* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Zo net weer naar de vlos geweest. Bloedruk 100/60 goed dus, en HB 6,5 niet té laag maar wel aan de lage kant (6,3 is de ondergrens). Floradix blijven slikken dus. Verder ligt de kleine meid met haar koppie naar beneden. Hopelijk blijft dit inderdaad zo. Verder zijn we "gepromoveerd" naar een bezoekje 1x in de drie weken (ipv vier) Dat komt goed uit want dan kan ik de volgende keer even een vliegbevestiging vragen. We gaan dan op vakantie en vind het wel handig om die in ieder geval bij me te hebben (of het is zelfs verplicht dat kan ook )
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Rechtsbijstand gebeld. Ze raden aan de case wel alvast bij hun aan te melden omdat er sprake is van een geschil en evt dossier opbouw. Maar ws moet ik wachten tot juni wat er dan gebeurd en gezegd wordt (bij de tussentijdse beoordeling). Ik ga dus nu de zaak aanmelden via email met alle relevante stukken erbij. Nou stap 1 is dus gezet. Wordt vervolgd.

Blehhh heb hier helemaal geen zin in, maar het moet.
YOU GO GIRL!! Heerlijk he Wyfke, om de touwtjes weer zelf in handen te nemen!

Chica, ook ik heb (bijna) een advies van je opgevold. Heb net naar een masseuse gebeld voor een afspraak. Ze was in gesprek maar bel zo nog even. Ook ik moet de touwtjes in handen nemen en aan mezelf denken. En aan het geld denk ik gewoon even niet.....

Wat je relaas over werkgevers betreft, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Maar in het geval van mijn werkgever ligt het toch anders. We zijn met z'n 2en en runnen samen de winkel. Het is niet haar keus om zwanger te worden en betekent voor haar veel werken en dit jaar maar een beperkte vakantie. Ik vind het moeilijk om het hier goed te verwoorden maar het is zeker geen gemakkelijk jaar voor haar. Maar zij is dan ook geen topmanager met bijbehorende salaris, haha.

Ring, lekker eerder met verlof gaan hoor! Zo te lezen kun je die laatste paar weken maar beter missen. En je hebt ook nog genoeg vrije dagen staan.

Ik heb een vriendin en toen haar pasgeboren baby in het ziekenhuis terecht kwam en kantje boord lag, heeft ze gezegd dat ze nooit meer zou mopperen over de gebroken nachten. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen met het ventje ( alweer een paar jaar geleden) en moppert ze er weer lekker op los! En dat vind ik maar een goed teken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dankbaarheid voor je zwangerschap er echt niets mee te maken heeft of je zwangerschap makkelijk of wat minder makkelijk is. En hoe je dat ervaart. En inderdaad, ook ik ben vergeten dat ik de eerste keer me zo verrot voelde. In m'n herinnering was het toch een stuk beter te doen! En dan de bavalling..... nu zeg ik kom maar op, het was goed te doen. Maar waarschijnlijk piep ik bij de 1e wee wel anders. Maar goed ook, anders gat niemand voor een 2e!

Hoe gaat het met je vandaag MissBR? Eng hoor, als je je zo opeens duizelig voelt.

Watever, goed om weer wat van je te horen! Gelukkig niet van de trap gemieterd! Die hormonen zijn behoorlijk aanwezig he? Zo'n verbouwing is normaal al niet geweldig, maar nu wordt het helemaal zwaar. Succes, het wordt vast heel mooi!

Jane, ook goed om wat weer van jou te horen! Pittige paadagen bij de vk. Wel fijn dat je van de netelroos af bent! Hoop ook voor jou dat het lijntje snel weer naar boven gaat!

Ik moet alleen morgen nog werken en dan ben ik lekker 2 weken vrij! Ben er echt aan toe geloof ik. Heb vandaag 2 kindjes want de creche is dicht ivm studiedag. Moeder hier uit de straat kon geen vrij krijgen en dus pas ik op haar dochter. Zo maar lekker naar buiten.
Jemig Chica, heb jij weer. Hopelijk kan je rechtsbijstandverzekering iets voor je betekenen...

Ik heb net bijgelezen maar vrees dat het me niet lukt om op iedereen te reageren. Dus zo maar een beetje wat ik me herinner:

Ring: dat mens van de planning sucks.

Miss BR: hoe gaat het vandaag?

Chica, is Anniek al verder opgeknapt? Ik had als kind ook altijd heel veel last van oorpijn en al was dat doorprikken gruwelijk (verdoving herinner ik me écht niet), daarna was wel de druk eraf en deed het minder pijn.

Jane, sommige mensen zijn gewoon lomp. Gelukkig was je man er om schoonzus op haar nummer te zetten.

Ben blij dat ik niet de enige zeikerd ben. Misschien heb ik het al eens eerder geschreven maar ik had vooraf bedacht dat ik zwanger er zo even 'bij' zou doen terwijl ik mijn normale leven leefde. Nou is mijn leven op dit moment al anders omdat ik niet werk maar jemig wat vind ik het af en toe zwaar! Die buik zit in de weg, ik heb last van m'n rug, ik slaap niet geweldig, moet om de haverklap plassen, m'n voeten zijn dik van het vocht... nou ja, wat Ring allemaal schreef eigenlijk. En móe! Gisteren had ik een lunchafspraak met 2 ex-collega's en daarna ben ik even op de fiets wat boodschapjes gaan doen en toen ik eenmaal thuis was stortte ik zo ongeveer compleet in. Ik kon echt niet meer, terwijl ik bijna niks gedaan had! Ik had dus altijd bedacht dat ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum zou werken maar in alle eerlijkheid weet ik niet of ik dat gered zou hebben. Ik bedoel, als ik al zo verrot ben als ik niks doe?

Was zaterdag met een vriendin naar de bios en liep mijn kwalen tegen haar op te lepelen, afsluitend met "maar het meest vervelende vind ik nog wel dat ik zo'n ontzettende zeikerd geworden ben!". Moest ze echt keihard lachen. Ik snapte er helemaal niks van dus keek haar echt zo aan van "je gaat dit nog uitleggen hè?" Bleek dat ze toen zij zwanger was na onze afspraken wel eens thuis was gekomen en tegen haar vriend had gezegd dat ze hoopte dat ik ook nog wat had kunnen vertellen omdat ze voor haar gevoel alleen maar had zitten zeuren over haar zwangerschap. Ik herinnerde me niets van haar gezeur, waarop zij concludeerde dat zij ook alleen maar een zwangere vrouw hoorde praten. Vond ze dus echt niet erg. Ben blij dat ik vrouwen om me heen heb die zich nog wel herinneren dat het niet allemaal vrolijk en tralalala is, maar bij tijd en wijle gewoon k*t. No matter hoe graag je zwanger wilde worden.

Volgens mij is m'n buik de afgelopen 2 dagen ontzettend gegroeid. Misschien dat ik daarom ook zo moe was maar ik zie nu zonder me voorover te buigen, m'n voeten niet meer. En als ik van de zijkant in de spiegel kijk denk ik echt alleen maar "jemig wat een buik!" Gelukkig nog geen striae maar dat schijnt weer een voordeel te zijn van op latere leeftijd zwanger worden. Eindelijk een voordeel van niet meer zo heel strak in je vel zitten, hahaha!

De bouwer van ons huis doet moeilijk en schermt ermee dat ze het aantal werkbare dagen nog niet hebben bereikt, met als onderliggende boodschap dat ik niet moet zeiken over de opleverdatum. Typisch indekken, volgens m'n vriend. We hopen nu echt dat ze 15 mei gaan opleveren want dan redden we het nog om op tijd te verhuizen (als er verder niks tegenzit). Dat neemt niet weg dat ik 'm nu toch begin te knijpen en volgende week met de VK maar eens ga bespreken of zij ervaring heeft met kraamhotels. Probleem is alleen dat die er niet zijn in onze snertpolder. De dichtsbijzijnde is volgens mij Amsterdam West en dat ziet er prima uit maar het is wel iets van 50 min. met de auto en dat lijkt me niet heel geweldig. Grrr, ik wil gewoon in m'n nieuwe huis bevallen!

Sorry voor deze lange ego-post maar er zijn van die momenten dat ik het niet helemaal meer zie zitten. Vorige week 2 dagen bijna non-stop gebruld , wees blij dat ik jullie daar niet mee heb lastig gevallen.
Pippa: je had vorige week best bij ons mogen komen brullen, hoor! Wij brullen wel terug! Ik hoop echt voor je dat het nu allemaal op gaat schieten met jullie huis en dat je straks daar kan bevallen!

Chica: hopelijk kan de rechtsbijstandsverzekering iets voor je doen. Toi, toi toi.... En idd je hebt nu wel wat anders aan je hoofd. Maar ja, het is niet anders.

Wie geeft mij even een schop onder m'n reet zodat ik het huis een beetje op orde ga brengen voor het weekend? Ik ben zóóóó lui (en ook moe). Blogman is ook al de hele tijd moe-moe-moe. Ik snap er niks van! Zou dat ook stress voor het aankomende vaderschap kunnen zijn?
Dan heeft mijn vriend daar ook last van! Of zou het komen doordat hij meer werk moet doen omdat zoveel collega's ontslagen zijn? Misschien is het wel voorjaarsmoeheid. Hoewel het vandaag dan meer lijkt op een najaarsdepressie. Wat een snertweer!
Pippa: goed weer van je te horen. En geloof me, JUIST als je je kut voelt kun je hier komen. Je kan hier NOOIT NOOIT NOOIT teveel zeiken hoor. Tenminste dat is mijn mening hahaha Daar is het forum toch voor? We zitten allemaal in min of meer hetzelfde bootje dus we snappen heel goed waar het om gaat, we snappen ook allemaal dat je super blij bent met de zwangerschap, we snappen dat hormonen echt je persoonlijkheid veranderen en we snappen dat je niet alleen een zeikerd bent. Nou dan, wie kan er dus nog meer begrip hebben dan wij. En soms is het al zo lekker om het even allemaal van je af te schrijven. Gewoon doen hoor.

En wat een gezeur met die werklui zeg. Die moeten ook een schop onder hun kont. Zeer frustrerend lijkt me dat. Een kraamhotel is anders best een goede oplossing. Ik heb er erg veel goede dingen over gehoord. 50 min is best veel, maar beter dan tussen het cement en stof van de bevalling toch??? Misschien kun je het altijd als reserve houden. Wellicht geeft dat wat rust.

Haha Randy, tja dat relaas van mij was eigenlijk niet zo persoonlijk bedoeld naar jouw werkgever. Het was denk ik ook meer mijn eigen frustratie wat betreft mijn eigen werkgever, die er even uit kwam. En wat goed van die masseur zeg. Laat je nog weten hoe het was? Heel veel plezier de komende 2 weken, ga je nog weg of blijf je lekker hier?

Maria: Jij ook nog een fijne vakantie.

Moe moe moe moe moe moe is volgens mij het woordje wat ik het meeste gebruik de laatste tijd. Ik ben niet alleen moe maar gewoonweg uitgeput. Als ik smiddags niet slaap dan haal ik de 5 of 6 uur niet eens. Vriend is inderdaad ook sneller moe maar dat komt omdat hij veel taken van mij overneemt en dus veel harder aan het rennen is, de schat. Want hij doet echt heel erg zijn best om me te ontzien. En wat krijgt hij dan als dank? Nog een snauw van die stomme hormonen ook. Aaarrrgggg soms ben ik echt een kreng hoor en vind mezelf een vreselijk mens.

Blog: komt tie........................schoooooooop. En NU opruimen ja, kom van die bank af en aan de slag. Huppekee even doen dan ben je ervan af en kan je weer gaan zitten zonder schuldgevoel. Hihi veel succes
Snertweer? Hier schijnt het zonnetje er vrolijk op los!

O, en thanks voor de schop! Ik ben al weg!
Blog: ook hier schijnt de zon heerlijk. En ook hier moet er nodig wat in huis gedaan worden, maar geen zin!!!

Vanmorgen wel lekker met dochter naar het zwembad geweest en net wel een lekkere cake gebakken (althans, dat hoop ik, hij staat nog in de oven maar de geur is veelbelovend.).

En nu is het huis dus eigenlijk aan de beurt. Met manlief afgesproken dat ik vandaag alles met nat zou afdoen, dat doet hij het sanitair en alles stofzuigen en dweilen. Oja en de was, maar die doe ik altijd helemaal. Was zelf valt nog wel mee, maar ik heb zo'n bloedhekel aan strijken! Moet er wel aan geloven, want heb m'n laatste positiebroek aan en als ik morgen een schone aanwil zal ik dus eerst aan de bak moeten. Bleh. Eerst maar eens met een emmertje sop door het huis, dan kan ik dat alvast afstrepen.

Wedstrijdje doen wie het eerste klaar is
Dames, als je geen zin hebt in huishouden dan doe je het toch gewoon niet! Een keertje minder stoffen is echt geen drama. En strijken doe ik al helemaal niet, gewoon strak opvouwen en niemand die het ziet. Volgens mij heb ik echt mannengenen wat dat aan gaat, het is bij ons een dikke bende in huis met zandbakzand in de kamer, maar het ligt er al 3 dagen en blijft ook nog wel een dag liggen minimaal. En man stoort zich er ook niet aan.

Ben aan het werk, maar heb helemaal geen zin meer. Net in de pauze even buiten geweest en het is zo lekker buiten dat ik nu helemaal geen zin meer heb. Maar, ga mezelf toch maar eens nuttig maken hier want liggen nog wel een paar klussen te wachten.
hallo hallo!

ik weer redelijk op de been hoor. nog steeds niet helemaal lekker, maar geen duizeligheid meer. net eindelijk mijn jongste in bed (die wilde alleen maar krijsen, zucht) en buurvrouw heeft heel lief mijn huis schoongemaakt.

ik sluit me verder volledig aan bij padababa: huishouden is onbelangrijk! ik strijk ook niks, doe de was en er komt iemand elke twee weken om de badkamers en de wc te doen ( de andere week doet de buuf dat nu omdat ik dat niet meer trek). en verder heb ik de hoop opgegeven dat het hier ooit nog echt netjes en opgeruimd zal zijn. met 4 kinderen en een bijna volledige baan zou ik wel gek zijn om me daar ook nog druk om te maken! er zijn veel leukere dingen!

zo, en dan nu even wachten tot vriendlief thuiskomt en dan even naar de stad met de middelste om een zwembroek te kopen voor zijn eerste zwemles morgen!

heerlijk weer hier trouwens, strakblauw!
Haha Pada, ook hier dan veel manlijke genen want het boeit me geen donder!

Heb net de masseuse aan de lijn gehad. Maar ik ben niet de enige..... Pas 15-5 kan ik bij haar terecht. Nou ja, heb ik nog wat in het vooruitzicht!

De eerste dagen blijven we thuis en ga ik aan de slag met Thijs zijn nieuwe kamer. Volgende week vrijdag gaan we naar een huisje in Lochem. Hopelijk is het mooi weer!
Zit ik net alles bij te lezen (jemigdepemig, wat veel) en lees ik over het kraampakket: tring, de deurbel. Ook hier is het pakket binnen. Mijn man heeft het plakband losgehaald en er een pluche knuffel en boekje met babyspelletjes uitgevist. Toen stuitte hij op witte zaken en heeft hij de doos dichtgeklapt en boven gezet. Wat een schat he?

Update van mij kant: babykamer is geverfd en er ligt laminaat. Er moeten nog plinten op, lampen opgehangen en stopcontacten aangesloten. Kleine klusjes dus. We zijn gebeld dat de wieg binnen is, de meubels en de wagen komen over een weekje of 3/4 dacht ik. Het begint er nu op te lijken!!

Nog 6 weken werken, dan verlof. Er valt gelukkig nog een vakantie in, want ook hier is het woord van de dag: moe. Af en toe kan ik echt niet meer en heb ik moeite om niet in huilen uit te barsten als ik na de laatste les op het werk even zit uit te puffen. Als iemand dan ook nog vraagt hoe het gaat, pfoe.

Mijn vervanging is nog niet rond en ik baal er wel van, maar meestal loopt het dan uiteindelijk nog wel los.

En eigenlijk mag ik niet klagen, want het gaat geweldig. Beetje maagzuur 's avonds, een hardnekkige aambei, rommelende darmen en waggelen als een eend. Dat is het. En moe. Verder niks, manneke schopt de hele dag door, mijn vent zorgt geweldig goed voor mij en het huishouden, familie helpt met schilderen en brengt lieve cadeautjes.

Gisteren kregen we van mijn broer en z'n vriendin een pluche knuffel met daarin een muziekdoosje. Dat kan ik nu al aan onze kleine laten horen en dan maar hopen dat hij straks het geluid herkent.

Van een collega kreeg ik twee zakken zomerkleren maat 50/56/62 voor jongens. Zomaar. Van een andere collega een prentenboek, heeft hij zelf voorgelezen aan zijn koters, die zijn er nu te groot voor.

Ik vind het wel een beetje lullig om te zeggen als ik al jullie ellende lees, maar ik ben best een blije zwangere. Als dit het is, wil ik het nog wel eens overdoen.

In elk geval een dikke voor iedereen die het zwaar heeft. En ik lees hier wel vaak, maar de puf om te reageren is het niet altijd. Dat is wel mijn manko. En het feit dat het toch een openbaar forum is. Ik ben toch een beetje bang dat iemand me herkent zo.
quote:Nerwen schreef op 17 april 2009 @ 15:25:

En ik lees hier wel vaak, maar de puf om te reageren is het niet altijd. Dat is wel mijn manko. En het feit dat het toch een openbaar forum is. Ik ben toch een beetje bang dat iemand me herkent zo. Dan schrijf je het toch op hyves? Onze hyve is namelijk alleen voor leden. Buitenstaander kunnen daar niet meelezen.

Verder: superfijn voor je dat je geniet van je zwangerschap! Dat is toch ook de bedoeling? Heerlijk om naast de 'klaag'-verhalen ook jouw positieve verhaal te horen! Haha! Ik zou anders (als het alleen maar kommer en kwel was) geen tweede meer durven.

Blog schopt zichzelf maar weer eens onder haar kont. Bjegh! Wat ben ik lui vandaag. Niet eens zozeer omdat ik moe ben van de zwangerschap, hoor! Heb gewoon ff genoeg van alles. En da's niet leuk voor Blogman, die straks eindelijk weekend heeft en dan thuis komt in een smerig huis zonder dat er voor hem gekookt is. Zucht! Jullie hebben wel gelijk hoor, wat betreft het huishouden. Het hoeft niet allemaal te glimmen en te blinken. Maar even stofzuigen als je 2 katten hebt rondlopen kan natuurlijk geen kwaad. Kleren wassen en strijken als je kast bijna leeg is moet ook gebeuren. En eten koken blijft toch ook noodzakelijk. WhAAAAAAAAAAA!!!!
Okee, ik ben overstag. Ik begrijp nog geen bal van dat hyves, maar ik heb een profiel aangemaakt en me zojuist bij onze hyves aangemeld. Mag ik erop??

Ik heb mijn hele profiel afgeschermd, maar kan ik dan wel berichtjes versturen en ontvangen? Ik wil niet dat iemand mijn hele naam en e-mail adres zomaar kan zien.

Wie kan me even een spoedcursus geven?
Als je profiel afgeschermd is kan niemand iets zien! Als je eenmaal op onze hyve zit, kijk ik wel even of ik je volledige naam kan zien. Dan kan je dat eventueel nog wijzigen. Verder ben ik geen beheerder (dat is Pippa, dacht ik!), dus ik kan je helaas niet toelaten. Komt goed! En... leuk!
Even reageren op het zwangerschapsverlof verhaal...

Padababa, maar ik heb altijd begrepen dat je binnen de periode van zes tot vier weken voor je uitgerekende datum je zelf mag beslissen op welke dag het verlof ingaat. Maar dat de aanvraag voor verlof natuurlijk wel voor die tijd gedaan moet zijn, in verband met vervanging. Zo hebben collega's van mij dat ook gedaan, eerder. Dat ze 's ochtends nog kwamen werken en 's middags zeiden: 'sorry, ik trek het niet meer, mijn verlof gaat nu in.' Alternatief is ziek melden, maar dat lijkt me nou net niet de bedoeling. Drie weken voor je met verlof gaat kan je toch nog niet zeggen hoe het gaat -ik zeg maar wat- anderhalve week later? Je kan wel ineens vreselijk veel last van dingen krijgen.

Dit vond ik op internet...

De zwangerschapsverlof-uitkering duurt minimaal zestien weken. Je kan het verlof laten beginnen tussen zes en vier weken voor de dag nadat je uitgerekend bent. Binnen deze termijn mag je zelf kiezen op welke dag je je verlof laat starten.

Hoe dan ook: nu zou ik me nog niet willen vastleggen voor die 6 weken van te voren met verlof gaan. Zo lang het gaat, gaat het. Vandaag ging het bijvoorbeeld prima. Maar misschien is het straks wel heel anders. Dan moet het toch mogelijk zijn dat aan te passen?

(Toch handig dat we van alles wat hebben hier. Fijn als je even advies nodig hebt.)
Hee Randy, Dan kan ik bijna bij je op de koffie komen! Lochem is hier niet ver vandaan!

Vind het trouwens nobel van je dat je je werkgever zo in bescherming neemt maar eigenlijk is het niet nodig hoor! Ik bedoel, zij krijgt jouw salaris vergoed door het UWV en kan daarvan een vervanger betalen. Dat ze er evt voor kiest dat niet te doen en al jouw uren zelf over te nemen is natuurlijk haar goed recht maar het is niet eerlijk om jou daarmee een schuldgevoel of iets dergelijks te bezorgen!

MissBR, fijn dat je je weer beter voelt!

Nerwen, hyves is niet moeilijk en als je alleen maar lid wordt van de hyve zonder ons als vriendjes toe te voegen dan kunnen wij niks van je zien. En omdat de hyve zelf ook helemaal afgeschermd is kunnen andere vriendjes van jou onze verhalen ook niet lezen. Pippa beheert hem dacht ik, dus die kan je vast verder helpen.

En wat een heerlijk weertje was het hier vandaag weer zeg! Wij hebben echt geen spat regen gezien, alleen maar zon!

En van het weekend blijft het nog zo, joepie!!

Gisteren had ik trowuens weer een plasje ter controle naar de HA gebracht, omdat ik mijn kuurtje erop had zitten maar zelf het gevoel had dat de ontsteking nog niet over was. Toen ik belde voor de uitslag vertelden ze me echter dat het wel schoon was. Vanmorgen toen ik opstond had ik wel meteen in de gaten dat dat niet klopte, had opeens veel meer last. Ben wel gaan werken maar na een paar uur toch maar naar huis en met weer een plasje naar de huisarts gegaan. Was er echt helemaal naar en rillerig van. En jawel hoor, vandaag had ik opeens toch wel weer blaasontsteking...nu een ander kuurtje gekregen, volgens mij iets sterker dus hoop er nu vanaf te komen... Moet zeggen dat ik me na een uurtje slapen met een paracetamol achter mijn kiezen ook al wel een stuk beter voelde, kon ik toch nog weer genieten van het lekkere weer...
Vandaag trouwens bloed laten prikken op glucose en Hb. Glucose was twee uur na het ontbijt 4,6 mmol/l. Dus dat is mooi. Mijn Hb was 6,9 mmol/l. Voor 'normaal' is dat te laag, maar voor zwangeren zou het nog mogen volgens mij. Daar gelden weer andere regels voor.

Maar goed, ik ben blij. Lage bloedsuikerwaarde, prima bloeddruk en in totaal nu 1,5 kilo aangekomen (ja echt, eindelijk laat de weegschaal wat meer zien). Allemaal prima dingen.

Verder is onze zolderkamer klaar! Nu wordt de a.s. babykamer uitgeruimd en dan kan de boel geverfd en behangen worden. Spannend hoor!

(Zie je, ik zeur heus niet altijd, haha. Dit waren toch positieve dingen?)

Nerwen, wat leuk dat je ook Hyves hebt! Fijn he zo'n kraampakket. Ik kreeg hem twee weken geleden. Met een spuuglelijke doch extreem weer- en vuil bestendige blauwe luiertas. Handig voor op het strand, zullen we maar zeggen. Wij hebben een ook een muziekdingetje met 'La Vie En Rose' (in Frankrijk gekocht). Sinds week 12 laat mijn vriend elke avond het muziekje in bed horen, en het kind reageert er elke keer op. Zo grappig! Daarna voelt hij het altijd keihard schoppen.

Wat een ellende met je huis Pippa! Maar 50 minuten lijkt me best ver voor je bevalling... Stel dat je in de spits bij een van de overbekende knelpunten vast komt te staan? Maar misschien heeft je verloskundige er goede ideeën over?

Blog, ook heel herkenbaar wat je schrijft. Raar dat het zo werkt he? Eerst ben je jaloers op zwangeren en zweer je nooit te zullen zeuren... En kijk nu eens!

MissBR, fijn dat het beter gaat!

Ga X-Factor kijken... Toedeloe!
quote:Ring1981 schreef op 17 april 2009 @ 20:16:

Even reageren op het zwangerschapsverlof verhaal...

Padababa, maar ik heb altijd begrepen dat je binnen de periode van zes tot vier weken voor je uitgerekende datum je zelf mag beslissen op welke dag het verlof ingaat. Maar dat de aanvraag voor verlof natuurlijk wel voor die tijd gedaan moet zijn, in verband met vervanging. Zo hebben collega's van mij dat ook gedaan, eerder. Dat ze 's ochtends nog kwamen werken en 's middags zeiden: 'sorry, ik trek het niet meer, mijn verlof gaat nu in.' Alternatief is ziek melden, maar dat lijkt me nou net niet de bedoeling. Drie weken voor je met verlof gaat kan je toch nog niet zeggen hoe het gaat -ik zeg maar wat- anderhalve week later? Je kan wel ineens vreselijk veel last van dingen krijgen.

Dit vond ik op internet...

De zwangerschapsverlof-uitkering duurt minimaal zestien weken. Je kan het verlof laten beginnen tussen zes en vier weken voor de dag nadat je uitgerekend bent. Binnen deze termijn mag je zelf kiezen op welke dag je je verlof laat starten.

Hoe dan ook: nu zou ik me nog niet willen vastleggen voor die 6 weken van te voren met verlof gaan. Zo lang het gaat, gaat het. Vandaag ging het bijvoorbeeld prima. Maar misschien is het straks wel heel anders. Dan moet het toch mogelijk zijn dat aan te passen?

(Toch handig dat we van alles wat hebben hier. Fijn als je even advies nodig hebt.)

Je mag inderdaad ook wel zelf bepalen wanneer het ingaat, maar moet de ingangsdatum uiterlijk 3 weken van te voren melden.

Bron: szw.nl:

Hoe vraagt u zwangerschapsverlof en bevallingsverlof aan?U vraagt het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof aan bij uw werkgever. U doet dit minimaal drie weken voor de gewenste ingangsdatum van het verlof. Ook geeft u uw werkgever een verklaring van uw arts of verloskundige waarin de vermoedelijke bevallingsdatum staat.

De meeste bazen zullen er inderdaad niet moeilijk over doen als je zegt dat het niet meer gaat en dan je verlof in laat gaan, omdat je je anders waarschijnlijk ziek meld en dan ook automatisch je verlof ingaat als het binnen de 6 weken voor de vermoedelijk bevallingsdatum zit maar je bent dus wel wettelijk verplicht je ingangsdatum 3 weken van te voren te melden.
MissBR: kijk je wel een beetje uit met die duizeligheid?? Wel fijn dat het weer beter gaat. En nog een stoere zwembroek gevonden?

Nerwen: wat leuk al die kleertjes en kado's, ik kreeg de vorige zwangerschap van 3 verschillende mensen zomaar zwangerschapskleren aangeboden, vond dat zo leuk dat mensen dingen zomaar aanbieden.

Randy: Pas 15 mei voor de massage, wat een wachttijd! Nou ja, je hebt inderdaad iets om naar uit te kijken.

Meis: balen van die blaasontsteking, ik heb dat nog nooit gehad dus heb geen idee hoe het voelt maar het klinkt niet lekker. Hopen dat de kuur snel aanslaat.

Hier vandaag gewerkt en daarna verjaardag gehad. Daar lekker gegeten, dus hoefden niet meer te koken wat helemaal lekker was. Ik heb trouwens op werkdagen dat de baby vreselijk actief is, heb dan ook een bureaubaan dus zit veel en dan gaat het getrappel de hele dag door. Wel erg gezellig hoor.
Hallo allemaal,

Hier ook even een explosie van kwaaltjes...

Ik heb ineens heel veel uitslag (of eigenlijk kleine bultjes) op m'n buik, ik word helemaal gestoord van de jeuk... Ik heb er gisteren voor het eerst die buikcreme van Zwitsal op gesmeerd, misschien is het daar van. Vandaag maar weer de anti-striae lotion van Palmer's gekocht, hopelijk is het snel over.

En ik ben al twee weken aan het snotteren en hoesten, ook al niet fijn en ik krijg er ook steeds bloedneuzen van...En door het hoesten heb ik nu ook spierpijn in m'n rug en buik.

X-factor is afgelopen, ik ga maar lekker m'n bedje in. Hopelijk is het morgen allemaal een beetje beter... Jullie ook sterkte allemaal met alle kwalen en kwaaltjes!

Weltrusten!
Good morning!

Wat een lekker weertje he? Manlief gaat vandaag samen met mijn zusje en zwager de Bloesemwandeltocht lopen (=40 km) en ben gezellig met ze mee opgestaan om zes uur. Slapen doe ik de laatste week toch al niet zo veel 's nachts namelijk . Dus m'n eerste was hangt al buiten aan het wasrek en wasje nr. 2 zit al in de machine. Goed he? Jullie hebben wel gelijk hoor, over dat poetsen. Ik ben ook echt niet zo'n poetsmiep, bedenk me altijd dat m'n kinderen later niet meer weten of het huis schoon was en de ramen gezeemd, maar wel de uitstapjes naar de kinderboerderij en dat ik met ze ben wezen zwemmen, wandelen etc. Maar toch, voor mezelf vind ik het toch wel prettig als het enigszins schoon is, anders zit ik zelf ook niet rustig op de bank.

Straks even een ritje naar de ikea, even een verduisteringsrolgordijn kopen voor de kamer van dochterlief. Ze is al een paar dagen 's avonds ongelofelijk aan het keten in d'r bedje. Niet huilen ofzo, gewoon heel lief aan het spelen, springen, zingen, kletsen. Zijn we niet van haar gewend, meestal leg je haar in bed en binnen een minuut is ze in dromenland. Maar 's morgens is madame niet te genieten, ze kan echt niet wakker worden en heeft opeens een mega-ochtendhumeur (waarmee ze ook wel deels erfelijk belast kan zijn...) We denken dat het komt omdat het dan nog te licht is in haar kamertje. Dat is makkelijk op te lossen dus dat gaan we dan maar regelen.

Watever: las je berichtje op hyves,

Ring: die luiertas kregen wij de vorige keer. Wij gebruiken hem nu als "creche-tas" en daarvoor bevalt hij prima!

Engelbengel, Meis en MissBR: rustig aan doen jullie he? Ga maar lekker veel tijd in het zonnetje doorbrengen dit weekend en laat je maar eens lekker verwennen.

Nerwen en Padababa: klinkt erg relaxed bij jullie, heerlijk, houden zo!

Heb ik iemand gemist? Sorry dan! De wasmachine is weer klaar, dus bezige bij Jojon gaat weer verder!

Fijn weekend allemaal!
is het niet zo dat wanneer je je in de zes weken voor de uitgerekende datum ziek meldt, deze dagen van je verlof af gaan? meende daar eens iets over gehoord te hebben.

ben gister naar de kapper geweest en ik vond het kapsel totaal mislukt Heb het vanochtend gewassen en het lijkt nu alweer iets beter. Het nieuwe kleurtje is leuk, maar ik vind het kapsel een beetje truttig.

En bij de ha was ook alles goed. Het is volkomen normaal dat ik last heb van emotionele pieken en dalen, hoort er allemaal bij en kun je weinig aan doen. Behalve erover praten dan en dat ga ik binnenkort dan ook doen met de psycholoog die een paar dagen in de week zitting heeft in de ha-praktijk.

Ik heb niet zoveel tijd om verder te reageren hier, had m'n dochter op bed gelegd voor haar middagslaapje maar ze is na bijna een uur nog steeds wakker dus ik ga haar er maar weer uit halen!
Wyfke: fijn dat je bij de huisarts geweest bent en dat je binnenkort al terecht kan bij de psycholoog. Hoop dat je er wat aan hebt.

Balen van de kapper. Heb het zelf ook een keer gehad dat ik niet tevreden was, gewoon teruggaan! Ze willen jou wrsch graag houden als klant (helemaal in deze slappe tijden) dus het zit er dik in dat ze het kostenloos proberen bij te knippen! Anders even bellen vantevoren om te melden dat je langskomt.

Je dochter heeft groot gelijk dat ze niet gaat slapen, 't is veel te lekker buiten-speel-weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven