Verjaardagen van neven en nichten

woensdag 12 februari 2020 om 16:16
Uit nieuwsgierigheid: gaan jullie naar de verjaardagen van jullie neefjes en nichtjes.
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?
woensdag 12 februari 2020 om 17:51

woensdag 12 februari 2020 om 18:38
Ik ga wel naar de verjaardag van mijn neefjes. Ook ga ik naar de verjaardag van enkele ooms en tantes en diens kinderen.
Is trouwens geen moeten maar vind het altijd wel gezellig.
Aan de kant van man worden weinig verjaardagen gevierd.
Is trouwens geen moeten maar vind het altijd wel gezellig.
Aan de kant van man worden weinig verjaardagen gevierd.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves

woensdag 12 februari 2020 om 18:47
Wat maakt het uit wat wij doen, jij wilt niet gaan.
Ik vind verjaardagen een non-optionele sociale conventie en ik hou van taart. Ik plan mijn vakanties er niet om heen, maar voor de rest ga ik gewoon naar neefjes, nichtjes en buurkinderen.
Je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijker vindt: zondagen naar eigen wens invullen en geen verplichting voelen of voldoen aan ongeschreven regels in een familie.
Ik vind verjaardagen een non-optionele sociale conventie en ik hou van taart. Ik plan mijn vakanties er niet om heen, maar voor de rest ga ik gewoon naar neefjes, nichtjes en buurkinderen.
Je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijker vindt: zondagen naar eigen wens invullen en geen verplichting voelen of voldoen aan ongeschreven regels in een familie.
woensdag 12 februari 2020 om 18:50
Voor de verjaardagen van neefje en nichtje worden wij nooit uitgenodigd , schoonzus is nogal apart en alleen haar familie is belangrijk, maar maar die van de kinderen van vrienden zijn we altijd gegaan en nu ze bijna tiener of zijn en eentje al twintiger worden we ook nog voor het feest uitgenodigd.
Ik zeg er geen vakanties of andere dingen voor af maar als we kunnen gaan we wel.
Ik zeg er geen vakanties of andere dingen voor af maar als we kunnen gaan we wel.

woensdag 12 februari 2020 om 19:11
Nou, ik kan me indenken dat als je Heel Erg Veel neefjes en nichtjes hebt en mogelijk zelf drukke baan en ook nog een eigen leven dat het wat veel kan worden en je echt uit kan kijken naar een vrije zondag, en dan weer een verjaardag wel echt als de zoveelste verplichting kan gaan zien.Betty_Slocombe schreef: ↑12-02-2020 18:47Wat maakt het uit wat wij doen, jij wilt niet gaan.
Mijn neefjes/nichtjes moeten nog geboren worden maar ik zou wel gaan. Toen ik zelf nog een kind was werden alle verjaardagen in de familie gevierd, een hele dag inclusief eten (grote familie, dus veel verjaardagen. Soms meerdere per maand of zelfs per week, ook de volwassenen werden niet uitgesloten/overgeslagen) en ik vond dat als kind altijd leuk.
Ik vind dat ik het nu ik zelf volwassen ben dus niet kan maken verstek te laten gaan omdat ik nu eenmaal niet zo'n zin heb. Juist omdat ik het zelf als kind zo leuk vond. Maar dat zullen hooguit 2-3 verjaardagen per jaar gaan zijn. Als het er echt VEEL zijn kan ik me indenken dat je niet echt staat te springen bij alweer een verjaardag om naartoe te moeten.
woensdag 12 februari 2020 om 19:13
Dat vind ik zelf een beetje veel van het goede... Ik vind het belangrijk dat onze zoon naar de verjaardag van zijn neefjes gaat, zowel van mijn kant als die van man. Maar als 1 van ons niet kan ( of wil) en de ander gaat so wie so, dan is dat ook prima. Ik ben weleens zonder man op feestjes van mijn schoonfamilie en man is weleens bij mijn familie.Oceandrive schreef: ↑12-02-2020 16:46Ja, toen ze klein waren ben ik altijd braaf meegeweest. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu niet zo’n zin meer in. Ze zijn allemaal 13+. Soms wil ik mijn zondag gewoon anders besteden. Mijn man gaat wel met onze kinderen, en vindt dat ik ook mee moet.

Ik ga naar elke verjaardag van de kinderen van mijn zus.
Zij ook naar die van mij.
Wel is het zo dat 1 van de mannen of 1 van de kinderen wel eens thuis blijft bij haar of bij mij. Jij zit in diezelfde situatie als mijn man dus ja je kan best eens overslaan.
Ik ga niet naar verjaardagen van de neven en nichten van mijn man want die zijn er nog niet
. Mochten die er wel komen sloeg ik zeker over want zijn zus komt eigenlijk nooit op verjaardag van de kinderen van ons.
Zij ook naar die van mij.
Wel is het zo dat 1 van de mannen of 1 van de kinderen wel eens thuis blijft bij haar of bij mij. Jij zit in diezelfde situatie als mijn man dus ja je kan best eens overslaan.
Ik ga niet naar verjaardagen van de neven en nichten van mijn man want die zijn er nog niet

Lijkt me persoonlijk juist leuker, kun je er ook gezellig mee kletsen enzo.

woensdag 12 februari 2020 om 19:15
Ik vind familie en vrienden wel een verschil trouwens, bij vrienden vind ik het veel makkelijker om nee te zeggen. Familie is voor mij wel een heel ander verhaal.
Mijn vakanties zou ik er niet omheen gaan plannen, dat zou me te ver gaan (dat eigen leven enzo he...) maar bij familie zou ik dus wel gewoon gaan.
Mijn vakanties zou ik er niet omheen gaan plannen, dat zou me te ver gaan (dat eigen leven enzo he...) maar bij familie zou ik dus wel gewoon gaan.
woensdag 12 februari 2020 om 21:50
donderdag 13 februari 2020 om 02:13
Je kan uiteraard overslaan, maar de kans is groot dat het niet gewaardeerd wordt. Hoe erg vind je dat?
Ik heb ook schoonzussen die meestal wegblijven op de verjaardagen van ons gezin. Ze komen wel bij de andere neefjes en nichtjes. Als ze niet willen, prima, maar het is niet bevorderlijk voor de band zeg maar.
Ik heb ook schoonzussen die meestal wegblijven op de verjaardagen van ons gezin. Ze komen wel bij de andere neefjes en nichtjes. Als ze niet willen, prima, maar het is niet bevorderlijk voor de band zeg maar.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!

donderdag 13 februari 2020 om 09:20
Die band was dan dus al niet zo diep van hun kant gezien. Ik heb ook weinig met mijn schoonzussen. Na 16 jaar verjaardagen bezoeken zou de band toch wel gevormd moeten zijn.Sophielagirafe schreef: ↑13-02-2020 02:13Je kan uiteraard overslaan, maar de kans is groot dat het niet gewaardeerd wordt. Hoe erg vind je dat?
donderdag 13 februari 2020 om 09:24
Ik ga als ik maar enigszins kan naar alle verjaardagen van neefjes en nichtjes. Maar dat doe ik omdat ik het leuk vind. Ik vind de kinderen leuk en een groot deel van de andere gasten ook.
Wat ik ook belangrijk vind: ik zie hoe mijn eigen kinderen ervan genieten als er veel bezoek is. Dat gun ik een ander kind ook! (Ja, ook nu ze groter worden)
Wat ik ook belangrijk vind: ik zie hoe mijn eigen kinderen ervan genieten als er veel bezoek is. Dat gun ik een ander kind ook! (Ja, ook nu ze groter worden)

donderdag 13 februari 2020 om 09:54
dolfje schreef: ↑12-02-2020 18:50Voor de verjaardagen van neefje en nichtje worden wij nooit uitgenodigd , schoonzus is nogal apart en alleen haar familie is belangrijk, maar maar die van de kinderen van vrienden zijn we altijd gegaan en nu ze bijna tiener of zijn en eentje al twintiger worden we ook nog voor het feest uitgenodigd.
Oh ja, de verjaardagen van kinderen van vrienden probeer ik zo veel mogelijk te ontlopen. Vind ze lief hoor, maar ik heb veel vrienden en ze hebben tegenwoordig allemaal minstens 3 kinderen en dan wordt het een dure aangelegenheid plus druk programma. Bovendien heb ik nogal een aversie tegen kinderverjaardagen. Die ik voor mijn neefjes en nichtjes wel op zij kan schuiven, maar vaker liever niet.
donderdag 13 februari 2020 om 10:46
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑12-02-2020 16:26Nee zeg. Ze zijn me het liefste in het leven. Ik plan zelfs vakanties om hun verjaardagen heen. Dát zal misschien wel minder worden, maar nu ze nog klein zijn ga ik niet absent zitten wezen op hun dag.

idem hier. en ze zijn tussen de 6 en bijna 22 jaar oud.
En doooooor!

donderdag 13 februari 2020 om 10:54
Waarom ben je daar niet eerlijk over dan?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-02-2020 09:54Oh ja, de verjaardagen van kinderen van vrienden probeer ik zo veel mogelijk te ontlopen. Vind ze lief hoor, maar ik heb veel vrienden en ze hebben tegenwoordig allemaal minstens 3 kinderen en dan wordt het een dure aangelegenheid plus druk programma. Bovendien heb ik nogal een aversie tegen kinderverjaardagen. Die ik voor mijn neefjes en nichtjes wel op zij kan schuiven, maar vaker liever niet.

donderdag 13 februari 2020 om 11:03
Precies. Gewoon duidelijk zijn dat je niet aan verjaardagen doet.

donderdag 13 februari 2020 om 11:36
Ik zeg juist gemakkelijker tegen familie dat ik niet kom dan tegen vrienden.Nehemah schreef: ↑12-02-2020 19:15Ik vind familie en vrienden wel een verschil trouwens, bij vrienden vind ik het veel makkelijker om nee te zeggen. Familie is voor mij wel een heel ander verhaal.
Het nest waaruit ik voortkom was en is niet zo warm en liefdevol. Gezelligheid kent daar een houdbaarheidsdatum.
Bezoek was al nooit van harte, verplichting werd al nooit als leuk ervaren.
Aanwezigheid resulteerde hoe dan ook in chaos, drukte, gekibbel, hoofdpijn, algehele staat van lamlendigheid. Bij mij dan he, mijn gevoel bedoel ik.
Ik zie nu wel dat in het gezin waar partner uit komt dat alles heel anders is en dus ook kan. Dat is voor mij wel echt een warm nest. Ik voel me fijn bij die mensen, waardeer ze, hou van ze. Dan is een visite heel anders in je beleving.
donderdag 13 februari 2020 om 16:56
Bij mijn ene broer zijn we nooit uitgenodigd, misschien dat dat gaat veranderen nu hij gescheiden is. Ik heb wel altijd een kaartje gestuurd.
Bij mijn andere broer zijn we altijd heen gegaan, twee kids.
Zijn oudste woont nu op kamers en vierde haar verjaardag niet. Die kreeg dus voor het eerst een kaartje en een facebookberichtje.
Mijn man heeft gebroken met zijn familie, dus die kinderen kennen we niet.
Een kleine familie, dan is het natuurlijk gemakkelijker om wel elke keer heen te gaan. Mijn vader heeft minstens 50 neven en nichten. Hij gaat misschien naar drie of vier daarvan.
Bij mijn andere broer zijn we altijd heen gegaan, twee kids.
Zijn oudste woont nu op kamers en vierde haar verjaardag niet. Die kreeg dus voor het eerst een kaartje en een facebookberichtje.
Mijn man heeft gebroken met zijn familie, dus die kinderen kennen we niet.
Een kleine familie, dan is het natuurlijk gemakkelijker om wel elke keer heen te gaan. Mijn vader heeft minstens 50 neven en nichten. Hij gaat misschien naar drie of vier daarvan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 13 februari 2020 om 20:11
Nee en Nee, misschien goed om te zeggen dat geen van beide naar verjaardagen komen.
donderdag 13 februari 2020 om 22:48
De kinderen van mijn schoonzus zijn nu 20+ en op kamers. Maar ik heb nog geen verjaardag gemist. Mijn man is hun oom en dat maakt mij hun tante dus ik ga mee. Net zoals ze ook naar de verjaardag van mijn kind komen. Hoe dat in de toekomst zal gaan is aan hen. Willen ze niet meer uitgebreid met familie vieren dan stuur ik wel wat.
In het huis van mijn zus ben ik niet welkom dus op de verjaardag van haar kinderen schitter ik door afwezigheid. Maar dat is niet mijn keus en toen ik nog wél mocht komen, gingen we daar als gezin naar toe.
De verjaardagen van onze eigen oom, tante en hun kinderen dat doen we niet of ze moeten ons specifiek uitnodigingen voor een speciale leeftijd.
In het huis van mijn zus ben ik niet welkom dus op de verjaardag van haar kinderen schitter ik door afwezigheid. Maar dat is niet mijn keus en toen ik nog wél mocht komen, gingen we daar als gezin naar toe.
De verjaardagen van onze eigen oom, tante en hun kinderen dat doen we niet of ze moeten ons specifiek uitnodigingen voor een speciale leeftijd.