Herstel na keizersnede

22-02-2020 19:40 57 berichten
Help, wie wil er positieve verhalen deze kant op gooien?

Afgelopen maandagmiddag bevallen met 41+4 van een gezonde tweede dochter.

'Helaas' is ze last-minute met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen nadat bleek dat ze is gedraaid tijdens de weeën van hoofdligging naar schouderligging.

Mentaal vind ik het helemaal prima. Immers, ze kon er écht niet anders uit dan via een keizersnede, ik heb een gezonde dochter dus tot zover ben ik een gezegend mens.

Maar mensen, dat lichamelijke herstel....
:cry: alles duurt mij te lang...

In het ziekenhuis (twee nachten gebleven) al veel pijn gehad en lastig onder controle te krijgen. Heb heel veel gelegen, lopen ging amper.

Sinds woensdagmiddag thuis maar nog steeds heel veel pijn. Complicatie: baarmoederontsteking :-|
Nu aan de antibiotica. Echo-apparaat gisteren flink gedrukt op het litteken (dank gyn :roll: ) dus die is nu ook beurs.

Lang zeik verhaal kort: lopen, opstaan, doet heel veel zeer, omdraaien in bed gaat niet,

kan niks met 14 maanden oude dochter :cry: en ik wil zo graag pijnvrij zijn...

Dus, hoelang duurde het herstel bij jullie? Tips, adviezen, schop onder m'n kont (oh nee niet doen, zit een aambei :devil: ) kom maar door!
Alle reacties Link kopieren
Je kan heel ziek worden van een baarmoederontsteking dus heeeel rustig aan doen. En als je geen borstvoeding geeft mag je nog wel wat meer pijnstilling hoor! Ik ga hier geen medisch advies geven maar overleg even met de verloskundige of de huisartsenpost. Beterschap en gefeliciteerd natuurlijk!
Ik denk ook dat je goed ziek kunt zijn van de baarmoederonsteking. Ook met borstvoeding mag je extra pijnstillers naast PCM. Ik zou hiervoor idd met verloskundige of huisarts over bellen. Sterkte verder.

Natuurlijk gefeliciteerd met je dochter!
Ik had een geplande KS en vond het echt extreem pijnlijk de dagen na de operatie. Nou kan ik niet tegen morfine dus mijn pijnstilling bestond uit diclofenac en paracetamol. Het duurde zeker 6dagen voor de ergste pijn weg was en daarna nog een half jaar last. En dan had ik geen ontsteking!
Dus voel je alsjeblieft niet verplicht of schuldig naar wie dan ook, een keizersnede is een zware operatie, onderschat dat niet!
Probeer echt je rust te nemen, dan zal je er echt sneller bovenop zijn. En gefeliciteerd met je kleintje!
Ik heb na mijn ks een week in het ziekenhuis gelegen, daar rust je natuurlijk sowieso meer dan thuis. En mijn ks was verticaal ipv horizontaal, eigenlijk geen idee of dat pijnlijker is of juist niet....

Maar ik gebruikte idd de kussentruk, dat hielp wel iets.
Niet te snel veel doen hoor. Na mijn 1e KS veel rust genomen en ik was na 3 weken volledig pijnvrij. Na de 2e KS veel te snel dingen gaan doen en heb nog maanden last gehad van het litteken. En nu, 13 jaar na die 2e KS, nog steeds soms jeuk aan het litteken.

Rustig aan doen hoor.
Herkenbaar, voldoende ervaring hier met zowel spoedkeizersnedes als geplande keizersnede. Nu lijkt het waarschijnlijk of het nooit meer goed komt maar geef het nog even de tijd. Je hebt een flinke operatie gehad dus neem echt rust. Over een week zul je zien dat het opeens weer heel snel de goede kant op gaat!

Naast de tip van het kussentje nog één die bij mij echt hielp; als je wilt opstaan of draaien in bed (kussentje!) doe je mond open! Klinkt stom en ziet er ook stom uit maar het helpt echt. Bij mij was er destijds een verpleegster die dus de hele tijd aan het roepen was 'mond open, mond open' als ze op de zaal was (4 dames met keizersnedes). Met je mond open kun je blijkbaar je spieren niet aanspannen ofzoiets. Weet niet hoe het precies werkt maar het helpt. Ik wens je een goed herstel en natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Als eerste gefeliciteerd met je dochter.

Ik heb 3 maanden geleden ook een spoed keizersnede gehad.
Ze hebben bij mij de ruggenprik heel snel uit gezet of hoe dat ook heet. De verdoving was naar boven geschoten waardoor ik extreem benauwd was ik was dus ook erg opgelucht toen ik weer gevoel kreeg ookal was het pijn.
Iedereen was heel verbaasd hoe snel ik herstelde. Ik heb meerdere rug operaties gehad en ik vond dit in vergelijking wel mee vallen.
Dit klinkt allemaal heel fijn, maar doe echt rustig aan. Ik dacht dat ik al snel alles kon, maar je komt je zelf een paar weken later echt tegen.

Het is nog maar een paar dagen geleden en daarbij een baarmoederontsteking dat is niet niks. Probeer te genieten ookal gaat het nu anders dan je had gehoopt. Waarschijnlijk voel je je over een paar dagen al heel anders.
Dames, écht onwijs bedankt voor jullie reacties, alleen het lezen al (variërend van 'ging al snel heel goed tot, extreem pijnlijk') zijn een soort van helpend.

Ik tel de uren af van minder pijnlijk naar pijnvrij...

:frusty: morgen zondag, man thuis, kraamhulp is er. Denk dat ik een ochtendje in bed blijf!
ClaireSophie schreef:
22-02-2020 23:05
Dames, écht onwijs bedankt voor jullie reacties, alleen het lezen al (variërend van 'ging al snel heel goed tot, extreem pijnlijk') zijn een soort van helpend.

Ik tel de uren af van minder pijnlijk naar pijnvrij...

:frusty: morgen zondag, man thuis, kraamhulp is er. Denk dat ik een ochtendje in bed blijf!

Een ochtendje???
Mijn hemel, wat doe je nu allemaal dan? :O
NickyN schreef:
22-02-2020 21:51
Herkenbaar, voldoende ervaring hier met zowel spoedkeizersnedes als geplande keizersnede. Nu lijkt het waarschijnlijk of het nooit meer goed komt maar geef het nog even de tijd. Je hebt een flinke operatie gehad dus neem echt rust. Over een week zul je zien dat het opeens weer heel snel de goede kant op gaat!

Naast de tip van het kussentje nog één die bij mij echt hielp; als je wilt opstaan of draaien in bed (kussentje!) doe je mond open! Klinkt stom en ziet er ook stom uit maar het helpt echt. Bij mij was er destijds een verpleegster die dus de hele tijd aan het roepen was 'mond open, mond open' als ze op de zaal was (4 dames met keizersnedes). Met je mond open kun je blijkbaar je spieren niet aanspannen ofzoiets. Weet niet hoe het precies werkt maar het helpt. Ik wens je een goed herstel en natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Zou best een kunnen kloppen hoor!
Net zoals de vrouw die mij mensendieck cursus gaf zei dat je toch moet proberen recht te lopen na de operatie. Je wilt heel snel als een oud vrouwtje gekromd lopen maar proberen rechtop te lopen is beter.
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Wees lief voor jezelf en geef je lijf rustig de tijd om te herstellen. Je hebt niet alleen een keizersnede (wat al een flinke impact heeft op je lichaam) maar ook nog een "gewone" bevalling achter de rug die energie kost. Tel daar bij op dat je ook nog kampt met een baarmoederontsteking en de gebroken nachten die je hebt met zo'n kleintje. Dat is niet niks hé?

De meeste tips zullen al wel gegeven zijn, maar bij mij hielp het om er voor te zorgen dat de pijnstillingsspiegel (of hoe dat ook mag heten) goed op peil te houden, veel te rusten (lees: terug naar bed gestuurd door de verloskundige). Elke dag gaat het als het goed is een heel klein beetje beter. Alleen zijn die stapjes soms zo klein dat je ze niet eens opmerkt. Tot je na een week ineens zonder al te veel pijn naar de andere kant van de kamer kan lopen. En zorg er inderdaad voor dat je niet krom gaat lopen maar rechtop, want dat is minder pijnlijk.

Ik moest en zou aan het einde van de kraamweek perse naar buiten met de kinderwagen. Half uur bezig geweest om dat voor te bereiden. Kwam nog niet tot de helft van het huizenblok en was zo kapot dat ik weer terug kon naar huis. Het heeft bij de eerste echt wel een week of 12 geduurd voordat ik er weer een beetje was, maar bij de tweede ging het heel snel en bij de derde duurde het weer erg lang. Dus kijk niet naar anderen maar luister naar je lijf. Geef het de tijd en maak er met je oudste een gezellig moment van door samen in jouw bed een boekje te lezen, spelletje te doen of een filmpje te kijken. Even een-op-een aandacht is ook fijn voor jullie allebei.

Sterkte met je herstel!
Gefeliciteerd met je dochter! We zaten destijds samen op een topic bij je eerste, en had al wel gezien dat nr 2 er snel achteraan kwam :-).

Zelf geen ervaring, maar ik weet wel dat het echt een hele flinke buikoperatie is, dus rust rust rust. En wat iedereen hier ook zegt is echt waar: hou je aan de adviezen, ook als je denkt dat het allemaal wel weer gaat. Echt doen! Anders is de kans gewoon heel groot dat je jezelf over een paar weken keihard tegenkomt (ik heb dat echt bij bijna iedereen gezien die toch was ging staan ophangen, boodschappen tillen etc die eerste zes weken). En dan ben je er nog veel langer zoet mee.
Klinkt pittig TO! Balen dat je er ook die ontsteking nog boven op krijgt.

Ik heb bijna mijn geplande keizersnede en heb ook nog geen idee wat ik kan verwachten. Dus mag ik je topic een beetje gebruiken?

Ik lees rustig aan doen en als mensen het hebben over activiteiten dan lees je vaak huishoudelijke klussen... nou is het huishouden niet perse iets waarop ik zit te wachten en m’n eerste energie aan ga verspillen ;)

Maar wat is rustig aan doen?
Na hoeveel dagen konden jullie bv ook wel beneden op de bank liggen ipv boven in bed?

Wanneer gingen jullie ook luiers verschonen en je kleintje aankleden?

Hoe snel konden jullie weer traplopen? En was dat dan 1x per dag naar beneden en 1x naar boven of kon dat dan wel vaker?

Welke houdingen qua zitten waren te doen? En kan je weer snel in meerdere houdingen slapen (door bekkenpijn heb ik veel afwisseling nodig).

Is het realistisch dan man na twee weken weer gaat werken en ik me thuis wel weer red met kleine?

Na hoe lang gingen jullie kraamvisite wat meer ontvangen? (Als in echt beetje een bezoekje ipv familie die even hoi komt zeggen aan bed)
Koffiewijck schreef:
23-02-2020 14:03
Klinkt pittig TO! Balen dat je er ook die ontsteking nog boven op krijgt.

Ik heb bijna mijn geplande keizersnede en heb ook nog geen idee wat ik kan verwachten. Dus mag ik je topic een beetje gebruiken?

Ik lees rustig aan doen en als mensen het hebben over activiteiten dan lees je vaak huishoudelijke klussen... nou is het huishouden niet perse iets waarop ik zit te wachten en m’n eerste energie aan ga verspillen ;)

Na hoeveel dagen konden jullie bv ook wel beneden op de bank liggen ipv boven in bed?

Hoe snel konden jullie weer traplopen? En was dat dan 1x per dag naar beneden en 1x naar boven of kon dat dan wel vaker?

Welke houdingen qua zitten waren te doen? En kan je weer snel in meerdere houdingen slapen (door bekkenpijn heb ik veel afwisseling nodig).

Is het realistisch dan man na twee weken weer gaat werken en ik me thuis wel weer red met kleine?

Na hoe lang gingen jullie kraamvisite wat meer ontvangen? (Als in echt beetje een bezoekje ipv familie die even hoi komt zeggen aan bed)
Ik ga even uit van mijn tweede keizersnede, eerste was een bijzondere situatie. Ik heb 2 nachtjes in het ziekenhuis gelegen en daarna snel naar huis.
Hou je paracetamol spiegel op peil, ik ben al begonnen terwijl de ruggenprik nog aan het uitwerken was😆
Vanaf dat ik thuis was ‘kon’ ik wel trap lopen, maar het was niet heel leuk en heel zwaar. Dus ik deed het wel, maar niet te vaak. Ik zat ook gewoon beneden (wilde ook bij mijn oudste zijn). Kraamvisite dus ook gewoon beneden.
Na een paar dagen sliep ik alweer op mijn zij, behalve als zoon bij mij wilde slapen natuurlijk (wat best veel was).

Mijn man was 2,5 week thuis geloof ik en dat was te doen, daarna kon ik weer voor de kinderen zorgen en eten koken. Rest van het huishouden heeft hij nog wel even gedaan. Dingen boven je hoofd tillen/ van je af tillen wordt afgeraden, net als stofzuigen. Dat heb ik dus ook echt niet gedaan, neem er geen risico mee.
Voor de kinderen zorgen deed ik al snel. Hoewel het bukken de eerste dagen nog erg vervelend kan zijn, dus liet ik man of de kraamzorg vaak wel de luiers enzo doen 🙂 maar deed het zelf wel een keer per dag ongeveer.

Overweeg eventueel een hulp in de huishouding of vraag of je ouders/schoonouders een keer de stofzuiger door het huis halen. Laat je boodschappen bezorgen.

Besef gewoon echt dat het een middelzware buikoperatie is en ga absoluut niet over die grenzen heen. Daar krijg je later alleen maar gedonder van en daar zit je echt niet op te wachten. Gewoon een paar weken heeeeeel veel thuis knuffelen met je kleintje.
Merys schreef:
22-02-2020 23:36
Een ochtendje???
Mijn hemel, wat doe je nu allemaal dan? :O
Te veel, ik voel het vandaag ook weer!
Kraamhulp van niks, zelf tikkie smetvrees, dus ga ik toch weer opstaan om een vaatdoekje te pakken terwijl opstaan zo pijnlijk is. Het zijn de kleine dingetjes....man boos dat ik moet gaan zitten, ik ook boos dat ik helemaal gek word van mijn 'gehandicapte ouwe vrouwen lijf'
:roll: dolle boel hier.

Verloor net ook weer wat stolseltjes na al twee dagen minimaal bloedverlies. Lijf fluit mij wel terug. Morgen laatste dag kraamzorg. Mijn moeder lost haar gelukkig af!

Morgen ook weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken ontstekingswaardes en check-up. Wel fijn dat de gynaecoloog het serieus neemt en in de gaten houdt!

En jullie hebben zó gelijk. Gelukkig een man die dus inderdaad dwingt om te gaan zitten, vriendinnen die boodschappen brengen, koken en tas vol van de traiteur mee neemt. Onze lieve schoonmaker komt extra. Schoonmoeder en moeder onmisbaar deze dagen :heart: zo'n netwerk waardeer je dan tóch extra!
Koffiewijck schreef:
23-02-2020 14:03

Ik 'mocht' van de kraamzorg maar 1x per dag de trap op en af tijdens de kraamweek. Dat deed ik dus in het begin pas van na de middagslaap tot na het avondeten, want ik kon nog niet de hele dag op de bank zitten/liggen.

Ik heb toch wel vrij lang pijn gehad en kon daardoor de eerste 4 a 5 weken alleen op mijn rug slapen. Had toen gelukkig weinig last van mijn bekken.

Mijn man werkte meteen in de kraamweek al weer deels. Ik redde me wel met de kleine en de kraamzorg en de week daarna ook alleen. Man deed de eerste 6 weken wel het huishouden na zijn werk of in het weekend, dus ik zorgde alleen maar voor de baby overdag.
ClaireSophie schreef:
23-02-2020 19:33
Kraamhulp van niks, zelf tikkie smetvrees, dus ga ik toch weer opstaan om een vaatdoekje te pakken terwijl opstaan zo pijnlijk is. Het zijn de kleine dingetjes....man boos dat ik moet gaan zitten, ik ook boos dat ik helemaal gek word van mijn 'gehandicapte ouwe vrouwen lijf'

Verloor net ook weer wat stolseltjes na al twee dagen minimaal bloedverlies. Lijf fluit mij wel terug. Morgen laatste dag kraamzorg. Mijn moeder lost haar gelukkig af!

Morgen ook weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken ontstekingswaardes en check-up. Wel fijn dat de gynaecoloog het serieus neemt en in de gaten houdt!

En jullie hebben zó gelijk. Gelukkig een man die dus inderdaad dwingt om te gaan zitten, vriendinnen die boodschappen brengen, koken en tas vol van de traiteur mee neemt. Onze lieve schoonmaker komt extra. Schoonmoeder en moeder onmisbaar deze dagen :heart: zo'n netwerk waardeer je dan tóch extra!
Doe alsjeblieft niet toch eigenwijs te veel joh!!! ;-D
ClaireSophie schreef:
23-02-2020 19:33

Fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt! Maak er gebruik van :)

Hoe was de controle?
happyapple schreef:
23-02-2020 20:16
Ik 'mocht' van de kraamzorg maar 1x per dag de trap op en af tijdens de kraamweek. Dat deed ik dus in het begin pas van na de middagslaap tot na het avondeten, want ik kon nog niet de hele dag op de bank zitten/liggen.

Ik heb toch wel vrij lang pijn gehad en kon daardoor de eerste 4 a 5 weken alleen op mijn rug slapen. Had toen gelukkig weinig last van mijn bekken.

Mijn man werkte meteen in de kraamweek al weer deels. Ik redde me wel met de kleine en de kraamzorg en de week daarna ook alleen. Man deed de eerste 6 weken wel het huishouden na zijn werk of in het weekend, dus ik zorgde alleen maar voor de baby overdag.
Bedankt voor je ervaring!

Was al bang voor die trap.. wij slapen op zolder en de hele zolder is dan ook direct onze (kleine) slaapkamer. Denk dat ik daar dus snel gek wordt... kan dan dus ook niet even naar kinderkamer ofzo lopen.
Koffiewijck schreef:
24-02-2020 14:52
Bedankt voor je ervaring!

Was al bang voor die trap.. wij slapen op zolder en de hele zolder is dan ook direct onze (kleine) slaapkamer. Denk dat ik daar dus snel gek wordt... kan dan dus ook niet even naar kinderkamer ofzo lopen.

Tijdelijk een bed in de kinderkamer? Ik neem aan dat je ook geen toilet op zolder hebt? Echt hoor, traplopen is killing na een KS, dat wil je niet.
Lalala- schreef:
23-02-2020 15:11
Ik ga even uit van mijn tweede keizersnede, eerste was een bijzondere situatie. Ik heb 2 nachtjes in het ziekenhuis gelegen en daarna snel naar huis.
Hou je paracetamol spiegel op peil, ik ben al begonnen terwijl de ruggenprik nog aan het uitwerken was😆
Vanaf dat ik thuis was ‘kon’ ik wel trap lopen, maar het was niet heel leuk en heel zwaar. Dus ik deed het wel, maar niet te vaak. Ik zat ook gewoon beneden (wilde ook bij mijn oudste zijn). Kraamvisite dus ook gewoon beneden.
Na een paar dagen sliep ik alweer op mijn zij, behalve als zoon bij mij wilde slapen natuurlijk (wat best veel was).

Mijn man was 2,5 week thuis geloof ik en dat was te doen, daarna kon ik weer voor de kinderen zorgen en eten koken. Rest van het huishouden heeft hij nog wel even gedaan. Dingen boven je hoofd tillen/ van je af tillen wordt afgeraden, net als stofzuigen. Dat heb ik dus ook echt niet gedaan, neem er geen risico mee.
Voor de kinderen zorgen deed ik al snel. Hoewel het bukken de eerste dagen nog erg vervelend kan zijn, dus liet ik man of de kraamzorg vaak wel de luiers enzo doen 🙂 maar deed het zelf wel een keer per dag ongeveer.

Overweeg eventueel een hulp in de huishouding of vraag of je ouders/schoonouders een keer de stofzuiger door het huis halen. Laat je boodschappen bezorgen.

Besef gewoon echt dat het een middelzware buikoperatie is en ga absoluut niet over die grenzen heen. Daar krijg je later alleen maar gedonder van en daar zit je echt niet op te wachten. Gewoon een paar weken heeeeeel veel thuis knuffelen met je kleintje.
Dank voor je ervaring en tips!

Ja hulp in de huishouding hebben we gelukkig al en ben niet heel poetserig. Dus dat kan ik vast uit handen geven ;-)
Merys schreef:
24-02-2020 14:56
Tijdelijk een bed in de kinderkamer? Ik neem aan dat je ook geen toilet op zolder hebt? Echt hoor, traplopen is killing na een KS, dat wil je niet.
Dat zou kunnen, dan kan je alleen echt je kont daar niet meer keren. Dus dan vanuit t bed kind in ledikant leggen en bij de commode... eigenlijk kan het dus niet.
Het zou evt wel nog in logeerkamer kunnen als we een kast weghalen. Niet echt ideaal. 1 Persoons dus dan sowieso zonder vriend slapen.

Voor nu denk ik dat we t proberen met wc-stoel op zolder. Dan hoop ik dat ik een keer sochtends en x smiddags even naar beneden kan.
Mocht t niet gaan ga ik familie en vriend inschakelen om toch maar snel nog die kast uit elkaar te halen en een bed te lenen/kopen
Ik heb vorige week maandag ( 17 februari) ook een ongeplande keizersnede gehad. Maandag ochtend ingeleid, later op de dag bleek zoon gedraaid te zijn en niet goed in te dalen. Ik heb ook vrede met de keizersnede zelf, het zou anders niet gelukt zijn.
Maar ook het herstel valt mij erg tegen.

De keizersnede had ik maandagavond en ik ben donderdag ochtend naar huis gegaan. Ik was echt bang dat ik het stukje van de auto naar binnen niet kon lopen. Ik ben van de auto naar de bank gelopen en daar de rest van de dag gebleven. 's Avonds de trap op gegaan. Dit viel me eigenlijk nog wel mee. De trap deed bij mij niet meer pijn dan normaal lopen.

Ik kon alleen op mijn rug slapen, waar ik dan ook weer last van kreeg als ik te lang zo lag.

Ik heb toen zoon 6 dagen oud was voor het eerst de luier verschoont, zittend aan tafel, maar dat ging wel. Hij is nu 8 dagen oud en het lukt wel om hem staand te verschonen, maar ik durf nog niet zelf met hem te lopen of hem op te pakken.
Ik ben nu begonnen met het afbouwen van paracetamol. Ik slik nu nog 3x per dag 1000mg.

Ik merk wel elke dag vooruitgang. Ik kan nu wel redelijk zelf lopen. Vriend is 2 weken thuis, maar hij is wel van plan om daarna te gaan werken. Ik denk dat dit wel gaat lukken, dat is nu nog bijna een week.
@asimov. Klinkt pittig je herstel en dus echt behoorlijk afhankelijk van anderen bij de verzorging van je kindje.
Veel sterkte nog en hoop dat je nu per dag echt stuk vooruit zal gaan!
asimov schreef:
25-02-2020 10:47
Ik heb vorige week maandag ( 17 februari) ook een ongeplande keizersnede gehad. Maandag ochtend ingeleid, later op de dag bleek zoon gedraaid te zijn en niet goed in te dalen. Ik heb ook vrede met de keizersnede zelf, het zou anders niet gelukt zijn.
Maar ook het herstel valt mij erg tegen.

De keizersnede had ik maandagavond en ik ben donderdag ochtend naar huis gegaan. Ik was echt bang dat ik het stukje van de auto naar binnen niet kon lopen. Ik ben van de auto naar de bank gelopen en daar de rest van de dag gebleven. 's Avonds de trap op gegaan. Dit viel me eigenlijk nog wel mee. De trap deed bij mij niet meer pijn dan normaal lopen.

Ik kon alleen op mijn rug slapen, waar ik dan ook weer last van kreeg als ik te lang zo lag.

Ik heb toen zoon 6 dagen oud was voor het eerst de luier verschoont, zittend aan tafel, maar dat ging wel. Hij is nu 8 dagen oud en het lukt wel om hem staand te verschonen, maar ik durf nog niet zelf met hem te lopen of hem op te pakken.
Ik ben nu begonnen met het afbouwen van paracetamol. Ik slik nu nog 3x per dag 1000mg.

Ik merk wel elke dag vooruitgang. Ik kan nu wel redelijk zelf lopen. Vriend is 2 weken thuis, maar hij is wel van plan om daarna te gaan werken. Ik denk dat dit wel gaat lukken, dat is nu nog bijna een week.
:hello: onze kindjes delen dezelfde geboortedag en wij hetzelfde bevallingsverhaal. Controle staat gepland voor vrijdag a.s dan bijna twee weken verder. Opstaan blijft pijnlijk, lopen gaat goed maar niet langer dan een half uur, ben nog niet buiten geweest! Kan zelfstandig voor mijn baby zorgen maar alles gaat traag.

Vloeien werd rap minder naar nu weer flink meer....blegh!
Dus hobbel nog in badjas en zwangerschapskleding! In mijn geval werkt dat ook niet mee, wil mij zo graag weer beetje 'mens' voelen ipv patiënt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven