Groep 0/1
maandag 27 januari 2020 om 20:18
En hoe ging het voortgangsgesprek vandaag RavenclawLady? Wel ruim in de tijd zeg, 30 min. Lijkt me leuk om te horen hoe ze tegen je kind aankijken en hoe ze het doet op school. Je krijgt maar zo weinig mee vind ik, dus ik kijk ook wel uit naar het eerste oudergesprek (begin feb. hier, na de rapporten),
maandag 27 januari 2020 om 20:53
Ging goed. We hebben zelfs een uur geklets haha.Chica-1983 schreef: ↑27-01-2020 20:18En hoe ging het voortgangsgesprek vandaag RavenclawLady? Wel ruim in de tijd zeg, 30 min. Lijkt me leuk om te horen hoe ze tegen je kind aankijken en hoe ze het doet op school. Je krijgt maar zo weinig mee vind ik, dus ik kijk ook wel uit naar het eerste oudergesprek (begin feb. hier, na de rapporten),
Dochter doet het super. Ze blijft alleen wel veel bij juf in de buurt. Maar dat is ook beetje logisch. Dochter was vrolijk, praat veel en geniet vooral. Ze heeft 1 vriendinnetje waar ze het meeste mee speelt. Dit meisje trekt vooral naar dochter, dochter zelf houdt het nog een beetje af. Ik heb dit meisje zelf ook paar keer ontmoet, grote stuiterbal en dochter is rustiger. Dus ik denk dat ze daarom de boel wat afhoudt.
Dochter durft ook wel tegen juf in te gaan als ze dingen niet wil dus dat is ook een goed teken.
Ik ben al gevraagd om te helpen met dingen en te komen knutselen.
Super leuk maar gaat nu nog niet lukken. Half april stopt mijn gastouderopvang en krijg ik daar meer tijd voor.
Nog 1 dagje (en woensdag ochtend dan ga ik voorlezen in de klas).
Staken ze bij jullie ook allemaal?
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
dinsdag 28 januari 2020 om 20:10
Bij ons op school is wel een rapport voor de kleuters begreep ik. Niet dat ik er veel van verwacht hoor, ze gaat immers pas net naar school.
Dit staat er trouwens over in de schoolgids: “het rapport van de leerlingen van de groepen 1 en 2 wordt beoordeeld hoe de ontwikkeling vordert op o.a. de onderdelen motoriek, concentratie, zelfstandigheid, werken, taal/ denkontwikkeling, gedrag en algemeen.” Ik werd ineens benieuwd naar wat er dan in komt te staan, dus even opgezocht.
Dit staat er trouwens over in de schoolgids: “het rapport van de leerlingen van de groepen 1 en 2 wordt beoordeeld hoe de ontwikkeling vordert op o.a. de onderdelen motoriek, concentratie, zelfstandigheid, werken, taal/ denkontwikkeling, gedrag en algemeen.” Ik werd ineens benieuwd naar wat er dan in komt te staan, dus even opgezocht.
dinsdag 4 februari 2020 om 21:44
dinsdag 4 februari 2020 om 23:54
Nee hoor, zwemles stellen we voorlopig nog even uit. Vind net 4 echt zo vroeg!
Zoon gaat als een speer op school. Ik heb een zonnig en zelfstandig kind gekregen na de start van school. Nou wist ik allang dat ie op het kdv niet op z’n plek zat, maar wat een transformatie!
Hij vindt school echt geweldig. En ik vindt z’n juf geweldig.
Zoon gaat als een speer op school. Ik heb een zonnig en zelfstandig kind gekregen na de start van school. Nou wist ik allang dat ie op het kdv niet op z’n plek zat, maar wat een transformatie!
•
woensdag 5 februari 2020 om 06:37
woensdag 5 februari 2020 om 06:42
Nou de juf jou nogFrizz schreef: ↑04-02-2020 23:54Nee hoor, zwemles stellen we voorlopig nog even uit. Vind net 4 echt zo vroeg!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 5 februari 2020 om 10:46
Ooh wat lang. Hier was de lijst ongeveer 2 maanden.
Ze doen hier wel dezelfde leeftijden bij elkaar en iedereen begint op hetzelfde moment. Dochter komt in groepje van 8 kinderen.
We hebben haar nu al naar zwemles omdat ze dat zelf heel graag wil. We zwemmen heel vaak en ze is een echte waterrat. Veel water hier in de buurt dus dan fijn gevoel dat ze een beetje weet hoe zich te redden.
Theater is leuk!! Waar gaan jullie heen?
Wij zijn paar keer geweest, kleine voorstellingen van 30 min. Dat is een mooie tijd.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 5 februari 2020 om 11:38
Ik denk dat ik d'r na de zomer wil laten starten. Zwemles schijnt nogal veel kracht te kosten en ze is erg klein en fijn, dus vind het nu nog te vroeg. Ze zou zelf nu al wel willen overigens, ze speelt altijd zwemles onder de doucheRavenclawLady schreef: ↑04-02-2020 21:44Net gebeld. Over 3 weken kan dochter beginnen met de zwemles. Ik denk dat ze morgen helemaal blij gaan zijn, ze wacht al weken tot ze wordt gebeld.
Gaan jullie kinderen al naar zwemles?

woensdag 5 februari 2020 om 11:39
Wat fijn dat hij zo op zijn plek zit nu!Frizz schreef: ↑04-02-2020 23:54Nee hoor, zwemles stellen we voorlopig nog even uit. Vind net 4 echt zo vroeg!
woensdag 5 februari 2020 om 11:41
Theater is zo leuk! Waar gaan ze heen? Ik ga dit weekend met dochter naar Robin Hood. Zin in!
woensdag 5 februari 2020 om 19:06
Het gaat hier gelukkig al stukken beter!
Ze is na school standaard even flink boos opcmez en ik krijg onderweg tijd te horen "ik vind je nooit meer lief!"
Maar haar zelfvertrouwen is enorm gegroeid omdat ze ontzettend populair is in de klas. Ze is van een onzekere timide peuter uitgegroeid tot een stoere zelfverzekerde kleuter. En ik ben zó ongelofelijk trots op haar!
Hebben jullie kleuters in deze korte periode ook al tienduizend liedjes geleerd?
Ik hoor hier zo ontzettend veel verschillende liedjes, snap er niks van hoe ze die allemaal maar kunnen onthouden!
Ze is na school standaard even flink boos opcmez en ik krijg onderweg tijd te horen "ik vind je nooit meer lief!"
Maar haar zelfvertrouwen is enorm gegroeid omdat ze ontzettend populair is in de klas. Ze is van een onzekere timide peuter uitgegroeid tot een stoere zelfverzekerde kleuter. En ik ben zó ongelofelijk trots op haar!
Hebben jullie kleuters in deze korte periode ook al tienduizend liedjes geleerd?
Ik hoor hier zo ontzettend veel verschillende liedjes, snap er niks van hoe ze die allemaal maar kunnen onthouden!
woensdag 5 februari 2020 om 19:08
Wat een vreselijk lange dagen voor zo'n kleintje. Zit je dat niet dwars?han1987 schreef: ↑01-01-2020 14:16Morgen wordt mijn dochter 4 en maandag begint ze op school. Ze begint in een instroomgroep met 10 kindjes. Eind van het jaar zitten ze op 25.
Voor kerst heeft ze een tas, trommels en beker gekregen.
Ze zal 4 dagen overblijven en 3 dagen na de bso gaan na schooltijd. Ik kan haar gelukkig elke ochtend zelf naar school brengen
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

donderdag 6 februari 2020 om 16:30
Wow..Liebeskind² schreef: ↑05-02-2020 19:08Wat een vreselijk lange dagen voor zo'n kleintje. Zit je dat niet dwars?
Het is het niet altijd een keuze he, als moeder?
En voordat je denkt dat ik me aangevallen voel, ik ben zelf thuisblijfmoeder.
Maar ik vind het nogal wat om iemand op zo’n manier aan te spreken dat zij zich wel flink schuldig mag voelen.

donderdag 6 februari 2020 om 18:17
Morgen doen ze bij de instroomklas van m'n dochter warme truien dag ten behoeve van het klimaat.
Dan gaat de verwarming helemaal uit de hele dag. Ik sta hier echt totaal niet achter, bij die kleintjes. m'n man wil haar eigenlijk thuis houden maar ik heb geen zin in discussie en trek haar een extra warme trui en sokken aan, zoals in de brief vermeld staat. Hoop maar dat de kou meevalt.
Dan gaat de verwarming helemaal uit de hele dag. Ik sta hier echt totaal niet achter, bij die kleintjes. m'n man wil haar eigenlijk thuis houden maar ik heb geen zin in discussie en trek haar een extra warme trui en sokken aan, zoals in de brief vermeld staat. Hoop maar dat de kou meevalt.

donderdag 6 februari 2020 om 18:42
Ik vind t gewoon zo onnodig. Maar je hebt gelijk, ze zullen er vast wat leuks van maken.sneeuwwitje80 schreef: ↑06-02-2020 18:28Kinderen vinden dat vaak geweldig redballoon. En het is hartikke warm buiten.

donderdag 6 februari 2020 om 21:49
Wat een drama maak je er van zeg.. en dat je man eigenlijk jullie dochter wil thuishouden. Wat is t ergste dat kan gebeuren?Redballoon schreef: ↑06-02-2020 18:42Ik vind t gewoon zo onnodig. Maar je hebt gelijk, ze zullen er vast wat leuks van maken.