Wake up light

06-02-2020 20:37 41 berichten
Hallo,

Wat zijn jullie ervaringen? Positieve en negatieve.
Ik begin het wakker worden met een harde pieptoon behoorlijk irritant te vinden en zoek eigenlijk een prettig alternatief. En als iemand een ander goed alternatief weet dan lees ik dat graag.
Bedankt alvast.
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 22:21
0.19% gewijzigd
Ik heb de Philips HF3532/01, maar het is voor iedereen anders.
Iedere keer als ik er een van Philips in de aanbieding zie bij Kruidvat ofzo twijfel ik weer. Heb nu ook een wekker met natuurgeluiden maar die doet dat alleen als alarm 2.

Werkt het ook als je wat hoger ligt dan je nachtkastje en je met je gezicht niet richting de wake up light slaapt? Denk dus steeds dat ik niet veel van het licht ga merken tot ik het geluid hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles geprobeerd: Van mijn piepende Barbie wekker naar een gewone radio naar een piepende radio naar mijn eigen muziek. Ik schrok me altijd helemaal leip als die dingen af gingen en band die ik gebruikte als wek muziek heb ik jaren gehaat. En nog erger: Daarna moet je in het pikkedonker je licht zoeken, aandoen en je retina's laten schroeien omdat het veel te fel is.

Als ik nu wakker word is mijn kamer al verlicht, en ik hoor dan de meeuwen en de zee. Ik hoef geen knopje te zoeken om hem uit te zetten maar kan hem gewoon blind op zijn toet rammen (de de hele wekker zelf is een uit knop) en dan gast het geluid uit maar blijft het licht aan. Als deze wekker stuk gaat moet ik vandaag nog een nieuwe, het liefst dezelfde.

Ik heb deze van Philips:

Afbeelding

Hij gaat van heel donker rood naar heel licht en geel. De maximum felheid is zelf in te stellen, evenals hoe lang "de zonsopgang" moet duren. Er zitten 5 geluiden op en een radio en hij kan ook "de andere kant op". Dan gaat hij heel langzaam uit, wederom is zelf in te stellen hoe langzaam hij uit moet gaan. Hij is tegelijkertijd ook mijn nachtlamp, dus er hoeft maar 1 "ding" op mijn nachtkasje te staan.
redbulletje schreef:
06-02-2020 21:02
Je telefoon heeft toch wel relaxtere alarmgeluiden dan een harde piep?
En het scherm licht doorgaans ook gefaseerd op.
Ik laat mijn telefoon in de woonkamer. En het is eigenlijk niet alleen het geluid. Ik word in de zomer veel beter wakker omdat het licht wordt en vogeltjes beginnen e fluien. En ja , ik sta dan het liefst om 04:30 naast mijn bed zodat ik lekker met zonsopkomst het bos in kan en er verder bijna nog geen of eigenlijk helemaal nog geen mensen zijn. Heerlijk en super relaxt begin van de dag. Om ergens in het bos je meegenomen koffie en ontbijt te nuttigen kwam ik afgelopen zomer achter.
Ik heb ookk van alles geprobeerd deze winter, maar word gewoon kak wakker. Met herrie aan mijn kop en dat weerhoudt me er ook van om van alles te proberen. Ik ben nu bijna een uur bezig om me wakker te voelen en ik begin met snoozen wat ik eigenlijk al was afgeleerd, maar kom mijn bed niet uit dus dan dreun ik de snooze in en word ik nog suffer wakker. Gewoon niet relaxt. Tijdens mijn opleiding in Afrika wel mijn telefoon als wekker gebruikt , maar die wil ik niet in mijn slaapkamer hebben en ook dat vond ik niet alles aangezien je er iedere keer aan moest denken dat die wel goed opgeladen is.
Knoop doorgehakt en eentje besteld. Ik ben benieuwd. Hopelijk komt die morgen.
TsumTsum schreef:
06-02-2020 22:22
Iedere keer als ik er een van Philips in de aanbieding zie bij Kruidvat ofzo twijfel ik weer. Heb nu ook een wekker met natuurgeluiden maar die doet dat alleen als alarm 2.

Werkt het ook als je wat hoger ligt dan je nachtkastje en je met je gezicht niet richting de wake up light slaapt? Denk dus steeds dat ik niet veel van het licht ga merken tot ik het geluid hoor.
Hier werkt het, want je hele kamer wordt echt verlicht. Die van mij kan echt fel, maar zelf heb ik dat niet nodig. Ook het volume van het geluid kan je bij die van mij zelf instellen, net zoals bij een wekker of telefoon :)
Bedankt defyinggravity en ugli, jullie hebben zo te zien dezelfde. :)
Wij hebben Philips hue lampen. Die hebben ook een wake-up functie. Ik vind dat heel erg fijn.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Ugli schreef:
06-02-2020 22:26
Ik heb alles geprobeerd: Van mijn piepende Barbie wekker naar een gewone radio naar een piepende radio naar mijn eigen muziek. Ik schrok me altijd helemaal leip als die dingen af gingen en band die ik gebruikte als wek muziek heb ik jaren gehaat. En nog erger: Daarna moet je in het pikkedonker je licht zoeken, aandoen en je retina's laten schroeien omdat het veel te fel is.

Als ik nu wakker word is mijn kamer al verlicht, en ik hoor dan de meeuwen en de zee. Ik hoef geen knopje te zoeken om hem uit te zetten maar kan hem gewoon blind op zijn toet rammen (de de hele wekker zelf is een uit knop) en dan gast het geluid uit maar blijft het licht aan. Als deze wekker stuk gaat moet ik vandaag nog een nieuwe, het liefst dezelfde.

Ik heb deze van Philips:

Afbeelding

Hij gaat van heel donker rood naar heel licht en geel. De maximum felheid is zelf in te stellen, evenals hoe lang "de zonsopgang" moet duren. Er zitten 5 geluiden op en een radio en hij kan ook "de andere kant op". Dan gaat hij heel langzaam uit, wederom is zelf in te stellen hoe langzaam hij uit moet gaan. Hij is tegelijkertijd ook mijn nachtlamp, dus er hoeft maar 1 "ding" op mijn nachtkasje te staan.

Al ruim 10 jaar een wake up light van Philips, echt heerlijk! Ik heb 'm u ingesteld dat ie langzaam aangaat in een kwartier, daarna op de radio.

Sinds een paar maanden ook deze ronde die je met een klopje, waar dan ook op het apparaat, in snooze kan zetten.
Een klopje op het nachtkastje zet 'm ook in snooze....en poes die op het nachtkastje springt ook :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Welke van philips is dat?
Ik denk dat de DHL bezorger zichzelf een vrije middag heeft gegeven, want ondanks dat ik bijna drie uur op meneertje heb zitten wachten is hij niet geweest en heeft bedacht dat hij me heeft gemist. Bijzonder irritant mag ik wel zeggen. Post.nl geeft tenminste nog aan sorry, we hebben het druk het wordt morgen bezorgd. Ik heb er wel een klacht over ingediend bij de verkoper, want vind het niet erg dat het een dag later komt , maar wel dat iemand vind dat ik niet thuis was. De DHL afhaalpunten zitten hier totaal niet in de buurt dus daar wilde ik het ook niet laten bezorgen.
Weet iemand of er ook een wake-up lightwekker bestaat die s nachts helemaal donker is? Dus ook niet met de rode cijfers die alsnog wat licht geven?
Zijdus schreef:
06-02-2020 21:47
Ik heb mijn wake-up, een Philips, al zeker tien jaar. Van Hema-wekkers in mijn jeugd die al rinkelend onbereikbaar onder je bed rolden tot wekkerradio's met zo'n rottige luide wektoon dat ik me iedere dag weer wild schrok, wekkers waren een hel. Ik kon mijn wake-up toentertijd uitproberen via Buzzer en was rap verslingerd. Enige nadeel is dat ik in de zomer op de camping om vijf uur 's morgens probeer de knop te vinden om de vogeltjes uit meppen.
:HA: :rofl: ja dat dus, verder vind ik heb oom best fijn.
Ik heb een budgetversie van de action, werkt prima.
Been there, done that, got the T-shirt.
Yasmin1974 schreef:
06-02-2020 22:48
Knoop doorgehakt en eentje besteld. Ik ben benieuwd. Hopelijk komt die morgen.
En hoe beviel de lamp, Yasmin?

Tip: probeer 'm in het weekend uit. Niet pas op de maandagmorgen, als je moet werken.
Eigenlijk bavalt het best goed. Wordt relaxter wakker en wat ik vooral wel heel fijn vind is dat er een sunsetfunctie opzit dus met wat kabbelend water en een beetje licht kan ik de dag uitzoemen vooral met de tinnitus vind ik dat kabbelnde water wel heel fijn. Je stelt de sleeptimer in en daarna gaat het uit. Soms kan ik nog wel last hebben van het geluid uit mijn oor dus dit is best wel handig.
De geluidskwaliteit vind ik niet geweldig, maar de Philips lampen vond ik best prijzig en deze viel met alles wat het kan nog best mee. k heb https://www.bol.com/nl/p/wake-up-light- ... oductTitle
Instellen van vond ik wel even een dingetje , maar dat is deze digibeet ook gelukt.
FoxtrotAlpha schreef:
07-02-2020 19:54
Weet iemand of er ook een wake-up lightwekker bestaat die s nachts helemaal donker is? Dus ook niet met de rode cijfers die alsnog wat licht geven?
Biij deze kan jet display uitzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven