Arbeidsongeschiktheid
woensdag 12 februari 2020 om 16:09
Wij wilden graag een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten met inkomensgarantie. Ik heb de gezondheidsverklaring volledig naar waarheid ingevuld.
Nu is dit afgewezen omdat ik in 2015 depressief was en een suicidepoging heb gedaan. En vorig jaar bij een psycholoog geweest ben ivm veelvuldig piekeren.
Ik weet niet goed wat ik moet doen...
Ivm ons kind enz willen wij alles graag goed geregeld hebben voor in de toekomst (lijkt me nooit slecht) en vind het erg verdrietig dat het afgewezen is. In 2015 ben ik uitgebreid behandeld en dit is totaal niet meer aan de orde, ik ben gelukkig. Ik heb altijd mijn werk kunnen uitoefenen en nog steeds gaat dit goed met veel plezier. Het gaat heel goed met mij!
Ik heb bezwaar ingediend maar vind het vooral verdrietig en onterecht dat me dit blijft achtervolgen! Heeft iemand ooit eerder in deze situatie gezeten?
Nu is dit afgewezen omdat ik in 2015 depressief was en een suicidepoging heb gedaan. En vorig jaar bij een psycholoog geweest ben ivm veelvuldig piekeren.
Ik weet niet goed wat ik moet doen...
Ivm ons kind enz willen wij alles graag goed geregeld hebben voor in de toekomst (lijkt me nooit slecht) en vind het erg verdrietig dat het afgewezen is. In 2015 ben ik uitgebreid behandeld en dit is totaal niet meer aan de orde, ik ben gelukkig. Ik heb altijd mijn werk kunnen uitoefenen en nog steeds gaat dit goed met veel plezier. Het gaat heel goed met mij!
Ik heb bezwaar ingediend maar vind het vooral verdrietig en onterecht dat me dit blijft achtervolgen! Heeft iemand ooit eerder in deze situatie gezeten?
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 12-02-2020 16:12
6.02% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 19:33
Carpe-diem93 schreef: ↑14-02-2020 18:09Heb bezwaar ingediend. Maar ze blijven bij het besluit. Omdat ik in 2015 depri en suïcidaal was wijzen ze me af.
Dus als ik het goed begrijp blijft me dat achtervolgen?
Wat dan als ik deels of volledig arbeidsongeschikt raak??
Daar ga ik niet van uit, maar you never know..
Vriendin geeft aan dat ze zo'n verzekering eigenlijk onzin vindt omdat je uitkering krijgt. Maar toch...
Ik ken eigenlijk niemand die zo’n verzekering heeft. Als je deels of volledig arbeidsongeschikt raakt, krijg je een uitkering. Dan ga je er wel op achteruit in inkomen, maar je gaat niet ineens naar 0. Meestal kom je dan met wat bezuinigen al een heel eind.
Overigens las ik het hier al eerder, en je moet inderdaad meestal heel erg flink arbeidsongeschikt zijn om voor dergelijke verzekeringen in aanmerking te komen voor een uitbetaling. In de zin van meerdere ledematen missen, compleet bedlegerig etc. Voor bv ‘gewoon een depressieve periode’ betalen ze niet. Vaak zit er ook nog een maximum aan de periode dat er uitgekeerd wordt. Ik heb het wel eens bekeken, maar vond de kans dat ik er gebruik van zou maken zo klein (met name door die enorm strikte regels), dat ik het de moeite niet waard vond.
vrijdag 14 februari 2020 om 19:42
Nou lekker weer. Ik begrijp het wel van ze maar ik geloof dat iemand in jouw situatie júist een arbeidsongeschikheidsverzekering harder nodig heeft dan anderen. Stel dat het weer misgaat, dan zit je dus wel met de gebakken peren...Carpe-diem93 schreef: ↑14-02-2020 18:09Heb bezwaar ingediend. Maar ze blijven bij het besluit. Omdat ik in 2015 depri en suïcidaal was wijzen ze me af.
Dus als ik het goed begrijp blijft me dat achtervolgen?
Wat dan als ik deels of volledig arbeidsongeschikt raak??
Daar ga ik niet van uit, maar you never know..
Vriendin geeft aan dat ze zo'n verzekering eigenlijk onzin vindt omdat je uitkering krijgt. Maar toch...
vrijdag 14 februari 2020 om 19:49
Dit klopt niet helemaal wat je schrijft. Het hangt er helemaal vanaf wat voor type arbeidsongeschiktheidsverzekering je hebt. Ik heb een beroepsarbeidsongeschiktheidsverz. Dus ze kijken of ik mijn beroep nog kan uitoefenen. Daarvoor hoef je er dus niet perse zo slecht aan toe te zijn als jij schetst. Natuurlijk is zo’n verzekering duurder qua premie. Als je een minder uitgebreide verz hebt kijken ze naar wat je evt nog wel kan, dus evt ook in een ander beroep. Maw misschien kun je geen computerwerk meer doen maar wel nog een meer praktische baan.nausicaa schreef: ↑14-02-2020 19:33
Overigens las ik het hier al eerder, en je moet inderdaad meestal heel erg flink arbeidsongeschikt zijn om voor dergelijke verzekeringen in aanmerking te komen voor een uitbetaling. In de zin van meerdere ledematen missen, compleet bedlegerig etc. Voor bv ‘gewoon een depressieve periode’ betalen ze niet. Vaak zit er ook nog een maximum aan de periode dat er uitgekeerd wordt. Ik heb het wel eens bekeken, maar vond de kans dat ik er gebruik van zou maken zo klein (met name door die enorm strikte regels), dat ik het de moeite niet waard vond.
Overigens is bij mijn verzekering arbeidsongeschiktheid voor alle psych oorzaken uitgesloten vanwege slaapproblematiek. Dus ik kreeg de verzekering wel, maar met uitsluiting.
vrijdag 14 februari 2020 om 19:52
Kinderen van een ouder die zelfmoord heeft gepleegd, hebben een verhoogd risico hetzelfde te doen. Natuurlijk is het oneerlijk, maar verzekeringen zijn bedrijven en niet per se eerlijk, hun doel is zo veel mogelijk geld verdienen en zo min mogelijk uitkeren. Daarom moet de staat ook zorgen, als een arbeidsongeschiktheidsverzekering verplicht wordt voor ZZPers, dat iedereen wordt geaccepteerd. Maar goed, TO, daar heb je niks aan. Probeer het je vooral niet persoonlijk aan te trekken, dat was vooral mn punt.Winterkoud schreef: ↑14-02-2020 19:18Het is ook zeker lastig..
Zelf had ik probleem met aanvragen van de overlijdensrisicoverzekering, ik moest invullen dat ik bekend ben met hoge bloeddruk pieken en daar ook mee bij de ha heb gelopen. Dus moest hele medische keuring door, ondanks dat alles perfect was behalve hoge bloeddruk met meten kwam ik nog steeds niet in aanmerking. Pas nadat ik een extra verklaring van de ha had opgevraagd dat ik geen risico ben inclusief 24 uurs meting en bloed uitslag ben ik geaccepteerd zonder verhoging van premie.
Nou kan je zeggen had het niet gemeld, want er is niks aan de hand verder, maar dat ben je dus wel verplicht.
Ook als je later te maken krijgt met dit soort medische klachten ben je het verplicht te melden aan je verzekering. Ze zullen elk risico of uitbetaling zoveel mogelijk uitsluiten...
@spuitelf voor jou vind ik het wel heel oneerlijk dat ze moeilijk doen! Gaat om jouw en niet om je moeder zou je zeggen.
vrijdag 14 februari 2020 om 20:01
Je hebt gelijk, er zijn er wel met een betere dekking. Dat geldt ook voor mensen met hele specifieke beroepen (en voetballer is al arbeidsongeschikt als hij door zijn enkel gaat, een gemiddelde kantoormedewerker niet). Maar de meeste gewone versies zijn echt heel beperkt, en je moet echt heel goed weten waar en wanneer je voor verzekerd bent, anders kan je van een koude kermis thuiskomen.mariekekol schreef: ↑14-02-2020 19:49Dit klopt niet helemaal wat je schrijft. Het hangt er helemaal vanaf wat voor type arbeidsongeschiktheidsverzekering je hebt. Ik heb een beroepsarbeidsongeschiktheidsverz. Dus ze kijken of ik mijn beroep nog kan uitoefenen. Daarvoor hoef je er dus niet perse zo slecht aan toe te zijn als jij schetst. Natuurlijk is zo’n verzekering duurder qua premie. Als je een minder uitgebreide verz hebt kijken ze naar wat je evt nog wel kan, dus evt ook in een ander beroep. Maw misschien kun je geen computerwerk meer doen maar wel nog een meer praktische baan.
Overigens is bij mijn verzekering arbeidsongeschiktheid voor alle psych oorzaken uitgesloten vanwege slaapproblematiek. Dus ik kreeg de verzekering wel, maar met uitsluiting.
vrijdag 14 februari 2020 om 20:05
Het lullige van zo’n verzekering is natuurlijk als je voor minder dan 35% arbeidsongeschikt wordt, krijg je niks uit je verzekering en volgens mij ook niks vanuit de overheid.. Het idee is dan natuurlijk dat je restcapaciteit op 65% wordt geschat terwijl het natuurlijk de vraag is of je daar werk voor vindt en dat aankunt...