Seksueel gedrag

09-02-2020 22:19 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe hier een slotje op moet, dus doen we het ff zo.

Bedankt allemaal voor de tips!!
anoniem_395541 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 00:25
88.34% gewijzigd
Calypso- schreef:
10-02-2020 16:20
Kinderen manipuleren wel degelijk. En ook dat is heel normaal gedrag . Het is op een creatieve manier je zin proberen te krijgen. Wat daar nou zo zorgelijk aan is, dat ik dat gedrag herken en benoem, ontgaat mij dan ook volledig.
het is zorgelijk dat jij het manipulatie en intimidatie noemt. Dat zijn kwalificaties die passen bij een volwassene met een ontwikkeld geweten. Een kind heeft nog geen geweten. Daarnaast vind ik het nog zorgelijker dat je het “doktertje spelen” niet erkend als normaal kinderlijk gedrag. Van iemand “op de groep” (kinderopvang?) verwacht ik meer professionaliteit en kennis over ontwikkelingspsychologie.
S-Meds schreef:
10-02-2020 16:27
het is zorgelijk dat jij het manipulatie en intimidatie noemt. Dat zijn kwalificaties die passen bij een volwassene met een ontwikkeld geweten. Een kind heeft nog geen geweten. Daarnaast vind ik het nog zorgelijker dat je het “doktertje spelen” niet erkend als normaal kinderlijk gedrag. Van iemand “op de groep” (kinderopvang?) verwacht ik meer professionaliteit en kennis over ontwikkelingspsychologie.
Zoals wel vaker trek jij een reactie volledig uit zijn verband en zit je vol aannames over hoe iemand ergens tegenaan kijkt, waardoor het topic straks over mij gaat i.p.v. TO en haar zoontje. Lees eens wat beter. I.p.v. gelijk te gaan blaten.
Mij maak je niet gek. Veel plezier nog.
anoniem_392700 wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:32
3.35% gewijzigd
Mouthgard schreef:
10-02-2020 01:16
Erover roddelen is niet nodig. Wel lijkt helder dat Veilig Thuis ingeschakeld moet worden, vooral in het belang van de jongen zelf ook.

De andere kinderen hoeven niet in zijn ellende te delen.
Dat is dus precies wat ik aan probeerde te geven maar daar wordt niet op gereageerd. En als school dat niet doet, zou ik zelf bellen. Overigens heb ik na jouw bericht nog niet de rest van de reacties gelezen.

Edit: lees nu de reactie van school. Prima reactie en heel goed dat ze dit op deze manier oppakken.
angelica1408 wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:38
Reden: aanvulling
9.54% gewijzigd
S-Meds schreef:
10-02-2020 16:25
bijvoorbeeld. Je weet het niet. Kinderen van die leeftijd zijn ook hele slechte getuigen.
Dus misschien was het zoontje van TO ook wel nieuwsgierig en vond hij in eerste instantie het ontbloten en even trekken wel best.
Kan.
Erover moeten liegen was een brug te ver, dat hield hij uiteindelijk niet vol.
Calypso- schreef:
10-02-2020 13:39
Waarom ben je ervan overtuigd dat ze het wel hebben gedaan?
Ik heb het ook nooit gedaan, dus het bestaat wel degelijk.
Kan best dat je het wel gedaan hebt en het je niet meer kan herinneren.
hannaa45 schreef:
10-02-2020 16:43
Dus misschien was het zoontje van TO ook wel nieuwsgierig en vond hij in eerste instantie het ontbloten en even trekken wel best.
Kan.
Erover moeten liegen was een brug te ver, dat hield hij uiteindelijk niet vol.
Bedoel je dat zo stellig als het er staat, of is dat ook iets wat mogelijk gebeurd zou kunnen zijn?
Eze schreef:
10-02-2020 16:58
Bedoel je dat zo stellig als het er staat, of is dat ook iets wat mogelijk gebeurd zou kunnen zijn?
Mogelijk gebeurd.
SallySpectra* schreef:
10-02-2020 16:56
Kan best dat je het wel gedaan hebt en het je niet meer kan herinneren.
Bij mijzelf ontdekken wel, dat kan ook niet anders en dat hoorde ik ook van mijn ouders toen ik ouder was en we het hadden over mijn kindertijd . Maar niet aan andere kinderen zitten .
Calypso- schreef:
10-02-2020 17:03
Bij mijzelf ontdekken wel, dat kan ook niet anders en dat hoorde ik ook van mijn ouders toen ik ouder was en we het hadden over mijn kindertijd . Maar niet aan andere kinderen zitten .
het geheugen is niet zo betrouwbaar helemaal niet als het gaat om dingen die in je jeugd zijn gebeurd, dus je kan helemaal niet stellig zeggen dat jij dat niet hebt gedaan
S-Meds schreef:
10-02-2020 16:15
lees nog even dat stukje dat hier eerder gepost is. Ook eraan zitten is heel normaal. Kinderen gaan dingen geheim houden als ze het idee hebben dat het verboden is. Dat kan als ouders krampachtig omgaan met seksualiteit of als er iets ernstigs is met het kind (misbruik bijv.)
Strenge ouders creëeren kinderen die goed kunnen liegen.....
jouw leven is een keuze
Maleficent schreef:
10-02-2020 15:14
hoe weet je dat?
Omdat de moeder dat zelf heeft gezegd
S-Meds schreef:
10-02-2020 18:21
het geheugen is niet zo betrouwbaar helemaal niet als het gaat om dingen die in je jeugd zijn gebeurd, dus je kan helemaal niet stellig zeggen dat jij dat niet hebt gedaan
En jij niet van wel.
S-Meds schreef:
10-02-2020 16:27
.
Hou toch op. Het bazig aftrekken op de wc en dan intimideren om erover te zwijgen heeft niets met doktertje spelen te maken. Maar dan ook helemaal niets.
Mouthgard schreef:
10-02-2020 19:42
.
Hou toch op. Het bazig aftrekken op de wc en dan intimideren om erover te zwijgen heeft niets met doktertje spelen te maken. Maar dan ook helemaal niets.
Het was geen aftrekken. Dat deel van dat trekken in het hele verhaal is eigen inbreng van kind van TO en TO zelf op basis van interpretatie. Er is nooit getrokken, nergens aan!

Doktertje spelen of niet. Trekken of niet allemaal lekker belangrijk.

Zie wat er in dit topic gebeurd en vooral hoe in 6 pagona's ondoordacht, veroordelend en vooral op basis van AANNAMES een, in de basis doodgoed, kind van 7, aangeklaagd, berecht, veroordeel en ter exectie opgebracht is.

Dat is wat "we" doen met kinderen van 7......
jouw leven is een keuze
Calypso- schreef:
10-02-2020 19:41
En jij niet van wel.
ik zeg niet dat jij dergelijke ervaringen hebt, ik zeg dat je ze heel goed vergeten kan zijn.
2east schreef:
10-02-2020 19:47
Het was geen aftrekken. Dat deel van dat trekken in het hele verhaal is eigen inbreng van kind van TO en TO zelf op basis van interpretatie. Er is nooit getrokken, nergens aan!

Zie wat er in dit topic gebeurd en vooral hoe in 6 pagona's ondoordacht, veroordelend en vooral op basis van AANNAMES een, in de basis doodgoed, kind van 7, aangeklaagd, berecht, veroordeel en ter exectie opgebracht is.

kind is 6, TO maakt er van dat hij “bijna zeven” is en twee koppen groter. Dat wekt de indruk dat er een machtsverschil, maar het gaat om twee kinderen van 5 en 6.
Woestijnroos schreef:
10-02-2020 19:24
Uhm, gisteren open jij dit topic met de vraag wat te doen en binnen 1 dag weet jij alles van school en ouders?
Bijzonder.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij ons op school gaat dat in ieder geval allemaal niet zo snel.

En je zegt eerder dat je niet met die ouders erover kan praten want het is een apart slag mensen, maar de moeder heeft jou wel verteld dat Veilig Thuis ingeschakeld is?

Ik vind het een raar verhaal worden. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan.
Maleficent schreef:
10-02-2020 21:58

En je zegt eerder dat je niet met die ouders erover kan praten want het is een apart slag mensen, maar de moeder heeft jou wel verteld dat Veilig Thuis ingeschakeld is?

viel mij ook op. TO zegt dat ze met de school gesproken heeft, nu blijkt dat ze met de moeder gesproken heeft?
en die moeder vertelt dat VT is ingeschakeld? Waarom zou moeder dat aan TO vertellen? raar verhaal zo
2east schreef:
10-02-2020 19:47

Hoe weet jij dat nou?
En hoe weet je dat het om een doodgoed kind gaat?
Over aannames gesproken!
Maleficent schreef:
10-02-2020 21:58

Ook aan mij dan.
Woestijnroos schreef:
10-02-2020 19:24
Sure. Jij meldt iets op school en nog diezelfde dag heeft school met ouders èn met VT gesproken (ingeschakeld zelfs) èn heeft moeder dit alles aan jou verteld. Niet heel aannemelijk.
SallySpectra* schreef:
10-02-2020 22:41
Sure. Jij meldt iets op school en nog diezelfde dag heeft school met ouders èn met VT gesproken (ingeschakeld zelfs) èn heeft moeder dit alles aan jou verteld. Niet heel aannemelijk.
En dat VT dan heeft gezegd tegen de school, ja ja we gaan onderzoek doen. En dat de school dan zegt tegen moeder: ja we hebben geklikt en ze gaan onderzoek doen en dat die moeder dan tegen TO zegt: ja ja kut zeg, VT zit er nu op
fitch schreef:
09-02-2020 23:33
Het doktertje spelen is inderdaad niet uitzonderlijk. Het manipulerende om het niet te mogen vertellen, dat maakt het voorval zorgelijk. Vanwege die opmerking wist dat andere jongetje dat het slachtoffer de handeling niet leuk vond en niet vrijwillig onderging. Bij mij gaan dan alarmbellen rinkelen. Niet alleen voor het slachtoffer, maar ook voor de dader, dat bedenk je niet zelf als je zes bent.
Eens!!!
Nou ja misschien zat VT er al op vanwege voorgaande incidenten, maar vertel dat dan ook in de OP, nu komt het raar over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven