Napraattopic deel 125
maandag 27 januari 2020 om 09:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 11 februari 2020 om 19:31
Oke, dan had ik het fout. Ik dacht omdat er nog een woord tussen stond dat het dan wel met dt is. Dank voor het meedenken allen.SombraOnline schreef: ↑11-02-2020 19:28Zet de zin in een andere volgorde. ''Ik word alleen wakker als ik koffie drink.'' Ik word is nooit met dt.

dinsdag 11 februari 2020 om 19:37
Het onderwerp bepaalt de persoonsvorm.
De persoonsvorm vind je als je de zin vragend maakt:
Word ik wakker?
Het onderwerp vind je daarna door je af te vragen: 'Wie of wat wordt'? In dit geval: ik.
Dus: ik word.
Bijvoorbeeld: Als ik vandaag veel te laat wakker word, dan ...

dinsdag 11 februari 2020 om 19:43

dinsdag 11 februari 2020 om 19:44
vivajaline schreef: ↑11-02-2020 19:43Tip
Verander worden in lopen
Wordt het loopt dan is het wordt
Wordt het loop dan is het word
Dat doe ik dus met smurf

dinsdag 11 februari 2020 om 19:46
Ohh ja ik las later jouw reactie
Zo heb ik het geleerd en nu hoor en voel ik het gewoon

dinsdag 11 februari 2020 om 19:46
Ja dat ga je krijgen als die lagere school al zoooooolang geleden is.

dinsdag 11 februari 2020 om 19:49
Was het maar zo'n feestje. Op het rapport van kind las ik deze week dat "zei het heel goed doet". En dat schrijft dan de leerkracht van groep 7. Doet mij echt pijn.

dinsdag 11 februari 2020 om 19:50
Pas maar op. Nog even en dan krijg je briesend om je oren dat dat sinds 1985 de basisschool heet.
Of zou het zo moeten:
Haha, straks krijg je briesent om je oren dat het al 34 jaar de basisschool is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 11 februari 2020 om 19:51
ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-02-2020 19:49Was het maar zo'n feestje. Op het rapport van kind las ik deze week dat "zei het heel goed doet". En dat schrijft dan de leerkracht van groep 7. Doet mij echt pijn.
![]()
![]()
Aiii dat is wel kwalijk.
dinsdag 11 februari 2020 om 19:55
Nee, want toen was alles veel beter. Dus dan zou het niet nodig zijn.herfstappeltaart schreef: ↑11-02-2020 19:46Ja dat ga je krijgen als die lagere school al zoooooolang geleden is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 11 februari 2020 om 19:56
Ha, zie je wel?ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-02-2020 19:49Was het maar zo'n feestje. Op het rapport van kind las ik deze week dat "zei het heel goed doet". En dat schrijft dan de leerkracht van groep 7. Doet mij echt pijn.
![]()
![]()

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 11 februari 2020 om 19:58
Linea recta naar de juf de volgende dag!ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-02-2020 19:49Was het maar zo'n feestje. Op het rapport van kind las ik deze week dat "zei het heel goed doet". En dat schrijft dan de leerkracht van groep 7. Doet mij echt pijn.
![]()
![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 11 februari 2020 om 20:57
Dit dus. En dan ga ik er te lang over nadenken en dan gaat het mis of ga ik twijfelen. De tip van Vivajaline vind ik wel een goede.herfstappeltaart schreef: ↑11-02-2020 20:02Ik kan me niets meer herinneren van alle regeltjes. Zo oud ben ik.
Ik heb een beetje taalgevoel maar de grammaticaregels ben ik allemaal vergeten.

dinsdag 11 februari 2020 om 21:00
Ik pleit voor een slotje op dat topic zodat alle Belgen die daar nu schrijven er nooit meer uit kunnen.

dinsdag 11 februari 2020 om 21:01
dinsdag 11 februari 2020 om 21:10
Nope, nooit. Altijd na 'ik', 'word'. Ook als er een woord tussen staat.
Life is short. Eat dessert first.