Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
redbulletje schreef:
10-02-2020 21:19
Is ook zo. Als blanke westerling wordt je monddood gemaakt door de politiekcorrectpolitie, want je hebt geen recht van spreken door je afkomst blijkbaar.

Klopt, want je bent meteen een racist.
whitewolves schreef:
10-02-2020 21:17
Hou eens op dat foute gedrag goed te praten.
Als jantje van de brug springt, moet jij dan ook?
Welk fout gedrag, een moorkop racistisch te noemen?
Ik vind dat de gene die dit verzonnen heeft en die het goedkeurt achterlijk.
redbulletje schreef:
10-02-2020 21:19
Is ook zo. Als blanke westerling wordt je monddood gemaakt door de politiekcorrectpolitie, want je hebt geen recht van spreken door je afkomst blijkbaar.
Stel je niet zo aan.
Voornu schreef:
10-02-2020 21:53
Stel je niet zo aan.

Dus een blanke westerling stelt zich aan en de “rest” mag maar door janken :yes:
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 21:46
Welk fout gedrag, een moorkop racistisch te noemen?
Heb je het artikel niet gelezen?
Ze slaan, schoppen.. vind jij dat normaal?
whitewolves schreef:
10-02-2020 21:57
Heb je het artikel niet gelezen?
Ze slaan, schoppen..

Wie zijn ze?
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 21:58
Wie zijn ze?
Klik eens op het artikel.
Alle reacties Link kopieren
Racisme houd voor mij is dat ik iemand minder vind en diegene ook als minder behandel. Dat doe ik niet en ik wens er dus ook niet steeds van beschuldigd te worden.

Het racisme betoog komt steeds op hetzelfde neer: mensen met een donkere huidskleur voelen discriminatie en racisme, en dus ís het er ook. Ontkennen is alleen maar bewijs dat de ander het niet wil zien.

Als blanke Nederlander mag ik hier echter niet over mee praten. Ik heb “het” namelijk nooit gevoeld. En als ik aangeef dat ik tussen de Syriërs, Marokkanen en Turken woon en daar gewoon mee om ga en regelmatig een praatje met ze maak dan bewijst dat niets en ben ik misschien zelfs juist neerbuigend.

Juist dat continue benoemen van “white privilege” en het zwart maken van blanken zorgt op den duur voor discriminatie.
whitewolves schreef:
10-02-2020 22:01
Klik eens op het artikel.

Schaamteloos, dat ben ik volkomen met je eens.
madamecannibale schreef:
10-02-2020 22:03
Racisme houd voor mij is dat ik iemand minder vind en diegene ook als minder behandel. Dat doe ik niet en ik wens er dus ook niet steeds van beschuldigd te worden.

Het racisme betoog komt steeds op hetzelfde neer: mensen met een donkere huidskleur voelen discriminatie en racisme, en dus ís het er ook. Ontkennen is alleen maar bewijs dat de ander het niet wil zien.

Als blanke Nederlander mag ik hier echter niet over mee praten. Ik heb “het” namelijk nooit gevoeld. En als ik aangeef dat ik tussen de Syriërs, Marokkanen en Turken woon en daar gewoon mee om ga en regelmatig een praatje met ze maak dan bewijst dat niets en ben ik misschien zelfs juist neerbuigend.

Juist dat continue benoemen van “white privilege” en het zwart maken van blanken zorgt op den duur voor discriminatie.

En dat is tegenwoordig de tendens in NL. Je mag nergens ook maar iets van vinden want je wordt direct in het racisme hoekje geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
10-02-2020 22:03
Racisme houd voor mij is dat ik iemand minder vind en diegene ook als minder behandel. Dat doe ik niet en ik wens er dus ook niet steeds van beschuldigd te worden.

Het racisme betoog komt steeds op hetzelfde neer: mensen met een donkere huidskleur voelen discriminatie en racisme, en dus ís het er ook. Ontkennen is alleen maar bewijs dat de ander het niet wil zien.

Als blanke Nederlander mag ik hier echter niet over mee praten. Ik heb “het” namelijk nooit gevoeld. En als ik aangeef dat ik tussen de Syriërs, Marokkanen en Turken woon en daar gewoon mee om ga en regelmatig een praatje met ze maak dan bewijst dat niets en ben ik misschien zelfs juist neerbuigend.

Juist dat continue benoemen van “white privilege” en het zwart maken van blanken zorgt op den duur voor discriminatie.
Ontken jij dan dat er racisme is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 22:07
En dat is tegenwoordig de tendens in NL. Je mag nergens ook maar iets van vinden want je wordt direct in het racisme hoekje geplaatst.
Dat zegt dan vooral iets over jouw ideeën.
If it looks like a duck...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werd op school beschuldigd van racisme omdat hij een Chinees Chinees noemde. De vader van dat joch had bij de mentoravond nog gevraagd waarom Chinees geen keuzevak was. Dus het lijkt me dat hij Chinees is.
Mijn man vroeg nog hoe hij Duitsers, Belgen of Fransen mocht noemen, maar daar kreeg hij geen antwoord op.

Hoe ter wereld kan mijn zoon Chinezen discrimineren? Hij heeft Chinees bloed, en proud to be. Okee, zijn Javaanse uiterlijk heeft de overhand.

Zoon wordt uitgescholden voor nerd en neemt dat maar aan als compliment.

Grow a vagina. Al dat gejengel van tegenwoordig...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
10-02-2020 22:12
Mijn zoon werd op school beschuldigd van racisme omdat hij een Chinees Chinees noemde. De vader van dat joch had bij de mentoravond nog gevraagd waarom Chinees geen keuzevak was. Dus het lijkt me dat hij Chinees is.
Mijn man vroeg nog hoe hij Duitsers, Belgen of Fransen mocht noemen, maar daar kreeg hij geen antwoord op.

Hoe ter wereld kan mijn zoon Chinezen discrimineren? Hij heeft Chinees bloed, en proud to be. Okee, zijn Javaanse uiterlijk heeft de overhand.

Zoon wordt uitgescholden voor nerd en neemt dat maar aan als compliment.

Grow a vagina. Al dat gejengel van tegenwoordig...

Deze snap ik niet. Als ik Chinees als vak wil, ben ik Chinees?
madamecannibale schreef:
10-02-2020 22:03
Juist dat continue benoemen van “white privilege” en het zwart maken van blanken zorgt op den duur voor discriminatie.
Ja dat mag ook niet meer
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
10-02-2020 22:07
Ontken jij dan dat er racisme is ?
Ik weet niet of je nu express maar 1 stukje quote maar goed. Er is ongetwijfeld racisme in Nederland, onder alle rassen en afkomsten. Maar dat betekend niet dat ik zelf discrimineer alleen omdat ik blank ben. Of dat ik zelf nooit gediscrimineerd wordt omdat ik blank ben.
Voornu schreef:
10-02-2020 22:10
Dat zegt dan vooral iets over jouw ideeën.

Nee hoor, volg gewoon eens het nieuws
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-02-2020 22:15
Ja dat mag ook niet meer
Een uitdrukking gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 21:58
Wie zijn ze?
De buitenlanders (!) die de Chinezen in elkaar sloegen. Zie artikel.
blijfgewoonbianca schreef:
10-02-2020 22:07
Ontken jij dan dat er racisme is ?

Nee maar racisme komt van alle kanten en niet alleen van blanke mensen
anoniem_323425 wijzigde dit bericht op 10-02-2020 22:21
0.27% gewijzigd
madamecannibale schreef:
10-02-2020 22:19
Een uitdrukking gebruiken?
Blackface
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 22:20
Nee maar racisme komt van alle kanten en niet alleen van blanke mensen
nou in zo’n beetje alle recente gevallen in nederland wel.
Murrmurr schreef:
10-02-2020 22:21
Blackface

Schaam je :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven