Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen kinddossier, het lijkt me wel handiger dan die groeiboekjes.

Het lijkt erop dat peuter de verkoudheid van baby en mij te pakken heeft. De baby heeft voor het eerst in een week doorgeslapen, maar ik moest er voor peuter 4x uit vannacht. Ze heeft nu ook een periode dat ze om 6.00 uur moet poepen. Er staat een potje in haar kamer waarop ze dat dan doet, dus ik sta nu steeds met mijn slaperige hoofd de poep uit het potje te spoelen.

Ik wil haar eigenlijk ook niet mee naar beneden nemen om te poepen op dat tijdstip, want dan begint de dag dus om 6.00 i.p.v. 7.15.
Catco schreef:
28-02-2020 19:28
Ik ga er maar vanuit dat ze op hun 18de gewoon eten en niet meer aan tafel krijsen.

Kreeg vandaag een bericht via mijn kind dossier! Moesten een vragenlijst invullen en blijkbaar aan de hand daarvan en overleg met de opvang willen ze dochter een extra dagdeel naar de opvang sturen!
Mooi verhaal wie gaat dat betalen? Ben er nog steeds boos om! Ten eerste waarom wordt er niet even een belletje gepleegd dat cb en opvang hebben overlegd? Kan er dan een gesprek komen? Dochter heeft de afgelopen 3 maanden enorme sprongen gemaakt. Haar woordenschat was echt minimaal en nu komen er 3 woordzinnen uit dat betekent toch dat ze nu echt vooruit gaat? Begrijp ook niet dat ze dan niet eerst voorstellen om logopedie te doen maar nee hoor dag extra naar de opvang! Vind echt onzin! Mijn kippen leggen verdorie geen paarse briefjes van 500! Sorry moest het even kwijt!
Wat raar dat ze dat zo op deze manier doen zeg! Dat mag inderdaad in overleg.
Wel is het in ieder geval hier in de omgeving, maar ik dacht overal, dat als je kind extra moet ivm taalachterstand, dat dat 3e dagdeel dan door de gemeente betaald wordt. Dus het kost je als het goed is geen extra geld. Als je googled op voorschoolse of vroegschoolse educatie vind je er meer over.
Net keihard dubbel gelegen om de oudste. Man is hem aan het zoeken in de binnenspeeltuin, maar kwijt. Aan de speeltuin zit het restaurant vast waar we gisteren hebben gegeten, dus ik dacht, laat ik eens gaan kijken.
Zit meneer daar doodleuk (en heel netjes) aan het tafeltje van gisteren te wachten tot wij eindelijk komen, want hij wilde weer het bollo-buffet eten.

(Gelukkig heb ik er toen goed om kunnen lachen, want een uur later hebben we 2 kinderen met een driftbui kunnen afvoeren naar het huisje, want we gingen écht niet bij Bollo eten...)
Sfietje89 schreef:
29-02-2020 13:41
Wat raar dat ze dat zo op deze manier doen zeg! Dat mag inderdaad in overleg.
Wel is het in ieder geval hier in de omgeving, maar ik dacht overal, dat als je kind extra moet ivm taalachterstand, dat dat 3e dagdeel dan door de gemeente betaald wordt. Dus het kost je als het goed is geen extra geld. Als je googled op voorschoolse of vroegschoolse educatie vind je er meer over.

Dat dacht ik ook. Maar alleen van horen zeggen. Maar snap dat je boos bent over de manier van communiceren. Of eigenlijk niet communiceren.

Hier een kind dossier en een boekje 😛.
Maartje2016 schreef:
29-02-2020 18:06
Net keihard dubbel gelegen om de oudste. Man is hem aan het zoeken in de binnenspeeltuin, maar kwijt. Aan de speeltuin zit het restaurant vast waar we gisteren hebben gegeten, dus ik dacht, laat ik eens gaan kijken.
Zit meneer daar doodleuk (en heel netjes) aan het tafeltje van gisteren te wachten tot wij eindelijk komen, want hij wilde weer het bollo-buffet eten.

(Gelukkig heb ik er toen goed om kunnen lachen, want een uur later hebben we 2 kinderen met een driftbui kunnen afvoeren naar het huisje, want we gingen écht niet bij Bollo eten...)
Verder wel een leuke vakantie? Lekker geshopt ;-)
Wat een slimmerikje.

Peuter loopt hier nu de derde dag zonder luier, en helemaal droog vandaag. Een mijlpaal, nachten gaan ook goed. Alleen is poepen op de wc met wc verkleiner nog een kunst. Ze ging 4 keer maar dat lukte nog niet. Hopelijk komt dat nog.
Wij hebben ook een groeiboekje en sinds kort een kinddossier.
Maar raar dat ze dat overleggen en daarna pas jou laten weten, en online ook nog.
Ik zou ook niet akkoord gaan hoor!

Haha maartje, wat een slimme actie. Jammer dat die zo eindigde.

Tisookwat: supergoed van je peuter!!

Wij zijn weer terug van een paar dagen weg. Zoon vond vliegen weer fantasisch en je kan echt makkelijk met hem op vakantie nu! Zonder middagdutjes, hij wil van alles ondernemen. Echt leuk.
O Maartje wat een giller zeg!

Wat knap tisookwat!

Heerlijk sneeuwbal, super fijn dat het vliegen goed ging en dat het gezellig was! Hier hebben we een aantal keer met dochter gevlogen sinds ze een half jaar is en dat is altijd prima gegaan.

Gisteren hadden we voor het eerst een oppas om uit eten te gaan en dat ging helemaal goed! Dochter wilde voordat de oppas er was naar bed want had in de middag bij een vriendje gespeeld en was gevloerd. Heeft ook de hele nacht lekker geslapen en wij hebben lekker in de stad gegeten
Hahaha Maartje, wat een slim kind heb jij! :rolling: Zijn jouw kinderen een beetje fan van Bollo? Wij zijn nu een aantal keer naar Landal geweest en dochter vindt Bollo fantastisch, maar de ‘echte’ Bollo vindt ze heel eng.

Tisookwat, wat goed van peuter! Poepen duurde hier ook even, ze heeft echt een tijdje verstopt gezeten. Maar vrij snel ging ook dat goed.

Sneeuwball, hebben jullie het leuk gehad? Heerlijk om er even tussenuit te zijn.

Pip, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Quality time samen is belangrijk, helemaal omdat er bij jullie straks weer een baby bijkomt.
Ze zijn wel superfan van Bollo ja, zolang hij op een bordje, paraplu of op het podium staat. Hij moet alleen niet bij ze in de buurt komen of in hun richting lopen, want dan vluchten ze alle kanten op :mrgreen:
Leuk pip! Even samen eruit.

Baby vond vliegen helaas minder leuk, maar ging best goed gelukkig. Even eruit was ook fijn!
Nu extra blij weer thuis te zijn, met onze eigen spullen!

Peuter is wel echt (overdag) zindelijk maar poept nog wel op de luier. Hij vind het eng geloof ik op wc/potje. Maar komt vanzelf wel denk ik.
Nu 2 dagen volledig zindelijk! Zesmaal was scheepsrecht. Ze deed heel erg haar best.

Vliegen blijft best lastig met kinderen, vooral de dreumestijd
Rosings: zoon moet van ons aan tafel blijven zitten totdat wij klaar zijn met eten, ook al eet hij zelf helemaal niks. Hij is het daar niet altijd mee eens (lees: heel hard aan het gillen/huilen).

Catco: wat een slechte communicatie zeg! Zo te zien is er een grote vooruitgang geweest, balen dat jullie dan opeens te horen krijgen dat peuter een extra dag(deel) naar het KDV moet.
Ons CB werkt trouwens nog met boekjes ipv een online platform.

Maartje: haha, grappige actie, daar zou ik ook flink om kunnen lachen.

Zoon had vanochtend de maandagochtend blues. Hij vond dat vriend of ik maar thuis moesten blijven want hij wilde niet naar 'school'. Geld verdienen hoefde niet van hem, haha. Ik kreeg vanochtend een leuke foto van zoon dat hij aan het schilderen was op het KDV dus hij vermaakt zich alsnog prima.
@catco heb je nog reactie gehad van CB/KDV?
Maartje ik vind het hilarisch van je zoon! Geweldig! Ik zou ook niet meer bijkomen.

Wat een knappe kinderen dat ze zo goed zindelijk worden.
Hier wil ze iedere dag zonder luier maar plast niet altijd op tijd op het potje, prima als het fout gaat en als ze geplast heeft dan vieren we feest haha.

Ik heb vandaag het cb gebeld en aangegeven dat ik de manier van communicatie erg kort door de bocht vindt, ze begrepen het en ik heb uitgelegd welke vooruitgang ik vind dat dochter gemaakt heeft. We hebben afgesproken over 3 maanden nieuw te evalueren en dan zien we verder.
Ja catco, ben ook benieuwd.

Eens even gekeken hoe dat bij ons zit. Wij hebben vanuit cb geen boekje, deze heb zelf aangeschaft omdat ik dat leuk vond.
Verder gisteren dus achter gekomen dat wij een portaal hebben in samenwerking met centrum jeugd en gezin. Daar kunnen we op inloggen met DigiD. Even zitten rondneuzen en kon daar dus alle afspraken, huisbezoeken incl notities terug vinden over zowel dochter als mijn welzijn incl mijn pnd als nieuwbakken moeder. (Zinnen als moeder vertelt huilend .......) Best apart om nu over mezelf te lezen.

Vandaag eindelijk bij kno geweest. Als het over drie weken niet weg is sta ik op de planning voor een buisje in mijn trommelvlies. Hoop dat het alsnog vanzelf weggaat, maar geeft mij ook rust dat ik anders een datum heb waarop ik wordt geholpen.

Haha aardbei grappig! Hier zegt dochter s'ochtends; papa werken en dan pakt ze de huistelefoon en gaat hem 'bellen' :flirting:

Wij gaan in september weer vliegen met peuter, naar Barcelona dit keer. Afgelopen september vond ik toch lastiger dan het jaar daarvoor ondanks dat ze nu en een stoel had. Ze was nog niet echt te boeien met filmpjes of ander speelgoed, maar lijkt erop dat dat dit jaar toch beter gaat. Tenminste dat hoop ik! :lol:
Ik merk dat het met niet lukt op alles te reageren. Maar ik lees jullie allemaal!

Catco, fijn dat je gesproken hebt met cb en dat ze je serieus nemen.

Lavendel, Barcelona is maar eventjes toch? Komt vast goed! Welk tijdstip vliegen jullie?

Peuter is dit weekend een nachtje bij opa en oma geweest en baby sliep zondag uit tot 815 dus dat was genieten. Hij was vanmorgen ook eindelijk weer eens om 7u wakker ipv 5/530. Helaas was baby over de pis om 515 en snel Tussenin genomen om peuter niet wakker te maken. Na 20 min sliep ze, lees snurken. Man ook snurken. En z'n wekker ging om 615. Baby weer wakker. Ik met baby naar beneden. Heeft man vervolgens tot 7u liggen slapen. Grrrr. Ik heb niet meer geslapen. Beetje jammer. Maar m'n ouders komen straks. M'n vader gaat met peuter naar een kleine dierentuin hier in de buurt en ik ga met m'n moeder even de stad in. Daarna gaan we allemaal een middag slaapje doen. Vond peuter ook een goed idee zei hij haha.
Leuk vooruitzicht lavendel, lekker naar Barcelona. Mocht het niet super gaan dan is het een kort vluchtje. Hoop dat het snel beter gaat met je oren!

Fijn cacto dat je hebt overlegd en jullie het nog aankijken.

Pittig teckel!

Hier ook een onrustige nacht, dochter werd iets na tienen helemaal in paniek wakker en dat heeft tot half twee geduurd. We hebben op alle plekken in huis samen gelegen, gewiegd, liedjes gezongen en uiteindelijk is ze op me in slaap gevallen. En heeft man haar in bed gelegd. Ze is net wakker en zegt dat ze eng gedroomd had.
Arme peuter Pip. Rustig dagje vandaag?
Je hebt lekker verlof toch?
Ja klopt! Dochter is ook vrij, nog even kijken wat we gaan doen vandaag.
rozetje werd om 04.00 uur wakker en volgens mij hebben we daarna alleen nog maar hazenslaapjes gedaan. en ik heb verkoudheid 438 van dit seizoen te pakken dus ik zit als een zandzak op kantoor vandaag.
Bah, dat zijn de vervelende nachten Pip en Rosings.

Hier was het ook even onrustig, zoon werd rond 22.30 uur huilend wakker. Vriend er naartoe maar die kon het in zoon zijn ogen niet goed doen. Dus toen ben ik er maar naartoe gegaan en toen ging hij snel weer rustig liggen en verder slapen. Denk eng gedroomd oid.
Rond 5u was hij weer wakker en mij aan het roepen omdat hij zijn fiep kwijt was... Gelukkig sliep hij daarna meteen weer verder.

Catco, goed opgelost zo. Hopelijk is die extra dag KDV dan alsnog niet nodig.

Ik heb zojuist een afspraak bij een kinderfysio voor zoon gemaakt. Hij loopt zoveel op zijn tenen. Ik kan echt wel 100x per dag zeggen dat hij op zijn voeten moet lopen ipv tenen. Dan doet hij dat even maar daarna toch weer omhoog. Toch eens om advies vragen.
Teckel , lekker vanmiddag even bijslapen. ik hou van middag dutjes haha

Pip poehhh wat een nacht zeg. Lekker op het gemakje doen.

Rosings meen je niet alweer ziek, dan maar thee en half werkend vandaag! sterkte

hier weer zo typisch werkweek weer begonnen en dochte rflikt het gewoon weer om 0430wakker te worden al 2 dagen :thunder:
Heb haar weer uitgelegd dat ze haren ogen nog even dicht moet doen, maar helaad ben er om half 6 uitgegaan , en dan beneden is ze gewoon AAN, gelijk alles uit de kast halen mama mama mama mama, poeehhhh
Catco, fijn dat het cb je serieus nam nu, en jullie konden afspreken dat er over een paar maanden opnieuw gekeken wordt. Als peuter zich zo goed blijft ontwikkelen is er dan vast niet zo veel extra's meer nodig!

Lavendel, Barcelona klinkt heerlijk! Wij gaan in mei voor het eerst vliegen met peuter, ben benieuwd hoe dat gaat. Griekenland is gelukkig ook niet echt ver weg.

Teckel, wat balen dat je er alsnog niet echt van kon genieten dat peuter langer sliep omdat baby zo vroeg was.

Rosings, dat klinkt pittig, werken als je sinds 4 uur niet echt meer geslapen hebt een ook nog eens verkouden bent. Sterkte vandaag!

Pip, sneu een kind dat zo in paniek is. Maar na een paar uur wakker zijn slaat bij mij altijd wel de frustratie toe en vind ik het wel moeilijk om geduldig te blijven hoor. Gelukkig kunnen jullie rustig aan doen vandaag.
Lavendel sorry helemaal over je bericht heen gelezen
Ik heb een jaar geleden ook zo een geval oor dicht gehad kreeg toen bij de huisarts zo een soort schuimpje in mijn oor.
Hoop dat het vanzelf over gaat en anders gewoon fijn dat er wat aan gedaan kan worden .

Knap hoor dat jullie ook gaan vliegen met peuter ik zie dat totaal niet zitten haha vandaar dat wij gewoon met de camper gaan hahah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven