Leeftijdsverschil en nare reacties?
zondag 2 februari 2020 om 08:37
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom alleen topics tegen die al een paar jaar oud zijn.
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?

zondag 2 februari 2020 om 14:19
Inmiddels is TO volwassen en naar ik hoop wijs genoeg om haar relatie op waarde te schatten. Neemt niet weg dat kindhuwelijken niet voor niets ook in andere landen verboden zijn/worden. In de meeste gevallen ligt daar onderdrukking aan ten grondslag (en niet de onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit).
zondag 2 februari 2020 om 14:41
denk ik in de juiste richting?
Wat jouw man deed, wordt door veel mensen best raar gevonden. Maar als je uit een omgeving komt, waar het niet raar gevonden wordt.
Dan vertel je er vrij over en krijgt door de oordelen van anderen ineens een andere blik

zondag 2 februari 2020 om 14:47
Afschuwelijk om te moeten constateren dat flirten, groomen en seks met minderjarigen door volwassen personen, door sommigen wordt goedgepraat en gebagatelliseerd. In het geval van TO is er geen schade aangericht en is het goed afgelopen, een uitzonderingsgeval als je het mij vraagt. De reden dat TO negatieve reacties krijgt op het leeftijdsverschil is omdat dit soort ‘relaties’ in de meeste gevallen heel anders aflopen en het levert vaak levenslange psychische schade en trauma’s op, ook als de minderjarige op dat moment zélf denkt dat het allemaal prima is. In alle gevallen is er sprake van een scheve machtsverhouding en in veel gevallen is er sprake van misbruik van die ongelijke machtsverhouding en daarom hebben wij hier in dit deel van de wereld besloten dat dit onwenselijke situaties zijn en hebben we besloten om wetten te maken om onze minderjarigen te beschermen. Dit lijkt mij een goede zaak gezien het aantal misbruik gevallen (2/3 van de Nederlandse minderjarigen krijgen te maken met seksueel geweld en houden daar levenslang iets aan over.) Google even en je schrikt je rot van de cijfers. Kennelijk zijn die wetten dus hard nodig.
Je bevind je als samenleving op een glijdende schaal als dit soort gedrag door volwassenen naar minderjarigen wordt vergoelijkt. En dan als argument gebruiken dat het in andere culturen heel gewoon is, man, man. Echt heel kwalijk dit. Sommigen willen kennelijk terug naar de middeleeuwen.
Je bevind je als samenleving op een glijdende schaal als dit soort gedrag door volwassenen naar minderjarigen wordt vergoelijkt. En dan als argument gebruiken dat het in andere culturen heel gewoon is, man, man. Echt heel kwalijk dit. Sommigen willen kennelijk terug naar de middeleeuwen.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 14:52
4.24% gewijzigd
zondag 2 februari 2020 om 14:51
Dat de dingen die ik deed op mijn dertiende ook achteraf voor mij niet verkeerd zijn betekent niet dat ik anderen een vrijbrief geef om watdanook met dertienjarigen te doen.Moreina schreef: ↑02-02-2020 14:10Ouders die niet aanslaan op een oudere man in de buurt van hun 13 jarige dochter die hebben niet het welzijn van hun kind voorop staan denk ik zo. Hoe het verder precies in de wet is geregeld mbt seks met een 16 jarige weet ik niet, maar bij een 13 jarige heb je nog altijd uit de buurt te blijven als volwassen kerel.
Dergelijke praktijken blijven altijd een kwalijke zaak, ongeacht wanneer het zich heeft afgespeeld dus waarom mag ik mezelf hier niet over opwinden, als ik dat al deed?
Denk dat ook niemand graag heeft dat zo een vent (lees:pedofiel), het pad van hun koters kruist.
Of wel soms?
Wist helemaal niet dat er zoveel mensen waren die selectief pedofiel gedrag veroordelen.
Heb er nu toch al een aantal gelezen die het allemaal wat overtrokken vinden.
Compleet verkeerde boodschap geef je daarmee af.
Schandalig.
Schaam me een beetje voor jullie hoor.
Ik kan je wel dit zeggen: van mensen die alles vies maken en veroordelen heb ik achteraf meer last van dan van de dingen die ik al dan niet gedaan heb.
En van vuilspuiterij en wilsombekwaammakerij zijn mijn liefhebbende ouders gelukkig verschoond gebleven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 2 februari 2020 om 15:09
In het echte leven heeft niemand een probleem met de leeftijdsverschil tussen mijn man en mij. Hier op het forum zijn er genoeg die het oomerkelijjk vinden, die vinden dat er toch iets mis moet zijn met mij of dat miin man moeder issues moet hebben. Het voor van het echte leven is dat mensen van dichtbij zien joe het is en weten dat het goed zit, en de mensen op her forim die mij veroordelen och ze doen maar wij zijn gelukkig en daar gaat het om.
zondag 2 februari 2020 om 15:21
wedden van welVlinder1963 schreef: ↑02-02-2020 15:09In het echte leven heeft niemand een probleem met de leeftijdsverschil tussen mijn man en mij.
alleen zeggen ze het je niet

zondag 2 februari 2020 om 15:24
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om de grote hoeveelheid bekrompen reacties hier. Niet te zuinig!
En dan ook nog met pedofilie komen. Welja, als je per sé wil laten zien dat je niet weet wat pedofilie is: ga lekker je gang. Maar je komt zo natuurlijk wel ongelofelijk ongeïnformeerd over. En dan druk ik mij zachtjes uit.
Leeftijd is maar een getal. Je moet zoiets beoordelen op individueel niveau, dat hebben de ouders ongetwijfeld gedaan en achteraf bezien lijkt dat vooral een hele juiste inschatting te zijn geweest. Daar zijn ouders voor: om hun kroost bij te staan.
Ik kan er ook niet wakker van liggen dat to toen ze 13 was begon met flirten met die man. Hij voelde zich gevleid en deed er vervolgens niets mee. Nou, tsjonge, wat een misbruiker!
En toen to 16 was hebben ze een relatie gekregen. Tsja, niets stond hun in de weg en de ouders waren op de hoogte en hebben hun zegen gegeven. En dan met de kennis van nu (nog steeds gelukkig samen) zijn er dan nog steeds mensen die van achter hun toetsenbord denken dat ze het veel beter weten dat die ouders?
Dan leidt je toch echt aan een enorme zelfoverschatting!
Of eigenlijk: dan ben je zo bekrompen dat je alleen maar kan denken vanuit je eigen vooroordelen. En dan ben je denk ik de laatste om te twijfelen aan andermans beoordelingsvermogens.
O en to: ik heb ook meerdere relaties gehad met vrouwen die aanzienlijk jonger waren dan ik en er zijn mensen die er wat van vinden. De meeste mannen zijn vooral heel jaloers en gelijk hebben ze.
Wat anderen daarvan vinden glijdt gewoon van mij af. Dat raad ik jou ook aan: laat ze maar lullen. Er zijn maar twee mensen wiens mening er echt toe doet als je het gaat om jullie relatie.
En dan ook nog met pedofilie komen. Welja, als je per sé wil laten zien dat je niet weet wat pedofilie is: ga lekker je gang. Maar je komt zo natuurlijk wel ongelofelijk ongeïnformeerd over. En dan druk ik mij zachtjes uit.
Leeftijd is maar een getal. Je moet zoiets beoordelen op individueel niveau, dat hebben de ouders ongetwijfeld gedaan en achteraf bezien lijkt dat vooral een hele juiste inschatting te zijn geweest. Daar zijn ouders voor: om hun kroost bij te staan.
Ik kan er ook niet wakker van liggen dat to toen ze 13 was begon met flirten met die man. Hij voelde zich gevleid en deed er vervolgens niets mee. Nou, tsjonge, wat een misbruiker!
En toen to 16 was hebben ze een relatie gekregen. Tsja, niets stond hun in de weg en de ouders waren op de hoogte en hebben hun zegen gegeven. En dan met de kennis van nu (nog steeds gelukkig samen) zijn er dan nog steeds mensen die van achter hun toetsenbord denken dat ze het veel beter weten dat die ouders?
Dan leidt je toch echt aan een enorme zelfoverschatting!
Of eigenlijk: dan ben je zo bekrompen dat je alleen maar kan denken vanuit je eigen vooroordelen. En dan ben je denk ik de laatste om te twijfelen aan andermans beoordelingsvermogens.
O en to: ik heb ook meerdere relaties gehad met vrouwen die aanzienlijk jonger waren dan ik en er zijn mensen die er wat van vinden. De meeste mannen zijn vooral heel jaloers en gelijk hebben ze.

zondag 2 februari 2020 om 15:34
Ofcourse.feow schreef: ↑02-02-2020 14:51Dat de dingen die ik deed op mijn dertiende ook achteraf voor mij niet verkeerd zijn betekent niet dat ik anderen een vrijbrief geef om watdanook met dertienjarigen te doen.
Ik kan je wel dit zeggen: van mensen die alles vies maken en veroordelen heb ik achteraf meer last van dan van de dingen die ik al dan niet gedaan heb.
En van vuilspuiterij en wilsombekwaammakerij zijn mijn liefhebbende ouders gelukkig verschoond gebleven.
Je eigen verknipte gedachtegoed waarmee je pedofiele toestanden bagatelliseert daar heb je uiteraard zelf geen last van.
Mensen die het veroordelen zijn de slechte.
Jij was het toch die riep dat de maatschappij verpreutst en dat het best te gedogen is jonge grietjes met een oude kerel?
En nu opeens gaat het je aan het hart wat er met andere 13 jarigen gebeurd.
Als dat daadwerkelijk zo was had je er in de eerste plaats niet zo luchtig over geschreven in éen van je vorige posts waarin je uitgebreid uit éen zet waarom het best oke is een 28 jarige(volwassene) die interesse toont in een 13 jarige. (minderjarige)
En fijn dat het voor jou wel leuk heeft uitgepakt je avontuurtjes van toen.
Ben je nog steeds wel in aanraking gekomen met een pedofiel maar dat maakt je verder niet uit?
Tot slot gaat het niet enkel om jouw ervaring maar dat van talloze andere koters die door zulk gedrag geschaad zouden kunnen worden.

zondag 2 februari 2020 om 15:45
Tjongejonge, je spuug komt mijn scherm uit zeg. Maar ga vooral door met je geraaskal. Niks mis mee om goede herinneringen van mensen te bezoedelen met je eigen ranzige gedachten. Met een beetje geluk praat je ze nog een trauma aan ook, dan is je missie helemaal geslaagd.Moreina schreef: ↑02-02-2020 15:34Ofcourse.
Je eigen verknipte gedachtegoed waarmee je pedofiele toestanden bagatelliseert daar heb je uiteraard zelf geen last van.
Jij was het toch die riep dat de maatschappij verpreutst en dat het best te gedogen is jonge grietjes met een oude kerel?
Als dat daadwerkelijk zo was had je er in de eerste plaats niet zo luchtig over geschreven in éen van je vorige posts waarin je uitgebreid uit éen zet waarom het best oke is een 28 jarige(volwassene) die interesse toont in een 13 jarige. (minderjarige)
Ben je nog steeds wel in aanraking gekomen met een pedofiel maar dat maakt je verder niet uit?
Tot slot gaat het niet enkel om jouw ervaring maar dat van talloze andere koters die door zulk gedrag geschaad zouden kunnen worden.

zondag 2 februari 2020 om 15:48
Hele vreemde reactie.Lady*Voldemort schreef: ↑02-02-2020 15:45Tjongejonge, je spuug komt mijn scherm uit zeg. Maar ga vooral door met je geraaskal. Niks mis mee om goede herinneringen van mensen te bezoedelen met je eigen ranzige gedachten. Met een beetje geluk praat je ze nog een trauma aan ook, dan is je missie helemaal geslaagd.
Zou persoonlijk niet weten waarom ik herinneringen met een pedofiel zou willen koesteren en erger nog dit te verdedigen, omdat je andere 13 jarigen dit pleziertje ook wel gunt. Youve got it all twisted, dont you?
zondag 2 februari 2020 om 15:51
DS1971 schreef: ↑02-02-2020 15:24
O en to: ik heb ook meerdere relaties gehad met vrouwen die aanzienlijk jonger waren dan ik en er zijn mensen die er wat van vinden. De meeste mannen zijn vooral heel jaloers en gelijk hebben ze.Wat anderen daarvan vinden glijdt gewoon van mij af. Dat raad ik jou ook aan: laat ze maar lullen. Er zijn maar twee mensen wiens mening er echt toe doet als je het gaat om jullie relatie.
Mannen zijn vooral jaloers omdat ze zo lekker vers uit de verpakking komt. Een relatie hebben met zo'n meisje zegt echter toch vooral iets over je eigen emotionele volwassenheid, of liever gezegd, de complete afwezigheid hiervan.
zondag 2 februari 2020 om 16:01
Jij bent een oude vent zeker he? Want alleen oude mensen vinden leeftijd maar een getal.DS1971 schreef: ↑02-02-2020 15:24Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om de grote hoeveelheid bekrompen reacties hier. Niet te zuinig!
Leeftijd is maar een getal

zondag 2 februari 2020 om 16:01
Ik weet niet, maar ik noem iemand van 30 geen meisje meer.
Of was je lekker aan het invullen, zodat het precies bij jouw conclusie past?

zondag 2 februari 2020 om 16:04
Je bent een hoop aan het verdraaien. To geeft aan dat ze interesse in hem toonde. Hij was toen overigens niet 28, maar 25. Hij heeft met die interesse niets concreets gedaan.Moreina schreef: ↑02-02-2020 15:34Ofcourse.
En leer verdorie eens wat pedofilie is, zodat je niet te onpas met die term schermt.

zondag 2 februari 2020 om 16:10
Ik ben zeker niet oud.
Als je wil ontkennen dat de ene persoon wat eerder volwassen is dan de ander, ga je gang. Maar mij lijkt dat iets wat vrij algemeen bekend is.
Ik heb een tijdje een relatie gehad met een fotomodel van 17 jaar oud (ik was toen begin 20) en die was, omdat ze al enige tijd op zichzelf woonde in Milaan, veel volwassener dan ik toen.
Kortom: je kan er helemaal niets van zeggen op basis van puur de leeftijd.
Nog even afgezien van het feit dat meiden doorgaans sneller volwassen worden dan jongens. Ook een redelijk bekend gegeven zou ik zo denken.

zondag 2 februari 2020 om 16:14
To was 16 en hij 28 toen ze een relatie kregen daar kwam mijn verwarring even vandaan.
En wat maken die 3 jaartjes concreet uit dan als er zo een groot leeftijdsverschil tussenzit?
Het punt is dat de vriend van to interesse heeft in kleine meisjes van 13 dat is wat hier ter discussie staat, of hij toen ook seksuele handelingen heeft verricht doet daarin niet ter zake.
Ohja pedofilie;
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind') en philía (φιλία, 'vriendschap')) is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel aangetrokken voelen van volwassenen tot kinderen tot en met de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
You're welcome.
zondag 2 februari 2020 om 16:17
Als je uit 1971 komt, zit je precies op de leeftijd dat sommige mannen gaan roepen dat leeftijd niks uitmaakt. Het is een beetje sneu, net als je anekdote over het fotomodel.DS1971 schreef: ↑02-02-2020 16:10Ik ben zeker niet oud.
Als je wil ontkennen dat de ene persoon wat eerder volwassen is dan de ander, ga je gang. Maar mij lijkt dat iets wat vrij algemeen bekend is.
Ik heb een tijdje een relatie gehad met een fotomodel van 17 jaar oud (ik was toen begin 20) en die was, omdat ze al enige tijd op zichzelf woonde in Milaan, veel volwassener dan ik toen.
Kortom: je kan er helemaal niets van zeggen op basis van puur de leeftijd.
Nog even afgezien van het feit dat meiden doorgaans sneller volwassen worden dan jongens. Ook een redelijk bekend gegeven zou ik zo denken.
Maar goed, daar ging het verder niet over hier. TO's relatie is een mooi voorbeeld van iets dat in hun geval goed lijkt te hebben uitgepakt, maar dat doorgaans niet doet. 16 en 28 is een heel andere verschil dan 17 en 23. Dus: vooral niet te veel info geven aan vreemden, je schiet er niks mee op en het is niet gek dat mensen er iets van vinden, aangezien het meestal niet zo florrisant uitpakt als bij TO. Ze zegt nota bene dat ze voor haar dochter anders zou willen, dus dan kan je die reacties wel verwachten, lijkt me.

zondag 2 februari 2020 om 16:21

zondag 2 februari 2020 om 16:42
Heb je begrepen wat er staat? Want to geeft duidelijk aan dat ze interesse kreeg in hem vanaf dat ze de pubertijd bereikte.Moreina schreef: ↑02-02-2020 16:14To was 16 en hij 28 toen ze een relatie kregen daar kwam mijn verwarring even vandaan.
En wat maken die 3 jaartjes concreet uit dan als er zo een groot leeftijdsverschil tussenzit?
Het punt is dat de vriend van to interesse heeft in kleine meisjes van 13 dat is wat hier ter discussie staat, of hij toen ook seksuele handelingen heeft verricht doet daarin niet ter zake.
Ohja pedofilie;
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind') en philía (φιλία, 'vriendschap')) is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel aangetrokken voelen van volwassenen tot kinderen tot en met de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
You're welcome.
Dus geen pedofiel. Wat jij daar ook aan zou willen spinnen.
En hij had geen interesse in haar, zij had interesse in hem en ging met hem flirten. En daar heeft hij dus concreet niets mee gedaan. Niemand hier die weet wat hij ervan vond. Misschien was hij gewoon gevleid en meer niet en sloeg de vonk voor hem pas over nadat ze 16 jaar was.
Nou ja, wellicht dat to dat weet, maar wij allemaal niet. Wij moeten dat maar gokken. Feit is dat ze pas een relatie kregen toen zij 16 was en dus constateer ik dat hij niets concreet met haar interesse heeft gedaan.

zondag 2 februari 2020 om 16:47
Ik vind al zo lang als ik mij kan heugen dat het niet om leeftijd gaat, maar om de persoon. Dat lijkt mij een hele normale opvatting.spuit_111 schreef: ↑02-02-2020 16:17Als je uit 1971 komt, zit je precies op de leeftijd dat sommige mannen gaan roepen dat leeftijd niks uitmaakt. Het is een beetje sneu, net als je anekdote over het fotomodel.
Maar goed, daar ging het verder niet over hier. TO's relatie is een mooi voorbeeld van iets dat in hun geval goed lijkt te hebben uitgepakt, maar dat doorgaans niet doet. 16 en 28 is een heel andere verschil dan 17 en 23. Dus: vooral niet te veel info geven aan vreemden, je schiet er niks mee op en het is niet gek dat mensen er iets van vinden, aangezien het meestal niet zo florrisant uitpakt als bij TO. Ze zegt nota bene dat ze voor haar dochter anders zou willen, dus dan kan je die reacties wel verwachten, lijkt me.
Dat jij het sneu vindt mag.
En laten we wel zeggen: hoeveel relaties tussen twee 16 jarigen zijn tijdsbestendig?
Ik snap best dat op die leeftijd zo’n leeftijdsverschil iets is om eens goed over na te denken, maar soms is het dus wel een goed idee. Nou, prima toch.
Het gaat mij ook niet om dat mensen zeggen ‘dat zou ik bij mijn 16 jarige dochter niet fijn vinden’, want dat snap ik. Maar uitspraken over pedofilie/misbruik gaan gewoon veel te ver. Dan spoor je gewoon niet.

zondag 2 februari 2020 om 16:54
Dont fool yourself.DS1971 schreef: ↑02-02-2020 16:42Heb je begrepen wat er staat? Want to geeft duidelijk aan dat ze interesse kreeg in hem vanaf dat ze de pubertijd bereikte.
Dus geen pedofiel. Wat jij daar ook aan zou willen spinnen.
En hij had geen interesse in haar, zij had interesse in hem en ging met hem flirten. En daar heeft hij dus concreet niets mee gedaan. Niemand hier die weet wat hij ervan vond. Misschien was hij gewoon gevleid en meer niet en sloeg de vonk voor hem pas over nadat ze 16 jaar was.
Nou ja, wellicht dat to dat weet, maar wij allemaal niet. Wij moeten dat maar gokken. Feit is dat ze pas een relatie kregen toen zij 16 was en dus constateer ik dat hij niets concreet met haar interesse heeft gedaan.
To heeft nergens geschreven dat alleen zij interesse had en enkel met hem flirtte.
Dit is wat ze wel o.a schreef:
Dit is dus ongeveer het exacte voorbeeld van de reacties waar ik het over heb.
"Wat moet een vent van 28 met een meisje van 16? Waarom vonden je ouders dat oké? Kon ie niemand van zn eigen leeftijd krijgen?"
Alsof het een vieze oude vent was, die even een onschuldig jong meisje verleidt ofzo.
Terwijl er ruim voor ik 16 was al over en weer geflirt werd, maar hij heeft nooit iets ondernomen tot ik 16 was en het initiatief grotendeels van mij kwam.
Maar dat ga ik dus niet steeds opnieuw vertellen als het ter sprake komt, daar heb ik geen zin meer in.
Er werd over en weer geflirt.
Dat doet je niet met een 13 jarige.
En dat maakt hem een pedofiel, een pedofiel is iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot een minderjarige doorgaans tot een jaar of 13, dat hadden we net geleerd, weet je nog?
Kun je het een beetje verkroppen of ga je het nu over een andere boeg gooien om maar vooral aan te tonen dat dit geen pedofilie is?
zondag 2 februari 2020 om 17:06
Ik kan me hier eigenlijk best in vinden... en ben er zelf niet helemaal van overtuigd wat ik daarvan vind.
Kamp is het niet hier. Niet zoals de bekende Brabantse kampen in elk geval. Maar mogelijk wel een soort vergelijkbare gemeenschap...

zondag 2 februari 2020 om 17:12
Nee, jij bent degene die abuis is. Je bent hier niet heldhaftig een jong meisje aan het redden, je schoffeert een volwassen vrouw die al jaren getrouwd is.