Entertainment alle pijlers

Hoe verouderen TV-series en programma’s van vroeger?

17-02-2020 21:30 123 berichten
Een tijdje terug heb ik met mijn vrouw een oude aflevering van Friends gekeken. Zo rond de eeuwwisseling vond ik dit best grappig. Nu vond ik het op de een of andere manier outdated. Humor: flauw. Relatieperikelen Ross en Rachel: suf. Geloofwaardigheid: mensen die niets lijken te doen maar een appartement in Manhattan hebben, really?! Waarom was deze serie ooit zo populair.

Uit nieuwsgierigheid en nostalgie ben ik nog wat andere TV-programma’s gaan kijken; lang leve Youtube.

Alles van Kooten en De Bie: nu vaak nog verrassend actueel en erg scherp. Knap hoe sommige typetjes en uitdrukkingen nog steeds bekend zijn (prof. Dr. Ing. Akkermans, Jacobse en Van Es, ‘daar ben ik voor behandeld’ etc.

Jiskefet: nog steeds leuk. Ook sketches die me niet zo konden bekoren, vind ik nu grappig (oa dierenwinkel).

Zeg eens Aaa: komt oubollig over, past helemaal niet meer in de tijdgeest, grapjes zijn cringy.

Henk Spaan / Harry Vermeegen (Pisa, Verona): mist toch wat diepgang. Kopje koffie glazenwasser is echt te flauw.

Wie heeft er aanvullingen? Welke series en programma’s zijn ‘goed’ verouderd, en welke zijn niet meer om aan te zien?
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 21:37
Reden: Spelvoutjes
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die Friends hype heb ik ook nooit begrepen. Vond er niets aan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-02-2020 22:40
Momenteel wordt weer elke dag ER uitgezonden.
Vind ik nog steeds mooi.
Was vroeger echt fan van deze serie en vind hem nu ook nog steeds steengoed!
Wel grappig om te zien hoe in de serie voor het eerst een mobiele telefoon verschijnt en hoe bijzonder dat dan is. De grote, ouderwetse computerschermen etc. Stoor me daar overigens niet aan, terwijl mijn moeder hierdoor afgehaakt is.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik tijdloos vind, is Mad About You.

En iemand recentelijk nog Alfred J. Kwak gezien?

Twin Peaks daarentegen kom ik niet meer doorheen. Te langzaam.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nog geregeld "allo, allo". Heerlijke serie nog steeds. Net als eerder genoemde Fawlty Towers.

Koot en de Bie keek ik vroeger niet, net als Jiskefet. Vind ze nu geregeld verrassend actueel. Vraag mij wel af of dat nu nog zo gemaakt zou kunnen worden.

Friends heb ik helemaal gezien, vind het vooral makkelijk wegkijken. Keek ik dus vooral als ik weinig behoefte heb om mij ergens op te concentreren.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van Kees en Co? (De echte, niet het slappe aftreksel van vorig jaar)
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
17-02-2020 22:49
Oh de Hulk, David Banner werd het om tien voor en tien over half acht...niet meer om aan te zien. De man van 6 miljoen...de vrouw ook trouwens, vind haar een mooie vrouw/actrice.
Lindsay Wagner was dat toch? Dat is nog echt uit de jaren 70 en dat keek ik ook altijd. Maar ik denk dat ik er nu geen bal meer aan vind.
Nouschi schreef:
17-02-2020 23:27
Elke zaterdag 17.00 uur Flying doctors, heerlijk.
Over traag gesproken. Ik keek er vroeger altijd naar maar nu vind ik er geen bal meer aan.
S7rin schreef:
18-02-2020 10:41


Twin Peaks daarentegen kom ik niet meer doorheen. Te langzaam.
Was toen ontzettend spannend, maar de serie molk zich te ver uit, en de clou werd te ver gezocht wat het einde zwak maakte. Het was te ver van realisme.

Kees en co heb ik nooit naar gekeken. Ik hield niet van die komische nederlandse series, vond ze wat zwak. Op Zeg eens A na. Maar die vind ik nu ook niet goed meer.
Alle reacties Link kopieren
Kees en co heb ik nooit leuk gevonden.

Ally mcBeal zou ik leuk vinden als dat eens helemaal op Netflix komt net als Beverly Hills 90210.
Alle reacties Link kopieren
"Schone schijn" mag ik ook nog steeds graag naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Webster vroeger zo leuk; zou ik wel leuk vinden als dat eens herhaald zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd of ik "Het Wassende Water" nog net zo spannend zou vinden als ik dat al die jaren geleden vond. Ben bang dat het véél te traag is geworden.

En erg: Morse was mijn favoriete tv-detective vroeger, maar ooit gepoogd een aflevering in de herhaling te zien en ik kon me maar niet focussen.. Geen idee waarom niet.

Oh en De Zevensprong, ik heb m tegenwoordig op dvd, en kijk de serie nog wel eens terug, maar nu pas viel me op hoe ontzettend slecht die kids acteerden.. :rofl:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ohja, Morse. Ik had inderdaad hetzelfde als jij Hasse. Dalziel & Pasco laatst ook nog geprobeerd, maar vond er geen bal meer aan.

Friends heeft me nooit geboeid, vond er geen klap aan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
minnimouse schreef:
18-02-2020 09:27
Die Friends hype heb ik ook nooit begrepen. Vond er niets aan.

Ik ook niet. Sowieso series met lachband vind ik vreselijk.
Kees en Co van jaren terug vind ik heerlijk om terug te kijken. Die nu bezig is.. Mwah. Ben er niet echt weg van.
Ally McBeal vond ik vroeger geweldig. Laatst weer een aflevering gekeken, maar zo traag!! Van Miami Vice, waarnaar ik in groep 7 en 8 keek, is al helemaal niets meer over als je het met de ogen van nu bekijkt o_o

Twin Peaks daarentegen vind ik ook nu nog een ijzersterke serie, net als Six Feet Under.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger veel Derrick gekeken. Dat is ook zo verschrikkelijk traag en veel slechter dan dat ik het toen vond.
Alle reacties Link kopieren
De eerste aflevering van the big bang theory zijn ruim 12 jaar oud en nog steeds heel grappig.
Friends en Sex and the city: toen al zo vreemd dat die mensen daar op die manier konden wonen. Gilmore Girls vind ik nog steeds een heerlijke serie, da's echt mijn guilty pleasure.
Wat ik nog wel eens terug zou willen zien is Zwarte sneeuw en De zomer van '45 en Oud geld. Allemaal heel goed gemaakt toen, vond ik, maar ik ben heel benieuwd wat ik daar nu van zou vinden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Jeluze schreef:
18-02-2020 10:28
Was vroeger echt fan van deze serie en vind hem nu ook nog steeds steengoed!
Wel grappig om te zien hoe in de serie voor het eerst een mobiele telefoon verschijnt en hoe bijzonder dat dan is. De grote, ouderwetse computerschermen etc. Stoor me daar overigens niet aan, terwijl mijn moeder hierdoor afgehaakt is.
Mijn favo serie aller tijden!

Ik heb twee jaar geleden alle seizoenen op dvd gekocht en achter elkaar gekeken, vond het juist heel leuk om te zien hoe snel de technologie veranderde door de jaren heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Friends juist uitzonderlijk goed de tand des tijds overleven. Kijk alleen maar naar de kleding. Veel van wat ze aan hebben, daar zou je nu zo de straat weer mee op kunnen (op een paar oversized eighties blouses na).

Wat mij opvalt bij series die verder nog goed te doen zijn, is dat er zoveel in gerookt wordt. Dat geldt bv. voor Dalziel & Pascoe.
En laatst zag ik Rebus, ook een Engelse detective op BBC first. Die man rookte op het werk, in de auto, voor hij iemand ging zoenen.... Yuk.
Los van dat het smerig is zie ik met mijn hedendaagse ogen ook steeds product placement en sluikreclame van de sigarettenidustrie en dat stoort het kijkplezier ook behoorlijk.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Veel Amerikaanse jaren 80 series hebben zo'n moraliserend ondertoontje dat tegenwoordig slecht valt, bv. the Cosby show, maar als ik me goed herinner ook Family ties en Growing pains.
The Wonder Years daarentegen zou ik nog wel weer eens terug willen zien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Oh Kees en Co vond ik wel leuk. Heb laatst toevallig nog alle oude seizoenen zitten kijken via Videoland. Was nog steeds leuk.
De nieuwe Kees en Co vind ik niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
18-02-2020 12:20
Ik ook niet. Sowieso series met lachband vind ik vreselijk.
Kees en Co van jaren terug vind ik heerlijk om terug te kijken. Die nu bezig is.. Mwah. Ben er niet echt weg van.
:high5:
The Cosby Show ook heel veel gekeken vroeger..
Alle reacties Link kopieren
Idd blijft de humor van Britse series tijdloos,zoals Fawlty Towers maar ook Black Adder (met Rowan Atkinson).Vind die laatste ook veel beter dan Mr Bean.
Maar 2 favorieten blijven hier ,Buffy the Vampire Slayer .Hoewel meespelen van Sarah Michelle Gellar wel enigszins van invloed is :lol: .Maar ook sterk acteerwerk van bv David Borenaz (Angel) en Allison Hannigan (Willow) en James Masters (Spike).
En Tour of Duty,1van de beste (Vietnam) series ooit gemaakt. Heb alle genoemden op dvd en kijk ze nog regelmatig met veel plezier terug :heart:
https://www.youtube.com/watch?v=V7krUOqf6I8
nighttripper wijzigde dit bericht op 18-02-2020 20:55
24.12% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
17-02-2020 23:27
Elke zaterdag 17.00 uur Flying doctors, heerlijk.
Oh, jij ook? Victor Charlie Charlie.....
Heerlijk inderdaad, pure nostalgie!
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
18-02-2020 12:12
Ik ben heel benieuwd of ik "Het Wassende Water" nog net zo spannend zou vinden als ik dat al die jaren geleden vond. Ben bang dat het véél te traag is geworden.

En erg: Morse was mijn favoriete tv-detective vroeger, maar ooit gepoogd een aflevering in de herhaling te zien en ik kon me maar niet focussen.. Geen idee waarom niet.

Oh en De Zevensprong, ik heb m tegenwoordig op dvd, en kijk de serie nog wel eens terug, maar nu pas viel me op hoe ontzettend slecht die kids acteerden.. :rofl:
Vond ik een pracht serie, het Wassende water. Ik denk niet zozeer dat het traag was. Ik zou het ook wel weer eens terug willen zien. Zaten goede spelers in. De muziek bij die serie was mooi, ik kan dat zo weer bij me naar boven halen.

Morse uit begin jaren 90 vind ik nog steeds leuk maar ik denk dat ik ze nu wel allemaal recentelijk heb gezien.
De zevensprong was heel spannend vroeger, ook daarvan herinner ik me de melodie nog goed. Jammer dat kinderen van nu daar niet meer naar kunnen kijken.

De bucket woman (Oh no not that bucketwoman again!) vind ik nog steeds heel leuk. Nog wekelijks te zien op ONS.
Poppy_del_Rio schreef:
18-02-2020 12:20


Twin Peaks daarentegen vind ik ook nu nog een ijzersterke serie, net als Six Feet Under.
Six Feet Under was een hele goede en sterke serie. Die zou ik ook nog graag eens willen zien!
Ik ben fan van Bob Ross!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven