Seksueel gedrag

09-02-2020 22:19 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe hier een slotje op moet, dus doen we het ff zo.

Bedankt allemaal voor de tips!!
anoniem_395541 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 00:25
88.34% gewijzigd
S-Meds schreef:
09-02-2020 23:13
het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6 jaar, doe even normaal

https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf201 ... um=organic

Lees dit! En al het andere nieuws over deze zaak. Voorkom erger!
Ik zou dit inderdaad melden bij school. Dit is niet zomaar uit nieuwsgierigheid aanraken. Wie weet wordt het jongetje idd thuis misbruikt. Hoe komt een kind van 6 er anders bij om een ander af te trekken? Dat idee zou toch ergens vandaan moeten komen lijkt mij (al is het misschien geen misbruik, misschien is zijn thuissituatie dusdanig dat hij verkeerde voorbeelden krijgt?).
Mouthgard schreef:
10-02-2020 01:16
Erover roddelen is niet nodig. Wel lijkt helder dat Veilig Thuis ingeschakeld moet worden, vooral in het belang van de jongen zelf ook.

De andere kinderen hoeven niet in zijn ellende te delen.

Scholen hebben meldplicht, en protocollen m.b.t. (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.

Ik zou het melden op school, en dan ook de vragen stellen die je eventueel hebt m.b.t. hoe hiermee wordt omgegaan, en het verder aan professionals overlaten.
Lila_Lilly_ schreef:
10-02-2020 06:44
Ik zou dit inderdaad melden bij school. Dit is niet zomaar uit nieuwsgierigheid aanraken. Wie weet wordt het jongetje idd thuis misbruikt. Hoe komt een kind van 6 er anders bij om een ander af te trekken? Dat idee zou toch ergens vandaan moeten komen lijkt mij (al is het misschien geen misbruik, misschien is zijn thuissituatie dusdanig dat hij verkeerde voorbeelden krijgt?).

Dit stond er niet hoor. De jongen heeft eraan getrokken. Aftrekken maak jij er nu van. Lees de link die ik plaatste en alle andere artikelen omtrent deze zaak.

Ja, daar was iets gebeurt, er was grensoverschrijdend gedrag op sexueel gebied, maar de heksenjacht die er op volgde heeft alle betrokkenen meer schade toegebracht dan het vergrijp zelf.
SallySpectra* schreef:
09-02-2020 23:46
En jij blaast het op. Twee kleuters die elkaar aanranden :facepalm:
Één kleuter die een ander aanrandt, niet elkaar aanranden. En ja, dit is aanranding:

Aanranding (feitelijke aanranding van de eerbaarheid) is het afdwingen of opdringen van een ontuchtige handeling. Aanranding (feitelijke aanranding van de eerbaarheid) is het afdwingen of opdringen van een ontuchtige handeling. Vaak komt het neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen, billen of borsten. Wanneer er sprake is van seksuele penetratie, het met de vingers of geslachtsdelen binnengaan van bijvoorbeeld de mond, vagina of anus is er sprake van verkrachting. Onder dwang zijn alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot ontuchtig. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan. Aanranding is een zedenmisdrijf. komt het neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen, billen of borsten. Wanneer er sprake is van seksuele penetratie, het met de vingers of geslachtsdelen binnengaan van bijvoorbeeld de mond, vagina of anus is er sprake van verkrachting. Onder dwang zijn alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot ontuchtig. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan. Aanranding is een zedenmisdrijf.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Andersom schreef:
10-02-2020 07:29
Dit stond er niet hoor. De jongen heeft eraan getrokken. Aftrekken maak jij er nu van. Lees de link die ik plaatste en alle andere artikelen omtrent deze zaak.

Ja, daar was iets gebeurt, er was grensoverschrijdend gedrag op sexueel gebied, maar de heksenjacht die er op volgde heeft alle betrokkenen meer schade toegebracht dan het vergrijp zelf.
Ik las dit:
"Zoonlief wou het niet en was bang maar dat jochie is er aan begonnen te trekken."

Jouw link gaat daadwerkelijk over de OP? Ik dacht dat jouw link puur ter illustratie was. :)
Lila_Lilly_ schreef:
10-02-2020 08:07
Ik las dit:
"Zoonlief wou het niet en was bang maar dat jochie is er aan begonnen te trekken."

Jouw link gaat daadwerkelijk over de OP? Ik dacht dat jouw link puur ter illustratie was. :)

Mijn link gaat over iets soortgelijks van jaren geleden. Waar door betrokken ouders, door de school en door het bestuur niet de juiste stappen zijn gezet. Waar ouders, van andere kinderen dan de slachtoffers, een ware heksenjacht zijn gestart.
S-Meds schreef:
09-02-2020 23:13
het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6 jaar, doe even normaal
Nou inderdaad.
Leg het bij school neer. Ik had er zelf bij de eerste boodschap ook geen drama van gemaakt.
Jongste hier is zijn lust en zijn leven grappen over piemels maken.
Laatst zei hij beduusd daar maar mee op te houden want vele kinderen dachten dat hij er daardoor voor open stond om piemels te bekijken of zelf in het kruis gegrepen te worden.
Ik was toch echt niet van plan al die ouders overstuur aan te spreken op het schoolplein omdat ze mijn bloedje hebben aangerand, kom zeg.
Wel kunnen hier de toiletten niet op slot en zou ik vanuit die invalshoek school wel aanspreken, het moet wel veilig blijven.
Andersom schreef:
10-02-2020 05:36
https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf201 ... um=organic

Lees dit! En al het andere nieuws over deze zaak. Voorkom erger!
ja geen op zichzelf staande zaak. ouders ontkennen dat kinderen dit doen en geven het ook een volwassen lading. maar het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6. je kan niet spreken van misbruik, je kan ook niet spreken van ongelijkwaardigheid, het is ook eigenlijk geen seksueel gedrag het is ontdekken van lichaam
fitch schreef:
10-02-2020 07:52
Één kleuter die een ander aanrandt, niet elkaar aanranden. En ja, dit is aanranding:

Aanranding (feitelijke aanranding van de eerbaarheid) is het afdwingen of opdringen van een ontuchtige handeling. Aanranding (feitelijke aanranding van de eerbaarheid) is het afdwingen of opdringen van een ontuchtige handeling. Vaak komt het neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen, billen of borsten. Wanneer er sprake is van seksuele penetratie, het met de vingers of geslachtsdelen binnengaan van bijvoorbeeld de mond, vagina of anus is er sprake van verkrachting. Onder dwang zijn alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot ontuchtig. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan. Aanranding is een zedenmisdrijf. komt het neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen, billen of borsten. Wanneer er sprake is van seksuele penetratie, het met de vingers of geslachtsdelen binnengaan van bijvoorbeeld de mond, vagina of anus is er sprake van verkrachting. Onder dwang zijn alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot ontuchtig. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan. Aanranding is een zedenmisdrijf.
Wat kinderen doen is geen zedenmisdrijf het is het ontwikkelen en ontdekken van hun eigen lijf en seksualiteit, een hele gezonde fase in de ontwikkelingspsychologie. Door het een volwassen seksuele lading te geven maak je de kinderen kwetsbaar. Ze zullen dan niet durven spreken over dit soort dingen. Ze gaan denken dat het geheim is, en daarmee maak je ze eigenlijk kwetsbaar voor echte misbruikers
S-Meds schreef:
10-02-2020 09:34
ja geen op zichzelf staande zaak. ouders ontkennen dat kinderen dit doen en geven het ook een volwassen lading. maar het gaat hier om twee kinderen van 5 en 6. je kan niet spreken van misbruik, je kan ook niet spreken van ongelijkwaardigheid, het is ook eigenlijk geen seksueel gedrag het is ontdekken van lichaam

In de OP was wel sprake van ongelijkwaardigheid want zoon van TO wilde het niet.

Dat feit maakt het andere jongentje overigens nog geen zedendelinquent.
Andersom schreef:
10-02-2020 09:38
In de OP was wel sprake van ongelijkwaardigheid want zoon van TO wilde het niet.

Dat feit maakt het andere jongentje overigens nog geen zedendelinquent.
Als het gaat om seksueel misbruik dan gaat het om iemand die zijn lusten onder dwang botviert op een ander Dat is hier niet het geval. Het gaat niet eens om lust of om seks. Er is ook geen machtspositie en er was geen sprake van dwang. Het ging om een kind van zes.

Dat kinderen iets doet dat andere kinderen niet leuk vinden gebeurt om de haverklap op school maar het is geen misdaad. Een kind van zes heeft nog geen enkel idee over de consequenties van zijn gedrag of over wat goed en fout is
Ik ben ook echt niet van plan om dit op school rond te bazuinen!!!!

Ben het wezen melden bij de directie en bij de juf. Ze zijn meteen stappen gaan ondernemen. Verder mag de pester niet meer alleen met andere kinderen zijn en niet meer alleen naar de wc.

Morgen gaat men dit verder overleggen met instanties. Ook wordt mijn zoon nu nauwlettend in de gaten gehouden zodat hij ook weer een veiliger gevoel krijgt op school.

Naar mijn gevoel pakken ze dit heel erg serieus op. Ik blijf onderling contact houden met de juf.

Bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte
prima reactie van de school
Fijn, die houding van school To.
S-Meds schreef:
10-02-2020 09:42
Als het gaat om seksueel misbruik dan gaat het om iemand die zijn lusten onder dwang botviert op een ander Dat is hier niet het geval. Het gaat niet eens om lust of om seks. Er is ook geen machtspositie en er was geen sprake van dwang. Het ging om een kind van zes.

Dat kinderen iets doet dat andere kinderen niet leuk vinden gebeurt om de haverklap op school maar het is geen misdaad. Een kind van zes heeft nog geen enkel idee over de consequenties van zijn gedrag of over wat goed en fout is
Geen machtsmisbruik? Nou dat is wel degelijk het geval geweest.. dat jochie is een beer van een kind.. breed, groot (zo groot als een kind van 9) mijn zoon is klein!! Mijn zoon was bang!!!!
Dit is geen ontdekken meer!
Merden op school, zo geef je aan je zoontje door dat dit niet normaal is, dat je trots bent dat hij het zegt en je vertrouwd en dat jij stappen onderneemt om hem te beschermen en ik denk dat dit voor het grotere jongentje ook heel belangrijk is, daar zit vast iets niet goed zeker als hij zegt dat het geheim moet blijven en dergelijke, en die krijgt zo misschien ook de nodige hulp. sterkte ermee
Woestijnroos schreef:
10-02-2020 09:47
Geen machtsmisbruik? Nou dat is wel degelijk het geval geweest.. dat jochie is een beer van een kind.. breed, groot (zo groot als een kind van 9) mijn zoon is klein!! Mijn zoon was bang!!!!
Dat je zoon bang is maakt het nog geen machtsmisbruik. Je hebt het over een kind van zes doe even normaal zeg. Een kind van zes heeft geen macht over een kind van vijf laat staan dat hij het bewust kan inzetten
Woestijnroos schreef:
10-02-2020 09:43
Ik ben ook echt niet van plan om dit op school rond te bazuinen!!!!

Ben het wezen melden bij de directie en bij de juf. Ze zijn meteen stappen gaan ondernemen. Verder mag de pester niet meer alleen met andere kinderen zijn en niet meer alleen naar de wc.

Morgen gaat men dit verder overleggen met instanties. Ook wordt mijn zoon nu nauwlettend in de gaten gehouden zodat hij ook weer een veiliger gevoel krijgt op school.

Naar mijn gevoel pakken ze dit heel erg serieus op. Ik blijf onderling contact houden met de juf.

Bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte
Heel goed TO!
En welke kleuter van 6 of 7 weet wat een aanranding betekend?
Hier praten volwassen mensen over aanranding.
Woestijnroos schreef:
10-02-2020 09:47
Dus kinderen van bijna 7 doen ook aan machtsmisbruik? Kan dat kind er wat aan doen dat hij een stuk groter is?
En to doe je kind ook op judo of ander sport wat er op lijkt. Zodat hij ook beter voor zichzelf kan opkomen.
*2020* schreef:
10-02-2020 09:52
En welke kleuter van 6 of 7 weet wat een aanranding betekend?
Hier praten volwassen mensen over aanranding.
kinderlijk gedrag wordt hier geseksualiseerd dat is erg bezwaarlijk. En gevaarlijk omdat je daarmee kinderen leert dat seksualiteit omgeven is met gevaar en geheimzinnigheid
S-Meds schreef:
10-02-2020 09:50
Dat je zoon bang is maakt het nog geen machtsmisbruik. Je hebt het over een kind van zes doe even normaal zeg. Een kind van zes heeft geen macht over een kind van vijf laat staan dat hij het bewust kan inzetten

Ben ik het ergens wel mee eens, het zijn kinderen. Een kind van zes heeft niet dezelfde perceptie van dit voorval als een volwassene. Volwassenen zien dit door een heel andere bril. Maar als het als intimiderend/grensoverschrijdend door andere kinderen wordt ervaren, moet er wel iets mee worden gedaan.

Ik denk dat TO er goed aan heeft gedaan het te melden op school, zodat professionals ervoor kunnen zorgen dat de kinderen de begeleiding en eventuele hulp kunnen krijgen die nodig is.
S-Meds schreef:
10-02-2020 09:55
kinderlijk gedrag wordt hier geseksualiseerd dat is erg bezwaarlijk. En gevaarlijk omdat je daarmee kinderen leert dat seksualiteit omgeven is met gevaar en geheimzinnigheid
Past wel in deze tijd van opvoeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven