Vraagprijs kinderkleding

01-03-2020 17:44 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nooit goed wat ik moet vragen.

Voorbeelden

Jurkje van like flo maat 110 nieuwprijs was 40 euro. Prijskaartje hangt er nog aan. Nooit aan gehad dus nieuw. Wat vraag je er dan voor?

Stel het jurkje is gedragen maar ziet er nog zo goed als nieuw uit wat vraag je dan?

En stel het jurkje ziet er nog redelijk goed uit. Wel duidelijk gedragen en gewassen wat vraag je dan?

Heb ik het over verkopen op vinted, fb en mp
huisvrouw86 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 17:44
Reden: Info
0.23% gewijzigd
10 euro. Hooguit. En als het gedragen is, nog minder.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ga je wel reageren op dit topic?
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
01-03-2020 17:47
Ga je wel reageren op dit topic?
Was ik wel van plan ja. Je doelt op mijn vorige topic. Ik was het vergeten zie het nu weer bij het inloggen. Niet mijn bedoeling geweest om bewust niet te reageren.
pejeka schreef:
01-03-2020 17:47
10 euro. Hooguit. En als het gedragen is, nog minder.
Echt zo weinig? Ik zie dat jurkjes gedragen en al van dit merk voor meer verkocht worden. Maar vind dat zelf ook teveel.

Ik geef het nog liever weg aan vrienden dan het voor bijna niks verkopen. Het is de moeite en energie dan niet waard voor mij.
huisvrouw86 schreef:
01-03-2020 17:50
Was ik wel van plan ja. Je doelt op mijn vorige topic. Ik was het vergeten zie het nu weer bij het inloggen. Niet mijn bedoeling geweest om bewust niet te reageren.
sorry hoor, wat een bullshit. Je plaatst een topic met een dergelijk zwaar onderwerp en je vergeet het?

En on topic, het is tweedehands dus een tientje maximaal
Ik had al genoeg aan de topic titel om te vermoeden dat jij het bent *loep*.
huisvrouw86 schreef:
01-03-2020 17:51
Echt zo weinig? Ik zie dat jurkjes gedragen en al van dit merk voor meer verkocht worden. Maar vind dat zelf ook teveel.

Ik geef het nog liever weg aan vrienden dan het voor bijna niks verkopen. Het is de moeite en energie dan niet waard voor mij.
Het jurkje kostte nieuw 40 euro, zeg je. Denk je dan echt dat er iemand meer dan 10 euro voor gaat betalen tweedehands?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als het je de moeite niet waard is, breng het dan naar een tweedehands kinderkledingwinkel. Dan bepalen zij een (prima) prijs (Flo in goede staat gaat hier voor 8-14 euro afhankelijk van de maat en conditie) en krijg je een deel van de opbrengst. Hier in de buurt is dat 50% van gedragen spullen en 80% van de dingen met kaartjes er nog aan. Nauwelijks moeite (zak achter de deur zetten) en toch een leuke opbrengst!
Ik hou 1/3 van de prijs aan.
Als het er nog mooi uit ziet.
huisvrouw86 schreef:

Het kan zijn dat mensen er meer voor vragen. De vraag is of het voor die prijs ook verkócht wordt. Ik zie in de plaatselijke FB-groepen van alles langskomen (kleding, maar bv. ook Lego Friends) voor bedragen waarvan ik denk dat ze het er nooit voor zullen krijgen. 2/3 van de nieuwprijs is gewoon teveel, ook als het kaartje er nog aan zit of - bij Lego - het doosje nog dicht is.
Lariba schreef:
01-03-2020 19:02
Het kan zijn dat mensen er meer voor vragen. De vraag is of het voor die prijs ook verkócht wordt. Ik zie in de plaatselijke FB-groepen van alles langskomen (kleding, maar bv. ook Lego Friends) voor bedragen waarvan ik denk dat ze het er nooit voor zullen krijgen. 2/3 van de nieuwprijs is gewoon teveel, ook als het kaartje er nog aan zit of - bij Lego - het doosje nog dicht is.
Eens.
watdachtjehiervan schreef:
01-03-2020 18:25
Ik hou 1/3 van de prijs aan.
Als het er nog mooi uit ziet.
Ik zelfs een kwart, bij nieuwe of zo goed als nieuwe spullen. Gebruikt of beschadigd minder. Ik heb liever dat het weg gaat dan dat ik er rijk van probeer te worden. Eigenlijk vraag ik er vooral een bijdrage voor omdat ik graag wil dat het wel naar iemand gaat die het echt wil hebben. En dan nog verkopen veel spullen voor geen meter en breng ik het na een paar weken toch maar weg.
huisvrouw86 schreef:

Dus mensen betalen voor jouw moeite en energie (die je er niet in hoeft te stoppen)?
Bijzonder.

Je wil er perse veel voor terugkrijgen. Dan kun je proberen om bij volledig nieuw en nooit gedragen maximaal 2/3 van de originele prijs te vragen, als het is gedragen maar zo goed als nieuw maximaal 1/3 en duidelijk gedragen kun je je beter schamen als je dat te koop wil aanbieden maar gratis laten ophalen of weggooien.

Maar ik denk dat je echt gewoon een gek tegen moet komen die dat ook wil betalen, maar dan heb je in ieder geval het bedrag voor al je moeite doorberekend.
Ongedragen 10 euro en gedragen 5 euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Best gek dat het kaartje er nog aan zit. Je koopt toch geen jurkje voor 40 euro, om het niet te dragen?

Ik vind voor bijna alles wat tweedehands is 1/3 van de nieuw prijs het maximale om te betalen. Kinderkleding echter nog minder want dat gaat snel van je af. Op zo'n beurs voor kinderkleding vroeg ik altijd 2 of 3 per stuk euro voor alles, ongeacht het merk.

Nieuw met kaartje zou ik maximaal 10 euro voor geven mits ik het echt helemaal te gek zou vinden. Merken zeggen mij niks, dus daar verdien je bij mij niet extra mee.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 19:24
11.79% gewijzigd
Op de markt voor tweedehands kleding zijn volgens mij twee soorten kopers actief.

De eerste heeft weinig te besteden en zoekt zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk.

De tweede heeft iets meer te besteden en zoekt leuke koopjes van bekende merken. Met jouw jurkje zou ik op de tweede soort koper gokken.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 19:27
77.73% gewijzigd
Like Flo van het laatste seizoen met kaartje: de helft.

Duidelijk gewagen kleding zou ik voor 5 euro per stuk verkopen. Of liever in een pakket, omdat geen zin heb in dat geleur voor tig kledingstukken a 5 euro per stuk, waar mensen dan nog over gaan onderhandelen.
Op marktplaats krijg je geen drol voor kinderkleding, in welke staat dan ook. Het publiek dat koopt is niet bereid veel uit geven en bekijkt die merken op een andere manier.
huisvrouw86 schreef:
01-03-2020 17:50

Inmiddels wel je bedoeling om bewust niet te reageren dus? Je hebt het immers gezien, ziet dat er vervolgens hier ook nog naar gevraagd wordt maar negeert dat gewoon.

Maar je nieuwe vraag dan maar hè. Veertien euro max, tien euro max en weggeven.
rumforviva schreef:
01-03-2020 19:27
Op marktplaats krijg je geen drol voor kinderkleding, in welke staat dan ook. Het publiek dat koopt is niet bereid veel uit geven en bekijkt die merken op een andere manier.
Daarom zitten te op marktplaats, om koopjes te scoren :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Je kunt beter naar iets als de ijhallen gaan. Ik zelf vind van die kleine bedragen ook teveel moeite voor wat het oplevert (mailwisseling, inpakken, versturen, hopen dat het aankomt). Op zo'n markt verkoop ik dan het meeste in 1 dag en alle kleine bedragen bij elkaar is dan wel een leuk bedrag.
If you can dream it you can do it
GroenTuintje schreef:
02-03-2020 07:42
Daarom zitten te op marktplaats, om koopjes te scoren :biggrin:
En ze hebben groot gelijk. En zoveel is €40 nieuw ook weer niet.
Vind vaak dat er nog veel voor kleding gevraagd wordt op mp, tegenwoordig is het nieuw bij bv h&m dezelfde prijs of soms nog goedkoper. Je komt inderdaad op mp voor koopjes. Ik zou idd Max €10,- voor je jurkje vragen. En vind het ongedragen verhaal ook een beetje vaag, of heb je met een speltje het Kaartje weer erop gedaan?, nadat het gedragen is?
Het jurkje past dochter niet ( groeispurt gehad) was te laat met terugsturen. Heb hem kunnen verkopen voor 20 euro. De helft.

Kleding die gedragen is vind ik niet erg om voor veel minder te verkopen. Andere jurkjes van hetzelfde merk heb ik te koop gezet vanaf 8 tot 15 en nu al 2 dingen verkocht.

Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven