Boventallig
woensdag 19 februari 2020 om 17:54
woensdag 19 februari 2020 om 19:17
Wij zijn straks van 1 juli tot 1 november vrijgesteld van werk. Als wij in die maanden een andere baan vinden, dan krijgen we wel onze vergoeding. Als we voor 1 juli ander werk vinden, dan krijgen we die vergoeding niet. Ik denk dat als jij vanaf nu vrijgesteld bent van werk, en je vind nu een andere baan, dat je dan je vergoeding wel krijgt. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Wij hebben dat wel zwart op wit staan.attribuutje schreef: ↑19-02-2020 17:54Dank je wel Daantje1970, want als ik heel eerlijk ben hoef ik niet eens terug...al leuke vacatures gezien ook. Hoe zit dat eigenlijk, ik heb tot 1 juli vrijstelling, stel nu dat ik 1 mei voor een uitzendbureau ga werken, betaald de oude werkgever dan nog steeds???
woensdag 19 februari 2020 om 19:27
Sorry, nog niet helemaal duidelijk. Als ik van daag of morgen mijn handtekening zet ben ik vrijgesteld t/m 1 juli. De maanden febr,mrt,mei en juni zal ik nog gewoon loon ontvangen.
Nu vind ik b.v. per 1 mei nieuw werk, krijg ik dan nog steeds mei en juni door de oude werkgever uitbetaald, daar gaat het me even om. Anders zal ik bij nieuwe werkgever aan geven dat ik pas per 1 juli beschikbaar ben...
Of is het zo? Ik ga over b.v 2 weken tekenen en zal dan ook gelijk aanspraak moeten maken op de ww uitkering...
Nu vind ik b.v. per 1 mei nieuw werk, krijg ik dan nog steeds mei en juni door de oude werkgever uitbetaald, daar gaat het me even om. Anders zal ik bij nieuwe werkgever aan geven dat ik pas per 1 juli beschikbaar ben...
Of is het zo? Ik ga over b.v 2 weken tekenen en zal dan ook gelijk aanspraak moeten maken op de ww uitkering...
die ik wilde bestaat al...
woensdag 19 februari 2020 om 19:38
Je moet echt afspreken dat je dan op 1 mei weg mag en welke invloed dat heeft op je overige afspraken. Anders zeggen ze oh wil je weg? Nou zeg dan zelf maar op. En dan heb je geen recht meer op transitievergoeding. Bij een lange vrijstelling moet je even stilstaan in dr vso wat jullie doen bij een nieuwe baan. Hun kunnen vinden dat vergoeding naar beneden kan want je hoeft geen transitie meer te maken. Dus spreek het goed af.
woensdag 19 februari 2020 om 20:10
Hier zijn geen standaard antwoorden op. Dat hangt van je vaststellingsovereenkomst af. En als je nog in onderhandeling bent kun je het er misschien in op laten nemen.
Wel is het zo dat vrijgesteld meestal betekent dat je nog in dienst bent, dus dan zou je nieuwe werk een aantal maanden je tweede werkgever zijn.
Wel is het zo dat vrijgesteld meestal betekent dat je nog in dienst bent, dus dan zou je nieuwe werk een aantal maanden je tweede werkgever zijn.
woensdag 19 februari 2020 om 20:39
Ja joh, opnemen dat je per 1 juni uit dienst
Dat als je eerder weggaat je vwo van kracht blijft (doet iedereen)
En nog mooier, als insentif voor jou om snel iets anders te vinden (scheelt je werkgever loon) , stel jij hebt mei andere baan. Dan hoeven ze je in mei maar 50% te betalen of, je gaat pas per 1 juni uit dienst
Je advocaat kent dit trucje
Dat als je eerder weggaat je vwo van kracht blijft (doet iedereen)
En nog mooier, als insentif voor jou om snel iets anders te vinden (scheelt je werkgever loon) , stel jij hebt mei andere baan. Dan hoeven ze je in mei maar 50% te betalen of, je gaat pas per 1 juni uit dienst
Je advocaat kent dit trucje
woensdag 19 februari 2020 om 21:16
Ik heb dit in het verleden op vele manieren afgesproken. Afhankelijk van de mate van verwijtbaarheid van de partijen waarom je in deze situatie zit en lengte van de opzegtermijn of vrijstelling.
Om mij heen zie ik vaak als gemiddelde dat 50% van het loon over de periode dat je eerder weggaat bovenop de transitievergoeding komt.
Om mij heen zie ik vaak als gemiddelde dat 50% van het loon over de periode dat je eerder weggaat bovenop de transitievergoeding komt.
donderdag 20 februari 2020 om 12:08
donderdag 20 februari 2020 om 12:11
Als jij ergens anders werkt hoe komt jouw werkgever daar dan achter?attribuutje schreef: ↑19-02-2020 19:27Sorry, nog niet helemaal duidelijk. Als ik van daag of morgen mijn handtekening zet ben ik vrijgesteld t/m 1 juli. De maanden febr,mrt,mei en juni zal ik nog gewoon loon ontvangen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 20 februari 2020 om 13:48
Als wij eerder dan 1 november een andere baan hebben, bijvoorbeeld vanaf 1 september, dan krijgen wij geen salaris mee rover september en oktober. Het contract wordt dan ontbonden per 1 september en de vergoeding zal dan lager zijn. Daarom probeer ik ook echt pas per 1 november werk te vinden. Mocht het eerder kunnen, dan doe ik dat natuurlijk wel, maar liever niet.attribuutje schreef: ↑19-02-2020 19:27Sorry, nog niet helemaal duidelijk. Als ik van daag of morgen mijn handtekening zet ben ik vrijgesteld t/m 1 juli. De maanden febr,mrt,mei en juni zal ik nog gewoon loon ontvangen.
donderdag 20 februari 2020 om 16:38
Vind ik een rare regeling en moet eigenlijk geen invloed hebben wat je verder doet, helemaal bij de roverheid waar het echt niet uitmaakt of ze nu wel of niet 2 maand extra moeten betalen.Daantje1970 schreef: ↑20-02-2020 13:48Als wij eerder dan 1 november een andere baan hebben, bijvoorbeeld vanaf 1 september, dan krijgen wij geen salaris mee rover september en oktober. Het contract wordt dan ontbonden per 1 september en de vergoeding zal dan lager zijn. Daarom probeer ik ook echt pas per 1 november werk te vinden. Mocht het eerder kunnen, dan doe ik dat natuurlijk wel, maar liever niet.
donderdag 20 februari 2020 om 17:09
Dat is helemaal geen rare regeling maar een heel gebruikelijke clausule in sociaal plannen. En juist bij de overheid, waar men publiek geld uitgeeft, let men logischerwijs op de centen.
donderdag 20 februari 2020 om 17:21
Als iets anders is afgesproken pleeg je wel contractbreuk en kan de hele boel ontbonden worden. Ik zou het er niet op wagen.viva-amber schreef: ↑20-02-2020 12:11Als jij ergens anders werkt hoe komt jouw werkgever daar dan achter?
Verder moet je dan ook op heffingskorting etc. letten.
donderdag 20 februari 2020 om 19:25
Ik werk niet bij de overheid. Maar ik snap wel dat ze geen salaris gaan betalen als ik een andere baan heb. Aan de andere kant...hoe komen ze daar achter?
donderdag 20 februari 2020 om 19:27
Ik zou het ook niet kunnen hoor. Daarom wil ik eigenlijk ook pas vanaf 1 november werken. Al heb ik op de vacaturesites wel gezet dat ik vanaf 1 september beschikbaar ben. Zou wel stom zijn om een baan te laten schieten.rumforviva schreef: ↑20-02-2020 17:21Als iets anders is afgesproken pleeg je wel contractbreuk en kan de hele boel ontbonden worden. Ik zou het er niet op wagen.
Verder moet je dan ook op heffingskorting etc. letten.
donderdag 20 februari 2020 om 21:18
omdat er altijd geluld wordtDaantje1970 schreef: ↑20-02-2020 19:25Ik werk niet bij de overheid. Maar ik snap wel dat ze geen salaris gaan betalen als ik een andere baan heb. Aan de andere kant...hoe komen ze daar achter?
vrijdag 21 februari 2020 om 01:35
Dat heb je mooi voor elkaar gekregen! En nu laten bezinken en loslaten, voor zover je dat kunt.attribuutje schreef: ↑21-02-2020 01:25Oké, ik krijg nu netto wat ze me bruto aanboden, jippie. Heb tot 1 juli vrijstelling en ga er maar gebruik van maken....klaar mee...
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
vrijdag 21 februari 2020 om 07:09
Wat fijn, Attribuutje! Snel afwikkelen en dan kun jij je met de positieve energie van het voorjaar gaan richten op de toekomst!attribuutje schreef: ↑21-02-2020 01:25Oké, ik krijg nu netto wat ze me bruto aanboden, jippie. Heb tot 1 juli vrijstelling en ga er maar gebruik van maken....klaar mee...