Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed onthouden Apple! We hebben het er al heeeeeel vaak over gehad, dus in die zin geen verrassing. Maar had ook weer niet echt verwacht dat hij nu door zou pakken (laatst zei hij dat trouwen in 2022 misschien ook wel een goed plan is :roll: ).
Dus hij had dat eigenlijk vol moeten houden en me dan kunnen verrassen!

Leuk, die kapselvoorbereidingen en dergelijke, daar kun je ook al ruim van tevoren mee aan de gang (haarlengte). Zit zelfs al bij mezelf na te denken of ik het zal laten groeien of niet.
Ik ga volgende week naar de kapper, is weer eens tijd.
Ben nu aan het bedenken of ik mijn kapsel houd en weer gewoon kort laat knippen of dat ik voor een ander kapsel ga wat ik sowieso wel weer eens wilde (had ik vroeger).
Aan de ene kant is kapsel veranderen misschien nu niet zo slim. Aan de andere kant, mijn oude (en dus misschien nu weer nieuwe kapsel) kun je denk ik wel meer mee voor de bruiloft.
Ik denk dat ik de kapper maar even ga vragen.

(Dit is mijn huidige kapsel maar het is nu een stuk langer gegroeid. Ik kan het weer terug laten knippen of meer deze kant op gaan.)
Wat wil je qua haar voor je bruiloft Apple? Ik vind beide kapsels leuk en je kunt met beiden wel uit de voeten voor een bruidskapsel denk ik, maar het hangt er helemaal vanaf hoe je je haar dan wilt dragen.
Zilli schreef:
05-02-2020 11:46
Wat wil je qua haar voor je bruiloft Apple? Ik vind beide kapsels leuk en je kunt met beiden wel uit de voeten voor een bruidskapsel denk ik, maar het hangt er helemaal vanaf hoe je je haar dan wilt dragen.
Half-vast met een sluier.
Mijn haar is heel fijn en er blijft weinig in zitten (qua krullen oid) dus ik wil het niet te complex maken.
Liever iets dat gewoon goed vast zit en er ook na een paar uur nog goed uit ziet dan een heel mooi kapsel dat een half uur later compleet is uitgezakt.
Een beetje zoiets dus.
Ik denk dat ik mijn haar gewoon los houd, zoals ik het altijd heb. Maar het hangt ook af van de jurk. Als het iets met een bijzondere halslijn is moet het haar omhoog.

Mijn vriend heeft zijn kappersafspraak voor oktober al staan. :love:
Zanahoria schreef:
05-02-2020 11:34
Goed onthouden Apple! We hebben het er al heeeeeel vaak over gehad, dus in die zin geen verrassing. Maar had ook weer niet echt verwacht dat hij nu door zou pakken (laatst zei hij dat trouwen in 2022 misschien ook wel een goed plan is :roll: ).
Dus hij had dat eigenlijk vol moeten houden en me dan kunnen verrassen!

Leuk, die kapselvoorbereidingen en dergelijke, daar kun je ook al ruim van tevoren mee aan de gang (haarlengte). Zit zelfs al bij mezelf na te denken of ik het zal laten groeien of niet.
Gefeliciteerd Zanahoria! Wel schattig, dat ie die mail laat zien. Ach, je trouwt als stel zoals je bent, denk ik dan :) . Heeft het echte aanzoek inmiddels al plaatsgevonden?

Leuk om jullie te zien kletsen over kapsels. Ik kom er echt niet uit, wat ik met mijn haar ga doen. Ik ben halfbloed en heb een flink stevige krul. Ik zal hoe dan ook zelf mijn haar doen en ik ga het zo lang mogelijk laten groeien. Maar wát ik er precies mee moet gaan doen? Ik heb geen idee. Sowieso iets met wat losse krullen langs mijn gezicht. Zoals op de foto's die ik jullie gestuurd heb.

AnAppleADay schreef:
05-02-2020 11:39
Ik ga volgende week naar de kapper, is weer eens tijd.
Ben nu aan het bedenken of ik mijn kapsel houd en weer gewoon kort laat knippen of dat ik voor een ander kapsel ga wat ik sowieso wel weer eens wilde (had ik vroeger).
Aan de ene kant is kapsel veranderen misschien nu niet zo slim. Aan de andere kant, mijn oude (en dus misschien nu weer nieuwe kapsel) kun je denk ik wel meer mee voor de bruiloft.
Ik denk dat ik de kapper maar even ga vragen.

(Dit is mijn huidige kapsel maar het is nu een stuk langer gegroeid. Ik kan het weer terug laten knippen of meer deze kant op gaan.)
Verstandig om het de kapper te vragen. Heb je voor de grote dag al een kapper uitgezocht? Misschien kun je het met hem/haar overleggen. Kapsel uitkiezen, plaatje overhandigen en dan bespreken wat je nodig hebt om dat te kunnen.
kindrebel schreef:
10-02-2020 09:27
Ik denk dat ik mijn haar gewoon los houd, zoals ik het altijd heb. Maar het hangt ook af van de jurk. Als het iets met een bijzondere halslijn is moet het haar omhoog.

Mijn vriend heeft zijn kappersafspraak voor oktober al staan. :love:
Bij een bijzondere halslijn is een zijvlecht ook altijd zo mooi <3 .

Ik had sowieso liever "wit" haar gehad, maar nu met bruidskapsels ben ik stiekem wel echt jaloers. Als ik de keuze had dan ging ik voor zoiets:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn haar tijdelijk stijl maken heeft ook geen nut.. Niet in dat weer iig. Dan maak ik me de héle dag druk over pluizen.
Ik heb superstijl haar van mezelf dat eigenlijk altijd mooi valt. Van dat Maxima-haar zeg ik weleens. Donkerblond (uit een potje), veel en dik.

Ik vind opsteken best mooi, maar ook wat truttig in combinatie met een trouwjurk. Het is me allemaal net iets te zoet. Maar goed, ik moet mezelf eerst maar eens in een trouwjurk zien. Dan komt de rest vanzelf.
@Kokoro, ik ben hartstikke blond maar dat kapsel van jouw plaatje blijft bij mij dus nog geen half uur zitten.
Ik heb nog geen kapper gevonden want ik trouw buiten mijn eigen regio en dat is dan nog best moeilijk zoeken. En ik ben blijkbaar heel laat want veel zitten al vol.

Ik twijfel ook om het zelf te doen, ik heb al te vaak meegemaakt dat een kapper denkt dat het wel blijft zitten als zij het doen. Niet dus.
Ik wil ook Máxima haar!

Ik ga over een uurtje op pad voor mijn eerste doorpas sessie! :cheer2:
Kokoro schreef:
10-02-2020 10:46
Bij een bijzondere halslijn is een zijvlecht ook altijd zo mooi <3 .

Ik had sowieso liever "wit" haar gehad, maar nu met bruidskapsels ben ik stiekem wel echt jaloers. Als ik de keuze had dan ging ik voor zoiets:

Mijn haar tijdelijk stijl maken heeft ook geen nut.. Niet in dat weer iig. Dan maak ik me de héle dag druk over pluizen.
Het duurde even voor ik door had wat je bedoelde met "wit" haar. Krulhaar is toch ook prachtig te stylen (niet stijlen) en op te steken? Niet dat ik verstand heb van haar dat niet "wit" is (heb überhaupt geen verstand van haar).
Ik heb in april de eerste afspraak met mijn kapster staan. Ik heb lang golvend haar dat snel pluist, zeker als het buiten vochtig is (grote kans in het najaar). Ik hou het in ieder geval grotendeels los maar wil wel een deel opgestoken of in een kleine vlecht hebben. Hopelijk blijft het zitten, dat gaan we dus uitproberen.

Leuk om te lezen dat ook mannen al nadenken over kappersafspraken voor de bruiloft. De mijne heeft heel lang haar dat hij meestal in een hoge knot draagt. :heart: Dat zal hij op de bruiloft ook doen.
Wij hebben een afspraak gemaakt voor de verklaring voorgenomen huwelijk.
Half maart. Dan gaan we dus ook de datum plannen. Het zal wel een beetje worden wat er nog beschikbaar is in de zomer, het is natuurlijk trouwseizoen dus er zal al wel veel bezet zijn. In principe is een doordeweekse dag in de ochtend gewoon prima dus het komt vast wel goed. Mijn vriend moet wel nog een en ander aan documenten regelen dus hopelijk lukt dat zonder slag of stoot.

Deze week wat locaties mailen om te informeren over de mogelijkheden. We willen niet zoveel bijzonders, maar wel graag onze eigen Scandinavische cateraar laten komen.
Pinda-Kaas schreef:
10-02-2020 14:10
Wij hebben een afspraak gemaakt voor de verklaring voorgenomen huwelijk.
Hoezo hebben jullie daar een afspraak voor? Wij vullen hier een paar formulieren in en doen dat op de bus.

Of heb je het niet over de gemeente?
kindrebel schreef:
10-02-2020 14:42
Hoezo hebben jullie daar een afspraak voor? Wij vullen hier een paar formulieren in en doen dat op de bus.

Dat moest hier ook via een afspraak bij de gemeente. Het verschilt nogal, in de gemeente waar we wonen kan het gewoon online.
kindrebel schreef:
10-02-2020 14:42

ja, dat moet hier tijdens een afspraak
Wij kunnen dat ook online doen, maar hebben we nog steeds niet gedaan omdat we dan de datum moeten weten. En die moeten we ook nog steeds vastleggen :proud:

Wij trouwen voor de kerk dus dit wordt echt een administratief ding een paar dagen van tevoren vandaar dat het nog steeds niet vast ligt. Deze week maar even proberen te doen.
Net thuis van jurk passen! Hij was best wel te groot, had ik ook wel verwacht. Maar innemen is makkelijker dan uitleggen dus komt vast goed. En de cups zaten echt helemaal verkeerd maar dat gaan ze ook fixen.
Ook nog riempje en sluier gekocht, sluier ook meteen meegekregen.
Yugen schreef:
10-02-2020 14:50
Dat moest hier ook via een afspraak bij de gemeente. Het verschilt nogal, in de gemeente waar we wonen kan het gewoon online.
Wij trouwen in een andere gemeente dan wij wonen. Daar heb ik heen gebeld om te vragen hoe het aanmelden in zijn werk gaat en zij hebben me een paar formulieren opgestuurd.
AnAppleADay schreef:
10-02-2020 16:03
Net thuis van jurk passen! Hij was best wel te groot, had ik ook wel verwacht. Maar innemen is makkelijker dan uitleggen dus komt vast goed. En de cups zaten echt helemaal verkeerd maar dat gaan ze ook fixen.
Ook nog riempje en sluier gekocht, sluier ook meteen meegekregen.
Lijkt me leuk om je jurk weer even aan te hebben, Apple! Spannend hoe het straks wordt na het vermaken.

Kindrebel, ja wij trouwen ook in een andere gemeente dan onze woonplaats. Daar doen ze alles via face-to-face afspraken. Best irritant want ik moest een paar uur vrij nemen voor die melding, terwijl het niks voorstelt. Over een paar maanden nog een keer voor de afspraak met onze ambtenaar.
Yugen schreef:
10-02-2020 17:19
Kindrebel, ja wij trouwen ook in een andere gemeente dan onze woonplaats. Daar doen ze alles via face-to-face afspraken. Best irritant want ik moest een paar uur vrij nemen voor die melding, terwijl het niks voorstelt. Over een paar maanden nog een keer voor de afspraak met onze ambtenaar.
Knap irritant inderdaad! Het is alleen maar een administratief dingetje. Ben blij dat het hier via de post kan.
Ik heb begin maart ook een afspraak voor een proef make-up en kapsel, ben erg benieuwd! Ik wil mijn haar graag losjes opsteken, gelukkig heb ik veel, lang en dik haar, dus je kan er veel kanten mee op. Wat betreft make-up wil ik het wel redelijk naturel houden!

Wij hebben komende week ook een afspraak
Te snel op verzenden geduwd☺️
Wij hebben binnenkort ook een afpsraak bij de gemeente om ons ‘voorgenomen huwelijk’ te melden (ondertrouw). Bij onze gemeente kon dit ook online, maar er waren wat technische problemen waardoor ik bepaalde formulieren niet kon uploaden, dus een afspraak gemaakt om aan de balie alles te regelen, ook prima!
Overigens zijn wij vanochtend ook bij de notaris geweest: een verkennend gesprek over de huwelijkse voorwaarden😁 daar moeten nog wat knopen over doorgehakt worden🙈
Vanmorgen voor een trouwjurk wezen kijken, bij Assepoester. Moeder, schoonmoeder en zus mee. Wat een avontuur zeg, my lord.
Ik ben geweldig geholpen, kan niet anders zeggen. Echt super. Alle tijd, goede ideeën en tips. Ik heb 6 jurken aan gehad en er was 1 jurk helemaal geweldig maar was net een maatje te klein. Super balen. Ben dus met lege handen vertrokken.

Ik moet wel zeggen dat ik de collectie qua variatie wat vond tegenvallen. Had meer keuze verwacht. Best veel van hetzelfde. En wat voor mij een nadeel was, is dat ze weinig mermaid-model jurken hebben. Precies het model dat ik wil.
Fijn dat het goed bevallen is! Weet je ook nog of er nog jurken binnenkomen in andere maten?
En wat is nu de volgende stap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven