Entertainment alle pijlers

Hoe verouderen TV-series en programma’s van vroeger?

17-02-2020 21:30 123 berichten
Een tijdje terug heb ik met mijn vrouw een oude aflevering van Friends gekeken. Zo rond de eeuwwisseling vond ik dit best grappig. Nu vond ik het op de een of andere manier outdated. Humor: flauw. Relatieperikelen Ross en Rachel: suf. Geloofwaardigheid: mensen die niets lijken te doen maar een appartement in Manhattan hebben, really?! Waarom was deze serie ooit zo populair.

Uit nieuwsgierigheid en nostalgie ben ik nog wat andere TV-programma’s gaan kijken; lang leve Youtube.

Alles van Kooten en De Bie: nu vaak nog verrassend actueel en erg scherp. Knap hoe sommige typetjes en uitdrukkingen nog steeds bekend zijn (prof. Dr. Ing. Akkermans, Jacobse en Van Es, ‘daar ben ik voor behandeld’ etc.

Jiskefet: nog steeds leuk. Ook sketches die me niet zo konden bekoren, vind ik nu grappig (oa dierenwinkel).

Zeg eens Aaa: komt oubollig over, past helemaal niet meer in de tijdgeest, grapjes zijn cringy.

Henk Spaan / Harry Vermeegen (Pisa, Verona): mist toch wat diepgang. Kopje koffie glazenwasser is echt te flauw.

Wie heeft er aanvullingen? Welke series en programma’s zijn ‘goed’ verouderd, en welke zijn niet meer om aan te zien?
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 21:37
Reden: Spelvoutjes
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Momenteel wordt weer elke dag ER uitgezonden.
Vind ik nog steeds mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst herhalingen van Baywatch. Het eerste seizoen. Ik was een meisje van een jaar of 12 denk ik en ik was zo verliefd op Eddie. En ik droeg ook L.A. Gear’s. Ik moest huilen toen Jill doodging door een haaienbeet (nu weer trouwens). En nu? Traag, niet bar goed geacteerd en natuurlijk volkomen ongeloofwaardig. Maar het is wel nostalgie... Al ben ik ook toen afgehaakt na seizoen twee.
mockturtle wijzigde dit bericht op 17-02-2020 22:46
4.23% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
17-02-2020 22:22
The Dukes of Hazard! Ooit geprobeerd om via het open raam een auto binnen te springen en dan meteen goed op je stoel te zitten?
Jazeker!
Pa de bossen in gereden, raam opengedraaid en heel 'lenig' geprobeerd. Lukte niet, ik was zo stijf als een hark.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst afleveringen van BH90210 terug gekeken. Blijft toch ook wel leuk, maar idd wel wat trager allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh de Hulk, David Banner werd het om tien voor en tien over half acht...niet meer om aan te zien. De man van 6 miljoen...de vrouw ook trouwens, vind haar een mooie vrouw/actrice.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
The Nanny van Fran Drescher vind ik nog steeds leuk. Maar ik vind alles van haar leuk. Cheers vond ik vroeger niet leuk, nu wel. Wat ik graag nog eens zou terugzien is The Loveboat.
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waren we nog niet zoveel gewend en er was een stuk minder keuze. Dat speelt ook mee naast hetgeen wat hierboven al geschreven is.
Alle reacties Link kopieren
En hadden we misschien ook een langere aandachtsspanne. Nu lijkt de begintune van Friends al te lang. Kijk het overigens nog wel graag op Comedy Central.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
17-02-2020 23:06
The Nanny van Fran Drescher vind ik nog steeds leuk. Maar ik vind alles van haar leuk. Cheers vond ik vroeger niet leuk, nu wel. Wat ik graag nog eens zou terugzien is The Loveboat.
Staan waarschijnlijk op Youtube. Kunnen we kijken hoe captain Stubbs de relatieperikelen van de passagiers oplost. Geheugen is toch wel een raar dingetje.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
17-02-2020 23:09
Vroeger waren we nog niet zoveel gewend en er was een stuk minder keuze. Dat speelt ook mee naast hetgeen wat hierboven al geschreven is.
Zeker waar.
Toen was men ook niet zoveel gewend.
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdag 17.00 uur Flying doctors, heerlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Fort Alpha, Spijkerhoek, Heartbreak high. Geweldig vroeger. Geen idee hoe ik het nu zou vinden.

Veel Engelse series blijf ik ook leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Toen was het nieuw maar Friends heb ik nooit leuk gevonden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-02-2020 04:40
Toen was het nieuw maar Friends heb ik nooit leuk gevonden.
Ik ook niet.
Flodder was best weer leuk om weer te zien, mijn dochter vond t ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Twinpeaks vond ik vroeger leuk maar toen ik t laatst een stukje zag niet echt. Wel die muziek .

Magnum PI keek ik vroeger wel na, wat traag nu. Idem Miami Vice.

Ik zou ‘Armoede’ wel terug willen zien, een Ned. Serie in de jaren 80, vooral om die pianomuziek en ben nog steeds op zoek naar de pianomuziek ervan.

Absolutely fabulous blijft leuk.
Alle reacties Link kopieren
Misskatie schreef:
18-02-2020 06:26
Twinpeaks vond ik vroeger leuk maar toen ik t laatst een stukje zag niet echt. Wel die muziek .

Magnum PI keek ik vroeger wel na, wat traag nu. Idem Miami Vice.

Ik zou ‘Armoede’ wel terug willen zien, een Ned. Serie in de jaren 80, vooral om die pianomuziek en ben nog steeds op zoek naar de pianomuziek ervan.

Absolutely fabulous blijft leuk.
Waar ging Armoede over?
Alle reacties Link kopieren
Mijn puber smult nog steeds van Friends.
Ik denk ook dat het meer aan de kijker ligt nog dan aan het tv programma.
Jij denkt nu, ja dat kan dus niet, wat een flauwe kul. Een jonger iemand maakt dat niets uit.
Mijn ouder kijken graag oude tv, want dat gaat niet zo snel en dan zie je alles.

Ik heb het met de tv die mijn jongste kijkt, wat een lawaai en druk gedoe, dan denk ik maar bij mezelf ; ik word oud denk ik. :-D
Ja, The Nanny kijk ik ook nog steeds graag.
Flodder soms ook wel, net als de films als ze weer eens op tv langskomen :)
CSI Miami kijk ik ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
17-02-2020 23:09
Vroeger waren we nog niet zoveel gewend en er was een stuk minder keuze. Dat speelt ook mee naast hetgeen wat hierboven al geschreven is.
Dat denk ik ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Heb paar jaar geleden Gilmore Girls herkeken. Heb tegenwoordig eerder de leeftijd van de moeder, dan de dochter. En toch identificeerde ik me nog steeds meer met de dochter :P

Friends nooit leuk gevonden. Verwacht niet dat dat anders zal zijn nu.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Emceetje schreef:
17-02-2020 21:50
Ik keek laatst de originele ghostbusters en jumanji met neefjes. Verrassend hoe leuk die nu nog zijn! Ook al zijn ze duidelijk nep, maar neefjes zaten aan de buis gekluisterd.
Ik vond die juist enorm flauw toen ik de oude versie weer 'n keer terugzag. Juist door de nieuwe Jumanji vond ik die oude ontzettend kinderachtig. Weet overigens niet of ik die oude uberhaupt leuk vond toen ie net uit kwam trouwens, dat kan ik me niet herinneren.

Ik hou nog steeds van Flying Doctors en Magnum ondanks verouderd. Het is toch een soort jeugdsentiment.

Met Friends had ik vroeger ook al niets. Dat idiote gehinnik op de achtergrond bij sitcoms, daar kan ik niet tegen.
Beverly Hills 90210, Charmed, ik vind het nog steeds leuk.

Ik zou graag Early Edition nog 'ns willen kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond series leuk zoals as if, party of 5, ook wat Australische series.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-02-2020 08:22
Ik vond series leuk zoals as if, party of 5, ook wat Australische series.
Ja, ik heb Party of 5 helemaal gekeken op Netflix. Vroeger heb ik een aantal afleveringen gezien maar nu alles, nog steeds een goede serie. Ik hoop dat Ally McBeal en Felicity ook eens op Netflix komen, kijken of ik dat ook nog leuk vind.
Misskatie schreef:
18-02-2020 06:26
Ik zou ‘Armoede’ wel terug willen zien, een Ned. Serie in de jaren 80, vooral om die pianomuziek en ben nog steeds op zoek naar de pianomuziek ervan.
Muziek is van Joop Stokkermans.
Je kan navragen bij Beeld en Geluid in Hilversum of je de afleveringen kunt kopen voor privégebruik.

Of, beter nog, je kan aan de NCRV een brief schrijven of ze de serie opnieuw willen uitzenden...

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven