Leeftijdsverschil en nare reacties?
zondag 2 februari 2020 om 08:37
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom alleen topics tegen die al een paar jaar oud zijn.
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?

zondag 2 februari 2020 om 17:16
Jij bakt ze helemaal bruin.
Feow bagatelliseert hier met het grootste gemakt de pedo praktijken van volwassen mannen maar en ik ben degene die schoffeert?
Gaat het goed met je meid of is het elders ook al aan het rotten?
Let me know hoor.

zondag 2 februari 2020 om 17:18
Praat jij altijd zo met mensen met wie je het niet eens bent? Ik ga er niet op wachten om het uit te vinden. Block.

zondag 2 februari 2020 om 17:32
Maar 28 is geen leeftijdgenoot van 16 hé, dus idd strafbaar.viva-amber schreef: ↑02-02-2020 13:49Politie acteerde helemaal niet op een meisje van 16 met een volwassen man wanneer de relatie vrijwillig was. Sterker nog vanaf 16 is het niet strafbaar.
Wat mag je allemaal op je 16de:
Als je 16 bent mag je zelf een arbeidsovereenkomst aangaan.
Je mag maximaal 9 uur per dag en 45 uur per week werken. Let wel op: schooltijd telt mee als arbeidstijd en je mag niet ’s nachts werken, geen oproepdiensten doen en niet overwerken.
Je kunt de rechter vragen je meerderjarig te laten verklaren als je zwanger bent. Zo kun je voor je eigen kind zorgen en het zelf opvoeden.
Je kunt een eigen zaak beginnen als je daarvoor toestemming krijgt van de rechter.
Als je schade veroorzaakt kun je aansprakelijk worden gesteld.
Je kunt veroordeeld worden volgens het volwassenenstrafrecht als je de strafwet overtreedt. Dit kan alleen in uitzonderlijke gevallen.
Je mag zelf beslissen over alle medische behandelingen die betrekking hebben op jou.
Je mag een testament maken.
Vanaf je 16e mag je theorie-examen voor je autorijbewijs doen.
Als je 16,5 jaar bent mag je beginnen met autorijlessen.
Je kunt een tractorcertificaat halen en mag dan een tractor besturen.
Vanaf je 16e mag je ook je bromfietsrijbewijs halen en brommer rijden.
Je leerplicht voor vijf dagen in de week loopt af als je een havo-, vwo- of mbo2-diploma hebt. Heb je geen havo-, vwo- of mbo2-diploma, dan heb je een kwalificatieplicht tot je 18e.
Je mag een motor- en zeiljacht besturen met een lengte van zeven tot vijftien meter. Voor een motorjacht is een vaarbewijs nodig wanneer de boot harder kan dan twintig kilometer per uur en als er beroepsmatig mee wordt gevaren.
Je mag gaan oefenen voor gevaarlijke sporten zoals sportvliegen of parachutespringen.
Je mag naar een discotheek of kroeg zonder een volwassene, maar je mag geen alcohol drinken.
Je mag seks hebben als het vrijwillig is. Het is niet strafbaar om voor je 16e seks te hebben, als het maar met een leeftijdsgenoot gebeurt en vrijwillig is.
Je mag zonder toestemming van je ouders een tattoo of piercing laten zetten.
Je mag je (als donorkind) aanmelden voor het FIOM KID Register en de FIOM KID-DNA Databank.
Je mag zelf een euthanasieverzoek indienen, maar jouw ouders moeten daarbij worden betrokken.
En dat is nu.....vroeguh waren de regels soepeler oa tav alcohol.
zondag 2 februari 2020 om 17:36
Nee, er staat niet strafbaar om voor je 16 vrijwillige seks te hebben met een leeftijdsgenoot. Op je 16de mag vrijwillige seks ook met een niet leeftijdsgenoot.
Je leest over het woordje - voor- heen. Je leest wat je wil lezen.
Je leest over het woordje - voor- heen. Je leest wat je wil lezen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-02-2020 17:36
0.21% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 2 februari 2020 om 17:36
Ja en een necrofiel, le-zen

zondag 2 februari 2020 om 17:44
Lees nog eens terug. Over en weer schrijft TO. Wel degelijk dat hij daar op reageerde dus. En of hij het initiatief nam (wat ik wel denk) dat weten we niet.DS1971 schreef: ↑02-02-2020 16:42Heb je begrepen wat er staat? Want to geeft duidelijk aan dat ze interesse kreeg in hem vanaf dat ze de pubertijd bereikte.
Dus geen pedofiel. Wat jij daar ook aan zou willen spinnen.
En hij had geen interesse in haar, zij had interesse in hem en ging met hem flirten. En daar heeft hij dus concreet niets mee gedaan. Niemand hier die weet wat hij ervan vond. Misschien was hij gewoon gevleid en meer niet en sloeg de vonk voor hem pas over nadat ze 16 jaar was.
Nou ja, wellicht dat to dat weet, maar wij allemaal niet. Wij moeten dat maar gokken. Feit is dat ze pas een relatie kregen toen zij 16 was en dus constateer ik dat hij niets concreet met haar interesse heeft gedaan.

zondag 2 februari 2020 om 18:09
Nou heb je toch zelf een link geplaatst waarin het op niveau lagere school wordt uitgelegd en dan nog begrijp je het niet?Moreina schreef: ↑02-02-2020 16:54Dont fool yourself.
To heeft nergens geschreven dat alleen zij interesse had en enkel met hem flirtte.
Dit is wat ze wel o.a schreef:
Dit is dus ongeveer het exacte voorbeeld van de reacties waar ik het over heb.
"Wat moet een vent van 28 met een meisje van 16? Waarom vonden je ouders dat oké? Kon ie niemand van zn eigen leeftijd krijgen?"
Alsof het een vieze oude vent was, die even een onschuldig jong meisje verleidt ofzo.
Terwijl er ruim voor ik 16 was al over en weer geflirt werd, maar hij heeft nooit iets ondernomen tot ik 16 was en het initiatief grotendeels van mij kwam.
Maar dat ga ik dus niet steeds opnieuw vertellen als het ter sprake komt, daar heb ik geen zin meer in.
Er werd over en weer geflirt.
Dat doet je niet met een 13 jarige.
En dat maakt hem een pedofiel, een pedofiel is iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot een minderjarige doorgaans tot een jaar of 13, dat hadden we net geleerd, weet je nog?
Kun je het een beetje verkroppen of ga je het nu over een andere boeg gooien om maar vooral aan te tonen dat dit geen pedofilie is?
Pedofielen zijn seksueel geïnteresseerd in kinderen die nog niet de pubertijd hebben bereikt. Dit begon vanaf dat to de pubertijd had bereikt. Dus per definitie geen pedofilie.

zondag 2 februari 2020 om 18:11
De vraag is eerder waarom jij niet door hebt dat er hoe dan ook geen sprake is van pedofilie. Je doet gewoon een beetje hysterisch.

zondag 2 februari 2020 om 18:15

zondag 2 februari 2020 om 18:16
Zij schrijft dat het vanuit haar kwam.strings-attached schreef: ↑02-02-2020 17:44Lees nog eens terug. Over en weer schrijft TO. Wel degelijk dat hij daar op reageerde dus. En of hij het initiatief nam (wat ik wel denk) dat weten we niet.
Hij heeft daar verder geen concrete actie op ondernomen. Hij zal vast gevleid zijn en haar ook leuk hebben gevonden, maar dat is wat anders dan haar proberen te verleiden tot handelingen die niet passend zijn. To schrijft duidelijk dat er pas echt iets ontstond na haar 16e. En aangezien to niet zo van het downplayen is, heb ik reden om daar niets meer in te lezen dan er staat.
zondag 2 februari 2020 om 18:19
Dit.
Dan is het net geen pedo, maar absoluut op het randje.

zondag 2 februari 2020 om 18:27
Are you dumb?DS1971 schreef: ↑02-02-2020 18:09Nou heb je toch zelf een link geplaatst waarin het op niveau lagere school wordt uitgelegd en dan nog begrijp je het niet?
Pedofielen zijn seksueel geïnteresseerd in kinderen die nog niet de pubertijd hebben bereikt. Dit begon vanaf dat to de pubertijd had bereikt. Dus per definitie geen pedofilie.
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind') en philía (φιλία, 'vriendschap')) is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel aangetrokken voelen van volwassenen tot kinderen tot en met de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
Dus eerst beticht je mij van het verdraaien van de feiten, wat je vervolgens zelf doet door te stellen dat het initiatief alleen van TO afkwam, verwijt je mij dat ik de betekenis niet zou weten van het woord pedofilie, welke ik vervolgens hier voor je neer plemp en omdat de betekenis je niet zint heb je nu maar een eigen definitie gegeven aan het woord?
Wat denk je precies te bereiken met het optrekken van zo een doorzichtig rookgordijn?
Of ben je werkelijk op je achterhoofd gevallen en kun je het niet helpen?

zondag 2 februari 2020 om 18:28
Verliefdheid heb je geen controle over.
Niet zuiver op de graat lijkt mij toch iets anders. Vanaf dat er concreet iets ontstond is het in het openbaar gegaan, waar de ouders in zijn betrokken.
Een vriend van mij van vroeger sprak ik een tijdje terug. Toen hij begin 20 was leerde hij een meisje kennen van toen 13 jaar. Ze werden verliefd, maar al snel besloot hij dat het echt niet kon (overigens, van wat ik heb gezien destijds is daar wel iets gebeurd wat nu strafbaar zou zijn, toen nog niet).
Ik kwam hem toevallig tegen een tijdje terug en sinds enkele jaren heeft hij nu een relatie met haar. En nu hebben zij zoiets van ‘we hebben veel jaren verloren’ (terecht of onterecht, want je bent niet dezelfde personen na zoveel tijd).
Ja, soms kom je de ware te vroeg tegen.
Is dat ‘niet zuiver op de graat’? Ik vind van niet. Wel als je bewust in die leeftijd meisjes die veel jonger zijn probeert te versieren.
Maar dit betrof een jong meisje die verliefd werd op hem en dat werd wederzijds. Ja, wat had hij dan moeten doen? Wachten? Nou ja, dat heeft hij nog gedaan ook. Tot de wettelijk vastgestelde leeftijd. Dat is de norm.
Dus nee, ik vind dit niet ‘niet zuiver op de graat’.

zondag 2 februari 2020 om 18:33
Ik heb er best last van gehad hoe volwassen mannen bij benaderden en bepotelden toen ik 16 was en zelfs jonger was, want ik was zo’n “jong volwassen meisje” volgens andere. Moet zeggen dat ik überhaupt best last heb van hoe mannen me behandeld hebben, maar ben als volwassene toch beter in staat om voor mezelf op te komen. Vanuit die context walg ik van volwassenen die aanpappen met pubers, helemaal los van wetten en TO’s kennelijk fijne huwelijk.

zondag 2 februari 2020 om 18:33
Pre pubertijd = voor de pubertijd.Moreina schreef: ↑02-02-2020 18:27Are you dumb?
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind') en philía (φιλία, 'vriendschap')) is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel aangetrokken voelen van volwassenen tot kinderen tot en met de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
Dus eerst beticht je mij van het verdraaien van de feiten, wat je vervolgens zelf doet door te stellen dat het initiatief alleen van TO afkwam, verwijt je mij dat ik de betekenis niet zou weten van het woord pedofilie, welke ik vervolgens hier voor je neer plemp en omdat de betekenis je niet zint heb je nu maar een eigen definitie gegeven aan het woord?
Wat denk je precies te bereiken met het optrekken van zo een doorzichtig rookgordijn?
Of ben je werkelijk op je achterhoofd gevallen en kun je het niet helpen?
Misschien moet je de vraag ‘are you dumb’ aan jezelf gaan stellen.
De afwijking zit erin dat we vanuit de natuur seksueel niet geïnteresseerd zijn in partners waarmee we ons niet kunnen voortplanten. Niet dat die theorie keihard is, maar dat is off topic.
Feit blijft dat er geen sprake is van pedofilie vanaf dat een kind secundaire geslachtskenmerken vertoont.

zondag 2 februari 2020 om 18:35
Dat heeft toch alles te maken met dat jouw grenzen niet zijn gerespecteerd? Daar ligt toch het probleem lijkt mij.Pluk89 schreef: ↑02-02-2020 18:33Ik heb er best last van gehad hoe volwassen mannen bij benaderden en bepotelden toen ik 16 was en zelfs jonger was, want ik was zo’n “jong volwassen meisje” volgens andere. Moet zeggen dat ik überhaupt best last heb van hoe mannen me behandeld hebben, maar ben als volwassene toch beter in staat om voor mezelf op te komen. Vanuit die context walg ik van volwassenen die aanpappen met pubers, helemaal los van wetten en TO’s kennelijk fijne huwelijk.
Totaal andere situatie als die van to.

zondag 2 februari 2020 om 18:44
Heb je ook gelezen wat er tussen haakjes staat of heb je toen je ogen dicht gedaan omdat het niet in je straatje past?DS1971 schreef: ↑02-02-2020 18:33Pre pubertijd = voor de pubertijd.
Misschien moet je de vraag ‘are you dumb’ aan jezelf gaan stellen.
De afwijking zit erin dat we vanuit de natuur seksueel niet geïnteresseerd zijn in partners waarmee we ons niet kunnen voortplanten. Niet dat die theorie keihard is, maar dat is off topic.
Feit blijft dat er geen sprake is van pedofilie vanaf dat een kind secundaire geslachtskenmerken vertoont.
Heel bijzonder dit.
Heyee dames, jullie die vonden dat het allemaal wel meevalt, letten jullie op?
Zie hier de gedachtespinsels van een pedo.
De feiten doen er niet toe, die passen ze aan naar eigen goeddunken.
Een jonge meid daar mag je mee seksen zodra er schaamhaar opzit en ze borsten heeft ontwikkelt.
Ookal is de wet er heel duidelijk in dat het onder pedofilie valt om seks te hebben met iemand van 13 jaar of jonger.
Sommige meisjes menstrueren al vanaf hun 8ste jaar, geen enkel probleem dus, aldus de gifkikker hierboven.
Dit is dus precies wat jullie in de hand werken door dit soort gedrag te gedogen.

zondag 2 februari 2020 om 18:55

zondag 2 februari 2020 om 19:25
Ik heb gelezen wat er tussen de haakjes staat en in tegenstelling tot jou heb ik ook begrepen wat daar staat.Moreina schreef: ↑02-02-2020 18:44Heb je ook gelezen wat er tussen haakjes staat of heb je toen je ogen dicht gedaan omdat het niet in je straatje past?
Heel bijzonder dit.
Heyee dames, jullie die vonden dat het allemaal wel meevalt, letten jullie op?
Zie hier de gedachtespinsels van een pedo.
De feiten doen er niet toe, die passen ze aan naar eigen goeddunken.
Een jonge meid daar mag je mee seksen zodra er schaamhaar opzit en ze borsten heeft ontwikkelt.
Ookal is de wet er heel duidelijk in dat het onder pedofilie valt om seks te hebben met iemand van 13 jaar of jonger.
Sommige meisjes menstrueren al vanaf hun 8ste jaar, geen enkel probleem dus, aldus de gifkikker hierboven.
Dit is dus precies wat jullie in de hand werken door dit soort gedrag te gedogen.
Die leeftijdsgrens is namelijk niet keihard, maar 13 is een beetje de leeftijd waarin meisjes de pubertijd bereiken. Gemiddeld dus. Een meisjes die nog niet in de pubertijd is op haar 14e is dus nog steeds interessant voor een pedofiel, een meisje van 12 die al wel in de pubertijd is nog niet.
Dan even over dat je mij een pedo noemt: ben jij niet helemaal goed bij je hoofd ofzo???
Je gedraagt je in dezen als een zwakzinnige tokkie.
De wet staat los van pedofilie en kent een (harde) grens bij 16 jaar. En kijk: to was minimaal 16 jaar toen ze seks had met haar (nu) man.
Vreemd gedrag voor een pedofiel: wachten tot een meisje seksueel niet meer interessant voor hem is voordat hij er seks mee heeft...
De suggestie dat ik geen probleem heb met seks met 8 jarigen als ze op die leeftijd de pubertijd hebben bereikt is wederom buitengewoon laag.
Nog onder het niveau van een zwakzinnige tokkie.