LAT relatie, co-ouderschap,samenwonen!??
woensdag 12 februari 2020 om 09:24
Goedemorgen, ik heb wat hulp/advies nodig.
Ik heb al enige tijd een relatie met een vrouw die op 80km afstand van mij woont , we kennen elkaar van vroeger ooit woonde ik in de buurt, en daarna verhuist voor de liefde .
10 jaar later weer in contact gekomen , wat dus geheel verast uitliep op een relatie .
We hebben allebei één kind , die van haar is 3 en die van mij 4 .
Ik heb met mijn ex-partner een goede omgangsregeling 50/50.
Dus nu het probleem , we zouden graag samen willen wonen , zij heeft in haar stad haar werk , grote sociale kring en haar familie , mijn stad trekt haar niet wat ik helaas volledig begrijp ik ben hier ook maar terecht gekomen.
Om die redenen ziet zij zichzelf niet verhuizen.
Maar ik kan nergens heen vanwege mijn co-ouderschap en mijn kind zit al op de basisschool.
Een stad in de buurt wordt ook moeilijk , dan zou ik 2 keer in de week bv een half uur naar school moeten rijden.
En wanneer haar kind naar school gaat , moet ik dus 2 kinderen om half 9 op 2 verschillende scholen zien te krijgen .
Help
ik zie t even niet meer,en t komt steeds vaker ter sprake
Ik heb al enige tijd een relatie met een vrouw die op 80km afstand van mij woont , we kennen elkaar van vroeger ooit woonde ik in de buurt, en daarna verhuist voor de liefde .
10 jaar later weer in contact gekomen , wat dus geheel verast uitliep op een relatie .
We hebben allebei één kind , die van haar is 3 en die van mij 4 .
Ik heb met mijn ex-partner een goede omgangsregeling 50/50.
Dus nu het probleem , we zouden graag samen willen wonen , zij heeft in haar stad haar werk , grote sociale kring en haar familie , mijn stad trekt haar niet wat ik helaas volledig begrijp ik ben hier ook maar terecht gekomen.
Om die redenen ziet zij zichzelf niet verhuizen.
Maar ik kan nergens heen vanwege mijn co-ouderschap en mijn kind zit al op de basisschool.
Een stad in de buurt wordt ook moeilijk , dan zou ik 2 keer in de week bv een half uur naar school moeten rijden.
En wanneer haar kind naar school gaat , moet ik dus 2 kinderen om half 9 op 2 verschillende scholen zien te krijgen .
Help

woensdag 12 februari 2020 om 10:59
Sowieso werkt halverwege wonen ook niet, zelfs al zouden jullie elk je eigen kind naar school brengen en zit je niet met die twee verschillende scholen. Dan woont je kind dus 40 kilometer van school, dan zit ze dus hele middagen in de auto, speelafspraakjes zijn geen optie meer, clubjes ook niet echt.
Ik denk ook dat er weinig anders op zit dan blijven latten.
Ik denk ook dat er weinig anders op zit dan blijven latten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 12 februari 2020 om 11:04
woensdag 12 februari 2020 om 11:06
Als je echt wil samenwonen lijkt dit me inderdaad de enige optie. Jij hebt co-ouderschap en je kind zit al op school, dat lijkt mij stukken zwaarder wegen dan dat de stad haar niet trekt. Maar als de stad haar dusdanig níét trekt dat ze echt niet wil dan gaat het gewoon over.

woensdag 12 februari 2020 om 11:18
Helemaal mee eens.
Maar als dat voor haar toch wel een argument is dan gaat het gewoon over met het samenwonen. Je gaat niet een kind van school laten wisselen en een co-ouderschap overhoop gooien (voor zover dat überhaupt kán, het lijkt me dat de ex daar ook nog wel iets over te zeggen heeft) omdat je vriendin jouw stad niet leuk vindt.

woensdag 12 februari 2020 om 11:24
Ex in dit verhaal had toevallig ook een nieuwe partner die woonde in een stad halverwege de werksteden van de andere twee volwassenen in het verhaal. Ze zijn toen allemaal in die halverwegestad gaan wonen en drie van de vier volwassenen forenzen nu naar hun werk.
woensdag 12 februari 2020 om 11:25
Dat is toch geen co-ouderschap meer, als ze alleen in het weekend bij de ene ouder zijn, en dan ook nog elke keer dat er iets te doen is in het weekend niet?LoveLucy schreef: ↑12-02-2020 11:04Als je ex niet mee wil verhuizen dan de co veranderen. Wij hebben jaren de co zo gedaan dat ze van ma-do bij mij waren en za-zo bij ex.
(Als ik wat met ze wou doen in het weekend kon dat wel gewoon. Dus je moet wel op heel goede voet staan.) Je hebt dan alleen de vrijdag halen en brengen.

woensdag 12 februari 2020 om 11:26
Wauw, bijzonder verhaal.
woensdag 12 februari 2020 om 11:28
Dat vind ik wel meer een argument inderdaad, maar dan nog vind ik het co-ouderschap + school zwaarder wegen. Dus dan zou mijn conclusie gewoon zijn dat samenwonen er voor nu niet inzit.
woensdag 12 februari 2020 om 11:29

woensdag 12 februari 2020 om 21:59
Het is niet moeilijk om te zien hoor, de enige logische optie is dat jullie gewoon nog minstens tien jaar blijven latten. Ik begrijp best het verlangen om met je nieuwe liefde samen te wonen maar jullie moeten jullie kinderen gewoon écht de prioriteit geven, kriebels of niet.
Precies dit.
Joyce48 schreef: ↑12-02-2020 10:32Ik lees eerlijk gezegd alleen maar redenen om het voor jezelf goed te praten dat je weer terug wilt naar je oude buurt. Dat is op zich wel begrijpelijk, maar dat je nu hier woont is het gevolg van de keuzes die je hebt gemaakt: je bent verhuisd voor de liefde en hebt de keuze gemaakt met die liefde een kind te krijgen.
Terugverhuizen (alweer voor de liefde) heeft ernstige consequenties voor je kind, terwijl je kind bij je keuzes nu prioriteit 1 zou moeten hebben!
Precies dit.