Rages van vroeger
donderdag 14 augustus 2008 om 17:11
All Stars
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
zondag 24 augustus 2008 om 16:55
quote:mika65 schreef op 22 augustus 2008 @ 00:19:
Er word hier ook over elastieken gepraat, wij noemden het "rektwisten". Weet niet wie het verzonnen heeft.
Elvis Presley hoort er hier ook bij he.
We gingen ook vaak hinkelen, een oud blikje, zand erin doen aanstampen en dan kon je heerlijk hinkelen.
Landje veroveren heb ik ook niemand over gehoord. Een vierkant op straat tekenen (je kon toen nog op straat spelen) in vier vakken verdelen en dan kon je zeggen welk land je wilde zijn. Iedereen wilde altijd amerika zijn
En ik heb zelfs de autoloze zondagen nog mee gemaakt. Ja dan ben je oud
We keken veel duitse tv, de programma mit der maus, karlson van het dak, pantau.
Ik weet nog wel dat Sisi voor het eerst op tv kwam. Iedereen was verliefd op frans josef en iedereen wilde sisi zijn \\:-)//
Liet mijn dochter net de foto zien van de rootsschoenen die hier geplaats was, nou die kwam niet meer bij. Ze waren vroeger toch maar mooi hip "schaam"
Ben nu mooi op dreef, schiet me vast nog wel meer te binnen.
Oja natuurlijk de treinkaping in wijster, ja dat was toen wat he en die schoolkaping in assen.
volgt nog wel meer denk ik, mijn "ouwe" hersens moeten ff warmlopen
Emieeeeeeeeeeeeeel, Nils Holgerson, Pipi Langstrumpf, die mainzelmännchen. Ach ja en Pantau.
Ik heb zelfs nog een winter op straat geschaatst! Was ondergelopen en daarna bevroren. En vroeger viel er nog sneeuw! Dikke pakken, zodat je sneeuwhutten kon bouwen.
Er word hier ook over elastieken gepraat, wij noemden het "rektwisten". Weet niet wie het verzonnen heeft.
Elvis Presley hoort er hier ook bij he.
We gingen ook vaak hinkelen, een oud blikje, zand erin doen aanstampen en dan kon je heerlijk hinkelen.
Landje veroveren heb ik ook niemand over gehoord. Een vierkant op straat tekenen (je kon toen nog op straat spelen) in vier vakken verdelen en dan kon je zeggen welk land je wilde zijn. Iedereen wilde altijd amerika zijn
En ik heb zelfs de autoloze zondagen nog mee gemaakt. Ja dan ben je oud
We keken veel duitse tv, de programma mit der maus, karlson van het dak, pantau.
Ik weet nog wel dat Sisi voor het eerst op tv kwam. Iedereen was verliefd op frans josef en iedereen wilde sisi zijn \\:-)//
Liet mijn dochter net de foto zien van de rootsschoenen die hier geplaats was, nou die kwam niet meer bij. Ze waren vroeger toch maar mooi hip "schaam"
Ben nu mooi op dreef, schiet me vast nog wel meer te binnen.
Oja natuurlijk de treinkaping in wijster, ja dat was toen wat he en die schoolkaping in assen.
volgt nog wel meer denk ik, mijn "ouwe" hersens moeten ff warmlopen
Emieeeeeeeeeeeeeel, Nils Holgerson, Pipi Langstrumpf, die mainzelmännchen. Ach ja en Pantau.
Ik heb zelfs nog een winter op straat geschaatst! Was ondergelopen en daarna bevroren. En vroeger viel er nog sneeuw! Dikke pakken, zodat je sneeuwhutten kon bouwen.
zondag 24 augustus 2008 om 16:58
quote:mika65 schreef op 23 augustus 2008 @ 19:14:
Kun je de tv programma nog herrinneren zoals;
Ren je rot
Stuif es in, vond die ria bremer zo'n #ut$ijf omdat ze altijd de andere kant opging dat de kinderen schreeuwden.
Toppop natuurlijk
Starsky and Hutch, was helemaal op die blonde (david soul)
Avro's weekend kwis was altijd zo gezellig op de zaterdagavond. En die hamsters waren zo leuk.
En de kleine huis op de prairie en de waltons, altijd ff lekker janken
Goodnighttttttttt John Boy!
Ik heb 8 seizoenen van het kleine huis liggen, zalig! hahahaha
Kun je de tv programma nog herrinneren zoals;
Ren je rot
Stuif es in, vond die ria bremer zo'n #ut$ijf omdat ze altijd de andere kant opging dat de kinderen schreeuwden.
Toppop natuurlijk
Starsky and Hutch, was helemaal op die blonde (david soul)
Avro's weekend kwis was altijd zo gezellig op de zaterdagavond. En die hamsters waren zo leuk.
En de kleine huis op de prairie en de waltons, altijd ff lekker janken
Goodnighttttttttt John Boy!
Ik heb 8 seizoenen van het kleine huis liggen, zalig! hahahaha
zondag 24 augustus 2008 om 18:31
Buitenspeelrages van vroeger...
Wij hadden ook altijd "klossen": 2 grote blikken met touw eraan waar je dan op liep, het touw hield je vast. Ook hadden we een spelletje wat we "breekjenekje" noemden: een bal aan een touw wat losjes om je enkel zat, dat liet je om je enkel draaien en daar sprong je dan overheen (moeilijk uitleggen, ik weet ook niet hoe het in het echt heette, juist daarom bedachten we de naam "breekjenekje"). Oh ja, ook nog iets vaags met een tennisbal in het voetgedeelte van een afgeknipte panty waarmee je tegen een muur sloeg, ik weet niet meer hoe we dat noemden. Verder kwamen knikkeren, elastieken, touwtjespringen, hinkelen, rollerskaten en stickers verzamelen/ruilen steeds weer om de beurt 'in'.
Wij hadden ook altijd "klossen": 2 grote blikken met touw eraan waar je dan op liep, het touw hield je vast. Ook hadden we een spelletje wat we "breekjenekje" noemden: een bal aan een touw wat losjes om je enkel zat, dat liet je om je enkel draaien en daar sprong je dan overheen (moeilijk uitleggen, ik weet ook niet hoe het in het echt heette, juist daarom bedachten we de naam "breekjenekje"). Oh ja, ook nog iets vaags met een tennisbal in het voetgedeelte van een afgeknipte panty waarmee je tegen een muur sloeg, ik weet niet meer hoe we dat noemden. Verder kwamen knikkeren, elastieken, touwtjespringen, hinkelen, rollerskaten en stickers verzamelen/ruilen steeds weer om de beurt 'in'.
zondag 24 augustus 2008 om 19:09
Ik keek ook altijd wakuwaku Dat liedje vonden wij altijd leuk
Een nijlpaard kan lachen ja oke en olifanten leggen een ei, soms ook twee en een zwanger paard eet graag appeltaart. Maar of het zo is blijkt straks in onze quiz waku waku maar mee je krijgt een andere kijk op het dierenrijk Een uil zo dom als een ezel, een rund slim als een vos een tijger bang als een wezel en een mier sterk als een os ze zijn ook zeer dierbaar; missen kunnen we er niet één We hebben veel gemeen met alle dieren om ons heen
Zie trouwens net dat dat programma nog tot 2001 heeft gelopen. Dat wist ik niet, keek het echt toen ik nog veel jonger was!
Een nijlpaard kan lachen ja oke en olifanten leggen een ei, soms ook twee en een zwanger paard eet graag appeltaart. Maar of het zo is blijkt straks in onze quiz waku waku maar mee je krijgt een andere kijk op het dierenrijk Een uil zo dom als een ezel, een rund slim als een vos een tijger bang als een wezel en een mier sterk als een os ze zijn ook zeer dierbaar; missen kunnen we er niet één We hebben veel gemeen met alle dieren om ons heen
Zie trouwens net dat dat programma nog tot 2001 heeft gelopen. Dat wist ik niet, keek het echt toen ik nog veel jonger was!
zondag 24 augustus 2008 om 21:59
quote:misschicken schreef op 24 augustus 2008 @ 16:55:
[...]
Jaaaa, op straat schaatsen!
Heb ik ook nog gedaan!!
[...]
Jaaaa, op straat schaatsen!
Heb ik ook nog gedaan!!
maandag 25 augustus 2008 om 12:39
quote:Vinyl schreef op 24 augustus 2008 @ 22:00:
En ik dacht nog wel dat Nils Holgersonn elk jaar dood ging, door de tune:
Nils Holgersonn, komt in het najaar weer om.
En ik dacht: alweeer?
Zo heb ik het ook altijd verstaan hoor!
En wie kent ook nog:
BoesBoes
Foofur
Yogi Bear
Alf
Pingu/tiktak ( Vlaams, op NL 3 uitgezonden)
Peter Post
En ik dacht nog wel dat Nils Holgersonn elk jaar dood ging, door de tune:
Nils Holgersonn, komt in het najaar weer om.
En ik dacht: alweeer?
Zo heb ik het ook altijd verstaan hoor!
En wie kent ook nog:
BoesBoes
Foofur
Yogi Bear
Alf
Pingu/tiktak ( Vlaams, op NL 3 uitgezonden)
Peter Post
Viva naar de knoppen.
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:49
dinsdag 26 augustus 2008 om 22:04
dinsdag 26 augustus 2008 om 22:06
En wat was bij jullie de rage om te drinken tijdens het uitgaan?
Ik was 14 toen ik voor het eerst op stap ging en ik had 10 gulden zakgeld per week en het goedkoopste wat je kon kopen en waar je zat van werd was jagermaister....
Later flink aan de safari jus gegaan en er vaak zo ziek van geworden dat als ik het nu ruik weer helemaal terug ben in die tijd.
Ook de zoete drankjes als blue curacao en pisang ambon krijg ik niet meer weg vanwege overconsumptie
Ik was 14 toen ik voor het eerst op stap ging en ik had 10 gulden zakgeld per week en het goedkoopste wat je kon kopen en waar je zat van werd was jagermaister....
Later flink aan de safari jus gegaan en er vaak zo ziek van geworden dat als ik het nu ruik weer helemaal terug ben in die tijd.
Ook de zoete drankjes als blue curacao en pisang ambon krijg ik niet meer weg vanwege overconsumptie
woensdag 27 augustus 2008 om 01:58
quote:dolfje schreef op 26 augustus 2008 @ 22:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bessen jus
Safari
Pisang ambon
Apfelkorn
Brrr doe mij nu maar iets minder zoetigs por favor!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bessen jus
Safari
Pisang ambon
Apfelkorn
Brrr doe mij nu maar iets minder zoetigs por favor!
woensdag 27 augustus 2008 om 10:06
quote:Esther1982 schreef op 26 augustus 2008 @ 22:04:
[...]
Ja en ze dag en nacht omhouden....hihi gatver!
Enne natuurlijk de balletjes van vulpenvullingen sparen
Stond smurfensnot maken er ook al bij?ja, die balletjes dat was een klasse-effort. de hele klas deed het in 1 pennebakje. En lijmballen, en elastiekballen. Mijn moeder heeft trouwens die panty-reepjes ooit weleens gewassen (na wekenlang nonstop dragen, yuk) en er kwamen drie teilen zwart water vanaf voordat de spoeling weer een beetje helder werd..
[...]
Ja en ze dag en nacht omhouden....hihi gatver!
Enne natuurlijk de balletjes van vulpenvullingen sparen
Stond smurfensnot maken er ook al bij?ja, die balletjes dat was een klasse-effort. de hele klas deed het in 1 pennebakje. En lijmballen, en elastiekballen. Mijn moeder heeft trouwens die panty-reepjes ooit weleens gewassen (na wekenlang nonstop dragen, yuk) en er kwamen drie teilen zwart water vanaf voordat de spoeling weer een beetje helder werd..
vrijdag 17 april 2009 om 16:37
Haha, de vulpenvullingballetjes, helemaal vergeten!
Holly Hobby
Lipgloss in een langwerpig blikken doosje in allerlei fruitsmaken (hoe heette dat ook alweer?)
Roots (van die achterover hellende schoenen)
Roots, de tv-serie
Dallas en Dynasty
Satijnen broeken met een zijnaad
Wortelbroeken
Grijze opajassen van het Waterlooplein
Gigantische spaceoorbellen van ijzerdraad met kralen enzo
Grease
Abba
Tenminste twee poloshirts over elkaar, met opstaand kraagje
Snor (een raar schuimend drankje)
Holly Hobby
Lipgloss in een langwerpig blikken doosje in allerlei fruitsmaken (hoe heette dat ook alweer?)
Roots (van die achterover hellende schoenen)
Roots, de tv-serie
Dallas en Dynasty
Satijnen broeken met een zijnaad
Wortelbroeken
Grijze opajassen van het Waterlooplein
Gigantische spaceoorbellen van ijzerdraad met kralen enzo
Grease
Abba
Tenminste twee poloshirts over elkaar, met opstaand kraagje
Snor (een raar schuimend drankje)
mahna mahna tuduuuudududu