Peutertopic III
woensdag 12 februari 2020 om 13:48
woensdag 12 februari 2020 om 13:55
Ik heb de Paw Patrol ook nog voorgesteld, maar dat was het ook niet voor hem. Hij wil "gewoon als gewone hond". Peuter...
Brandweerman: nee
Brandweerauto: nee
Olifant: nee
Dino: nee
Elke andere optie die ik tegenkwam: NEE
Alsof hij weet wat carnaval überhaupt is, want we komen niet eens uit de regio
(Maar verkleedfeest snapt hij dus wel, en een optocht kent hij ook, dus het zal wel loslopen. Zolang hij dus maar als hond kan gaan)
Brandweerman: nee
Brandweerauto: nee
Olifant: nee
Dino: nee
Elke andere optie die ik tegenkwam: NEE
Alsof hij weet wat carnaval überhaupt is, want we komen niet eens uit de regio
(Maar verkleedfeest snapt hij dus wel, en een optocht kent hij ook, dus het zal wel loslopen. Zolang hij dus maar als hond kan gaan)
woensdag 12 februari 2020 om 15:21
Hier is het vooral zo dat hij zich vasthoud aan de keuze die hij gemaakt heeft.
Zo wilde hij perse chocolade-apenkoekjes trakteren, en wil hij zijn zusje het liefst een giraf geven voor haar verjaardag. Dat laatste hebben we kunnen ombuigen naar een puzzel met een giraf erop (het huis is te klein voor een giraf, en ja, ook voor een baby giraf), maar verder is hij meestal zo koppig als wat
(En ik ben blijkbaar een langzame leerling, want heb gisteren nog gevraagd wat mijn broer (dus zijn oom) zou willen voor zijn verjaardag en toen wist peuter te vertellen dat hij graag een auto met garage wil. Staat inderdaad vast wel op zijn lijstje, maar gaat een beetje over budget. Dat mag nu gelukkig wel een speelgoedauto worden van peuter, want hij ziet ook wel in dat je in een auto geen auto mee kan nemen om die aan iemand te geven
)
Zo wilde hij perse chocolade-apenkoekjes trakteren, en wil hij zijn zusje het liefst een giraf geven voor haar verjaardag. Dat laatste hebben we kunnen ombuigen naar een puzzel met een giraf erop (het huis is te klein voor een giraf, en ja, ook voor een baby giraf), maar verder is hij meestal zo koppig als wat
(En ik ben blijkbaar een langzame leerling, want heb gisteren nog gevraagd wat mijn broer (dus zijn oom) zou willen voor zijn verjaardag en toen wist peuter te vertellen dat hij graag een auto met garage wil. Staat inderdaad vast wel op zijn lijstje, maar gaat een beetje over budget. Dat mag nu gelukkig wel een speelgoedauto worden van peuter, want hij ziet ook wel in dat je in een auto geen auto mee kan nemen om die aan iemand te geven
woensdag 12 februari 2020 om 15:23
Ik ben juist blij dat ik iets heb gevonden wat hij aan wilAardbei-banaan schreef: ↑12-02-2020 14:54Paw Patrol zou zoon fantastisch vinden. Ik heb hem juist bewust een beetje een andere richting op gestuurd zodat hij dat niet zou kiezen. Zo'n Paw Patrol pak zou ik hem helemaal niet meer uitkrijgen![]()
donderdag 13 februari 2020 om 08:11
Ik haak ook weer even in, niet alles gelezen van afgelopen dagen. We zitten in de auto terug van onze mink wintersport. Het was heel erg leuk maar ik kan niet wachten tot ik m'n ukken weer veilig onder moeders vleugels heb. Dit doe ik nooit meer.
Ik moet voor peuter overigens ook nog een verkleedpak scoren want ze vieren kennelijk volgende week carnaval op het kdv. Peuter kennende wil hij het liefste een krokodil, dinosaurus of piraat.
Ik moet voor peuter overigens ook nog een verkleedpak scoren want ze vieren kennelijk volgende week carnaval op het kdv. Peuter kennende wil hij het liefste een krokodil, dinosaurus of piraat.
donderdag 13 februari 2020 om 17:17
Ja dit ja. Ik zou niet zo snel nog een keer voor een hond kiezen. Maar ook niet voor een kat, cavia of konijn. Gewoon niet meer. Ik vind 't druk zat met 2 kindjes. En de organisatie voor een vakantie oid. Hond is daarbij gewoon echt complicerend. Wij kunnen bijv niet weg als de vaste oppas ook op vakantie is. Dus daar moeten we altijd rekening mee houden. En die oppas wil ook buiten de schoolvakanties met mooi weer in Europa op vakantie. Dus ja.
Ga ik hem missen als ie er niet meer is? Ja heel heel heel erg.
donderdag 13 februari 2020 om 19:53
Wij hebben op het moment alleen een aquarium met vissen maar zijn ons aan het oriënteren voor een hondje.
Zijn jullie wel eens naar het theater gegaan met jullie peuter? Vriend reed vandaag ergens en zag een reclame van brandweerman sam, net opgezocht voor een show hier in de buurt en in april gaan we dus naar brandweerman sam met zoon
duurt een uurtje dus lijkt me goed te doen. Ben heel benieuwd hoe zoon het gaan vinden! En daarna lekker wat eten bij de Mac hadden we al bedacht. Kan me op zulke dingen echt verheugen!
Zijn jullie wel eens naar het theater gegaan met jullie peuter? Vriend reed vandaag ergens en zag een reclame van brandweerman sam, net opgezocht voor een show hier in de buurt en in april gaan we dus naar brandweerman sam met zoon
donderdag 13 februari 2020 om 20:17
Wij hebben een hond en een kat. Kat is prima, die gaat zn eigen gang. Peuter is er ook gek op.
Hond vind ik vooral, vriend minder, een gedoe. Al dat ge uitlaat met kinderen enzo. Ik weet ook nog niet of ik hierna nog een hond wil. Vriend wil dat wel.
Maar hond is pas 6 dus duurt waarschijnlijk nog wel even.
Theater, vaker gedaan. Helemaal geweldig! Zoon zit dan echt te kijken vol aandacht.
E een uitje ervan maken, helemaal leuk. Snap dat je je verheugd.
Ik ben dezd week weer begonnen met werken na verlof. Wat is die tijd toch snel gegaan.
Ik waardeer mijn vrije dagen nu extra meer met mn zoons
Hond vind ik vooral, vriend minder, een gedoe. Al dat ge uitlaat met kinderen enzo. Ik weet ook nog niet of ik hierna nog een hond wil. Vriend wil dat wel.
Maar hond is pas 6 dus duurt waarschijnlijk nog wel even.
Theater, vaker gedaan. Helemaal geweldig! Zoon zit dan echt te kijken vol aandacht.
E een uitje ervan maken, helemaal leuk. Snap dat je je verheugd.
Ik ben dezd week weer begonnen met werken na verlof. Wat is die tijd toch snel gegaan.
Ik waardeer mijn vrije dagen nu extra meer met mn zoons
donderdag 13 februari 2020 om 21:43
Theater: geweldig, zoon gaat al sinds hij net 2 is
Vaak kleinere voorstellingen, maar hij is ook met man naar Brandweerman Sam geweest. En dat moeten we nog steeds elke keer horen als de reclame weer op tv voorbij komt. Hij vraagt er ook echt naar wanneer we weer eens naar het theater gaan, dus meestal zijn we er eens per 3 maanden te vinden.
Zijn zusje daarentegen heeft helaas (nog) geen zitvlees. Die is een paar keer meegeweest naar babyconcerten en dreumesvoorstellingen, maar waar elk kind blijft zitten gedurende de voorstelling duikt die van ons in het decor. Gelukkig zijn ze daar meestal op voorbereid bij een kindershow, maar echt rustig zit je dan zelf ook niet, haha.
Zijn zusje daarentegen heeft helaas (nog) geen zitvlees. Die is een paar keer meegeweest naar babyconcerten en dreumesvoorstellingen, maar waar elk kind blijft zitten gedurende de voorstelling duikt die van ons in het decor. Gelukkig zijn ze daar meestal op voorbereid bij een kindershow, maar echt rustig zit je dan zelf ook niet, haha.
donderdag 13 februari 2020 om 22:49
Man gaat in april ook met peuter. Peuter is vorig jaar naar woezel en pip geweest naar toen had hij niet geslapen en is tijdens show bij opa op schoot in slaap gevallen.Aardbei-banaan schreef: ↑13-02-2020 19:53Wij hebben op het moment alleen een aquarium met vissen maar zijn ons aan het oriënteren voor een hondje.
Zijn jullie wel eens naar het theater gegaan met jullie peuter? Vriend reed vandaag ergens en zag een reclame van brandweerman sam, net opgezocht voor een show hier in de buurt en in april gaan we dus naar brandweerman sam met zoonduurt een uurtje dus lijkt me goed te doen. Ben heel benieuwd hoe zoon het gaan vinden! En daarna lekker wat eten bij de Mac hadden we al bedacht. Kan me op zulke dingen echt verheugen!
Voor zijn verjaardag mag hij met mijn vader ook nog mee voor uitje.
@Huisdieren: Man is allergisch voor katten, konijnen, cavia's etc. En ik wil nog geen hond dus hier alleen vissen.
vrijdag 14 februari 2020 om 08:10
Maartje2016 schreef: ↑14-02-2020 07:33Kennen jullie die dagen dat je al vóór het ontbijt denkt: "fijn, wordt dit zo'n dag?".
Die hebben wij hier dus vandaag...![]()
Wij hadden vannacht 1,5 uur hysterische tantrum maar vanochtend was peuter wel gewoon vrolijk.
vrijdag 14 februari 2020 om 08:23
Leuk om jullie positieve ervaringen te lezen! Zoon heeft normaal ook niet echt zit vlees maar wanneer brandweerman Sam aan staat op tv zit hij heel geconcentreerd te kijken
Oh, vreselijk dat soort dagen! Maar, soms heeft zoon echt honger en word hij daarom 'hangry'. Zodra hij dan wat heeft gegeten is hij een stuk gezelliger. Soms ook niet, dat zijn dan lange dagen. Succes vandaag ermeeMaartje2016 schreef: ↑14-02-2020 07:33Kennen jullie die dagen dat je al vóór het ontbijt denkt: "fijn, wordt dit zo'n dag?".
vrijdag 14 februari 2020 om 09:33
Ja die ken ik ja.. Sterkte.Maartje2016 schreef: ↑14-02-2020 07:33Kennen jullie die dagen dat je al vóór het ontbijt denkt: "fijn, wordt dit zo'n dag?".
Wij gaan straks zwemmen met de kindjes. En vanmiddag om verkleedkleding. Hij wil inderdaad verkleed als piraat, had ik al wel verwacht. Wat ie dan allemaal moest hebben was een hoed, ooglapje, verrekijker en een zwaard. Tot uw orders kapitein...
vrijdag 14 februari 2020 om 09:35
SterkteMaartje2016 schreef: ↑14-02-2020 07:33Kennen jullie die dagen dat je al vóór het ontbijt denkt: "fijn, wordt dit zo'n dag?".