Hoe dit gedrag interpreteren

11-02-2020 19:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets over mijn leidinggevende

Ik zie zijn ogen vaak afglijden naar mijn voorgevel. Tijdens persoonlijke gesprekken sowieso 1 keer en het is geen snelle "steelse" blik. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk deed en stiekem. Maar nee, hij doet het gewoon echt duidelijk, dus zonder dat het hem uitmaakt of het me wel of niet opvalt.

Als hij me tegenkomt, is het groeten en whoep de oogjes daar naartoe. Ik ben wel slank en opvallende vrouwelijke vormen. Maar na 1 keer kijken moet je het wel gezien hebben toch?

De reden dat ik dit vraag, omdat ik dit niet eerder zo vaak bij 1 persoon heb
meegemaakt.

Wat betekent dit mannelijk gedrag? Of hoef ik er niet per se iets achter te zoeken
Someonenew schreef:
11-02-2020 19:21
Wij hadden jaren geleden ook een leidinggevende die naar borsten loerde, een collega had met stift een pijl gezet van tussen haar borsten met de pijl omhoog (richting hoofd) :-D Daarna heeft hij het nooit meer gedaan, zijn blik ook toen hij het zag echt onbetaalbaar! :rofl:
:rofl:
Of je volgt dit voorbeeld van hangtietzwijn op minuut 18 en verder op 22 :yes: :rofl:

https://www.npostart.nl/VPWON_1281175
Vrouw Haverkamp, Vrouw Haverkamp
wat heb i-j grote titt'n
hoe wet i-j dat, hoe wet i-j dat
ik heb ze zelf in mien hand'n had

Sorry.
Rosebloempje schreef:
11-02-2020 19:37
Ik ben geen man, dus ik weet het niet
Ik ben geen man, maar ik weet het wel. Het betekent grensoverschrijdend gedrag. Seksuele intimidatie, zo kan je het ook noemen. Aan jou om daar iets van te zeggen.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
11-02-2020 23:53
Ik ben geen man, maar ik weet het wel. Het betekent grensoverschrijdend gedrag. Seksuele intimidatie, zo kan je het ook noemen. Aan jou om daar iets van te zeggen.
Schei uit hoor, naar borsten kijken seksuele intimidatie noemen 🤦🏼‍♀️
Dat is wel de definitie. Ik hield bij 1 collega altijd mn A4 schrift ervoor, maar van mn leidinggevende zou ik de kriebels krijgen. Ik zou er iets van zeggen, dat je het niet prettig vind.
Ik heb wel eens gezegd dat mijn ogen iets hoger zitten.

Maar veel effectiever was het toen ik heel opzichtig mijn shirtje inspecteerde. "Zit er een vlek op mij shirt of zo? " De man in kwestie kleurde tot achter zijn oren.
stellar schreef:
12-02-2020 07:35
Schei uit hoor, naar borsten kijken seksuele intimidatie noemen 🤦🏼‍♀️
Als je leidinggevende dat consequent doet als je in een formeel gesprek zit vind ik dat grensoverschrijdend gedrag hoor.
Zou ik echt niet oké vinden.
Zeg een keer tegen hem "joh, een voorgevel is als de zon, hè? "

Huh?

Je kunt er wel een blik naar werpen maar je moet er niet naar staren.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
YagaBaba schreef:
12-02-2020 07:58
Ik heb wel eens gezegd dat mijn ogen iets hoger zitten.

Maar veel effectiever was het toen ik heel opzichtig mijn shirtje inspecteerde. "Zit er een vlek op mij shirt of zo? " De man in kwestie kleurde tot achter zijn oren.
:cheer:

Ik vind wel dat we als vrouwen iets van dat gedrag moeten zeggen. Liefst op zo'n manier dat ze zich schamen. Kijken mag, maar in een 1 op 1 gesprek en dan steeds weer, elke keer, dat vind ik wel degelijk respectloos worden.
SteunEndeToeverlaet schreef:
12-02-2020 12:57
Zeg een keer tegen hem "joh, een voorgevel is als de zon, hè? "

Huh?

Je kunt er wel een blik naar werpen maar je moet er niet naar staren.
:HA:
Ook een goede!
GreenLadyFern schreef:
12-02-2020 12:53
Als je leidinggevende dat consequent doet als je in een formeel gesprek zit vind ik dat grensoverschrijdend gedrag hoor.
Zou ik echt niet oké vinden.
Dat is het ook hoor, niet normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven