Mamafiets

donderdag 20 februari 2020 om 13:13

Wij hebben een Gazelle Bloom die heel goed bevalt. Deze fiets heeft een stuurslot en dat is zo fijn!
Wat ik je verder als tip mee zou geven: laat er door de fietsenmaker zo'n sleutelschroef op je zadelpen zetten (geen idee hoe het heet, maar huur- en OV fietsen hebben het ook), zodat je het zadel makkelijk omhoog en omlaag kunt doen. Wij noemen onze Bloom namelijk de familiefiets en hij wordt evenveel door mijn man als door mij (of zelfs wel eens de oppas) gebruikt, omdat het zadel dus in een wip te verstellen is.
                    Wat ik je verder als tip mee zou geven: laat er door de fietsenmaker zo'n sleutelschroef op je zadelpen zetten (geen idee hoe het heet, maar huur- en OV fietsen hebben het ook), zodat je het zadel makkelijk omhoog en omlaag kunt doen. Wij noemen onze Bloom namelijk de familiefiets en hij wordt evenveel door mijn man als door mij (of zelfs wel eens de oppas) gebruikt, omdat het zadel dus in een wip te verstellen is.

donderdag 20 februari 2020 om 13:32

donderdag 20 februari 2020 om 13:38

Wij hebben een gewone transportfiets (gazelle) als gezinsfiets. Overigens ging 1 kind ook prima om mijn gewone fiets (zelfs bij 38 weken zwanger). 
Man en ik hebben ongeveer even lange benen maar de tip van de zadelpen vind ik een hele goede als je inderdaad verschilt qua lengte.
Vooral de dubbele standaard en stuurslot zijn fijn, het is wel een zware fiets en dat is wel een nadeel als je langere stukken wil fietsen. Moederfietsen zijn nog een slag groter/zwaarder dus kijk even of dat je dat echt nodig hebt.
                    Man en ik hebben ongeveer even lange benen maar de tip van de zadelpen vind ik een hele goede als je inderdaad verschilt qua lengte.
Vooral de dubbele standaard en stuurslot zijn fijn, het is wel een zware fiets en dat is wel een nadeel als je langere stukken wil fietsen. Moederfietsen zijn nog een slag groter/zwaarder dus kijk even of dat je dat echt nodig hebt.

donderdag 20 februari 2020 om 13:53

Jaha.... tot je een tweede krijgt en een kind voor EN achter hebt en je erachter komt dat je behoorlijk dure want erg lichte fiets, dat kindergeweld niet aan kan...
Ik wou dat we eerder zo'n fiets gekocht hadden. Het is een tank vergeleken bij mijn eigen, sportieve stadsfiets. Er zit een degelijke standaard op (zo'n dubbele bromfiets standaard) waardoor de fiets ook met kind achterop blijft staan en hij ligt echt steviger op de weg.

donderdag 20 februari 2020 om 13:54

Ik heb sinds afgelopen weekend de gazelle bloom en ben er enorm blij mee. Heb twee zitjes op de fiets en mijn oude gewone stadsfiets was absoluut ongeschikt voor twee zitjes. Wiebelde als een gek en ik kon niet veilig op- en afstappen, omdat het zadel veel te dicht op het voorzitje zat.
Nu heb ik heerlijk de ruimte tussen stuur en zadel, stuurslot, stevige dubbele standaard. Fietst wel iets zwaarder idd, maar het voelt erg degelijk!
                    Nu heb ik heerlijk de ruimte tussen stuur en zadel, stuurslot, stevige dubbele standaard. Fietst wel iets zwaarder idd, maar het voelt erg degelijk!

donderdag 20 februari 2020 om 13:54

Nou, nu je het zegt.... Ik heb het inderdaad soms best zwaar met mijn moederliefde! Geen land mee te bezielen vaak, nergens tussen te manoeuvreren, hartpijn als het met je kinderen niet helemaal goed gaat... Als ik dat vooraf had gecheckt, had ik het niet gekocht waarschijnlijkTtroeteltje schreef: ↑20-02-2020 13:36Moederliefde schijnt minder handig en prettig te zijn dan men denkt.
Zwaar en stroef fietsen, sta in de weg, onhandig in manoeuvreren. Check dat eerst.

donderdag 20 februari 2020 om 14:10

donderdag 20 februari 2020 om 14:30

Ik heb er twee van 5 en 8 op gehad en dat ging nog prima. Fietste niet zo snel, maar het ging nog.

donderdag 20 februari 2020 om 15:01

Ik had een cortina roots transport. Fijne fiets! Ik vond de krat voorop erg prettig. Zo kon ik toch nog boodschappen meenemen toen dochter achterop zat. Fietstassen waren niet handig icm een achterzitje.
Inmiddels heb ik een Batavus X-posure E-go. Een elektrische fiets met weer een krat voorop. Dochter is inmiddels 8 en zit nog steeds vaak achterop. Vind het echt heel fijn dat hij elektrisch is. Ik pak veel vaker de fiets tegenwoordig en geen last van tegenwind enz. Ideaal

Inmiddels heb ik een Batavus X-posure E-go. Een elektrische fiets met weer een krat voorop. Dochter is inmiddels 8 en zit nog steeds vaak achterop. Vind het echt heel fijn dat hij elektrisch is. Ik pak veel vaker de fiets tegenwoordig en geen last van tegenwind enz. Ideaal

donderdag 20 februari 2020 om 16:16

Nou onzin. 18 jaar geleden waren er nog geen moederfietsen en ik kwam overal met 2 kinderen en volle fietstassen op mijn stadsfiets. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar ik vind het niet echt nodig. Koop liever een mooie nieuwe fiets als al dat kinderen geweld achter de rug isKastanjez schreef: ↑20-02-2020 13:53Jaha.... tot je een tweede krijgt en een kind voor EN achter hebt en je erachter komt dat je behoorlijk dure want erg lichte fiets, dat kindergeweld niet aan kan...
Ik wou dat we eerder zo'n fiets gekocht hadden. Het is een tank vergeleken bij mijn eigen, sportieve stadsfiets. Er zit een degelijke standaard op (zo'n dubbele bromfiets standaard) waardoor de fiets ook met kind achterop blijft staan en hij ligt echt steviger op de weg.

donderdag 20 februari 2020 om 17:44

Hahaha, heb het herschreven.Kastanjez schreef: ↑20-02-2020 13:54Nou, nu je het zegt.... Ik heb het inderdaad soms best zwaar met mijn moederliefde! Geen land mee te bezielen vaak, nergens tussen te manoeuvreren, hartpijn als het met je kinderen niet helemaal goed gaat... Als ik dat vooraf had gecheckt, had ik het niet gekocht waarschijnlijk![]()
Met jouw moederliefde zit het wel snor hoor. Een snorfiets iets voor jou??

donderdag 20 februari 2020 om 20:48

Hier heel blij met mijn Sparta Amazone 4 life! Extra verlengstuk bij het stuur die er tussenuit kan als je geen voorzitje meer gebruikt. Extra meegeleverde bagagedrager verlengstuk voor je fietstassen als je een acherzitje hebt. Dubbel standaard en stuurslot. Niet erg veel zwaarder dan mijn vorige stadsfiets. 
Heb andere 'gewone' transportfietsen geprobeerd maar allemaal voor mij te weinig ruimte om op te stappen met het zitje voorop. En ik heb maat 40 en geen grote boezem oid. Dus probeer het ook uit met zitje!
Ohja en het wordt in de markt gezet alsof het alleen met Bobike kan, maar de Yepp zitjes passen ook gewoon met de juiste adapter hoor.
                    Heb andere 'gewone' transportfietsen geprobeerd maar allemaal voor mij te weinig ruimte om op te stappen met het zitje voorop. En ik heb maat 40 en geen grote boezem oid. Dus probeer het ook uit met zitje!
Ohja en het wordt in de markt gezet alsof het alleen met Bobike kan, maar de Yepp zitjes passen ook gewoon met de juiste adapter hoor.
                                    bessss wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:50

Reden: Aanvulling

Reden: Aanvulling
  11.60% gewijzigd