Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 12 februari 2020 om 14:55
De jurk die ik mooi vond komt niet meer in de juiste maat. Dus dat is balen.
Verder kijken dus, of binnenkort weer eens binnenlopen daar.
Ik ga pas in oktober trouwen dus ik heb nog alle tijd.
Ik denk echter wel dat ik nu even alleen alleen ga rondkijken want met zo'n delegatie erbij is wel een energiedrainer. Poe! Ik merk ook dat het me weinig kan schelen wat zij van de jurk vonden. Hahaha.
De jurken die ik het lelijkst vond, kregen luide oooh's en waaaaauw toen ik de paskamer uitkwam. Tja, ok, thanks, maar ik vind het niks.
Ik denk echter wel dat ik nu even alleen alleen ga rondkijken want met zo'n delegatie erbij is wel een energiedrainer. Poe! Ik merk ook dat het me weinig kan schelen wat zij van de jurk vonden. Hahaha.

woensdag 12 februari 2020 om 14:57

woensdag 12 februari 2020 om 16:01
Wat jammer dat de mooiste jurk er niet meer in jouw maat was, kindrebel. Gelukkig heb je inderdaad nog tijd, ik had begrepen dat hun assortiment snel wisselt dus binnenkort komt er vast weer iets moois binnen!
Mij lijkt het ook nogal vermoeiend om met een groep mijn jurk te gaan kiezen. Ik wil niet te veel beïnvloed worden door wat anderen vinden. Daarom neem ik alleen mijn getuige mee. Zij heeft een heel goede smaak, shopt regelmatig voor me en probeert niet haar smaak door te drukken, alleen eerlijk aan te geven of iets mooi staat of niet.
Mij lijkt het ook nogal vermoeiend om met een groep mijn jurk te gaan kiezen. Ik wil niet te veel beïnvloed worden door wat anderen vinden. Daarom neem ik alleen mijn getuige mee. Zij heeft een heel goede smaak, shopt regelmatig voor me en probeert niet haar smaak door te drukken, alleen eerlijk aan te geven of iets mooi staat of niet.

woensdag 12 februari 2020 om 16:46
maandag 17 februari 2020 om 10:45
Hoi allemaal!
Ik ben nieuw in dit topic, mijn vriend en ik gaan komende zomer trouwen.
Ik heb een jurk, we hebben een locatie, volgende stap waar we mee bezig zijn: fotograaf. Wij komen er niet zo goed uit wat we allemaal willen laten fotograferen. Volgens mij is het vrij 'normaal' om ook het aankleden enzo te laten vastleggen. Maar eerlijk gezegd zit ik daar niet heel erg op te wachten, is dat raar?
De ceremonie begint om 15:30, met inloop vanaf 15:00. Hier willen we natuurlijk sowieso foto's van. Het diner lijkt me zelf niet zo boeiend om te fotograferen, maar wat doet de fotograaf anders in die tijd? Daarna hebben we een informele receptie/borrel/feest, waar we ook foto's van willen. Rond 21:15 gaat de zon onder en graag willen we daarvoor nog een soort mini fotoshoot doen (golden hour
). De fotograaf zal dus sowieso van 15-21:30 aanwezig zijn.
Nou twijfelen we ook wanneer de trouwfoto's/fotoshoot willen doen. Ik geloof dat de meeste mensen het voor de ceremonie doen, of er na waarbij de gasten moeten wachten. Dat laatste willen we sowieso niet, maar we zijn een beetje bang dat we van tevoren juist hartstikke gespannen zijn. Is het raar om de trouwfoto's een (paar) dagen later ofzo te laten maken?
Wat zijn jullie keuzes hierin geweest?
Ik ben nieuw in dit topic, mijn vriend en ik gaan komende zomer trouwen.
Ik heb een jurk, we hebben een locatie, volgende stap waar we mee bezig zijn: fotograaf. Wij komen er niet zo goed uit wat we allemaal willen laten fotograferen. Volgens mij is het vrij 'normaal' om ook het aankleden enzo te laten vastleggen. Maar eerlijk gezegd zit ik daar niet heel erg op te wachten, is dat raar?

De ceremonie begint om 15:30, met inloop vanaf 15:00. Hier willen we natuurlijk sowieso foto's van. Het diner lijkt me zelf niet zo boeiend om te fotograferen, maar wat doet de fotograaf anders in die tijd? Daarna hebben we een informele receptie/borrel/feest, waar we ook foto's van willen. Rond 21:15 gaat de zon onder en graag willen we daarvoor nog een soort mini fotoshoot doen (golden hour

Nou twijfelen we ook wanneer de trouwfoto's/fotoshoot willen doen. Ik geloof dat de meeste mensen het voor de ceremonie doen, of er na waarbij de gasten moeten wachten. Dat laatste willen we sowieso niet, maar we zijn een beetje bang dat we van tevoren juist hartstikke gespannen zijn. Is het raar om de trouwfoto's een (paar) dagen later ofzo te laten maken?
Wat zijn jullie keuzes hierin geweest?
maandag 17 februari 2020 om 10:59
Welkom Chamaedorea!
Wij hebben een tweedaagse bruiloft en 3 verschillende fotografen dus niet heel erg vergelijkbaar
Maar het geeft wel aan dat we er ook mee hebben geworsteld.
Dit is ons fotografie plan.
Dag 1:
Fotograaf 1 komt aan voor het laatste gedeelte van het aankleden. Dus wel de jurk aan doen en de sluier op doen maar niet het hele haar en make-up gedeelte.
Dan blijft ze voor de ceremonie, receptie en het eerste uurtje van het eten. Tussen de receptie en het eten hopelijk ook wat foto's van ons met belangrijke gasten.
Wij gaan die avond uitgebreid eten dus daar hoeft ze niet de hele tijd bij te zijn. Tijd is dus van 13.30-20.00
Dag 2:
Wij gaan die dag de fotoshoot doen met mijn schoonzusje (fotograaf 2 dus
)
Verder overdag geen plannen dus we kunnen rustig de tijd nemen.
Daarna hebben we een casual diner en voor het feest hebben wij een student die wat feest fotos gaat nemen (fotograaf 3) van 20.00-23.00. Dit hoeft van ons niet heel professioneel en bewerkt, een goede camera en een beetje oog is hiervoor genoeg.
Schoonzusje gaat daarna alle foto's samenvoegen in een boek.
Wij zaten dus ook een beetje met het moment voor de shoot maar toen wij bedachten om 2 dagen te doen (omdat we uitgebreid wilden dineren èn een groot feest) kwam er een mooi moment hiervoor vrij (en bijzonder dat schoonzusje het dan kan doen).
In jouw geval zou ik toch van tevoren doen, ik hoor van veel mensen dat de grootste spanning is tot het moment van elkaar zien. En dan kun je juist een beetje ontspannen door samen dat momentje te hebben van de foto's.
Wij hebben een tweedaagse bruiloft en 3 verschillende fotografen dus niet heel erg vergelijkbaar

Dit is ons fotografie plan.
Dag 1:
Fotograaf 1 komt aan voor het laatste gedeelte van het aankleden. Dus wel de jurk aan doen en de sluier op doen maar niet het hele haar en make-up gedeelte.
Dan blijft ze voor de ceremonie, receptie en het eerste uurtje van het eten. Tussen de receptie en het eten hopelijk ook wat foto's van ons met belangrijke gasten.
Wij gaan die avond uitgebreid eten dus daar hoeft ze niet de hele tijd bij te zijn. Tijd is dus van 13.30-20.00
Dag 2:
Wij gaan die dag de fotoshoot doen met mijn schoonzusje (fotograaf 2 dus

Verder overdag geen plannen dus we kunnen rustig de tijd nemen.
Daarna hebben we een casual diner en voor het feest hebben wij een student die wat feest fotos gaat nemen (fotograaf 3) van 20.00-23.00. Dit hoeft van ons niet heel professioneel en bewerkt, een goede camera en een beetje oog is hiervoor genoeg.
Schoonzusje gaat daarna alle foto's samenvoegen in een boek.
Wij zaten dus ook een beetje met het moment voor de shoot maar toen wij bedachten om 2 dagen te doen (omdat we uitgebreid wilden dineren èn een groot feest) kwam er een mooi moment hiervoor vrij (en bijzonder dat schoonzusje het dan kan doen).
In jouw geval zou ik toch van tevoren doen, ik hoor van veel mensen dat de grootste spanning is tot het moment van elkaar zien. En dan kun je juist een beetje ontspannen door samen dat momentje te hebben van de foto's.
maandag 17 februari 2020 om 12:28
Wij doen het gewoon niet, een shoot. Ook geen geposeerde foto's met familieleden oid. Onze fotograaf is er gewoon bij en maakt mooie foto's, we gaan geen speciale momenten daarvoor inplannen. Heb gezien op andere bruiloften hoe dat ging en voelde allemaal heel erg stressvol (voor mij dan), dat er tijd voor uitgetrokken moet worden op zo'n drukke dag en wat moeten je gasten dan ondertussen doen. Wat dat betreft zou ik het dus idd voor 15.00 uur doen Chamaedorea. Is ook een fijn moment dan, even met z'n tweeën de dag beginnen.
Tenzij je net als Apple 2 dagen hebt, dan kan je wel een shoot of 2 inplannen haha!
Tenzij je net als Apple 2 dagen hebt, dan kan je wel een shoot of 2 inplannen haha!

maandag 17 februari 2020 om 14:33
Precies dit. Onze fotografen (een duo) gaven ook aan dat de spanning het grootst is tot aan de first look en daarna wat afzakt.AnAppleADay schreef: ↑17-02-2020 10:59In jouw geval zou ik toch van tevoren doen, ik hoor van veel mensen dat de grootste spanning is tot het moment van elkaar zien. En dan kun je juist een beetje ontspannen door samen dat momentje te hebben van de foto's.
Wij laten de fotografen het laatste stukje van de voorbereidingen meepakken (als haar en make-up al grotendeels af zijn). Daarna doen we de first look en een korte fotoshoot met vooral spontane plaatjes. De gasten komen pas daarna.
Een van de fotografen gaat naar huis voor het diner, de ander blijft omdat we als foodies graag professionele foto's van alle gangen en de sweet table willen.
Het komt erop neer dat ze beide starten om 12 uur, de een fotografeert tot +- 17u en de ander tot +- 22u.
maandag 17 februari 2020 om 14:38
Ik ga over een maand een geregistreerd partnerschap aan. Dus geen feestje en zo, we steken ons geld liever in een nieuw huis. Dat feest kan altijd nog later inclusief alle gewenste symboliek die we zouden willen. Niet echt romantisch misschien, maar eerder praktisch.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

maandag 17 februari 2020 om 15:17
Anders even kijken hoe die jurk heet en dan andere (outlet) bruidsboetieken afbellen of ze hem hebben?kindrebel schreef: ↑12-02-2020 14:55De jurk die ik mooi vond komt niet meer in de juiste maat. Dus dat is balen.
Ik denk echter wel dat ik nu even alleen alleen ga rondkijken want met zo'n delegatie erbij is wel een energiedrainer. Poe! Ik merk ook dat het me weinig kan schelen wat zij van de jurk vonden. Hahaha.De jurken die ik het lelijkst vond, kregen luide oooh's en waaaaauw toen ik de paskamer uitkwam. Tja, ok, thanks, maar ik vind het niks.

maandag 17 februari 2020 om 15:19
Ah joh, als het bij jullie past, prima toch?

maandag 17 februari 2020 om 15:22
Welkom Chamaedorea!
Wij hebben de fotograaf er de hele dag bij. Van klaarmaken tot einde feest, 10 tot 00u. Het is een goede kennis van ons en wij betalen zijn ticket naar eiland + een bedrag als betaling. Mijn budget was niet veel groter dan dat en ik heb het hem voorgelegd als keuze, geen onderhandeling. Hij vond het een hele gave opdracht en accepteerde. Zodoende zijn we relatief goedkoop uit voor zo'n hele dag. Anders had ik gekozen voor 2x 2u o.i.d.
Onze fotograaf is heel ontspannen en weet precies de juiste plaatjes vast te leggen. Wij zullen een paar geposeerde foto's doen; Jaarclubs, zijn en mijn gezin. Thats it. Verder willen we de spontaniteit van de dag vooral op de foto. Heb er alle vertrouwen in.
Wij hebben de fotograaf er de hele dag bij. Van klaarmaken tot einde feest, 10 tot 00u. Het is een goede kennis van ons en wij betalen zijn ticket naar eiland + een bedrag als betaling. Mijn budget was niet veel groter dan dat en ik heb het hem voorgelegd als keuze, geen onderhandeling. Hij vond het een hele gave opdracht en accepteerde. Zodoende zijn we relatief goedkoop uit voor zo'n hele dag. Anders had ik gekozen voor 2x 2u o.i.d.
Onze fotograaf is heel ontspannen en weet precies de juiste plaatjes vast te leggen. Wij zullen een paar geposeerde foto's doen; Jaarclubs, zijn en mijn gezin. Thats it. Verder willen we de spontaniteit van de dag vooral op de foto. Heb er alle vertrouwen in.

maandag 17 februari 2020 om 17:44

donderdag 20 februari 2020 om 08:28
Gisteren hebben we onze eigen bonbons ontworpen als bedankjes voor de gasten! Twee bijzondere combinaties met een paar van onze favoriete smaken. Ik ben super enthousiast!
*details weg ivm herkenning*
Volgend weekend hebben we een afspraak met onze fotografen om kennis te maken, over fotolocaties te praten en een album te kiezen. Het weekend daarna willen we gaan kijken naar ringen. Zo leuk dat alles steeds meer vorm krijgt!
*details weg ivm herkenning*
Volgend weekend hebben we een afspraak met onze fotografen om kennis te maken, over fotolocaties te praten en een album te kiezen. Het weekend daarna willen we gaan kijken naar ringen. Zo leuk dat alles steeds meer vorm krijgt!

anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 25-02-2020 21:22
17.72% gewijzigd
donderdag 20 februari 2020 om 09:01
Oh wat een leuk idee!Yugen schreef: ↑20-02-2020 08:28Gisteren hebben we onze eigen bonbons ontworpen als bedankjes voor de gasten! Twee bijzondere combinaties met een paar van onze favoriete smaken. Ik ben super enthousiast!
Deze chocolatier creëert heel verrassende bonbons voor sterrenrestaurants door het hele land en bij het aanzoek had hij ook een belangrijke rol. Nu komt dit dus terug op de bruiloft!
(Ik ben een beetje bang voor herkenbaarheid dus haal binnenkort wat details weg)
Volgend weekend hebben we een afspraak met onze fotografen om kennis te maken, over fotolocaties te praten en een album te kiezen. Het weekend daarna willen we gaan kijken naar ringen. Zo leuk dat alles steeds meer vorm krijgt!![]()
Mag ik vragen wat zoiets kost? Wij zoeken nog een leuk idee voor een bedankje en luxe bonbons klinkt echt heel leuk!

donderdag 20 februari 2020 om 09:07
We betalen 5 euro per doosje van 4 bonbons. Dat is een vriendenprijs, normaal kosten ze ongeveer anderhalve euro per stuk excl. doosje. Daar bovenop komen nog ontwikkelkosten (250 euro) omdat hij een hoop ingrediënten moet kopen en veel moet uitproberen qua smaak en textuur.
Ik weet trouwens niet of andere chocolatiers dit doen. Wij hebben hem dit idee voorgelegd en hij vond het een gave uitdaging. Dan zou je in jouw omgeving eens moeten rondvragen.
Ik weet trouwens niet of andere chocolatiers dit doen. Wij hebben hem dit idee voorgelegd en hij vond het een gave uitdaging. Dan zou je in jouw omgeving eens moeten rondvragen.

donderdag 20 februari 2020 om 10:07
Oh das wel wat duurder dan gepland.
Onze begroting is 2 a 3 euro per bedankje maar voor iets leuks willen we wel ietsje meer uitgeven. Maar een euro of 8 p.p (inclusief ontwikkelingskosten) wordt wel iets te veel.
Ik vind bedankjes altijd wel leuk als het echt iets is waar je wat aan hebt. En als het op kan, want een sleutelhanger ofzo vind ik niks.
*volgende stuk niet quoten aub*
Ik woon in Den Bosch en hier met carnaval draag je een kiel/jasje met emblemen er op. Nu ken ik een stel die een embleem als bedankje hadden gemaakt. Super leuk idee! Alleen komt 90% van onze gasten niet hier uit de stad, dus helaas niks voor ons...
Onze begroting is 2 a 3 euro per bedankje maar voor iets leuks willen we wel ietsje meer uitgeven. Maar een euro of 8 p.p (inclusief ontwikkelingskosten) wordt wel iets te veel.
Ik vind bedankjes altijd wel leuk als het echt iets is waar je wat aan hebt. En als het op kan, want een sleutelhanger ofzo vind ik niks.
*volgende stuk niet quoten aub*
Ik woon in Den Bosch en hier met carnaval draag je een kiel/jasje met emblemen er op. Nu ken ik een stel die een embleem als bedankje hadden gemaakt. Super leuk idee! Alleen komt 90% van onze gasten niet hier uit de stad, dus helaas niks voor ons...

donderdag 20 februari 2020 om 10:31
Ja, dat snap ik. Het is een behoorlijk bedrag per persoon. We hebben getwijfeld over wel/geen bedankjes, maar wilden per se deze chocolatier iets laten maken en dat konden we op deze manier goed inpassen.
Omdat we geen bruidstaart hebben vinden we het prima om wat meer aan de bedankjes uit te geven. We hebben maar 25 gasten, dus het totale bedrag valt uiteindelijk wel mee.
Wat een gaaf idee van dat embleem! Maar inderdaad, al je gasten die niet uit de stad komen hebben er dan niet zoveel aan.
Omdat we geen bruidstaart hebben vinden we het prima om wat meer aan de bedankjes uit te geven. We hebben maar 25 gasten, dus het totale bedrag valt uiteindelijk wel mee.
Wat een gaaf idee van dat embleem! Maar inderdaad, al je gasten die niet uit de stad komen hebben er dan niet zoveel aan.

donderdag 20 februari 2020 om 11:56
dinsdag 25 februari 2020 om 20:33
Waar heb je die schoenen gekocht? Ik heb zondag heel onverwachts mijn jurk gekocht :o. Totaal niet verwacht dat ik hem zo vinden. En totaal anders als wat ik dacht dat ik wilde.Kokoro schreef: ↑29-01-2020 13:49Over sluiers; tijdens het passen heb ik er 1 geprobeerd en dat maakte het voor mij toch wel echt af. Ik ga er sowieso 1 dragen.
Wij weten inmiddels dat er 57(!!!) gasten uit Nederland overkomen. Echt onwijs veel, het wordt zo gaaf. Ook hebben we het strand vastgelegd en hebben we de aankleding van de ceremonie en het feest gekozen. De offertes volgen nog, zo spannend allemaal.
Verder heb ik mijn bruidsschoenen gevonden. Ik vind de meeste bruidsschoenen zó tuttig.. Maar deze heeft precies de juiste hakhoogte en is elegant. Daarnaast kun je ze achteraf laten kleuren. Ik laat ze smaragdgroen maken. Dat is (samen met creme en goud) het thema van onze bruiloft.
![]()