Garantieconflictje
zaterdag 22 februari 2020 om 14:13
Hoi allen,
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
zaterdag 22 februari 2020 om 14:17
zaterdag 22 februari 2020 om 14:19
Ik heb alles in huis dat nodig en mooi is, dus een tegoedcard zou niet meer uitgegeven worden, mijn huis is compleet. Maar nog afgezien daarvan, ik kan op afstand niet bewijzen dat die kuil er zit.redbulletje schreef: ↑22-02-2020 14:17Je verlies nemen en je matrassen voortaan in een beddenzaak kopen waar een matras aangemeten wordt op jouw persoonlijk gewicht en voorkeur. Ikea-matrassen zijn crappy.
Koop voor je tegoedbon een kast of ander meubelstuk waar niet zoveel mee mis kan gaan. Je rug is meer waard dan goedkope brol.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:20
Dit matras kan niet gedraaid.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:20
zaterdag 22 februari 2020 om 14:21
Ligt aan het matras of dat moet. Ons matras kan je niet draaien ivm verschillende lagen.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:21
ditsugarmiss schreef: ↑22-02-2020 14:20Als het memory foam weer terugveert in zijn originele staat na een nacht slapen dan is er toch niets mis met het matras.
Als jij er 's nachts op gaat liggen en het zakt dan in dan vormt het zich naar he lichaam.
Dat is toch ook de bedoeling van een memory foam matras.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:22
Ja,, dat heb ik. Het is een stevig matras, en, zo werd mij wijsgemaakt, perfect voor mijn gewicht.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:23
Ja, er is wel heel veel mis met het matras. Het is niet de bedoeling dat er kuilvorming ontstaat en dat duidelijk te voelen is en met een goede memoryfoam gebeurt dat ook niet.sugarmiss schreef: ↑22-02-2020 14:20Als het memory foam weer terugveert in zijn originele staat na een nacht slapen dan is er toch niets mis met het matras.
Als jij er 's nachts op gaat liggen en het zakt dan in dan vormt het zich naar he lichaam.
Dat is toch ook de bedoeling van een memory foam matras.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:26
Misschien heel suf hoor... maar een foto maken terwijl je erop ligt?
En als ze dan nog moeilijk doen op naar de ikea en daar op het matras gaan liggen en de foto's vergelijken?
Ik heb overigens ook een matras van de ikea, man een stevige ik een zachte met een dekmatras erop, nu twee jaar en geen problemen. Zal eens kijken welke dat is
Edit: wij hebben de hovag.
En als ze dan nog moeilijk doen op naar de ikea en daar op het matras gaan liggen en de foto's vergelijken?
Ik heb overigens ook een matras van de ikea, man een stevige ik een zachte met een dekmatras erop, nu twee jaar en geen problemen. Zal eens kijken welke dat is
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 22-02-2020 14:28
3.98% gewijzigd
zaterdag 22 februari 2020 om 14:27
https://www.ikea.com/nl/nl/files/pdf/e7 ... tie_nl.pdf
Normale slijtage valt niet onder de garantie.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:30
Bij 25 jaar garantie mag er geen kuilvorming ontstaan in zo'n korte tijd, da's geen normale slijtage.*2020* schreef: ↑22-02-2020 14:27https://www.ikea.com/nl/nl/files/pdf/e7 ... tie_nl.pdf
zaterdag 22 februari 2020 om 14:31
het gebeurt vaker bij Ikea matrassen, lees hier eens: https://www.matras.info/matras-artikele ... -van-ikea/
zaterdag 22 februari 2020 om 14:32
Ik kan niet op pocketveren slapen, dan gaan mijn heupen nog verder kapot.GreenLadyFern schreef: ↑22-02-2020 14:26Misschien heel suf hoor... maar een foto maken terwijl je erop ligt?
zaterdag 22 februari 2020 om 14:33
Daarom kunnen we je een garantie van 25 jaar bieden op constructie- en materiaalgebreken in matrassen en matrasbodems met onderstaand logo
dit staat er ook te lezen je moet wel kunnen bewijzen dat er gebreken zijn.
zaterdag 22 februari 2020 om 14:33
zaterdag 22 februari 2020 om 14:34
Bedankt Meds, maar Sultan wordt al jaren niet meer verkocht bij Ikea.S-Meds schreef: ↑22-02-2020 14:31het gebeurt vaker bij Ikea matrassen, lees hier eens: https://www.matras.info/matras-artikele ... -van-ikea/
zaterdag 22 februari 2020 om 14:35
Da's misschien een plan.Desalniette_ schreef: ↑22-02-2020 14:33Misschien kan je de aanwezigheid van de kuil aantonen door een zwaar voorwerp (bv een baksteen, emmer zand) op diverse plaatsen op de matras te fotograferen. Je ziet dan dat het op de ene plek dieper wegzakt dan de andere.
Overigens heb ik zelf prima ervaringen met ikea matrassen.