijd thuis gehad als kind, maar zelf vind ik het een te grote verantwoordelijkheid. Met vakanties of dagjes weg zit je altijd met de hond, we vinden dat met 1 kat al lastig.

Due, sterkte met de driftbuien! Hier zitten we er ook middenin op dit moment. Peuter slaat ons en de baby, raakt soms helemaal over haar toeren en kan een uur lang huilen en ze weet dan niet waarom. Maar ze heeft pijn, loopt nog steeds met haar arm in een mitella en heeft griep gehad, dus ik heb veel geduld met haar. Ik denk dat het daardoor komt en wel weer losloopt. Kun je peuter op zo’n moment afleiden?

Rosings, veel sterkte en beterschap! Ik zit al een week binnen met twee kinderen en ben zelf nog niet eens ziek geweest en ik ben het ook echt zat inmiddels.

Pip, beterschap voor peuter! Hopelijk krijg jij het niet ook.

Hier gaat het oké. Ik weet niet meer zo goed wat ik hier heb geschreven en wat in het babytopic, maar baby heeft inmiddels oorontsteking erbij en is weer flink ziek. Was ze eindelijk van de griep af, hebben we dit weer.
Peuter slaapt op de ibuprofen goed en ze durft eindelijk weer liggend te slapen. Wel helemaal dubbelgevouwen op haar zij, omdat ze anders niet kan opstaan (zegt ze zelf). Ik heb haar vandaag naar de peuterspeelzaal gebracht en haal haar voor het buitenspeelkwartier op. Ze wilde zo graag gaan en zit al een week binnen, hopelijk gaat het goed en anders bellen ze.

Ik ben het zorgen en binnenzitten inmiddels echt zat. Mijn man is nu nog twee volle dagen aan het werk en dan mag ik weer. Ik ben er echt aan toe om eben een uurtje iets anders te doen dan zieke kinderen verzorgen.
Due dat zijn pittige periodes.

Consequent blijven werkt hier het beste. Toevallig deed peuter van het weekend ook dwars, met slaan erbij. Dat ben ik niet van hem gewend. Ik heb het idee dat het uitproberen/grenzen zoeken is.

Succes!

En wanneer is het nou klaar met jullie zieke kindjes :( niet leuk!
Zo hehe weer een paar dagen vrij en even bijgelezen!

Heftig due, ik snap het hoor. Ik vind het ook lastig om het 'juiste' dan te doen en wat blijft er over als je alles hebt geprobeerd. Soms is een driftbui hier ook naar aanleiding van een aantal keer waarschuwen en dan wil ik eigenlijk niet te snel over gaan naar troosten oid omdat ze ook moet begrijpen dat wat ze deed niet mag. Maar ze kan het soms zo lang volhouden o_o

Fiona, ik ben het vaak na 1 dag al zat ;) , dus snap het heel goed dat je het zat bent en even wat anders wil.

Geen honden ook nooit gehad. Mijn zusje heeft twee hondjes en dat vind ik wel erg leuk en gezellig, maar ik zie ook welke verantwoordelijkheden het met zich meebrengt. En dat haar overal :sick: , nee ik wordt al gek als ik daar ben geweest en al het haar van me kleding af moet kloppen. Daarnaast het uitlaten en wat als we spontaan een weekend weg willen of op vakantie gaan. Dus ook al vind ik het heel gezellig, toch maar niet.

Ik ben bezig met ideeen voor de traktatie van dochter straks op psz en kdv, maar vroeg me in 1x af, moet ik nog iets aparts voor de leidsters doen? Hebben jullie dat wel gedaan? 'Vroegah' deed ik dat als kind wel, maar dan trakteerden we ook nog de andere juffen en meesters op school en kregen wij dan van ze weer een sticker op onze verjaardagskaart :lol:
Lavendel_12 schreef:
03-02-2020 11:14

Heftig due, ik snap het hoor. Ik vind het ook lastig om het 'juiste' dan te doen en wat blijft er over als je alles hebt geprobeerd. Soms is een driftbui hier ook naar aanleiding van een aantal keer waarschuwen en dan wil ik eigenlijk niet te snel over gaan naar troosten oid omdat ze ook moet begrijpen dat wat ze deed niet mag. Maar ze kan het soms zo lang volhouden o_o

Ik ben bezig met ideeen voor de traktatie van dochter straks op psz en kdv, maar vroeg me in 1x af, moet ik nog iets aparts voor de leidsters doen? Hebben jullie dat wel gedaan? 'Vroegah' deed ik dat als kind wel, maar dan trakteerden we ook nog de andere juffen en meesters op school en kregen wij dan van ze weer een sticker op onze verjaardagskaart :lol:
Ik had dus gisteren ook 35 minuten driftbui omdat hij zich niet wilde omkleden. Na 10 minuten ben ik zelf beneden gaan omkleden en uiteindelijk na 10 minuten ben ik boven op bed tijdschrift gaan lezen en kalmeerde hij uiteindelijk. Het had zoveel indruk gemaakt dat hij nightterror kreeg en het herbeleefde.

Ik doe smoothies voor peuter en dan denk ik niets anders. Bij baby doe ik maisvingers en wel iets anders voor leidsters denk ik.
Traktatie: vaak doe ik hetzelfde, afhankelijk van de traktatie.

Wat vervelend die driftbuien due, hopelijk snel weer zichzelf. :(

Praten: doet zoon veel en erg goed. Hij wordt ook vaak overschat, door zn lengte en taalgebruik.

Pff.. wat een nacht. Zoon moest een aantal keer huilen in bed, hij had buikpijn, daarna wilde hij bij ons in bed, die keer erna heb ik vriend gestuurd.
Weer wat later stond hij aan mn bed. Heb hem maar toegelaten.

Iets daarna kwam baby voor een fles. Zoon overspoelde me met complimentjes. Dat was wel lief.

Baby ging moeilijk slapen.

Vriend is er toen maar uitgegaan voor de wekker, van ellende. Ik kreeg een kus, maar peuter niet. (Omdat hij gefrustreerd was ofzo)
Hij zei toen, mama ik wil ook een kus van papa. Logisch toch...
Dus ik samen met hem een kus halen bij papa, zegt hij eerst nog geirriteerd waarom. Daarna gelukkig wel een kus en knuffel. Maar wat kan ik daar boos om worden.

Pff en toen weer slapen, en ik er uiteindelijk een half uur erna eruit. Baby en peuter slapen.

En nu heb ik peuter wakker gemaakt maar hij is niet te genieten natuurlijk zo moe. Grrrr.

Hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad.
Heftig due die buien van peuter.
En sneeuwbal, heftig nachtje zo te horen. Balen van je man, zou ik ook pissig om worden.

Peuter heeft hier weer eens een 'ik jank om alles dag'. Ik vind dat toch zo vermoeiend he.
En een echte driftbui erbij vanmorgen.

Nu is peuter op het kdv, baby heb ik uit bed getrokken en ook gebracht. Vorige week wennen en nu 1e keer echt. Heb m kort een fles gegeven om 5:15 en eventjes geknuffeld en dat was het. En ben ik verdrietig.

Wat een rotochtend bah.
sneeuwball schreef:
04-02-2020 08:37
En een echte driftbui erbij vanmorgen.

Nu is peuter op het kdv, baby heb ik uit bed getrokken en ook gebracht. Vorige week wennen en nu 1e keer echt. Heb m kort een fles gegeven om 5:15 en eventjes geknuffeld en dat was het. En ben ik verdrietig.

Wat een rotochtend bah.
:hug:
Sneeuwball :hug:
Ohh sneeuwbal wat een nacht zeg!
Zo herkenbaar met man ook , hier na 2.5 jaar is man nog steeds iedere ochtend boos dat er een kind ontwaakt, leg je er bij neer zeg ik zo vaak en doe aardig. Pffff
En dan nu ook nog baby naar KDV , snap dat je verdrietig bent. Moet je nu gelijk werken of ben je thuis ?

Lavendel geen tips qua traktatie eigenlijk, tot nu toe alleen voor de kindjes wat gemaakt niet voor leidster.

Teckel ook weer gezellig in huis ?
De grap is ik heb dit hier nu in 2 voud, leuk als ze zo dicht op mekaar zitten , 2 driftkikkers in huis, gister avond zoon die 20 minuten enorm verdriet had omdat ze schoenen uit moesten en daarna dochter 20 minuten die sap in de verkeerde kleur beker kreeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven