Tips kledingkast
zondag 2 februari 2020 om 19:06
Wellicht iemand tips.
Ik woon nu een tijdje in onze nieuwe woning, echter ontbreken de kledingkasten. Ik ben op zoek naar een kast voor mij en eentje voor dochter (5).
Ik loop een beetje tegen het volgende aan. Twee linker handen. Een Ikea kast in elkaar zetten wordt niks. Met zweet/bloed en tranen (geen grapje) twee bedden in elkaar gezet. Nu kan ik een familielid vragen of vrienden, maar met 2 kasten ben je al snel paar uur bezig, en ze hebben al zoveel geholpen.
Ik zoek nu eigenlijk een kast die niet te duur is, makkelijk in elkaar gezet kan worden en waar bezorging mogelijk is.
Zag bij bol al kasten van een plastic clicksysteem, maar vraag mijzelf af hoe stevig dat is.... Stoffen kasten lijken mij ook niet erg stevig?
Iemand de tip?
Ik woon nu een tijdje in onze nieuwe woning, echter ontbreken de kledingkasten. Ik ben op zoek naar een kast voor mij en eentje voor dochter (5).
Ik loop een beetje tegen het volgende aan. Twee linker handen. Een Ikea kast in elkaar zetten wordt niks. Met zweet/bloed en tranen (geen grapje) twee bedden in elkaar gezet. Nu kan ik een familielid vragen of vrienden, maar met 2 kasten ben je al snel paar uur bezig, en ze hebben al zoveel geholpen.
Ik zoek nu eigenlijk een kast die niet te duur is, makkelijk in elkaar gezet kan worden en waar bezorging mogelijk is.
Zag bij bol al kasten van een plastic clicksysteem, maar vraag mijzelf af hoe stevig dat is.... Stoffen kasten lijken mij ook niet erg stevig?
Iemand de tip?
zondag 2 februari 2020 om 19:10
zondag 2 februari 2020 om 19:21
Ikea service in elkaar zetten ga ik even naar kijken!
Ik gok dat we komende 5-7 jaar wel in deze woning blijven, dus ik kan er misschien beter in investeren.
Ben gewoon zo onhandig. Probeer de meeste dingen wel zelf, maar het is gewoon rampzalig.
Kringloop ga ik ook nog even kijken. In mijn auto past niet veel, maar misschien bezorgen ze wel, in elkaar gezet en wel.
Ik gok dat we komende 5-7 jaar wel in deze woning blijven, dus ik kan er misschien beter in investeren.
Ben gewoon zo onhandig. Probeer de meeste dingen wel zelf, maar het is gewoon rampzalig.
Kringloop ga ik ook nog even kijken. In mijn auto past niet veel, maar misschien bezorgen ze wel, in elkaar gezet en wel.
zondag 2 februari 2020 om 19:34
Maar hoezo ben je zo onhandig dan? Je kunt neem ik aan lezen, en plaatjes bekijken? Het geheim van kunnen klussen is gewoon dat je geduld moet hebben en rustig moet blijven.
Spullen uit de doos halen, rustig de gebruiksaanwijzing bekijken, vervolgens de spullen bekijken en alle onderdelen alvast op de volgorde van de gebruiksaanwijzing leggen en dan gewoon stapje voor stapje doen wat er in de handleiding staat.
Hoe kan dat nu fout gaan?
Spullen uit de doos halen, rustig de gebruiksaanwijzing bekijken, vervolgens de spullen bekijken en alle onderdelen alvast op de volgorde van de gebruiksaanwijzing leggen en dan gewoon stapje voor stapje doen wat er in de handleiding staat.
Am Yisrael Chai!
zondag 2 februari 2020 om 19:38
Werkspot etc had ik ook nog niet aan gedacht.
Ik heb op een bepaalde manier geen inzicht voor het in elkaar zetten van spullen. Laat dingen flikkeren en het zit scheef in elkaar. Kan het niet uitleggen, maar het is niet te doen.
Zie nu wel mooie kasten bij Ikea. Denk dat ik een poging ga doen tot zelf in elkaar zetten, en anders is de service van laten doen nog optioneel.
Die plastic click kasten zien er namelijk ook ingewikkeld uit....
Ik heb op een bepaalde manier geen inzicht voor het in elkaar zetten van spullen. Laat dingen flikkeren en het zit scheef in elkaar. Kan het niet uitleggen, maar het is niet te doen.
Zie nu wel mooie kasten bij Ikea. Denk dat ik een poging ga doen tot zelf in elkaar zetten, en anders is de service van laten doen nog optioneel.
zondag 2 februari 2020 om 19:41
Ja, als je al vantevoren jezelf vertelt dat je het niet kan dan zal je het ook nooit kunnen, nee.
Als je alleen met kinderen woont zul je nog zo vaak dingen moeten repareren, in elkaar zetten, klussen, beter dat je het nu gewoon probeert te leren. En je kan toch ook Lego-en of een Duplo Frozen kasteel in elkaar zetten? Of kan je dat ook niet?
Als je alleen met kinderen woont zul je nog zo vaak dingen moeten repareren, in elkaar zetten, klussen, beter dat je het nu gewoon probeert te leren. En je kan toch ook Lego-en of een Duplo Frozen kasteel in elkaar zetten? Of kan je dat ook niet?
Am Yisrael Chai!
zondag 2 februari 2020 om 19:43
Ik begrijp je helemaal!BigBangTheory schreef: ↑02-02-2020 19:38Werkspot etc had ik ook nog niet aan gedacht.
zondag 2 februari 2020 om 19:44
fashionvictim schreef: ↑02-02-2020 19:34Maar hoezo ben je zo onhandig dan? Je kunt neem ik aan lezen, en plaatjes bekijken? Het geheim van kunnen klussen is gewoon dat je geduld moet hebben en rustig moet blijven.
A n d e r s o m
Rustig de gebruiksaanwijzing bekijken, spullen uit de doos halen,
zondag 2 februari 2020 om 19:48
zondag 2 februari 2020 om 19:59
zondag 2 februari 2020 om 20:02
fashionvictim schreef: ↑02-02-2020 19:48Ook goed, ik kan prima klussen hoor, ik doe alles zelf. En ik doe het volgens mij op mijn volgorde, lees inmiddels ook niet altijd de gebruiksaanwijzing meer.
Dat kan natuurlijk prima als je ervaren bent.
In alle andere gevallen is eerst lezen best handig zodat je ook leest hoe je uit moet pakken.
zondag 2 februari 2020 om 20:09
Die pax kasten knal je zó in elkaar in je eentje. Alleen de deuren ophangen is ietsjes lastiger alleen. Mijn kasten hebben ook geen deuren, dat is wel zo makkelijk én goedkoop.karzou schreef: ↑02-02-2020 19:59Ik kan ook prima klussen, maar een kast van Ikea is wel handig om dat in ieder geval met hulp te doen hoor. Helemaal in je eentje is de gemiddelde kast niet goed in elkaar te zetten. Ik zou toch gewoon iemand uit je omgeving om hulp vragen en als je dat echt niet wil idd via werkspot o.i.d.
.
zondag 2 februari 2020 om 20:17
Ik doe het liever alleen dan met 'hulp' van mijn vriend.daddy_gijs schreef: ↑02-02-2020 20:14Ik vond de PAX-kast van Ikea anders nog best ingewikkeld om in elkaar te zetten.... zeker in je eentje.
.
zondag 2 februari 2020 om 20:30
Kijk eens op de lokale marktplaats fb pagina's. Tegenwoordig haal ik vrijwel alles daar vandaan, gewoon nog in elkaar gezet.
Heb iemand gevonden die voor een redelijke prijs het heen en weer wil halen.
Sowieso op marktplaats kijken en dan max 15 km ofzo. Het is echt ideaal als je een beetje gangbaar spul wil hebben.
Hoewel ik van de week een alles behalve gangbare zilveren buikkastje heb gekocht met bijbehorende spiegel voor nog geen 35 euro.
Die kon zelfs gewoon in onze auto.
Heb iemand gevonden die voor een redelijke prijs het heen en weer wil halen.
Sowieso op marktplaats kijken en dan max 15 km ofzo. Het is echt ideaal als je een beetje gangbaar spul wil hebben.
Hoewel ik van de week een alles behalve gangbare zilveren buikkastje heb gekocht met bijbehorende spiegel voor nog geen 35 euro.
Die kon zelfs gewoon in onze auto.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 2 februari 2020 om 20:33
Ik ben het wel eens met IBI verder, als je echt tegen het in elkaar zetten opziet zou je ook op Marktplaats gewoon een niet uit elkaar gehaalde kast kunnen kopen, maar dan heb je wel weer een verhuisbusje en sjouwers nodig en die zijn misschien nog wel moeilijker te vinden dan iemand die even wil helpen een kastdeur af te hangen.
Ik vraag zulk soort dingen gerust ook even aan een van de buren.
Ik vraag zulk soort dingen gerust ook even aan een van de buren.
Am Yisrael Chai!
zondag 2 februari 2020 om 20:56
Als je een beetje in de buurt woont, zeg maar omgeving Zaandam/Amsterdam/Hoorn wil ik ze wel voor je in elkaar komen zetten. Ik heb daar wel lol in.
Alleen ikea kasten, niet van Leen Bakker of weet ik veel. Dat is ellende.
Zorg wel dat je genoeg ruimte over hebt bij het plafond om ze rechtop te kantelen. Staand in elkaar zetten is een stuk minder makkelijk!
Zorg wel dat je genoeg ruimte over hebt bij het plafond om ze rechtop te kantelen. Staand in elkaar zetten is een stuk minder makkelijk!
.
zondag 2 februari 2020 om 21:41
zondag 2 februari 2020 om 22:03
Haha, ik vind dat ook leuk. Ik zit aan de andere kant van het landimpala schreef: ↑02-02-2020 20:56Als je een beetje in de buurt woont, zeg maar omgeving Zaandam/Amsterdam/Hoorn wil ik ze wel voor je in elkaar komen zetten. Ik heb daar wel lol in.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 3 februari 2020 om 09:14
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.. of anders alleen een lade kastje voor het kleine spul en zo'n kledingrek voor het andere..
Het ligt ook aan de grote vd kast hoe lastig het is en waar je er aan werkt. Heb je bijvoorbeeld genoeg plek om alles goed uit te leggen en de beschrijving eerst te lezen en alles "klaar" te leggen. Want om iets te zoeken tijdens het in elkaar zetten is ook niet echt prettig. Misschien wil een vriendin je helpen, als je je al hebt voorbereid scheelt het al veel werk.
De kasten van Ikea zijn echt heel fijn en degelijk.
Succes!
Het ligt ook aan de grote vd kast hoe lastig het is en waar je er aan werkt. Heb je bijvoorbeeld genoeg plek om alles goed uit te leggen en de beschrijving eerst te lezen en alles "klaar" te leggen. Want om iets te zoeken tijdens het in elkaar zetten is ook niet echt prettig. Misschien wil een vriendin je helpen, als je je al hebt voorbereid scheelt het al veel werk.
De kasten van Ikea zijn echt heel fijn en degelijk.
Succes!
♡