Ongepland zwanger
dinsdag 11 februari 2020 om 19:34
Even kort samen gevat ben er vorig week achter dat ik onverwachts zwanger ben. Ik heb al een zoontje van bijna 4, het is van dezelfde vader maar we zijn niet samen. Ik twijfel zo enorm..! Mijn grootste probleem zijn, het vertellen aan familie en kan ik de zorg wel aan in mijn eentje voor 2 ? Een hele goede vriendin van me die het al weet, twijfelt daar niet aan, ze weet hoe goed het met mijn zoontje ging. Ik voed hem alleen op met behulp van mijn ouders hier en daar. Ik ben 30, financieel gezien zijn er geen problemen. Meer de zorg en het vertellen. Ik vind het zoooo moeilijk.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:05
Dat is op zich niet heel raar. Zat mensen zijn neukbaar maar niet per se de persoon om een gezin mee te stichten.
Is alleen niet zo heel handig als je dat onveilig doet, geen abortus neemt en je al een kind samen hebt en uit elkaar bent.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:07
Hoezo onverwacht? Je hebt gemeenschap gehad? Daar kan een zwangerschap uit voortkomen. Anders hadden jullie voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken. Je bent 30 en al moeder, je komt niet uit een ei.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:14
Bij een vreemde kan ik me daar inderdaad wat bij voorstellen. Maar met iemand bij wie je al een kind hebt en waarmee het niet gelukt is om het gezin bij elkaar te houden, vind ik het wel wat anders.Luci_Morgenster schreef: ↑11-02-2020 20:05Dat is op zich niet heel raar. Zat mensen zijn neukbaar maar niet per se de persoon om een gezin mee te stichten.
Is alleen niet zo heel handig als je dat onveilig doet, geen abortus neemt en je al een kind samen hebt en uit elkaar bent.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:21
Uit hoeveel hulp bestaat de hulp van jouw ouders uit ‘hier en daar’? Zou je het ook rondkrijgen zonder hun hulp (organisatorisch en financieel)? Ik kan mij indenken dat ze bij het eerste kind veel uithelpen (je bleef alleen met kind) maar bij een tweede wat minder happig zullen zijn. Maar dat weet jij beter dan wie dan ook want wij kennen jouw ouders niet.
De keuze is dit keer lastiger omdat je weet wat je te wachten staat aan zorgen, herstel, kosten. Of jij dat aankunt weet ik natuurlijk ook niet. Hoe realistisch is die goede vriendin die er niet aan twijfelt? Zou jouw moeder bijvoorbeeld dezelfde inschatting maken?
De keuze is dit keer lastiger omdat je weet wat je te wachten staat aan zorgen, herstel, kosten. Of jij dat aankunt weet ik natuurlijk ook niet. Hoe realistisch is die goede vriendin die er niet aan twijfelt? Zou jouw moeder bijvoorbeeld dezelfde inschatting maken?
dinsdag 11 februari 2020 om 20:27
Dit.SweetFirefly schreef: ↑11-02-2020 20:07Hoezo onverwacht? Je hebt gemeenschap gehad? Daar kan een zwangerschap uit voortkomen. Anders hadden jullie voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken. Je bent 30 en al moeder, je komt niet uit een ei.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:43
Dit! Voor eentje wilden ze misschien wel iets opzij zetten, maar nóg meer drukte/geregel voor weer een aantal jaar extra, dat kun je niet zomaar structureel op 'n ander z'n nek gooien.lemoos2 schreef: ↑11-02-2020 20:21Uit hoeveel hulp bestaat de hulp van jouw ouders uit ‘hier en daar’? Zou je het ook rondkrijgen zonder hun hulp (organisatorisch en financieel)? Ik kan mij indenken dat ze bij het eerste kind veel uithelpen (je bleef alleen met kind) maar bij een tweede wat minder happig zullen zijn. Maar dat weet jij beter dan wie dan ook want wij kennen jouw ouders niet.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:46
Als ze het besluit te houden kan ze het moeilijk verzwijgen vanaf 'n bepaald punt natuurlijk.
dinsdag 11 februari 2020 om 21:11
ja dat is natuurlijk zo. maar als het een donor is dan is de zwangerschap niet ongepland lijkt meredbulletje schreef: ↑11-02-2020 20:46Als ze het besluit te houden kan ze het moeilijk verzwijgen vanaf 'n bepaald punt natuurlijk.
dinsdag 11 februari 2020 om 21:14
Maar bij een donor hoeft TO het niet aan de familie van de donor te vertellen denk ik.redbulletje schreef: ↑11-02-2020 20:46Als ze het besluit te houden kan ze het moeilijk verzwijgen vanaf 'n bepaald punt natuurlijk.
dinsdag 11 februari 2020 om 21:17
Ditmadamecannibale schreef: ↑11-02-2020 20:19Ik zou me niet teveel zorgen maken om wat de buitenwereld vind en hoe je het moet vertellen. Wat wil jij? Wil je nog een kind? En zo ja met deze man?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.