Een tweede kindje?(Geen OP)

maandag 3 februari 2020 om 11:26
Wanneer ziet hij zijn bestaande zoon als hij tussen de 40 en 60 uur werkt?
Klinkt alsof hij is getrouwd met zijn werk.
Als hij zoveel werkt, hoop ik voor jullie dat hij meer dan voldoende geld binnen haalt zodat jij thuis zou kunnen zijn, mocht je contract niet worden verlengd.
Kortom tijd voor ene goed gesprek over financiën en eerlijke argumenten zonder smoezen.
Als hij zoveel werkt, hoop ik voor jullie dat hij meer dan voldoende geld binnen haalt zodat jij thuis zou kunnen zijn, mocht je contract niet worden verlengd.
Kortom tijd voor ene goed gesprek over financiën en eerlijke argumenten zonder smoezen.
maandag 3 februari 2020 om 11:30
Respecteer je vriends gevoelens hierover. Hij werkt heel hard (om het allemaal rond te breien) en ziet dat het waarschijnlijk nu allemaal net in een wat rustiger vaarwater komt omdat er routine in jullie gezinsleven is gekomen. Dat wil jij allemaal weer om gaan gooien, terwijl je helemaal geen vaste baan hebt en slechts 20 uur werkt. En waarom? Omdat je niet wil dat er een te groot leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Hij is rationeel, jij emotioneel. Ga met elkaar praten en hou op met je "ik heb er veel verdriet van", want dat is gewoon dreinen. En misschien wil hij inderdaad helemaal geen kind meer, dat zal je dan moeten accepteren.

maandag 3 februari 2020 om 11:30
Doreia* schreef: ↑03-02-2020 11:26Wanneer ziet hij zijn bestaande zoon als hij tussen de 40 en 60 uur werkt?
Ik vind het eerder klinken als dat hij zoveel moet werken om de boel draaiende te houden en dat hij dat liever beter zou willen verdelen.

maandag 3 februari 2020 om 11:31
Ik hoop inderdaad dat dit erachter steekt.nerdopviva schreef: ↑03-02-2020 11:30Ik vind het eerder klinken als dat hij zoveel moet werken om de boel draaiende te houden en dat hij dat liever beter zou willen verdelen.

maandag 3 februari 2020 om 11:32
nerdopviva schreef: ↑03-02-2020 11:30Ik vind het eerder klinken als dat hij zoveel moet werken om de boel draaiende te houden en dat hij dat liever beter zou willen verdelen.
Zo lees ik het ook.
maandag 3 februari 2020 om 11:35
Edit gekruistnerdopviva schreef: ↑03-02-2020 11:30Ik vind het eerder klinken als dat hij zoveel moet werken om de boel draaiende te houden en dat hij dat liever beter zou willen verdelen.
Moet hij dat zeggen, boos worden en communiceren in korte statements als: 'jij moet een baan vinden', gaan natuurlijk niet helpen.
Maar is dat zijn standpunt TO? Wil hij meer samen de kar trekken? 20 uur in de supermarkt kan nooit veel opbrengen en lijkt ook niet veel toekomst voor jou in te zitten.
maandag 3 februari 2020 om 11:42
Nou dat zou niet zo moeten zijn. Hij zou ervan moeten genieten.Mommy-1995 schreef: ↑03-02-2020 11:34Hij werkt 40 tot 60 uur omdat hij zijn baan gewoon heel leuk vind hij houd van werken en hij is de rechter hand van zijn baas hij is elke dinsdag thuis bij ons zoontje en dat vind hij al erg moeilijk om dan vrij te zijn

maandag 3 februari 2020 om 11:42
Dit maak ik er ook uit op, TO.nerdopviva schreef: ↑03-02-2020 11:30Ik vind het eerder klinken als dat hij zoveel moet werken om de boel draaiende te houden en dat hij dat liever beter zou willen verdelen.
Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat een tweede kind - vooral in die tropenjaren - meer werk is dan eentje. Vooral het aandacht verdelen tussen 2 kinderen vonden wij erg pittig met tijden.
Onze kinderen zijn nu bijna 4 en 6 en nu komt de rust weer terug en is er ook meer tijd voor onszelf. Ik snap je man heel goed dat hij dit zegt.
Nu kun je je wens wel doordrammen maar dat heb je je hele gezin mee.
Maak die balans op wat het werk betreft!
maandag 3 februari 2020 om 11:44
Oh.Madeliefjees schreef: ↑03-02-2020 11:40Als hij 60 uur werkt, en ook liever niet op dinsdag thuis is, denk ik maar zo dat hij helemaal geen 2e wil. Zn werk is belangrijker dan zijn kind(eren).

maandag 3 februari 2020 om 11:45
Mommy-1995 schreef: ↑03-02-2020 11:34Hij werkt 40 tot 60 uur omdat hij zijn baan gewoon heel leuk vind hij houd van werken en hij is de rechter hand van zijn baas hij is elke dinsdag thuis bij ons zoontje en dat vind hij al erg moeilijk om dan vrij te zijn
Waarom wil hij dan dat jij een andere baan gaat zoeken? En waarom wil je nog een kind met een man die liever werkt dan bij zijn kind(eren) is? En waarom wis je je openingspost? Vind ik niet zo netjes voor de mensen die moeite nemen te reageren.

maandag 3 februari 2020 om 11:58