Seksueel gedrag

09-02-2020 22:19 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe hier een slotje op moet, dus doen we het ff zo.

Bedankt allemaal voor de tips!!
anoniem_395541 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 00:25
88.34% gewijzigd
Het is op school gebeurd, dus daar kan je terecht.
ik zou het melden bij de juf. Verder kan je er niet zoveel mee.
Ik zou morgenochtend direct contact opnemen met school. Zij kunnen daar verder actie op ondernemen. Ik zou ook tegen je zoontje vertellen dat, mocht zoiets weer gebeuren, hij direct naar de juf/meester moet gaan.
m-april schreef:
09-02-2020 23:00
Ik zou morgenochtend direct contact opnemen met school. Zij kunnen daar verder actie op ondernemen. Ik zou ook tegen je zoontje vertellen dat, mocht zoiets weer gebeuren, hij direct naar de juf/meester moet gaan.
Dat ook meegedeeld aan hem en vertel ik hem morgen nogmaals. Bedankt voor de tip
S-Meds schreef:
09-02-2020 22:59
ik zou het melden bij de juf. Verder kan je er niet zoveel mee.
Wat? Uiteraard moet je hier actie ondernemen!!! Hier ga je wel over megagrenzen heen. Zeker als dat gastje er ook nog even bij verteld dat hij het aan niemand mag vertellen! In gesprek met school en ouders!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Woestijnroos schreef:
09-02-2020 22:19
Ik maakte er niet zoveel van en later gaf zoon aan dat het een grapje was. Tot dus vanavond.
Waarom was je dan de 1e keer dat hij het vertelde niet meteen kwaad en geschrokken en ben je het niet toen al op school gaan bespreken?
Nu heeft hij zich veel langer onveilig gevoeld dan nodig was geweest. Jammer dat je hem nu pas serieus neemt.

Heel goed van hem dat hij er nog een keer op terugkomt!
fitch schreef:
09-02-2020 23:04
Wat? Uiteraard moet je hier actie ondernemen!!! Hier ga je wel over megagrenzen heen. Zeker als dat gastje er ook nog even bij verteld dat hij het aan niemand mag vertellen! In gesprek met school en ouders!
ik zei dat ze het moest melden aan de juf. In gesprek met de ouders vind ik een taak voor de school
Als mijn zoontje op school wordt aangerand door iemand, dan zou ik zeer zeker bij dat gesprek aanwezig zijn en mij ervan vergewissen dat de genomen maatregelen mijns inziens ook tot een oplossing zouden leiden. Ik ga dat echt niet rustig afwachten. Dat zou ook een verkeerd signaal zijn naar je kind.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je daar de eerste keer niet al melding van hebt gedaan.

Enfin. Deze keer moet je dat dus wel doen. Ik zou dat niet alleen doen via de juf, maar via de directeur van de school. Omdat het andere kind in een andere klas zit.
Het gaat hier om seksueel overschrijdend gedrag en dan moet school daar ook iets mee. Ook uit zorg voor dat oudere jochie.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 09-02-2020 23:12
5.09% gewijzigd
als die pestkop dat al op die leeftijd doet wat gaat dat geven op latere leeftijd? verkrachting??? zoiets direct melden, school, politie en ouders van dat jong!
fitch schreef:
09-02-2020 23:11
Als mijn zoontje op school wordt aangerand door iemand, dan zou ik zeer zeker bij dat gesprek aanwezig zijn en mij ervan vergewissen dat de genomen maatregelen mijns inziens ook tot een oplossing zouden leiden. Ik ga dat echt niet rustig afwachten. Dat zou ook een verkeerd signaal zijn naar je kind.
het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6 jaar, doe even normaal
S-Meds schreef:
09-02-2020 23:13
als die pestkop hem gevraagd heeft dat hem erover moet zwijgen dan weet hij verdraaid goed waar hij mee bezig was en dat het verkeerd was! is piemeltrekken normaal voor die leeftijd mss?
S-Meds schreef:
09-02-2020 23:13
Ik vind dat je het incident bagatelliseert.
icequeen2000 schreef:
09-02-2020 23:15
als die pestkop hem gevraagd heeft dat hem erover moet zwijgen dan weet hij verdraaid goed waar hij mee bezig was en dat het verkeerd was! is piemeltrekken normaal voor die leeftijd mss?
Die pestkop is 6 jaar oud. En die weet niet waar hij het over heeft.
Zijn gedrag is heel zorgelijk, maar dat is niet zijn schuld.
patchouli_ schreef:
09-02-2020 23:22
daarom juist dat je die zijn ouders moet bijhalen, mss wordt hij zelf sexueel misbruikt door familie en denkt hij dat het normaal is, dat blijft een vicieuze cirkel.

dat is geen onschuldig plagen he hier is meer aan de hand...
Klavertje-vier2020 schreef:
09-02-2020 23:07
Waarom was je dan de 1e keer dat hij het vertelde niet meteen kwaad en geschrokken en ben je het niet toen al op school gaan bespreken?
Nu heeft hij zich veel langer onveilig gevoeld dan nodig was geweest. Jammer dat je hem nu pas serieus neemt.

Heel goed van hem dat hij er nog een keer op terugkomt!
Omdat hij meteen zei dat het een grapje was!
icequeen2000 schreef:
09-02-2020 23:24
daarom juist dat je die zijn ouders moet bijhalen, mss wordt hij zelf sexueel misbruikt door familie en denkt hij dat het normaal is, dat blijft een vicieuze cirkel.

dat is geen onschuldig plagen he hier is meer aan de hand...
mocht dat zo zijn dat moet je zijn ouders er niet bijhalen want dan breng je hem in gevaar. Laat het over aan de professionals. Overigens is “doktertje spelen” niet ongebruikelijk op deze leeftjid
Woestijnroos schreef:
09-02-2020 23:24
Omdat hij meteen zei dat het een grapje was!
Maar nu weet je meer.
Melden dus op school.

En zeker niet zelf de ouders aanspreken!
S-Meds schreef:
09-02-2020 23:25
mocht dat zo zijn dat moet je zijn ouders er niet bijhalen want dan breng je hem in gevaar. Laat het over aan de professionals. Overigens is “doktertje spelen” niet ongebruikelijk op deze leeftjid
sorry maar op die leeftijd dat soort doktertje spelen lijkt mij niet normaal.
patchouli_ schreef:
09-02-2020 23:22
Eens. Wie weet waar hij de inspiratie heeft opgedaan, misschien zelf slachtoffer van seksueel misbruik. Niet te hard op oordelen. Zeker melden op school, via directeur geen slecht idee.
patchouli_ schreef:
09-02-2020 23:26
Maar nu weet je meer.
Melden dus op school.

En zeker niet zelf de ouders aanspreken!
Nee ouders spreek ik er zelf ook absoluut niet op aan, want het is niet echt normaal volk om het maar even zacht uit te drukken. 😉
icequeen2000 schreef:
09-02-2020 23:27
sorry maar op die leeftijd dat soort doktertje spelen lijkt mij niet normaal.
Het doktertje spelen is inderdaad niet uitzonderlijk. Het manipulerende om het niet te mogen vertellen, dat maakt het voorval zorgelijk. Vanwege die opmerking wist dat andere jongetje dat het slachtoffer de handeling niet leuk vond en niet vrijwillig onderging. Bij mij gaan dan alarmbellen rinkelen. Niet alleen voor het slachtoffer, maar ook voor de dader, dat bedenk je niet zelf als je zes bent.
Woestijnroos schreef:
09-02-2020 23:31
Nee ouders spreek ik er zelf ook absoluut niet op aan, want het is niet echt normaal volk om het maar even zacht uit te drukken. 😉
dan zou ik dan wachten tot je zeker weet wat er aan de hand is .
icequeen2000 schreef:
09-02-2020 23:35
dan zou ik dan wachten tot je zeker weet wat er aan de hand is .
Directie meldt ik mij morgen.. En dan wil ik van hun actie.. ze weten dat het kind onhandelbaar is. T joch heeft een paar maanden geleden een meisje zo hard geslagen, dat ze blauwe plekken op haar bips had. ander kind is eens naar de keel gegrepen etc etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven