Seksueel gedrag
zondag 9 februari 2020 om 23:03
Dat ook meegedeeld aan hem en vertel ik hem morgen nogmaals. Bedankt voor de tip
zondag 9 februari 2020 om 23:04
Wat? Uiteraard moet je hier actie ondernemen!!! Hier ga je wel over megagrenzen heen. Zeker als dat gastje er ook nog even bij verteld dat hij het aan niemand mag vertellen! In gesprek met school en ouders!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...

zondag 9 februari 2020 om 23:07
Waarom was je dan de 1e keer dat hij het vertelde niet meteen kwaad en geschrokken en ben je het niet toen al op school gaan bespreken?Woestijnroos schreef: ↑09-02-2020 22:19Ik maakte er niet zoveel van en later gaf zoon aan dat het een grapje was. Tot dus vanavond.
Nu heeft hij zich veel langer onveilig gevoeld dan nodig was geweest. Jammer dat je hem nu pas serieus neemt.
Heel goed van hem dat hij er nog een keer op terugkomt!

zondag 9 februari 2020 om 23:07
ik zei dat ze het moest melden aan de juf. In gesprek met de ouders vind ik een taak voor de school
zondag 9 februari 2020 om 23:11
Als mijn zoontje op school wordt aangerand door iemand, dan zou ik zeer zeker bij dat gesprek aanwezig zijn en mij ervan vergewissen dat de genomen maatregelen mijns inziens ook tot een oplossing zouden leiden. Ik ga dat echt niet rustig afwachten. Dat zou ook een verkeerd signaal zijn naar je kind.
zondag 9 februari 2020 om 23:12
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je daar de eerste keer niet al melding van hebt gedaan.
Enfin. Deze keer moet je dat dus wel doen. Ik zou dat niet alleen doen via de juf, maar via de directeur van de school. Omdat het andere kind in een andere klas zit.
Het gaat hier om seksueel overschrijdend gedrag en dan moet school daar ook iets mee. Ook uit zorg voor dat oudere jochie.
Enfin. Deze keer moet je dat dus wel doen. Ik zou dat niet alleen doen via de juf, maar via de directeur van de school. Omdat het andere kind in een andere klas zit.
Het gaat hier om seksueel overschrijdend gedrag en dan moet school daar ook iets mee. Ook uit zorg voor dat oudere jochie.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 09-02-2020 23:12
5.09% gewijzigd

zondag 9 februari 2020 om 23:13
het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6 jaar, doe even normaalfitch schreef: ↑09-02-2020 23:11Als mijn zoontje op school wordt aangerand door iemand, dan zou ik zeer zeker bij dat gesprek aanwezig zijn en mij ervan vergewissen dat de genomen maatregelen mijns inziens ook tot een oplossing zouden leiden. Ik ga dat echt niet rustig afwachten. Dat zou ook een verkeerd signaal zijn naar je kind.
zondag 9 februari 2020 om 23:15
zondag 9 februari 2020 om 23:22
Die pestkop is 6 jaar oud. En die weet niet waar hij het over heeft.icequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:15als die pestkop hem gevraagd heeft dat hem erover moet zwijgen dan weet hij verdraaid goed waar hij mee bezig was en dat het verkeerd was! is piemeltrekken normaal voor die leeftijd mss?
Zijn gedrag is heel zorgelijk, maar dat is niet zijn schuld.
zondag 9 februari 2020 om 23:24
daarom juist dat je die zijn ouders moet bijhalen, mss wordt hij zelf sexueel misbruikt door familie en denkt hij dat het normaal is, dat blijft een vicieuze cirkel.patchouli_ schreef: ↑09-02-2020 23:22Die pestkop is 6 jaar oud. En die weet niet waar hij het over heeft.
dat is geen onschuldig plagen he hier is meer aan de hand...
zondag 9 februari 2020 om 23:24
Omdat hij meteen zei dat het een grapje was!Klavertje-vier2020 schreef: ↑09-02-2020 23:07Waarom was je dan de 1e keer dat hij het vertelde niet meteen kwaad en geschrokken en ben je het niet toen al op school gaan bespreken?
Nu heeft hij zich veel langer onveilig gevoeld dan nodig was geweest. Jammer dat je hem nu pas serieus neemt.
Heel goed van hem dat hij er nog een keer op terugkomt!

zondag 9 februari 2020 om 23:25
mocht dat zo zijn dat moet je zijn ouders er niet bijhalen want dan breng je hem in gevaar. Laat het over aan de professionals. Overigens is “doktertje spelen” niet ongebruikelijk op deze leeftjidicequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:24daarom juist dat je die zijn ouders moet bijhalen, mss wordt hij zelf sexueel misbruikt door familie en denkt hij dat het normaal is, dat blijft een vicieuze cirkel.
dat is geen onschuldig plagen he hier is meer aan de hand...
zondag 9 februari 2020 om 23:26
Maar nu weet je meer.
Melden dus op school.
En zeker niet zelf de ouders aanspreken!
zondag 9 februari 2020 om 23:27
sorry maar op die leeftijd dat soort doktertje spelen lijkt mij niet normaal.
zondag 9 februari 2020 om 23:29
Eens. Wie weet waar hij de inspiratie heeft opgedaan, misschien zelf slachtoffer van seksueel misbruik. Niet te hard op oordelen. Zeker melden op school, via directeur geen slecht idee.patchouli_ schreef: ↑09-02-2020 23:22Die pestkop is 6 jaar oud. En die weet niet waar hij het over heeft.
zondag 9 februari 2020 om 23:31
Nee ouders spreek ik er zelf ook absoluut niet op aan, want het is niet echt normaal volk om het maar even zacht uit te drukken.patchouli_ schreef: ↑09-02-2020 23:26Maar nu weet je meer.
Melden dus op school.
En zeker niet zelf de ouders aanspreken!
zondag 9 februari 2020 om 23:33
Het doktertje spelen is inderdaad niet uitzonderlijk. Het manipulerende om het niet te mogen vertellen, dat maakt het voorval zorgelijk. Vanwege die opmerking wist dat andere jongetje dat het slachtoffer de handeling niet leuk vond en niet vrijwillig onderging. Bij mij gaan dan alarmbellen rinkelen. Niet alleen voor het slachtoffer, maar ook voor de dader, dat bedenk je niet zelf als je zes bent.icequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:27sorry maar op die leeftijd dat soort doktertje spelen lijkt mij niet normaal.
zondag 9 februari 2020 om 23:35
dan zou ik dan wachten tot je zeker weet wat er aan de hand is .Woestijnroos schreef: ↑09-02-2020 23:31Nee ouders spreek ik er zelf ook absoluut niet op aan, want het is niet echt normaal volk om het maar even zacht uit te drukken.![]()
zondag 9 februari 2020 om 23:42
Directie meldt ik mij morgen.. En dan wil ik van hun actie.. ze weten dat het kind onhandelbaar is. T joch heeft een paar maanden geleden een meisje zo hard geslagen, dat ze blauwe plekken op haar bips had. ander kind is eens naar de keel gegrepen etc etc.icequeen2000 schreef: ↑09-02-2020 23:35dan zou ik dan wachten tot je zeker weet wat er aan de hand is .