Seksueel gedrag

zondag 9 februari 2020 om 23:43
Ja inderdaad, berechten als een volwassene, de misdadiger!icequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:15als die pestkop hem gevraagd heeft dat hem erover moet zwijgen dan weet hij verdraaid goed waar hij mee bezig was en dat het verkeerd was! is piemeltrekken normaal voor die leeftijd mss?

zondag 9 februari 2020 om 23:44
Nou het roddelcircuit doet lekker zijn werk bij jullie op school. Fijn.Woestijnroos schreef: ↑09-02-2020 23:42Directie meldt ik mij morgen.. En dan wil ik van hun actie.. ze weten dat het kind onhandelbaar is. T joch heeft een paar maanden geleden een meisje zo hard geslagen, dat ze blauwe plekken op haar bips had. ander kind is eens naar de keel gegrepen etc etc.
zondag 9 februari 2020 om 23:45
dat is toch niet meer normaal? en als je al zegt dat die ouders die normaal zijn?Woestijnroos schreef: ↑09-02-2020 23:42Directie meldt ik mij morgen.. En dan wil ik van hun actie.. ze weten dat het kind onhandelbaar is. T joch heeft een paar maanden geleden een meisje zo hard geslagen, dat ze blauwe plekken op haar bips had. ander kind is eens naar de keel gegrepen etc etc.

zondag 9 februari 2020 om 23:47
Ga er maar vanuit dat school een protocol heeft voor dergelijke voorvallen. En de stappen die in zo'n geval moeten worden doorlopen zijn nogal specifiek (wie mag wat vragen, wie moet op welk moment worden betrokken, etc.). Ik werk met kinderen zoals het jongetje dat je omschrijft en kom helaas te vaak hele schrijnende situaties tegen die pas aan het licht komen door dit soort incidenten. Vaak vooraf gegaan door gedragsproblemen.
Ik zou zeggen: melden bij de juf (en als die het niet serieus neemt dan evt. bij de directeur/ib'er, al neem ik aan dat de juf dit zelf zal doen) en vooral vragen hoe de school er voor gaat zorgen dat jouw zoon, maar ook de andere kinderen, daar veilig zijn.
Ondertussen kun je met je zoon praten over de onderbroekenregel, het verschil tussen leuke en niet leuke geheimen, etc.
Dat je er niet meteen iets mee hebt gedaan of dat je zoon nu pas met het hele verhaal komt is niet zo gek. Kinderen voelen feilloos aan dat iets niet de bedoeling is en geven zichzelf snel de schuld. Veel slachtoffers van seksueel overschrijden gedrag spreken er pas jaren later (of zelfs helemaal niet) over. Het is niet voor niks dat dergelijke zaken ook niet (kunnen) verjaren.
Ik zou zeggen: melden bij de juf (en als die het niet serieus neemt dan evt. bij de directeur/ib'er, al neem ik aan dat de juf dit zelf zal doen) en vooral vragen hoe de school er voor gaat zorgen dat jouw zoon, maar ook de andere kinderen, daar veilig zijn.
Ondertussen kun je met je zoon praten over de onderbroekenregel, het verschil tussen leuke en niet leuke geheimen, etc.
Dat je er niet meteen iets mee hebt gedaan of dat je zoon nu pas met het hele verhaal komt is niet zo gek. Kinderen voelen feilloos aan dat iets niet de bedoeling is en geven zichzelf snel de schuld. Veel slachtoffers van seksueel overschrijden gedrag spreken er pas jaren later (of zelfs helemaal niet) over. Het is niet voor niks dat dergelijke zaken ook niet (kunnen) verjaren.
zondag 9 februari 2020 om 23:48
Mijn zoon heeft iets dergelijks lang geleden (hij was net 4 en is nu 13,5) meegemaakt. Alleen mijn zoon weigerde mee te doen en vertelde het mij. Hem was overigens niet gevraagd zijn mond te houden. Ik heb na overleg met de oma van dit jongetje gebeld met school en de (gescheiden) ouders. Vader was "blij" dat ik het vertelde, moeder niet en haalde kind bij oma weg. Daar woonde dit jongetje tot bijna 4 jaar (de ouders waren heel jong). Omdat school en moeder weinig wilden doen, heb ik eea gemeld bij veilig thuis. Daar ben ik tot op de dag van vandaag blij om. Het kind bleek inderdaad misbruikt te worden door de (nu ex)vriend van moeder. Oma had dit vermoeden al eerder gemeld maar er werd niets mee gedaan door veilig thuis tot ze het ook van een vreemde hoorden.
Ik zou dit dus zeker melden en hopen dat deze school dit goed oppakt zodat jouw zoon niet meer wordt aangerand en dat andere jongetje hulp krijgt. Deze man is later veroordeeld, bleek meer kinderen te hebben misbruikt.
Ik zou dit dus zeker melden en hopen dat deze school dit goed oppakt zodat jouw zoon niet meer wordt aangerand en dat andere jongetje hulp krijgt. Deze man is later veroordeeld, bleek meer kinderen te hebben misbruikt.

zondag 9 februari 2020 om 23:51
jawel hoor:icequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:27sorry maar op die leeftijd dat soort doktertje spelen lijkt mij niet normaal.
seksuelevorming.nl (o.a. lesprogramma’s voor scholen)
Seksueel gedrag
In deze leeftijdsfase gaan kinderen steeds meer vragen stellen over seksualiteit. Vanaf 7 jaar gaan ze begrijpen dat geslachtsdelen ook een seksuele functie hebben. De meerderheid van de 7- en 8-jarigen weet dat je geslachtsgemeenschap moet hebben om zwanger te worden. Vanaf 9 jaar weten kinderen vaak wel dat je ook om andere redenen seks kunt hebben. De meesten weten ook dat je verkering kunt hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
Ook in deze levensfase stimuleren kinderen hun geslachtsdelen. Zij kunnen dan soms ook een orgasme krijgen of opgewonden raken. Kinderen van 6 jaar en ouder spelen nog steeds wel eens een seksueel (rollen)spel. Nieuwsgierigheid is hierbij de belangrijkste drijfveer. Meestal worden de geslachtsdelen alleen bekeken of aangeraakt. De meeste seksuele ervaringen met andere kinderen zijn vrijwillig. Meestal vinden deze contacten plaats met één ander kind, van hetzelfde geslacht, omdat kinderen nou eenmaal meer met hun eigen seksegenoten spelen. Dat hoeft niet te betekenen dat een kind een homoseksuele oriëntatie of identiteit zal ontwikkelen.

zondag 9 februari 2020 om 23:53
ook dat is niet uitzonderlijk omdat kinderen op die leeftijd schaamte gaan ontwikkelen. het zegt niet zoveel over of dit kind slachtoffer is van misbruik, het kan ook dat de ouders bijv. heel gespannen omgaan met seksualiteitfitch schreef: ↑09-02-2020 23:33Het doktertje spelen is inderdaad niet uitzonderlijk. Het manipulerende om het niet te mogen vertellen, dat maakt het voorval zorgelijk. Vanwege die opmerking wist dat andere jongetje dat het slachtoffer de handeling niet leuk vond en niet vrijwillig onderging. Bij mij gaan dan alarmbellen rinkelen. Niet alleen voor het slachtoffer, maar ook voor de dader, dat bedenk je niet zelf als je zes bent.

zondag 9 februari 2020 om 23:56
wat voor actie wil je dan? het kind is 6 for gods sakeWoestijnroos schreef: ↑09-02-2020 23:42Directie meldt ik mij morgen.. En dan wil ik van hun actie.. ze weten dat het kind onhandelbaar is. T joch heeft een paar maanden geleden een meisje zo hard geslagen, dat ze blauwe plekken op haar bips had. ander kind is eens naar de keel gegrepen etc etc.

zondag 9 februari 2020 om 23:59
Woestijnroos schreef: ↑09-02-2020 23:03Dat ook meegedeeld aan hem en vertel ik hem morgen nogmaals. Bedankt voor de tip
Het belangrijkste lijkt mij dat je zoon weet dat hij bij jou terecht kan. Wat school doet is voor jouw zoon bijzaak; jij bent bepalend. Zorg dat je zoon weet dat hij bij jou terecht kan, altijd en onvoorwaardelijk.
maandag 10 februari 2020 om 00:01
Bijna 7

maandag 10 februari 2020 om 00:02
dus het jochie moet weg?Woestijnroos schreef: ↑10-02-2020 00:01Bijna 7Maar goed, ik begrijp je reactie, alleen wil ik simpel weg dat mijn kids en de andere kids zich veilig voelen op school en daar moet wat aan gedaan worden. Mijn kind en andere kids hoeven niet de dupe te worden van een ander zijn of haar sores..
![]()
maandag 10 februari 2020 om 00:03
En dat weet hij.. Heb hem ook echt verteld hoe stoer ik hem vind dat hij dit heeft verteld..

maandag 10 februari 2020 om 00:04
je kent de feiten niet eens. Kind van 6 is geen gevaar voor anderen. Is misschien wel vervelend en heeft wellicht hulp nodig maar om nu te stellen dat hij een probleem is tav veiligheid is zwaar overtrokkenicequeen2000 schreef: ↑10-02-2020 00:02als dat kind ook al andere kinderen slaagt en wurgt zou ik het toch wel serieus nemen, hoever trekken we de limiet

maandag 10 februari 2020 om 00:06
als je samenleeft met andere mensen ben je altijd ‘de dupe’ van andermans sores. Anderen zijn ook de dupe van jouw sores. Dus dit kan je alleen oplossen door de sores te verplaatsen. Maar goed, jij gaat daar niet over. dat is zorg voor de school.Woestijnroos schreef: ↑10-02-2020 00:01Bijna 7Maar goed, ik begrijp je reactie, alleen wil ik simpel weg dat mijn kids en de andere kids zich veilig voelen op school en daar moet wat aan gedaan worden. Mijn kind en andere kids hoeven niet de dupe te worden van een ander zijn of haar sores..
![]()
maandag 10 februari 2020 om 00:11
Nou heb ik 2 dochters, im die leeftijd. Ik probeer me even voor te stellen dat iemand ongewenst een vinger in hun vagina stopt. Nee, ik zou t niet afdoen op de manier als jij dat in dit topic doetS-Meds schreef: ↑09-02-2020 23:51jawel hoor:
seksuelevorming.nl (o.a. lesprogramma’s voor scholen)
Seksueel gedrag
In deze leeftijdsfase gaan kinderen steeds meer vragen stellen over seksualiteit. Vanaf 7 jaar gaan ze begrijpen dat geslachtsdelen ook een seksuele functie hebben. De meerderheid van de 7- en 8-jarigen weet dat je geslachtsgemeenschap moet hebben om zwanger te worden. Vanaf 9 jaar weten kinderen vaak wel dat je ook om andere redenen seks kunt hebben. De meesten weten ook dat je verkering kunt hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
Ook in deze levensfase stimuleren kinderen hun geslachtsdelen. Zij kunnen dan soms ook een orgasme krijgen of opgewonden raken. Kinderen van 6 jaar en ouder spelen nog steeds wel eens een seksueel (rollen)spel. Nieuwsgierigheid is hierbij de belangrijkste drijfveer. Meestal worden de geslachtsdelen alleen bekeken of aangeraakt. De meeste seksuele ervaringen met andere kinderen zijn vrijwillig. Meestal vinden deze contacten plaats met één ander kind, van hetzelfde geslacht, omdat kinderen nou eenmaal meer met hun eigen seksegenoten spelen. Dat hoeft niet te betekenen dat een kind een homoseksuele oriëntatie of identiteit zal ontwikkelen.

maandag 10 februari 2020 om 00:13
dit is niet mijn tekst, dit komt van ontwikkelingspsychologen. maar denk gerust dat jouw kinderen dit niet doen, ze voelen dan heus wel aan of ze er met je over kunnen praten. Alle kinderen experimenteren met seksualiteit.

maandag 10 februari 2020 om 00:24
Woestijnroos schreef: ↑10-02-2020 00:03En dat weet hij.. Heb hem ook echt verteld hoe stoer ik hem vind dat hij dit heeft verteld..
Heel goed. Hou goed in de gaten waar het om gaat. Het gaat om je zoon en hoe hij open kan zijn naar jullie omdat jullie er onvoorwaardelijk voor hem zijn. Al het ander is bijzaak. Wat die ander jongen doet, wat dat betekend, hoe de school daar mee om gaat, is allemaal bijzaak.

maandag 10 februari 2020 om 00:33
Kan je vertellen, ik was iets ouder en die ervaring voelde zeker niet als experimenteren of doktertje spelen al dacht de andere nog net wat oudere misschien van wel.

maandag 10 februari 2020 om 00:35
Natuurlijk, maar ik vind je te laconiek. Bovendien is aangegeven dat het slachtoffer bang was en de dader opdringerig en dominant.
Het is een hele rare actie zo op school, zelfs voor een bijna 7 jarige. Dit opgeteld met de gedragsstoornis die deze jongen laat zien, zouden bij mij alle alarmbellen doen afgaan. Ik zou de school en ouders van de knul laten weten dat dit gedrag onacceptabel is. Ze zullen hem beter moeten begeleiden, of van school halen. Anders zou ik andere maatregelen treffen.
mouthgard wijzigde dit bericht op 10-02-2020 00:38
6.46% gewijzigd
maandag 10 februari 2020 om 00:35
Experimenteren is niet ongebruikelijk. Wel is het van belang dat er sprake is van gelijkwaardigheid en nieuwsgierigheid van beide kanten.
In dit geval waren de machtsverhoudingen niet gelijkwaardig.
Zoon gaf aan dit niet te willen.
Het andere kind is ouder en 2 koppen groter
Er wordt zoon gevraagd om het voorval geheim te houden wat angst, schaamte en schuldgevoelens veroorzaakt.
Zoon is bang vanwege ander opvallend gedrag van dit kind.
Zoon moet in bescherming genomen worden en voor het oudere kind is hulp van buitenaf nodig. Melden op school dus! En aan je zoon uiteggen waarom je zijn geheim op school moet vertellen voor deze keer.
In dit geval waren de machtsverhoudingen niet gelijkwaardig.
Zoon gaf aan dit niet te willen.
Het andere kind is ouder en 2 koppen groter
Er wordt zoon gevraagd om het voorval geheim te houden wat angst, schaamte en schuldgevoelens veroorzaakt.
Zoon is bang vanwege ander opvallend gedrag van dit kind.
Zoon moet in bescherming genomen worden en voor het oudere kind is hulp van buitenaf nodig. Melden op school dus! En aan je zoon uiteggen waarom je zijn geheim op school moet vertellen voor deze keer.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
maandag 10 februari 2020 om 00:54
Ik zou je hierbij dringend willen adviseren dit verhaal niet rond te gaan zingen op het schoolplein.
Mensen zijn nu eenmaal dol op roddels en sensatie en maken het vaak erger dan het is.
Straks wordt van die bijna 7 jarige nog een agressieve seksdelinquent gemaakt en heeft hij helemaal geen leven meer op school.