Gratis spullen bij aantal webshops?
zaterdag 29 februari 2020 om 06:45
Er is me iets vreemds overkomen. Ik had iets van € 15,- bij een grote webshop besteld. Het product beviel me niet, dus heb in mijn account aangegeven dat ik het terug wilde sturen. Daar heb ik een QR code voor gekregen, waarmee ik het bij een parcelshop voor retour kon afgeven. Tot mijn verbazing had ik een dag later mijn geld al teruggestort gekregen op mijn bankrekening, terwijl ik het product nog niet had teruggestuurd. Feitelijk heb ik daarmee het product nu dus gratis.
Ik heb wel eens gelezen dat retourproducten na retour vernietigd worden en dat de klant het product laten houden dan goedkoper is.
Is dit een nieuw businessmodel, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb wel eens gelezen dat retourproducten na retour vernietigd worden en dat de klant het product laten houden dan goedkoper is.
Is dit een nieuw businessmodel, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Love is the meaning of life
zaterdag 29 februari 2020 om 15:54
Als het hier volgens jou om gaat, dan had je dus al niet bij een webshop moeten kopen. Dit is namelijk per definitie wat er aan de hand is bij webshops. Als je het daar niet mee eens bent, dan is het gek om dat in de schoenen van de webshop te schuiven, want jij kiest er bewust voor om via een webshop iets te kopen. Dus als dat beleid je niet aan staat, dan is het meest logische: daar zelf niet mee in zee gaan. Daar heb je meer aan dan te roepen dat hun beleid niet klopt en dat op deze vage wijze aan de kaak te stellen.elfjetwaalfje schreef: ↑29-02-2020 13:29Het ging en gaat niet over dit ene pakje en al helemaal niet dat ik iets wat ik niet wil, gratis wil hebben. Het gaat over hoe laconiek en onverschillig voor de effecten grote webshops hier mee om gaan. Het enige wat ze interesseert is hoe ze zoveel mogeljk verdienen en zo min mogelijk kosten hebben en daarbij gaan ze heel berekenend te werk, ook bij retouren. Dit gaat ten koste van fysieke winkels, kleinere webshops en het milieu. Daar gaat dit over.
Jeff Bezos van Amazon weet dat zijn businessmodel niet deugt en heeft recent tien miljard dollar geschonken aan milieudoelen om zijn geweten te sussen en het imago van zijn bedrijf op te poetsen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... et-klimaat
zaterdag 29 februari 2020 om 16:01
malibu82 schreef: ↑29-02-2020 15:35En weet je, best kans dat als je een bericht stuurt naar de klantenservice en uitlegt dat je geld al hebt terugontvangen en het terugsturen niet lukte, dat ze dan aangeven dat je het mag houden.
Maar nu niet.
En ja, misschien klink ik nu ook wel roomser dan de paus, maar dit voelt toch niet goed?
Stuur gewoon een berichtje. Misschien sturen ze je een nieuwe retourcode, dan stuur je het terug. Of misschien zeggen ze dat je het mag houden. Dan hou je het, maar wel met een goed gevoel.
TO, als je nu inlogt bij Amazon, kun je met ze chatten, ze hebben, doordat je bent ingelogd je klantnummer en artikelnummer.
Dan kunnen zij jou meteen vertellen waar je aan toe bent.
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 16:02
Reden: Accent
Reden: Accent
0.46% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

zaterdag 29 februari 2020 om 16:06
Haha, tot zover gewetensvol...

zaterdag 29 februari 2020 om 16:17
Je krijgt echt geen code toegestuurd als je het mag houden. Dus daar is gewoon iets fout mee gegaan.elfjetwaalfje schreef: ↑29-02-2020 12:32Het vervolg (overigens dank voor alle ongefundeerde beschuldigingen):
Zojuist bij de juiste parcelshop geweest en instructies van de webshop opgevolgd. Parcelshop-eigenaar heeft de door de webshop verstrekte barcode 3 x ingescand voor retourzending, maar de retourzending kon niet afgerond worden. Pakje teruggekregen en maar weer mee naar huis genomen. Dus toch gratis... Noem me maar a-sociaal of een dief of iemand met een rare gedachtengang. Het retourbeleid van deze grote webshop deugt niet (Amazon).
Overigens heb ik wel eens een product mogen houden van Amazon maar dat werd duidelijk gecommuniceerd en ik ontving dan ook geen barcode.
Ik vind je gedachtengang maar raar.
zaterdag 29 februari 2020 om 16:17
Maar overweeg je dan serieus dit product nu maar stiekem te houden? Ik zou daar dan totaal geen plezier meer aan beleven.
En ja, ik ben zo een die het in de supermarkt tegen de caissière zegt als ze iets is vergeten te scannen.
Een gratis artikel is heel leuk, maar alleen als je het als gratis artikel gekregen hebt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

zaterdag 29 februari 2020 om 16:51
Wat had je dan verwacht van dit topic, dat iedereen het met je eens zou zijn? Volgens mij snap je nog steeds niet dat dit onder de noemer diefstal valt he? Jij hebt je geld terug, bedrijf regelt terugstuurcode, en je stuurt het niet terug, en neemt ook geen contact met ze op omdat het niet lukt..
Nee jij bent inderdaad heel goed bezig hoor meid, ben trots op je, lekker doorgaan zo

zaterdag 29 februari 2020 om 16:57
Ja, dat 'vol' wordt steeds leger...

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 29 februari 2020 om 17:10
Het kan echt wel een keer gebeuren dat de barcode op de retourstikker niet werkt. Via de klantenservice zou je een nieuwe kunnen aanvragen. Als ik jou was zou ik sowieso even proberen contact met hun op te nemen, want het is blijkbaar niet helemaal duidelijk of het product gratis is of niet. Als dit niet zo is, dan zou ik me in ieder geval voor de fantastische service bedanken. Normaal zitten klanten rond de 14 dagen op hun terugbetaling te wachten.
zaterdag 29 februari 2020 om 17:49
Nee hoor. Jij bent gewoon een ordinaire dief.
Dat de code het niet deed maakt niet dat je het nu mag houden.
Ik hoop dat je over een tijdje een dikke aanmaning krijgt.
Je kan ook nu netjes met de webshop contact zouden dat de retourcode niet werkte en wat nu te doen.
Misschien krijg je een nieuwe code, misschien zeggen ze nu idd wel hou het maar.
Maar zoals jij redeneert en je gedraagd is gewoon aso.
Dan vind je me maar een moraalridder maar mij is geleerd te betalen voor mijn spullen.
Klanten zoals jij zijn straks de reden waarom de producten in mijn shop in prijs omhoog moeten. Ik wil nl ook nog wat verdienen.
En het moet niet uitmaken of je dan bij mij als zzper besteld of bij een grote als Amazon. Gewoon betalen voor je spul of netjes terug geven.
Niet toe eigenen wat niet van jou is.
Amazon zou verstandig aan doen toch maar niet meer direct geld terug te storten.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
zaterdag 29 februari 2020 om 17:56
Ik heb dit overigens ook al eens meegemaakt met Zooplus. Had een kattenbak besteld, maar die hadden ze in dezelfde doos gedaan waar ook 2x20 literzakken kattengrit in zaten. Logisch dus dat de kattenbak dat niet overleefde en kapot aankwam. Omdat hij niet duur was, hoefde ik het niet terug te sturen en heb ik binnen een dag mijn geld teruggekregen.
zaterdag 29 februari 2020 om 18:02
In dit geval snap ik dat. Terug sturen kost hen geld. De kapotte bak kunnen zij niet meer verkopen. Goedkoper dus als jij die weggooit en zij jou geld terug doen.dignity schreef: ↑29-02-2020 17:56Ik heb dit overigens ook al eens meegemaakt met Zooplus. Had een kattenbak besteld, maar die hadden ze in dezelfde doos gedaan waar ook 2x20 literzakken kattengrit in zaten. Logisch dus dat de kattenbak dat niet overleefde en kapot aankwam. Omdat hij niet duur was, hoefde ik het niet terug te sturen en heb ik binnen een dag mijn geld teruggekregen.
In to geval bevalt haar het product niet. Het is dan nog heel en voor de webshop gewoon nog te verkopen. Indien verpakking open is geweest kan het verkocht worden als tweede kans product.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
zaterdag 29 februari 2020 om 18:13
En zulke klanten zijn ook de reden dat als een retour niet in het systeem is verwerkt naar de T&T code word gevraagd, die je krijgt bij het retour sturen. Anders is er geen enkel bewijs dat er überhaupt iets retour is gestuurd. Heb je die niet is dat vaak dus pech.RavenclawLady schreef: ↑29-02-2020 17:49Nee hoor. Jij bent gewoon een ordinaire dief.
Dat de code het niet deed maakt niet dat je het nu mag houden.
Ik hoop dat je over een tijdje een dikke aanmaning krijgt.
Je kan ook nu netjes met de webshop contact zouden dat de retourcode niet werkte en wat nu te doen.
Misschien krijg je een nieuwe code, misschien zeggen ze nu idd wel hou het maar.
Maar zoals jij redeneert en je gedraagd is gewoon aso.
Dan vind je me maar een moraalridder maar mij is geleerd te betalen voor mijn spullen.
Klanten zoals jij zijn straks de reden waarom de producten in mijn shop in prijs omhoog moeten. Ik wil nl ook nog wat verdienen.
En het moet niet uitmaken of je dan bij mij als zzper besteld of bij een grote als Amazon. Gewoon betalen voor je spul of netjes terug geven.
Niet toe eigenen wat niet van jou is.
Amazon zou verstandig aan doen toch maar niet meer direct geld terug te storten.