Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jokke jeeeetje wat zul je kwaad geweest zijn!! Zo goed dat je metéén acteerde en zei dat jullie gingen stoppen bij hun. Dan moeten ze t maar voelen! En kijk aan, ineens kon het allemaal toch. Goed gedaan meis, zo kunnen ze echt niet met hun patiënten omgaan. :sarcastic: Snap wel die verhalen dat er zoveel overstappen naar een andere kliniek. :@@: Mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen en al dat ellendige regelen niet voor niets was. :hug:

Baggal, fijn om te horen dat er toch nog een vervanger is! Hopelijk kun je het nu toch nog loslaten zonder erover in te zitten :bigkiss:

Duufje wat super fijn dat jullie geaccepteerd zijn en eindelijk verder kunnen! :hello: En wow meteen een aanvraag, ook wel een heftige zo te horen. Ging jullie voorkeur uit naar 1 kindje op 2? Een sibling lijkt me ook wel weer fijn/gezellig voor ze maar ook meer werk natuurlijk. Wat voor leeftijd gaat het om? En hoe snel zouden ze dan geplaatst worden? Spannend!! Ben heel benieuwd hoe t verder gaat voor jullie! Wel even omswitchen idd van niks weten naar een concreet voorstel van 2. :nut:

Lauwie wat goed dat je weer fit probeert te worden. Ik ging ook fanatiek sporten tussen 2 pogingen in, voelde me er zowel mentaal als fysiek zoveel beter door! Kreeg weer meer zelfvertrouwen erdoor. Vervelend van je mans werk. Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Als er maar een soort datum staat, dan heb je weer iets om je op te richten. Rustig aan meis :heart:

Sofie wat fijn dat de echo goed was! Yes weer een mijlpaal, eenstap verder. :yes: Hopelijk blijft het goed gaan! Hoe gaat het nu eigenlijk verder? Wanneer heb je nu weer een echo?

Roosje wat fijn binnenkort een echo. :-) Vervelend van die buikkrampen, heb ik ook last van, inclusief last van darmen maar niet zo erg als jij zegt. Las dat hcg invloed kan hebben op je darmwerking. Laten we hopen dat het goed blijft gaan. Nog 2 weekjes geduld hebben! :whistle:

Windmolen, blijkbaar niet m'n embryo vermoord met te hete kruik... :$ Nu toch maar braaf warm water erin :whistle:
Hoe is het met jou?? Gaat alles nog goed?

Lieve meiden dankjewel voor alle vrolijke en lieve berichtjes! Ik was zo verrast gister door de positieve test, had echt niet durven hopen dat het zou lukken gek genoeg (want daar doe je t tenslotte voor..) door de tegenvallende berichten telkens dacht ik gewoon dat het misschien niet de match was met de donor, of mijn lichaam met de meds. We zijn er nog lang niet natuurlijk, maar ineens hebben we ook een kans :cheer: en het is een hele fijne bevestiging dat mijn lichaam dit kan, zelfs in een onvruchtbaar lijf. Zo dankbaar dat we in deze tijd leven. :kneel: Vanochtend een nieuw testje gedaan, en die was
donkerder dan die van gister. :rolling: Nu maar duimen dat ie door blijft delen.
Fijn dat het mooi oploopt Stipje!! Dat is echt een mooie start. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hoe reageerde je vriend?

En Zizo: precies wat je schrijft. Ik vind het prettig om de groep goed achter te laten en dan kan ik zelf ook met een gerust hart weg. Ik was anders ook weggegaan, want je kan niet iets ten koste van jezelf of je gezin doen. Ik ben benieuwd naar de vervolgstappen bij jullie. Hoe voel je je? Is je partner wel iets meer “aan boord” of is het voor hem nog steeds lastig om opnieuw de MMM in te gaan?

Neo: volgens mij heb jij over een dag of 9 de evaluatie van de PGD ronde. Ben benieuwd wat ze zeggen. Opzich is het een goed teken dat je na de 2e TP een positieve test had en is het zo dat veel mensen soms een paar TP’s nodig hebben (dat droom scenario 1e ronde raak is maar voor weinig mensen weggelegd) en ik hoop op meer succes in April.

Duuf: Heel spannend allemaal - wat een rollercoaster. Genoeg om over na te denken! Ik ben heel benieuwd en we hebben er ongetwijfeld contact over.

Flip: Hoe is het bij jou? Op naar vrijdag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fijn dat hij donkerder wordt stipje :-D Hopelijk geen dilemma meer over de extra kamers in jullie nieuwe huis ;)

Baggal jouw geheugen is echt ongelofelijk O_O Superlief dat je zo betrokken bent. Ik heb inderdaad volgende week woensdag de evaluatie, ben benieuwd wat er verteld gaat worden. Moet zeggen dat ik eerst super baalde dat we pas in april weer een punctie hebben, maar voor nu is het eigenlijk wel even prima. Ik heb opeens weer oog voor mijn hobby's, gezellige dingen ondernemen enzo. Merkte toch dat die dingen me allemaal wat minder interesseerden toen ik in het spuiten-punctie-tp molentje zat. Maar achteraf toch blij dat ik vroeg getest heb, toch het idee gehad dat er íets gebeurde, dit zou ik gemist hebben op de officiële testdatum.
Stip: Gefeliciteerd met de oplopende testjes!

Ik moest het verloop van mijn traject even laten bezinken, want het was helaas niet zo positief. :cry: Op dag 1 van mijn menstruatie bleek mijn oestradiol-level namelijk te hoog, dus mocht ik niet starten met de hormonen.

Dit werd telefonisch meegedeeld en voelde echt als een stomp in mijn maag.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zegt een te hoge oestradiol waarde aan het begin van de cyclus eigenlijk? (Tijdens de echo dacht de FA trouwens een kleine cyste te zien en volgens de verpleegkundige zou dit misschien wel de hoge oestradiol waarde kunnen verklaren)

Echt effe K*T dit hoor!!! :-?
Duuf wat fijn! Ik zou ook graag merr horen hoe het verder met jullie gaat. Hoewel je natuurlijk weinig mag en wil vertellen over de betrokken kinderen. Zo mooi dat jullie goedgekeurd zijn en zulk goed werk kunnen gaan doen. Wat fijn dat jullie goed begeleid worden.

Baggal fijn ook dat het toch overgenomen is. Snsp dat je t zo makkelijker achter je laat.

Zizo ben ook erg benieuwd hoe jijhet maakt.

Stippel fijn dat het mooi oploopt.

Sofie goede echo superfijn

Jokke wat n gedoe pff goed dat je op je strepen bent gaan staan.

Hier uiteindelijk na 45 min gedoe of zo vrijdag medicijnen meegekregen en vanmorgen de 1e deca erin. Ik kon het nog maar die spuitjes vind ik wel vervelend. Nu gesloopt (druk op werk ook) door man in bad 'geduwd' als hij zegt dat ik t nodig heb omdat ik er moe uitzie dan luister ik maar braaf (loop helaas ook enorme vaat mis, zo jammer ;) )

Nu dus telefoon weg en plons!
Wow, ik had wat bij te lezen!

Miekje fijn dat je nu eindelijk de medicijnen hebt! Ik vind de deca spuitjes de ene dag prima te doen en de andere dag heel gemeen. Heb ze net 6 weken gespoten, maar moet zeggen dat ik nauwelijks blauwe plekken had. Succes de komende weken!

Mia wat rot dat je niet mocht beginnen. Kun je niet even het ziekenhuis spreekuur bellen om te vragen wat dat precies betekent? Ik begrijp dat het een flinke tegenvaller was. Ik vind dat het moeilijkste aan IVF: continu wijzigende plannen, afgebroken cycli, tegenslagen, slechte uitslagen etc.

Neoflux lekker dat je nu weer wat meer gezellige dingen onderneemt. Dat is ook heel belangrijk! Alvast veel succes met de evaluatie.

Stipje gefeliciteerd! Wat een goed nieuws!

Piene jij ook veel succes met de start!

Duufje, wow! Gefeliciteerd! Wat spannend dat jullie zijn goedgekeurd en er ook meteen al een voorstel ligt. Ik wens jullie veel wijsheid in jullie keuze. :heart:

Lauwie wat lastig dat het zo onzeker blijft. Ik vind onzekerheid altijd zo vervelend. Wil graag weten waar ik aan toe ben. Ik snap dat je je lijf weer terug wil. Ik sport zo’n 2 a 3 keer in de week en hoewel ik er lang niet altijd zin in heb, is het wel hele fijne afleiding. En ik doe aan teamsport dus ik ‘moet’ wel.

Baggal fijn dat je het nu achter je kunt laten en de groep wordt opgevangen. Hoe is het nu verder met jou?

Jokke pff wat een gedoe, maar gelukkig mag je nu toch van start. Waarom kon het eigenlijk in eerste instantie niet doorgaan?

Sofie jij ook gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Roosje spannend he, wat je allemaal voelt die eerste weken. Dat de tijd maar lekker snel mag gaan!

Windmolen ja, dat klopt inderdaad wel wat je zegt over PCOS. Alleen in mijn geval heb ik de afgelopen vier jaar juist altijd veel (en soms teveel) eitjes gehad. Vandaar dat dit echt een tegenvaller was. Deze hadden we nog niet gehad 😉 Hoe is het nu met jou?

Kasteelbewoner ik herken wel wat je schrijft. Ik voel de laatste tijd ook steeds meer weerstand voor wat ik allemaal in mijn lijf stop/spuit. Ik zit nu al vier jaar bijna non stop aan hormonen en het voelt niet echt fijn. Als ik alleen al kijk naar deze afgebroken poging… 6 weken decapeptyl, menopur, ovitrelle, utrogestan, Acetylsalicylzuur en prednison. Maar ja, wat is het alternatief? Ook herkenbaar van je weerstand trouwens. Wellicht is het pech, maar ik ben in december en januari drie keer ziek geweest!

Moos wat ontzettend oneerlijk en verdrietig. Mag ik vragen welke medicijnen jij nu gebruikte? Ik heb twee vriendinnen (aan dit forum over gehouden) met herhaalde miskramen (een 6 en een 10 stuks). Na een bepaalde medicijnencocktail voorgeschreven in Gent hebben ze nu allebei een kindje en is de ene vriendin nu ook halverwege de zwangerschap van de tweede. Geen idee of je er iets aan hebt, maar ik zou de info wel met je willen delen als je daar behoefte aan hebt. :hug:

Zizo :hug:

Vienna wat bijzonder dat jullie dit doen. Echt ontzettend waardevol. :heart:

Hier: afgelopen zondag de IUI gehad. Ging prima, was heel zakelijk. Stond binnen 5 minuten weer buiten. Nu op de wachtbank. Ik zit niet zo lekker in mijn vel momenteel. Voel me heel verdrietig. Ik wil geen hoop hebben, want de kans is zo klein, maar stiekem denk je soms toch: hoe fijn zou het zijn als het nu lukt… drie eitjes.. voldoende seks gehad en IUI.. En ik ben al eens zwanger geweest met IUI. Maarja, het is véél vaker niet gelukt met IUI dus het zal nu ook wel niet lukken. Verder had ik mijn medisch dossier opgevraagd, omdat ik binnenkort naar Gent ga voor een second opinion. Word ik gisteren gebeld door een man die er (al een uur) mee bezig was. Of het alsjeblieft op een USB stick mocht worden gezet, want mijn dossier bevat 700 A4tjes. ‘U bent nogal vaak geweest de afgelopen jaren’. Ik vond het grappig en triest tegelijk. Maar, voor de andere dames die in Gent zijn geweest, heb ik daarover wel een vraag. Ik moet dat dossier meenemen tijdens de afspraak, maar dat gaan ze toch nooit helemaal kunnen doorlezen?
Miekje: de eerste spuiten zijn inmiddels gezet. Woohoo - een mijlpaal zeg. En wat heerlijk dat je man je naar het bad stuurde terwijl hij de vaat mocht doen/inruimen. Goede deal!

Daisy: Wat moeilijk dat je niet lekker in je vel zit. Waarschijnlijk ook voor een groot deel aan het traject (en verlies van N) gerelateerd vermoed ik. Het is ook gewoon k** , slopend en verdrietig. En als je nu zou weten dat je over X aantal maanden een doorgaande zwangerschap zou hebben zou het ook makkelijker zijn. Dat in limbo leven is het zwaarste naast die verdomde hoop.
Voor wat betreft je vraag: ik ben nooit in Gent geweest, maar “lees” beroepsmatig heel veel. Soms 900-1200 documenten per dag (bestaande uit verschillende pagina’s). Die “lees” ik dus niet allemaal, ik haal er (snel) uit wat voor mijn werk relevant is en wat voor de cliënt van belang is en kijk niet, althans niet uitgebreid, naar andere info. Ik vermoed dat een arts ook “gericht” leest en precies weet welke info hij/zij nodig heeft voor diagnose/vervolgstappen/behandelplan. Wellicht kunnen andere dames je verder ook wat info geven.
Hier is het goed. Ik heb een crosstrainer gekocht (met het oog op de cruise volgend jaar wil ik wel een beetje conditie hebben en niet lukraak eten) en probeer te sporten. Vind dat ook oprecht leuk om wat meer conditie op te bouwen en er mag ook wel iets af vind ik zelf. En nu ik begonnen ben, ben ik ook best fanatiek. En met de reis in het vooruitzichten weet ik gewoon dat als ik nu niet wat meer discipline heb, het misgaat met 4 maanden cruisen en ik mij niet kan beheersen. Lauwie: Eventuele tips zijn welkom! En verder gaat het z’n gangetje. Situatie met mijn vader is onveranderd overigens.

Jokke: Ben heel benieuwd naar de stand van zaken in DD en of je inmiddels van start kan. Denk aan je meis en weet dat je niet alleen bent.

Neo: Ja - je berichtje met je afspraak stond mij bij inderdaad. Ben benieuwd naar het gesprek volgende week en of ze nog nieuwe dingen willen proberen. En idd - als je niet zo vroeg getest had, had je dit niet gezien. Er was tenslotte iets gaande. En helaas zijn VMK’s, zeker na vruchtbaarheidsbehandelingen, niet ongebruikelijk.
Heb je oma nog recentelijk gesproken?

Moos: Hoe is het? Heb je een paar dagen vrij genomen?

Mia: wat ontzettend zuur. Mocht blijken dat er cystes zitten is het natuurlijk wel goed -met het oog op de behandeling- dat daar nu wat aan gedaan wordt, maar de vertraging is gewoon rot, zeker omdat je je er zo op ingesteld had.

Stip: Heb je er nog een testje tegenaan gegooid en inmiddels je donor op de hoogte gebracht? En staat jullie huis inmiddels in de verkoop?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
DaisyLiz schreef:
20-02-2020 10:25
Maar, voor de andere dames die in Gent zijn geweest, heb ik daarover wel een vraag. Ik moet dat dossier meenemen tijdens de afspraak, maar dat gaan ze toch nooit helemaal kunnen doorlezen?
Ik ben in januari voor het eerst in Gent geweest. Ik had ook mijn dossier opgevraagd, maar mijn zkh weigerde de info te verstrekken en verstrekte helaas alleen maar de afsprakenbrieven en de brieven die naar mijn huisarts zijn gestuurd over de stand van zaken. Zo te horen krijg jij wel echt je dossier, dat is fijn.

Gent vraagt vooraf om vragenlijsten in te vullen. Dat heb ik gedaan. Ik heb daarbij zeer uitgebreid toegelicht per poging hoe de zaadkwaliteit was, hoeveel eicellen, hoeveel bevruchting en etc. Bij de afspraak kreeg ik eerst een gesprek met een verpleegkundige die alles doornam. Daarna ging zij de info bespreken met de arts. Vervolgens kreeg ik een gesprek met de arts. En daarna vond nog administratieve afhandeling plaats met de vroedvrouw. We zijn er denk ik ruim een uur geweest.
DaisyLiz, toen ik overstapte heb ik zelf een samenvatting geschreven van m'n dossier. Gewoon kort alle belangrijke onderzoeken, uitslagen en behandelingen opgeschreven, geordend naar datum. Bij de behandeling ook zo kort mogelijk de medicatie die ik gebruikt heb aangegeven en dingen als opbrengst aan eicellen, bevruchtingen en eventuele cryo's. De arts was daar toen erg blij mee. Als je wilt kan ik hem wel per pb naar je sturen ofzo. Ik lees dat je het dossier pas bij de afspraak mee moet nemen, en om dan 700 pagina's door te lezen lijkt me wat veel van het goede. Gaat dan ook ten koste van mogelijk belangrijkere zaken die je wilt bespreken. Plus dat ik een controle freak ben en bang was dat belangrijke dingen over het hoofd zouden worden gezien ;-). Ik duim hard voor je, meis. Zou idd zo fijn zijn als de IUI gewoon aanslaat... En een dikke knuffel!!

Mia, ik weet jouw achtergrond niet meer helemaal goed, maar ik vermoed dat je met een hoge oestrogeenwaarde mss niet goed kan stimuleren? Dat de hormonen dan niet goed aanslaan en er weinig follikels gaan groeien? Maar ik weet het eigenlijk niet zeker. Mss idd even navragen, wat DaisyLiz ook zegt. Supervervelend iig!

Duufje, wat fijn dat jullie geaccepteerd zijn! En wat superspannend dat er ook meteen een aanvraag ligt. Heel veel succes en wijsheid met deze beslissing!

Lauwie, oh, wat lastig dat het met het werk van je man nog ff onzeker blijft. Ik kan daar zelf nooit zo goed tegen en heb altijd het liefste duidelijkheid. Maar hopelijk komt er voor hem iig iets moois uit! Het klinkt verder alsof je goed gebruik maakt van de pauze om jezelf weer op te laden! Goed bezig!

RoosjeT, buikkrampen kunnen er idd bij horen, maar snap dat je er onzeker van wordt. Als je het leuk/fijn vind, er is een topic waar de zwangeren uit dit topic verder schrijven: zwanger/zwanger-geworden-na-ivf-icsi-he ... ges/387976. Als je wilt ben je van harte welkom daar (zag dat Stipjepipje daar ook om het hoekje kwam kijken :-D).

Verder voor degenen die het vroegen: met mij gaat het nog steeds uitstekend eigenlijk. Bijna 25 weken nu en m'n buik begint wat in de weg te zitten hier en daar (ik begin m'n man af en toe te vragen of-ie m'n schoenveters even los wil trekken ;-) ), maar ik vind het alleen maar leuk! En het getrappel in m'n buik is echt genieten. Ben er zo blij mee!
Hi allemaal, hopelijk vinden jullie t niet vervelend dat ik zomaar inbreek in dit topic. Ik zou heel graag met jullie mee gaan schrijven.

Ik ben 31 jaar en bezig met ivf. Vanwege onverklaarde subfertiliteit, maar nu ook vanwege zeer snel dalende amh (1,8 punt naar beneden in een half jaar, waarschijnlijk tgv groeiremmers die ik als kind heb gehad) en daarom voor t opslaan van embryo’s.

Vandaag had ik de echo op dag 10. Ik spuit gonal F en decapaptyl. Er waren 6, misschien 9 eitjes. Zaterdag krijg ik weer een echo. De arts vond het weinig, en ik ben ook een beetje teleurgesteld/ maak me zorgen omdat ze van te voren verwachten rond de 15/20 eitjes te vinden.

Jullie hebben zoveel ervaring met dit traject. Wat denken jullie hiervan? Is de lage opbrengst een teken van de overgang? Zegt het iets over de succes kans van ivf?

Alvast heel veel dank voor jullie antwoorden.

@Mia; ik las jouw vraag over te hoog oestrogeen gehalte aan begin van cyclus. Ik had dat deze cyclus ook. Er zat ook een kleine cyste. Ik ben toen wel gestart met decapeptyl, om alles tot rust te brengen. En toen mijn gehalte weer laag was alsnog gestart met fsh injecties. Op die manier hoefde ik niet weer een hele cyclus af te wachten (is bij mij ook lastiger door onregelmatige/lange cyclus). Misschien is dat voor jou ook een mogelijkheid?
Windmolen en Zizo bedankt voor jullie snelle antwoorden! Zizo, wat raar dat ze dat in jouw ziekenhuis niet wilden geven. Je hebt toch recht op je eigen dossier, lijkt me? Goede tips! Ik ga inderdaad ook even een samenvatting maken van de belangrijkste feiten en het formulier zo uitgebreid mogelijk invullen. Ik heb het deels al gedaan, maar ik moet zeggen dat ik niet alles meer weet na zoveel cycli.

Baggal jij ook bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen hoe jij dat doet!
Wat betreft sport: ik doe aan een sport die ik heel leuk vind. Naar de sportschool gaan is echt een straf voor mij (saai haha), dus respect voor de dames die dat doen! Wel een heerlijk vooruitzicht heb je zeg. En knuffel voor je vader. Het blijft lastig lijkt me :hug:

Valentine welkom hier! Natuurlijk mag je meeschrijven. Ik moet zeggen dat ik 6 tot 9 eicellen niet verkeerd vind hoor, helemaal niet met een laag amh. Woon je in Nederland? Want ik herken je uitspraak 'ze verwachten altijd 15 tot 20 te vinden' hier namelijk niet. Ik had dat zelf bij mijn eerste punctie wel en dat werd héél streng gemonitord vanwege de kans op overstimulatie. Naar wat ik begrijp zijn ze in Nederland (over het algemeen) tevreden met een opbrengst van tussen de 5 en 15 eicellen. En de meeste mensen die ik ken, vallen in die range.
Valentine, welkom hier. Ook ik herken het niet dat het een lage opbrengst is. Ik heb 2 pogingen met eigen eicellen gedaan (vervroegde overgang en AMH van <0,12) en kwam tot niet meer dan 3 eicellen. Onze gezonde, jonge donor kwam vaak op zo'n 10 eicellen en dat was een heel mooie score. 15-20 klinkt me als veel en ik zou ook denken dat overstimulatie een ding zou kunnen zijn dan. Succes!
Dankjulliewel DaisyLiz en zot-83 voor jullie snelle reacties. Het stelt me gerust. Ik heb nu nog geen laag amh (2.0), maar omdat het dus zo snel aan het dalen is denken ze dat ik toch sneller in de overgang zal komen. Maar heel fijn om te horen dat de gezonde donor rond de 10 eicellen zat.

Ze gaf aan dat als het er idd rond de 6 zijn zaterdag ik dan mag kiezen om te cancellen, bij 9 vond ze dat ik moest doorgaan. Moeilijke misschien, maar wat zouden jullie doen? Vinden jullie dat een goed advies? Ik merk dat protocollen/meningen verschillen bij klinieken/artsen onderling. Ik zit nu bij MCK.
En ik moet dus nu zaterdag terug komen, zie je wel eens dat er in 2 dagen meer eitjes bij komen nog?

Nogmaals veel dank! Liefs Valentine
Valentine123 schreef:
20-02-2020 15:02
Dankjulliewel DaisyLiz en zot-83 voor jullie snelle reacties. Het stelt me gerust. Ik heb nu nog geen laag amh (2.0), maar omdat het dus zo snel aan het dalen is denken ze dat ik toch sneller in de overgang zal komen. Maar heel fijn om te horen dat de gezonde donor rond de 10 eicellen zat.

Ze gaf aan dat als het er idd rond de 6 zijn zaterdag ik dan mag kiezen om te cancellen, bij 9 vond ze dat ik moest doorgaan. Moeilijke misschien, maar wat zouden jullie doen? Vinden jullie dat een goed advies? Ik merk dat protocollen/meningen verschillen bij klinieken/artsen onderling. Ik zit nu bij MCK.
En ik moet dus nu zaterdag terug komen, zie je wel eens dat er in 2 dagen meer eitjes bij komen nog?

Nogmaals veel dank! Liefs Valentine
Tja, lastig. Het hangt wat mij betreft van verschillende factoren af. Hoeveel eitjes lagen er aan het begin van de maand klaar? En hoe groot waren de eitjes nu? Bij mij is er nu net een poging afgebroken, omdat er maar drie eicellen waren gegroeid. En normaal gesproken groeien er bij mij veel meer, dus voor mij was dit echt niet voldoende. Persoonlijk zou ik 6 een twijfelgeval vinden (gezien mijn normaal grote opbrengst) maar 9 zou ik wel doen. En het zou er voor mij ook vanaf hangen of ze allemaal een beetje dezelfde grootte hebben rond de tijd van de punctie en dus de kans groter is dat ze rijp zijn. Maar even voor jouw beeldvorming: voor heel veel vrouwen is 9 echt een prima opbrengst en veel realistischer dan 20.
Hoi valentine

Weet je op welke dagen van je cyclus je AMH is gemeten (als het goed is op dag 1-3)? En was het beide keren in hetzelfde laboratorium? De AMH test kan wel door een aantal factoren worden beïnvloedt, vandaar.

Zeiden ze echt te richten op 15 tot 20 eicellen? Dat klinkt mij in de oren als overstimulatie. En dan gaat de kwaliteit van de eicellen ook snel achteruit.
Mij is altijd verteld dat het optimale aantal eicellen (d.w.z. optimaal wat betreft aantal én kwaliteit) tussen de 7 en 10 ligt.

Dag 10 was bij mij altijd nog wat te vroeg om het aantal goed in te schatten. Afwachten dus (daar worden wij IVF en ICSI dames vanzelf echte experts in).... als de kleintjes mooi meedoen en het worden er 8 of 9 is dat best een mooie opbrengst volgens mij!

En als het er echt maar 6 zijn, lastig.... Cancellen zou ik wel heel heftig vinden hoor, garanties heb je immers nooit..... Welke dosis heb je gebruikt? Weet je zeker dat het beter kan?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat fijn jullie reacties! Doet me heel erg goed! Dank!!!!

@ Daisyliz: aan het begin van deze cyclus had ik een cyste. Ik werd wel ongesteld, dus heb vanaf dag 2 decapeptyl gespoten. Op dag 10 was oestrogeen laag en cyste weg, dus toen ben ik begonnen met 150 gonal F (dat zouden we dan tellen als dag 3, hopelijk volg je t zo nog ;)). En nu dus precies 1 week later (nieuwe dag 10) had ik 6 eitjes boven de 14 mm. De rest was allemaal kleiner. Ik weet niet precies hoe het er aan het begin van de cyclus voorstond, maar eerder zag ze 9 follikels in alleen de rechter eierstok (links kon ze niet tellen vanwege die cyste).
Wat is de grootte wanneer je er rekening mee houdt dat ze goed rijp zijn?
Dankjewel voor je advies!

@Flipje: dank! Het AMH was beide keren in het zelfde ziekenhuis. 2 jaar geleden was het 5.3 in het Erasmus MC, Juni 2019 3.6 in MCK en januari dus 2.0. De laatste keer was niet dag 1-3, kan dat zoveel verschil hebben? Ik ben zelf heel erg geschrokken van de snelle daling (gezien die groeiremmers die ik heb gehad en arts schrok er ook van). Ik heb PCOS (onregelmatige, lange cyclus), maar aantal eicellen aan beide eierstokken was ook iets lager dan normaal voor mijn leeftijd (en dus niet passen voor PCOS).
Ja, ze zeiden echt te hopen op minimaal 15 eicellen. Ze zei dat daar gemiddeld 4 embryo's uit overblijven en gezien mij snel dalende AMH is het belangrijk om embryo's in te vriezen (voor mijn huidige kinderwens en mocht dat lukken voor eventueel nog een kindje in de toekomst). Het stelt me gerust dat jij juist hebt gehoord dat tussen de 7-10 goed is. Hopelijk zijn mijn eicellen dan van goede kwaliteit en groeien die kleintjes idd mee!

Je hebt gelijk dat ik natuurlijk niet weet of een volgende ronde beter zou zijn. Maar ik dacht miss met die cyste een anders verlopende cyclus dat het nog iets beter zou kunnen worden. Maar door jullie reacties denk ik er nu toch iets anders over een heb ik lig weer een wat positiever gevoel over deze cyclus.

Ik waardeer het echt heel erg dat jullie meedenken!
Valentine, als er 6 waren van boven de 14mm, dan zou ik zeker niet cancellen. Mar ligt er aan of ze denken dat ze alle 6 mee gaan voor de punctie. Als ze erg verschillen in grootte kan het tegenvallen.
Onze (gezonde) donor had de eerste poging 14 eicellen met 8 groot genoeg voor de punctie. Slechts 1 werd bevrucht met ivf (achteraf hadden ze icsi moeten doen), niet gelukt.
De tweede keer waren er 7 eicellen waarvan 1 al te groot (>21mm) was en 3 nog te klein (<16mm) dus slechts 3 rijpe eicellen. Die 3 werd met icsi 1 embryo. Daar heb ik nu positief mee getest.
Dus als ze denken dat er 6 grote zijn vind ik dat ook zeker niet slecht.

Baggal wat ben je goed bezig met sporten! Lekker kan dat voelen hè! Ik vond het ook heerlijk tussen de pogingen door. Voelde me ook weer zelfverzekerd over mezelf. Mocht het misgaan met deze tp dan heb ik 1 "troost", ik ga weer Kickboxen. :facepalm:
Ons huis gaat met 2 weekjes in de verkoop! Leuk en spannend, bepaalt grotendeels hoeveel budget We voor de verbouwing gaan hebben straks. ;-D

Pff Mia wat een rot situatie!! Snap dat je er flink van ondersteboven was en helemaal hoe ze dat even mededelen. Super rbalen zeg. Weet je al hoe nu verder?

Neo super rot meis dat het niet is gelukt.. herken wel dat van de rust uiteindelijk wel fijn vinden. Had dat toch ook wel, dat je je beseft dat je ook nog een normaal leven Kan hebben . Maar tegelijk was ik toch wel soort van aan t aftellen tot we weer konden beginnen.

Daisy Wat rot dat je niet lekker in je vel zit. Totaal logische, dat wel. Alles voor niks weer dat stomme geprik. :blauwoog: ik hoop echt heel erg met je mee dat de iui iets oplevert. Sterkte op het Wachtbankje lieverd.

Hier: en of ik er een testje tegenaan heb gegooid. Elke dag 2 van verschillende merken :rofl: hij blijft lichtjes oplopen. Morgen was de officiële testdag dus ik ga morgen Ochtend weer testen en dan bellen voor een echo. Ondertussen blijft de buikkramp doorgaan dus dat stelt me gerust; er is wat gaande. Heel onwerkelijk dit en probeer gereserveerd te blijven, nu is t 50/50 voor ons of t doorgaande zwangerschap gaat zijn of niet. (50% raakt zwanger van een tp, slechts 25% is doorgaand). Maar voel me goed en ben positief erover!
Vriend was héél blij. Ineens hebben we een échte kans. Zo dichtbij zijn we nooit geweest. Overall wel redelijke euforie; maar continu onszelf berispen en vooral niet aan een kindje denken, maar aan een klompje cellen, wat hopelijk een foetus wordt. Stap voor stap. :kneel:
Ik schuif over ruim 2 uur aan op het wachtbankje! Nu onderweg naar Gent voor de tp :)
Valentine123 schreef:
20-02-2020 21:50
@Flipje: dank! Het AMH was beide keren in het zelfde ziekenhuis. 2 jaar geleden was het 5.3 in het Erasmus MC, Juni 2019 3.6 in MCK en januari dus 2.0. De laatste keer was niet dag 1-3, kan dat zoveel verschil hebben? Ik ben zelf heel erg geschrokken van de snelle daling (gezien die groeiremmers die ik heb gehad en arts schrok er ook van).
AMH is aan het begin van je cyclus iets hoger dan later in je cyclus, dat was waarom ik het vroeg.

Fijn dat je iets aan de reacties hebt, dat is waar deze groep voor is! :heart:
Wat spannend flipje :kneel: , heel veel succes!! En straks in de wachtweken natuurlijk :bigkiss:
Flipje wat spannend en gaaf. Ik ga heel hard voor je duimen.
Stipje, spannende tijd.
Valentine, mijn meeste eitjes wat ooit klaar lag was 6, dus klinkt mij als best oké in de oren. Schrijf hier maar lekker van je af en hier zit zoveel ervaring, fijn om er voor elkaar te zijn.
Stand van zaken hier, medicatie is net geleverd. Wat ontzettend veel. 3000 euro afgetikt. Nu wachten op menstruatie en dan beginnen met: 225 meriofort, 225 ovaleap en synarela. Ben heel benieuwd wat dit met mij gaat doen. Uitgangsecho was goed
Spannend flip. Nu maar broeden!

Hier lekker in n decadip. Wat n heerlijk spul is dat toch
@stipje: Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! :cheer2:

@jokke: Jeetje, zo duur die medicatie!!? Niet normaal! Vandaar dat ze zo pinnig waren met een extra spuit meegeven. Heel veel succes in ieder geval. Fijn dat je toch mag starten. Erg spannend hoor :hug:

@flip: Succes op de wachtbank. Ik duim voor je.

Hier gaat het met ups en downs. Echt letterlijk. Het ene uur voel ik me prima, het andere uur jank ik alles bij elkaar. Ben al aan het kijken voor pleegzorg, maar twijfel toch enorm. Bollenman is er nog geen voorstander van, en het moet echt samen. Ik ga nu eerst even wat rust pakken en alles een plekje geven. Met werk een stapje terug. Ben zo wisselvallig. Heb ineens behoefte om te verhuizen, ander werk te zoeken, bomen te planten in de tuin (?), koop de gekste dingen.. pff ..

Ik blijf hier meelezen en leef zo met jullie mee. Maar jullie mogen me wel uit de tabel halen. Ik weet niet of we nog een poging doen. De kosten, de rollercoaster, ik weet het niet. Er zijn geen garanties. Dat maakt het zo moeilijk en zwaar. Op dit moment is het in ieder geval even genoeg.

Ik heb hier een ovaleap pen liggen, mocht iemand deze kunnen gebruiken. Ovaleap had geen positief effect op mij, dus deze kan weg. Misschien voor iemand die dit zelf moet betalen. :heart:
Lieve Bolletje: ik kan mij daar alles bij voorstellen. Opeens krijgt het leven dat je voor ogen had een compleet andere wending en dat is zwaar en dat verlangen naar een kind/ouderschap is ook niet zo maar over. Denk aan je. :redrose:

Reageer later uitgebreid.
Dikke knuffel bolletje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven