1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heytan, balen dat je nog niet helemaal weer lekker in je vel zit. Knap dat je weet te benoemen waar het aan ligt en je arts ook aangeeft dat de hormonen niet gelijk uit je lijf zijn. Ik had ook altijd heel erg last van de hormonen. Ik was alleen bij IVF gelijk zwanger dus ik weet niet hoe lang dat anders had geduurd. Maar als we een ronde geen iui deden dan voelde ik me altijd een stuk beter en ik heb ook wel tot een jaar na de bevalling me anders gevoeld door de hormonen. Overigens zorgden ze er na m’n bevalling juist voor dat ik heel veel met m’n kind wilde knuffelen dus dat was wel fijn.
Het heeft vast wat tijd nodig en hopelijk voel je je gauw beter.

MvM, wat sneu dat je vader toch wel last heeft van de chemo. Hoe gaat het nu met hem? Ik vind het nog steeds knap hoe jullie er zo realistisch in staan zonder in het negatieve te vallen. Ik sluit me aan bij de mooie zin van Enigme :hug: en ook voor Baggal en Rosings.

Baggal, wat jouw vader heeft lijkt me heel frustrerend en slopend. Niet alleen voor hem, maar ook voor de rest van de familie.

Wester, je maakt mij inmiddels ook nieuwsgierig hoor 😉

Enigme, hoe was het rapport van je zoon? Ik gok er op dat het wel goed zit, anders trekken ze wel aan de bel. Ik vind een checkup (nu nog bij het consultatiebureau) ook altijd leuk, gewoon even weer weten hoe het er voor staat. Al is die van ons altijd te klein. Bij de 14 maanden checkup was er een kind van 4 maanden die maar een kg lichter was dan ons kind. Ach ja, wij zijn ook niet zo groot.
Fanatic, super grappig dat je dochter al een ex heeft. Het lijkt me ook heel leuk om interacties tussen kinderen te gaan zien. Onze dochter speelt voornamelijk nog zelf heb ik het idee. Op de opvang zijn er wel oudere kindjes die wat voor of met haar doen, maar niet dat ze echt samen spelen nog. Wbt enigst kinderen en ruzie, ik heb ook wel eens gehoord dat enigst kinderen vaak heel goed zijn in het sluiten van hele diepgaande vriendschappen. Maar ik ken ook genoeg kinderen met siblings die dat kunnen.

Hier gaat het goed, ik heb het erg druk. Op het werk, maar ook prive ineens veel onverwachte dingen die ineens tussendoor moeten. Dochter wordt de laatste tijd ook weer snachts wakker en wil dan niet meer slapen maar spelen. Dus ik ben wel blij dat we er gewoon maar eentje hebben en de ochtend en avondshift relatief makkelijk is.
Wij zijn zaterdag alvast op een middelbare school gaan kijken... das wel even wat anders hahahaha. Okee, dochter zit in groep 6 nu, dus we zijn aan de vroege kant (heeft zo zijn redenen) . Maar jeetje... een middelbare school...

MvM, balen dat je paps toch ziek wordt van de chemo
Maar je hebt een goede insteek. Je moet het leven vieren !!!
Wat lief dat jullie er elke keer naar vragen. :hug: Het gaat opzich best goed. Hij heeft wel klachten, maar niet dusdanig dat hij er dingen voor opzij moet zetten, dus dat scheelt wel. Ik was echt heel erg bang dat mijn sterke, stoere vader opeens in een doodziek vogeltje zou veranderen, maar dat valt gelukkig allemaal mee. Ook qua invloed van de hormoontherapie maakte ik me, deels door mijn eigen ervaring met hormonen, best wel zorgen, maar ook hier merkt hij nog niet veel van gelukkig.

@Heytan: ik weet niet welke hormonen je hebt geslikt, maar het supplement "dim complex" heeft hier erg goed geholpen om mijn hormonen in het gareel te krijgen. Sinds ik dat slik heb ik toch wel minder klachten van mijn hormonen. De klachten zijn niet compleet weg, maar wel hanteerbaar. Misschien iets om te overwegen? :) Dim complex ondersteunt je lever bij het afbreken van overtollige hormonen trouwens.

@Fanatic: lijkt me wel heel bijzonder om na te gaan denken over die overgang. Dan is ze straks opeens weer de jongste/kleinste op school. Gek idee voor die kids, lijkt me :) Wat vond ze er zelf van?
mindervanmij schreef:
05-02-2020 13:17
Wat lief dat jullie er elke keer naar vragen. :hug: Het gaat opzich best goed. Hij heeft wel klachten, maar niet dusdanig dat hij er dingen voor opzij moet zetten, dus dat scheelt wel. Ik was echt heel erg bang dat mijn sterke, stoere vader opeens in een doodziek vogeltje zou veranderen, maar dat valt gelukkig allemaal mee. Ook qua invloed van de hormoontherapie maakte ik me, deels door mijn eigen ervaring met hormonen, best wel zorgen, maar ook hier merkt hij nog niet veel van gelukkig.

@Heytan: ik weet niet welke hormonen je hebt geslikt, maar het supplement "dim complex" heeft hier erg goed geholpen om mijn hormonen in het gareel te krijgen. Sinds ik dat slik heb ik toch wel minder klachten van mijn hormonen. De klachten zijn niet compleet weg, maar wel hanteerbaar. Misschien iets om te overwegen? :) Dim complex ondersteunt je lever bij het afbreken van overtollige hormonen trouwens.

@Fanatic: lijkt me wel heel bijzonder om na te gaan denken over die overgang. Dan is ze straks opeens weer de jongste/kleinste op school. Gek idee voor die kids, lijkt me :) Wat vond ze er zelf van?
Gelukkig MvM. Laat dat vogeltje maar lekker wegblijven !!
Ze vond het een hele leuke school. Ze zag het wel voor zich om daar ooit te zitten als leerling
Dankje allen! En mvm, goeie tip ik ga ff uitzoeken hoe dat werkt. DIM.

BB, druk privé ? Hopelijk leuke dingen!

Fanatic wauw. Een middelbare school! o_o wat gaat dat snel he! Wat een mijnpaal!
Wij moeten dit jaar al inschrijven op de basisschool begreep ik? Zoon wordt in mei 3.

@hier, een paar betere dagen achter de rug. Voor dinsdag een afspraak gemaakt bij de huisarts ook. Verder weer druk geweest op de nieuwe kamer voor zoon. Zelf een muurtje gestuct vandaag B) morgen weer verder!
Zoon werd vandaag ineens ziek. Hopelijk morgen weer wat beter. We hadden wat leuks gepland, maarja gezondheid gaat voor natuurlijk.
Hoi allemaal!

Zoals beloofd een berichtje als de baby er zou zijn.. Vorige week zaterdag is onze dochter geboren! Ze doet het goed en het klinkt cliché, maar het is alsof ze er altijd geweest is. Alleen het slaapgebrek is weer erg wennen. :whip:
Zoon was de eerste dagen enorm uit zijn doen; een babyzusje, veel visite, een kraamhulp in huis.. En dan heeft hij ook net zijn vijfde schoolweek achter de rug. Het is allemaal niet niks!

Hij is niet jaloers, gaat vooral lekker zijn eigen gangetje, we betrekken hem op zijn manier en tempo bij de baby en dat gaat goed.

Leuk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt! :)
Gefeliciteerd Herfstblaadje !!
Dat alles maar voorspoedig mag gaan !
Veel geluk gewenst
Gefeliciteerd Herfstblaadje :heart:
Wat leuk Herfstblaadje! Gefeliciteerd met de komst van jullie dochter :hyper:

Ik wens jullie alle goeds en hopelijk een je snel weer aan het slaapgebrek :)
Over slaapgebrek gesproken: wij hebben ook 2 korte nachten gehad door omstandigheden. Mijn man is me toch een partij chago daarvan o_o Ik dacht destijds eigenlijk dat ik hormonaal reageerde en dat hij eigenlijk niks fout deed, maar nu denk ik: wow, je was gewoon écht een chagrijn destijds :rofl: Mijn man kan dus écht niet tegen slaapgebrek. Ik herkende gelijk dat gedrag uit de babytijd van T weer: alles mega persoonlijk nemen, snel beledigd etc.

Zoon is trouwens precies eender, die stond vanmorgen te huilen omdat het hem nog niet lukt om zijn veters te strikken. o_o Die gaat vanmiddag dus even lekker zijn bedje in, want als ie zulke dramatische dingen doet is dat eigenlijk altijd vanwege slaapgebrek / vermoeidheid.
Ah jaaaaa slaapgebrek, zo lekker dat ons kind zo’n goede slaper is (tenzij ziek maar das een ander verhaal )
Mijn zus heeft nu een derde kind en klaagt over slaapgebrek. Nou ja ik denk maar zo het is niet alsof je niet wist wat je te wachten stond ofzo :devil:

Gisteravond trouwens even een emo momentje toen iemand het baby badje kwam kopen dat ik op FB had gezet.
Moest ik toch even ineens slikken hoor. Het is één van de eerste baby dingen die we echt veel gebruikt hebben die we nu verkopen.... :roll: :-[
Zijn de omstandigheden nu trouwens wel veranderd dat jullie weer gewoon kunnen slpen, MvM? Ik hoop het maar voor je!
Nog niet echt, vooral mijn man slaapt slecht. Ze zijn bezig met werkzaamheden bij ons voor de deur en er staat een groot aggregaat water weg te pompen. Ik slaap er zelf gelukkig inmiddels wel redelijk doorheen,maar mijn man loopt halve nachten rond te spoken omdat ie niet kan slapen.

Die huilbui van T is inmiddels ook te verklaren: ik heb hem vandaag eerder uit school moeten halen met koorts. Ik denk dat ie gister ook al niet helemaal in orde was, al had hij toen nog geen koorts.

Het verkopen van baby-spulletjes is zeker een emotioneel momentje. Het wordt wel beter hoor. Ik vond het wegdoen van kleertjes in het begin ook zo lastig. Overal zat een emotionele lading op. Inmiddels is dat allang geen probleem meer gelukkig ;-)
En je hebt gelijk met 3 kinderen zou je het toch wel eens moeten weten he? :rofl:
Ik zat hier toen dochter amper 2 maanden oud was haar kleding al te verkopen op MP. Ik heb altijd gezegd van je zal zien dat ik dan een tweede kind krijg van een ander geslacht, of het is wel hetzelfde geslacht en het past niet bij het kind.. Heb nooit moeite gehad ermee.

Toen dochter bijna 3 werd kwamen andere mensen haar babykamer ophalen. Toen zei ze : Okee, dit betekent dus dat ik nooit meer een broertje of zusje krijg? Mijn antwoord was ja dat klopt. Haar antwoord : Okee !
T ging helemaal van het pad toen wij zijn autostoel verkochten. Ik dacht, ik doe het na acht uur, dan slaapt hij al. Komt die man eerder! T zag het gebeuren, stormde de trap af en ging gillend aan die stoel hangen :( hij was toen drie of vier, was niet dat hele kleine stoeltje ;)
Van zijn baby kleertjes heb ik alleen nog twee pakjes bewaard, zelfs zijn slaapzakken zijn allemaal weg. Ik heb nog wel wat van die grote, super zachte hydrofiel doeken... En zijn baby bedje :) een leanderbedje :)
Ik vind het inmiddels een behoorlijk gek idee dat T ooit een baby is geweest eigenlijk. :rofl:
mindervanmij schreef:
12-02-2020 22:01
Ik vind het inmiddels een behoorlijk gek idee dat T ooit een baby is geweest eigenlijk. :rofl:
Ik ook! Heb er ook totaal geen voeling meer mee ofzo. T wel, die is dol op babies!
Ik heb de afgelopen dagen een luisterboek geluisterd van een vrouw die heeft geschreven over haar tweede kind, omdat daar zo weinig boeken over zijn. Ze heeft uitgezocht wat er allemaal nu daadwerkelijk waar is van dingen zoals jaloezie, een tweede kind dat minder aandacht zou krijgen etc.

Ik vond het wel interessant om te 'lezen', vooral als het over enig kinderen ging en de redenen waarom sommige vrouwen ervoor kiezen om 1 of geen kind te krijgen. Een grote reden hiervoor schijnt te zijn dat mensen die kiezen voor 1 kind niet van routine houden en meer drang hebben voor avontuur en nieuwe dingen meemaken. Ik herkende me hier wel een beetje in eigenlijk, ondanks dat het anders had kunnen lopen als ik niet ziek was geworden. Maar dankzij dit boek dacht ik nog eens extra; ik heb de goede keuze gemaakt. :heart:
Ceester schreef:
13-02-2020 11:48
Ik ook! Heb er ook totaal geen voeling meer mee ofzo. T wel, die is dol op babies!

Mijn T vind baby's dik en dom zei hij gister :rofl:
Nou de zwangerschap is afgebroken want er was geen kloppend hartje.
Wat k*t Wester...

Dan heb je de knoop doorgehakt, is het gelukt en ben je waarschijnlijk al aan het idee gewend, gebeurt er dit. Dikke :hug:
Westerpaviljoen schreef:
17-02-2020 14:28
:hug: :hug: :hug:
Sterkte wp.
Westerpaviljoen schreef:
17-02-2020 14:28
Wat verdrietig Wester, veel sterkte .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven