Garantieconflictje
zaterdag 22 februari 2020 om 14:13
Hoi allen,
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
zondag 23 februari 2020 om 12:37
Waarom niet? Je hebt eventueel van die tussenstukken die je tussen de matrassen kunt leggen. Ik heb ook 2 losse matrassen van 70 cm en slaap hier beter op dan op een 2 persoonsmatras want vaak die kuilvorming wat je dus niet hebt bij een 1 persoonsmatras. Doordat het 2 kleinere matrassen zijn blijft de inhoud juist beter bij elkaar.
Hier nog wat info over traag en koudschuim:
https://radar.avrotros.nl/forum/overige ... l#p2269305
donderdag 27 februari 2020 om 16:34
Cateau heeft een weekban, zag ik.
donderdag 27 februari 2020 om 17:16
Wat een achterlijk verhaal Cateautje! Hopelijk is het tijdens je ban inmiddels opgelost, anders zou ik misschien een mail naar de klantenservice sturen waarin je heel duidelijk je punten opsomt en aangeeft dat je dit dus niet kunt aantonen puur op foto's.
Als je in de buurt woont wil ik anders wel optreden als 'matrassenexpert' voor je hoor. Volgens mij is dat geen erkende titel, dus daar kan je iedere idioot voor vragen lijkt me...
En ik zou geen nieuwe matras bij IKEA meer nemen, maar nu echt je geld terugvragen. Ze hebben je iets anders aangeboden, dat is ook niet bevallen, je staat in je recht om niet akkoort met vervanging te gaan.
Als je in de buurt woont wil ik anders wel optreden als 'matrassenexpert' voor je hoor. Volgens mij is dat geen erkende titel, dus daar kan je iedere idioot voor vragen lijkt me...
En ik zou geen nieuwe matras bij IKEA meer nemen, maar nu echt je geld terugvragen. Ze hebben je iets anders aangeboden, dat is ook niet bevallen, je staat in je recht om niet akkoort met vervanging te gaan.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:28
vrijdag 6 maart 2020 om 11:31
Jij als matrassenexpert lijkt me fantastisch en heel gezellig ook.Kastanjez schreef: ↑27-02-2020 17:16Wat een achterlijk verhaal Cateautje! Hopelijk is het tijdens je ban inmiddels opgelost, anders zou ik misschien een mail naar de klantenservice sturen waarin je heel duidelijk je punten opsomt en aangeeft dat je dit dus niet kunt aantonen puur op foto's.
Ik woon in hartje Rotterdam en heb een heerlijk maaltje in de aanbieding bij Ikea als je ermee wegkomt. Kom je er niet mee weg, dan heb ik nog een troostmaaltje voor ons.
Ik ben inderdaad niet van plan om nog een ander matras te accepteren.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:32
Dat lijkt me inderdaad lastig slapen met een peervormig lijf.whitewolves schreef: ↑02-03-2020 14:05Je inspireert me om ook Ikea op te bellen over mijn banaan vormige matras.