Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd

dinsdag 4 februari 2020 om 16:18
Flipje dat is inderdaad toch best spannend! Ik hoop voor je dat je meteen door kan.
Baggal, klopt de kansen bij een verse tp zijn niet hoger maar ik hoop zo wel méér kansen te hebben dan weer het risico te lopen om bij poging 2 dadelijk met 0 cryo's te zitten. Net met zh gebeld, ik kan een telefonisch consult met de klinische genetica plannen om advies te krijgen over dag 3 of dag 5 transfers. Dat is wel fijn.
Roosje Voor jou een voorzichtige proficiat!! Kan me voorstellen dat je je niet meer in kon houden
Ik ga heel hard voor je duimen dat je een mooi resultaat te horen krijgt donderdag!
Sofie yeaah! Voor jou ook weer twee spannende weken dan!
Hier: Heb net van het zh te horen gekregen dat ik op 3 april pas mijn uitgangsecho heb. Dus rond de Pasen de punctie. Dat klinkt echt nog ver weg en het voelt nu ook heel erg kut. Er komt wel nog een evaluatie gesprek en dan een adviesgesprek wat betreft 3 of 5 daagse embryo's. Hopelijk kan ik nu weer even focussen op andere dingen
Baggal, klopt de kansen bij een verse tp zijn niet hoger maar ik hoop zo wel méér kansen te hebben dan weer het risico te lopen om bij poging 2 dadelijk met 0 cryo's te zitten. Net met zh gebeld, ik kan een telefonisch consult met de klinische genetica plannen om advies te krijgen over dag 3 of dag 5 transfers. Dat is wel fijn.
Roosje Voor jou een voorzichtige proficiat!! Kan me voorstellen dat je je niet meer in kon houden

Sofie yeaah! Voor jou ook weer twee spannende weken dan!
Hier: Heb net van het zh te horen gekregen dat ik op 3 april pas mijn uitgangsecho heb. Dus rond de Pasen de punctie. Dat klinkt echt nog ver weg en het voelt nu ook heel erg kut. Er komt wel nog een evaluatie gesprek en dan een adviesgesprek wat betreft 3 of 5 daagse embryo's. Hopelijk kan ik nu weer even focussen op andere dingen

dinsdag 4 februari 2020 om 17:31
Roosje: Wat goed zeg! Hier ook een (voorzichtige) proficiat en ik hoop enorm dat de testen mooi oplopen de komende dagen/weken.
Neo: April klinkt nog ver weg, maar over 24 dagen is het Maart... en misschien is het ook ergens fijn om heel even rust te nemen, al had ik je natuurlijk liever in IVF 1 een doorgaande zwangerschap gegund. Ik hoop vooral dat je je liet laat ontmoedigen. Veel mensen zijn er gewoon niet met 1 of 2 terugplaatsingen, maar dat betekent niet dat je er nooit komt. En dat is voor nu het enige waar je je aan vast kunt houden...
Lauwie: hou jij je een beetje staande in Nederland? Hoe is het met werk? En hoe is de situatie in jouw hoofd na alles in Spanje?
Sofie: op naar de echo!! Ontzettend fijn nieuws!
Stipje: Kwam even spieken voor jou. Benieuwd hoe het is gegaan. Duimen draaien! Ik hoop op goed nieuws vanuit jou/jouw donor.
Daisy: Hoe gaat het met mixen/mengen? Succes vast voor donderdag!!
Neo: April klinkt nog ver weg, maar over 24 dagen is het Maart... en misschien is het ook ergens fijn om heel even rust te nemen, al had ik je natuurlijk liever in IVF 1 een doorgaande zwangerschap gegund. Ik hoop vooral dat je je liet laat ontmoedigen. Veel mensen zijn er gewoon niet met 1 of 2 terugplaatsingen, maar dat betekent niet dat je er nooit komt. En dat is voor nu het enige waar je je aan vast kunt houden...
Lauwie: hou jij je een beetje staande in Nederland? Hoe is het met werk? En hoe is de situatie in jouw hoofd na alles in Spanje?
Sofie: op naar de echo!! Ontzettend fijn nieuws!
Stipje: Kwam even spieken voor jou. Benieuwd hoe het is gegaan. Duimen draaien! Ik hoop op goed nieuws vanuit jou/jouw donor.
Daisy: Hoe gaat het met mixen/mengen? Succes vast voor donderdag!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 4 februari 2020 om 18:58
Jokke, wat rot dat jokkeman op z’n taks zit. Kan hij misschien even een paar dagen vrij nemen van werk om op adem te komen? Desnoods alleen? Misschien wel belangrijk dat je wel je rust neemt voordat je je weer in een nieuwe spannende poging stort. Arme Jokkeman en arme jij.
Neo wat super rot dat het streepje af is gelopen, pfff wat een deceptie. Al bezig met een nieuwe poging merk ik, voelt nog ver weg he? Ik ken dat gevoel, vreselijk, alsof je stilstaat. Maar vertrouw erop dat je juist ook daardoor weer even kan genieten van een leven buiten fertiliteit, en het soms misschien zelfs even lekker vind. Dat had ik wel even in de perioed van oktober – nu. Ik hoop dat je gauw antwoord op je vragen krijgt, zodat je je weer op een nieuwe poging en kans kan focussen. Hoe voel je je verder?
Flipje hoe raar om ineens te hopen dat je hcg laag genoeg is, maar wat zou het fijn zijn als je meteen door kan. Ik duim met je mee!
Baggal, suffff van de (slechte) opvolging regelen
snap je frustratie! En wat leuk dat een vorige klus je teruggevraagd heeft. Kun je ze misschien warm houden voor na je huidige (wat chaotische en minder geliefde) klus?
RoostjeT wauw wat bijzonder dat je droomde dat je zwanger was en dat je test toen ook nog positief was!! En dat met je escape IUI, wie had dat gedacht? Morgen is je officiele testdag, dus dat zal wel goed zitten toch? Was het een duidelijke streep? Benieuwd wat je HCG levels zijn en of ze goed oplopen. Voor nu fantastisch nieuws!!
Sofie wat een super nieuws!!!
Nu dus officieel op het verlengde wachtbankje, gefeliciteerd!
Lauwie, hoe is het met jou? Hoop dat jij en Lauweman ok zijn. Denk aan jullie.
Hier:
Bedankt voor alle succeswensen lieverds, zo lief hoe iedereen meeleeft. Gisteravond arriveerde de donor hier (ze woont in een andere stad op 1,5 uur rijden, we boeken altijd een hotel voor haar als ze heel vroeg iets heeft, en de dag voor de punctie natuurlijk ook) en ze kwam hier nog even een theetje drinken. Hoewel we super ontspannen waren gedurende deze poging -ondanks de wat tegenvallende hoeveelheid eicellen- gingen we gisteravond toch redelijk gespannen slapen.
Zo gek om te gaan slapen met zo’n bijzondere gebeurtenis de volgende dag, eravaren jullie dat ook zo? Misschien extra bijzonder omdat het met een donor is.
Goed nieuws! Van de 7 follikels op de echo’s waren er nu 6 eicellen gevonden! Yes!
Mogelijk zijn 3 (kleinsten op de echo) daarvan niet rijp maar dat horen we pas tijdens de tp. Donderdag middag word ik gebeld met of er een tp kan plaatsvinden. Ze geven telefonisch niet door hoeveel embryo’s er zijn, aantal bevruchtingen vertellen ze pas tijdens de tp, en hoeveel cryo’s er zijn per brief. Irritant maar is niet anders. Nu dus maar duimen dat we een tp hebben vrijdag! So far so good in elk geval! Ik houd rekening met het slechtste scenario (geen embryo’s) dan valt het niet tegen. Dat werkte nu ook goed toen ik uit ging van slechts 3 eicellen, dan valt het altijd mee.
En onze donor. Oh wat is ze een bikkel.
Gewoon even die punctie doen alsof het niks is. Het infuus vind ze het ergst…
De stellen die bij ons in de ‘uitslaapkamer’ waren en de punctie nog moesten krijgen probeerde ze gerust te stellen: het valt echt mee hoor, een wortelkanaalbehandeling is erger! Wat een schat. Ik heb haar na de ingreep weer thuisgebracht met haar auto, en mijn vriend kwam me vervolgens daar weer ophalen. Merk zo toch wel hoe bijzonder het allemaal is hoor. De verpleegkundige vroeg ook “wat zijn jullie van elkaar?”, in de wachtkamer zie je mensen denken dat we een lesbisch koppel zijn (haha!) en weer een andere verpleegkundige begon de donor te vertellen wat haar verder te wachten zou staan qua medicatie en terugplaatsing. Hihi!
Nou ik ben ondanks dat ik mezelf voor houd dat het tegen kan vallen toch ook vooral positief omdat het nu al mee is gevallen.
REALISTISCH blijven is de KEY ook nu weer. Gelukkig genoeg afleiding de komende dagen.

Neo wat super rot dat het streepje af is gelopen, pfff wat een deceptie. Al bezig met een nieuwe poging merk ik, voelt nog ver weg he? Ik ken dat gevoel, vreselijk, alsof je stilstaat. Maar vertrouw erop dat je juist ook daardoor weer even kan genieten van een leven buiten fertiliteit, en het soms misschien zelfs even lekker vind. Dat had ik wel even in de perioed van oktober – nu. Ik hoop dat je gauw antwoord op je vragen krijgt, zodat je je weer op een nieuwe poging en kans kan focussen. Hoe voel je je verder?
Flipje hoe raar om ineens te hopen dat je hcg laag genoeg is, maar wat zou het fijn zijn als je meteen door kan. Ik duim met je mee!

Baggal, suffff van de (slechte) opvolging regelen

RoostjeT wauw wat bijzonder dat je droomde dat je zwanger was en dat je test toen ook nog positief was!! En dat met je escape IUI, wie had dat gedacht? Morgen is je officiele testdag, dus dat zal wel goed zitten toch? Was het een duidelijke streep? Benieuwd wat je HCG levels zijn en of ze goed oplopen. Voor nu fantastisch nieuws!!

Sofie wat een super nieuws!!!

Lauwie, hoe is het met jou? Hoop dat jij en Lauweman ok zijn. Denk aan jullie.

Hier:
Bedankt voor alle succeswensen lieverds, zo lief hoe iedereen meeleeft. Gisteravond arriveerde de donor hier (ze woont in een andere stad op 1,5 uur rijden, we boeken altijd een hotel voor haar als ze heel vroeg iets heeft, en de dag voor de punctie natuurlijk ook) en ze kwam hier nog even een theetje drinken. Hoewel we super ontspannen waren gedurende deze poging -ondanks de wat tegenvallende hoeveelheid eicellen- gingen we gisteravond toch redelijk gespannen slapen.

Goed nieuws! Van de 7 follikels op de echo’s waren er nu 6 eicellen gevonden! Yes!

En onze donor. Oh wat is ze een bikkel.

Nou ik ben ondanks dat ik mezelf voor houd dat het tegen kan vallen toch ook vooral positief omdat het nu al mee is gevallen.

dinsdag 4 februari 2020 om 20:08
Stipje; ik had nog zo’n digitale clear blue thuis liggen, die gaf aan “1-2 weken”, daarna heb ik op advies van m’n zus ook een rest met streepjes gedaan (omdat ik dan kan volgen of het oploopt of afloopt) en die gaf twee duidelijke strepen... maar ik juich niet te vroeg, 1,5 jaar terug had ik ook een positieve test in m’n handen en dat ging 2 weken later mis... en m’n zusje heeft dezelfde slechte hormonen als ik en zij heeft ook eindeloos veel Pos testen mis zien gaan... dus heb nu t gevoel van “eerst zien, dan geloven”... maar ben sowieso opgelucht dat ik weer eens een Pos test zie, laatste was dus 1,5 jaar geleden
Donderdag ga ik zowel bloed laten prikken als de test met de streepjes herhalen ...
dinsdag 4 februari 2020 om 21:36
dinsdag 4 februari 2020 om 21:39
Nee, echt nee, wat onwijs klote bolletje.
Dit is echt zo verdrietig, en echt onwijs k**
Stipje, ik word zo blij van je bericht! En hoe fijn dat allemaal gaat met jullie lieve donor. Ik ga heel hard duimen dat het ubermooie eitjes, bevruchtingen en Emmy’s worden meis.
Wauw Roosje, wat fijn zon mooie test.
Hoe voel je je?
Neo, hoe gaat het met jou meis?
Balen dat je zo lang moet wachten, soms vliegt de tijd maar in dit proces is elke dag, week, maand slopend. Knuffel
Lauwie, hoe gaat het deze dagen met jou? Ook ik denk aan jullie.
Dit is echt zo verdrietig, en echt onwijs k**
Stipje, ik word zo blij van je bericht! En hoe fijn dat allemaal gaat met jullie lieve donor. Ik ga heel hard duimen dat het ubermooie eitjes, bevruchtingen en Emmy’s worden meis.
Wauw Roosje, wat fijn zon mooie test.
Hoe voel je je?
Neo, hoe gaat het met jou meis?
Balen dat je zo lang moet wachten, soms vliegt de tijd maar in dit proces is elke dag, week, maand slopend. Knuffel
Lauwie, hoe gaat het deze dagen met jou? Ook ik denk aan jullie.
dinsdag 4 februari 2020 om 23:05
Jeetje Bolletje. Verdorie - dus toch
En dat terwijl je er zo’n goed gevoel over had. Wat moeilijk te aanvaarden zeg... zeker omdat dit jullie allerlaatste poging was. Heel veel sterkte!!
En Jokke: Jij ook een knuffel. Wat moeilijk dat je man er ook zo doorheen zit. Het is voor jullie volgens mij heel eenzaam geweest de laatste weken/maanden en Ik hoop dat jullie hier je weg in vinden en dat je poging straks alsnog bekroond wordt. Sterkte!
En Stip: toi - toi - toi! Op naar hopelijk mooie bevruchtingen.

En Jokke: Jij ook een knuffel. Wat moeilijk dat je man er ook zo doorheen zit. Het is voor jullie volgens mij heel eenzaam geweest de laatste weken/maanden en Ik hoop dat jullie hier je weg in vinden en dat je poging straks alsnog bekroond wordt. Sterkte!
En Stip: toi - toi - toi! Op naar hopelijk mooie bevruchtingen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

woensdag 5 februari 2020 om 13:43
Bolletje, wat superverdrietig
, ik had het zo gehoopt voor jullie. Heel veel sterkte gewenst, ook met de keuze of jullie wel of niet voor een volgende poging kiezen.
Baggal, ja je hebt gelijk, op 22 maart moet ik weer deca gaan spuiten en maart is het al volgende maand. Merk als ik even rationeel er naar kijk dat het ook niet zo heel lang meer is, maar als je in het traject zit denk je alleen maar 'door, door, door!'
Stipje: Nu gaat het wel, het was echt een ontzettende domper maar we willen wel meteen weer door. Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog 6 eicellen zijn geworden bij jullie donor! Hopelijk worden er veel bevrucht! Vervelend dat die cryo's per brief worden medegedeeld, dan kan je je spanning niet op he als je de brief in handen hebt. Ze klinkt wel als een bikkel
Even een andere vraag, ik stuitte op de site van receptivfity. Nu is deze test ook beschikbaar in ons zh. Er wordt dan een sample van het slijmvlies van de vagina genomen voor een tp, er komt dan een score uit of de bacteriecultuur geschikt is voor zwangerschap. Je hebt de score hoog, middel en laag. Bij een hoge score is de kans op zwangerschap hoog (52,6%), midden score 23,6%, laag is 5,9%.
De test wordt niet vergoed en kost bijna 400 euro. Heeft iemand hier al eens voor gekozen?

Baggal, ja je hebt gelijk, op 22 maart moet ik weer deca gaan spuiten en maart is het al volgende maand. Merk als ik even rationeel er naar kijk dat het ook niet zo heel lang meer is, maar als je in het traject zit denk je alleen maar 'door, door, door!'
Stipje: Nu gaat het wel, het was echt een ontzettende domper maar we willen wel meteen weer door. Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog 6 eicellen zijn geworden bij jullie donor! Hopelijk worden er veel bevrucht! Vervelend dat die cryo's per brief worden medegedeeld, dan kan je je spanning niet op he als je de brief in handen hebt. Ze klinkt wel als een bikkel

Even een andere vraag, ik stuitte op de site van receptivfity. Nu is deze test ook beschikbaar in ons zh. Er wordt dan een sample van het slijmvlies van de vagina genomen voor een tp, er komt dan een score uit of de bacteriecultuur geschikt is voor zwangerschap. Je hebt de score hoog, middel en laag. Bij een hoge score is de kans op zwangerschap hoog (52,6%), midden score 23,6%, laag is 5,9%.
De test wordt niet vergoed en kost bijna 400 euro. Heeft iemand hier al eens voor gekozen?

woensdag 5 februari 2020 om 18:05
Heb het zelf niet gedaan maar wel veel over gelezen. Het kan je inzichten geven, maar belangrijker is: bij low schrijven ze in Duitsland bv een kuur voor. Doen ze dit in NL ook? Dat zou ik wel eerst uitzoeken.Neoflux schreef: ↑05-02-2020 13:43Bolletje, wat superverdrietig, ik had het zo gehoopt voor jullie. Heel veel sterkte gewenst, ook met de keuze of jullie wel of niet voor een volgende poging kiezen.
Stipje: Nu gaat het wel, het was echt een ontzettende domper maar we willen wel meteen weer door. Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog 6 eicellen zijn geworden bij jullie donor! Hopelijk worden er veel bevrucht! Vervelend dat die cryo's per brief worden medegedeeld, dan kan je je spanning niet op he als je de brief in handen hebt. Ze klinkt wel als een bikkel![]()
woensdag 5 februari 2020 om 19:30
even inbreken voor Neo,
Ja ik heb de test gedaan, was gratis bij ons, wij hadden hoog. Het nadeel is dat als je laag hebt, ze niks kunnen doen (bewezen). Ze onderzoeken de familie van lactobacillen en nog twee bacteriën. Volgens mij geven ze dld antobiotica (niet bewezen) maar dat breekt je flora juist as, voordeel zou kunnen zijn dat het zich opnieuw opbouwt misschien, geen idee is een gok van mij. Ik lees wel op fora dat er mensen zijn die gewoon zwanger zijn geraakt met laag, en ik benieuwd dat als die test langer onderzocht zou worden, met een grotere groep de resultaten nog net zo opzienbarend zijn. Mocht ik 15 jaar jonger zijn geweest dan had ik me er wel door laten leiden. Voeding heeft wel invloed maar hoe is onbekend, en als je vaak infecties hebt in je vagina dan is het ook niet gunstig dus meer kans op laag.
Ja ik heb de test gedaan, was gratis bij ons, wij hadden hoog. Het nadeel is dat als je laag hebt, ze niks kunnen doen (bewezen). Ze onderzoeken de familie van lactobacillen en nog twee bacteriën. Volgens mij geven ze dld antobiotica (niet bewezen) maar dat breekt je flora juist as, voordeel zou kunnen zijn dat het zich opnieuw opbouwt misschien, geen idee is een gok van mij. Ik lees wel op fora dat er mensen zijn die gewoon zwanger zijn geraakt met laag, en ik benieuwd dat als die test langer onderzocht zou worden, met een grotere groep de resultaten nog net zo opzienbarend zijn. Mocht ik 15 jaar jonger zijn geweest dan had ik me er wel door laten leiden. Voeding heeft wel invloed maar hoe is onbekend, en als je vaak infecties hebt in je vagina dan is het ook niet gunstig dus meer kans op laag.
woensdag 5 februari 2020 om 20:32
Moos, nooit gedaan die test maar weleens wat over gelezen bij het Erasmus MC:
https://www6.erasmusmc.nl/perskamer/arc ... reason=404
Is van 2014 dat persbericht
https://www6.erasmusmc.nl/perskamer/arc ... reason=404
Is van 2014 dat persbericht

donderdag 6 februari 2020 om 09:48
Je bent niet de enige.

donderdag 6 februari 2020 om 09:54
Hoi Neoflux,
Ik lees hier soms ok even en las je vraag over die test.
Ik volgde op Instagram iemand die die test deed. Uitslag was heel laag, dus minste kans op zwangerschap en juist van die keer werd ze zwanger! En ze had echt al heel wat tp's gehad, dus tja daar heb je ook niet zoveel aan he.
Maar weet je ook wat ze in NL doen als de uitslag laag is? Je kan met de juiste supplementen en voeding wel weer de juiste samenstelling krijgen. Maar dan moet je dan denk ik wel met behulp doen van een orthomoleculair therapeut of soortgelijk iemand. Ik geloof daar wel in, dat alles in balans moet zijn. Maar dan klopt dat verhaal van wat ik net vertelde niet, dat maakt het dan weer zo gek...
Ik lees hier soms ok even en las je vraag over die test.
Ik volgde op Instagram iemand die die test deed. Uitslag was heel laag, dus minste kans op zwangerschap en juist van die keer werd ze zwanger! En ze had echt al heel wat tp's gehad, dus tja daar heb je ook niet zoveel aan he.
Maar weet je ook wat ze in NL doen als de uitslag laag is? Je kan met de juiste supplementen en voeding wel weer de juiste samenstelling krijgen. Maar dan moet je dan denk ik wel met behulp doen van een orthomoleculair therapeut of soortgelijk iemand. Ik geloof daar wel in, dat alles in balans moet zijn. Maar dan klopt dat verhaal van wat ik net vertelde niet, dat maakt het dan weer zo gek...
donderdag 6 februari 2020 om 17:24
Egopost:
Gebeld en we hebben morgen een terugplaatsing!!
Werd toch wel zenuwachtig, durfde bijna niet meer op 1 te hopen.
Morgen tijdens de tp horen we hoeveel Er bevrucht waren.
Die gaan nog tot 5 dagen door en dan de vriezer in. Per brief horen we hoeveel cryos.
Opluchting en ZIN in morgen! Donor ook super erg opgelucht en blij!
Onze donor werd trouwens flink ziek vanaf de pregnyl. Koorts en algehele malaise. Tijdens de punctie even over (gelukkig voor haar) maar dag erna weer heel ziek. Nu gelukkig weer wat beter. Was al even bang voor infectie maar lijkt mee te vallen
Dus. Heel blij ! Onze 2e kans op een zwangerschap in een jaar!
please please pretty please
Gebeld en we hebben morgen een terugplaatsing!!

Morgen tijdens de tp horen we hoeveel Er bevrucht waren.

Opluchting en ZIN in morgen! Donor ook super erg opgelucht en blij!

Onze donor werd trouwens flink ziek vanaf de pregnyl. Koorts en algehele malaise. Tijdens de punctie even over (gelukkig voor haar) maar dag erna weer heel ziek. Nu gelukkig weer wat beter. Was al even bang voor infectie maar lijkt mee te vallen

Dus. Heel blij ! Onze 2e kans op een zwangerschap in een jaar!