Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Mijn plan was om de kinderen met man het huis uit te schoppen, zodat ik kon opruimen en inpakken (we gaan morgen een weekje weg), maar man is teruggeroepen naar zijn werk dus het is een grotere zooi dan toen we vanmorgen begonnen :facepalm:

Leuk om je trouwens weer te lezen Maisnon!
Onze peuter is weer ziek. Kdv belde al om 10u. Huilt veel speel niet, zit alleen maar zielig voor zich uit te kijken. Opa en oma rukken weer uit...
Pip, fijn verlof! Ben je er aan toe?

Maartje, nu alsnog inpakken met kinderen om je heen? Jammer dat man deze dag toch moet werken!

Teckel, wat een pech een ziek kind. Gelukkig kunnen opa en oma opvangen.

Slaapwekker: dank voor alle ervaringen (die dus heel wisselend zijn). Ik hoop ook dat het vroeg wakker worden een fase is, maar dat is dan wel al een hele lange fase helaas. Ik zou al zeer tevreden zijn als ze van 5 naar 6 uur zou gaan. Misschien dat we er gewoon eens één gaan proberen zonder er al te veel hoop op te vestigen. Leuk als het helpt, anders hebben we pech.
Er zit niks anders op :-?

Gelukkig hebben de kinderen net in de stofzuiger een goede oppas gevonden :proud:
Ah wat balen teckel! Wel ontzettend lief dat opa en oma kunnen helpen!
Envelop schreef:
27-02-2020 15:23
Ah wat balen teckel! Wel ontzettend lief dat opa en oma kunnen helpen!
Ja en volgens hen niks aan de hand met peuter. Is al de zoveelste keer dat we voor nop de kinderen ophalen. Ben er wel een beetje klaar mee.
Teckeltje88 schreef:
27-02-2020 15:27
Ja en volgens hen niks aan de hand met peuter. Is al de zoveelste keer dat we voor nop de kinderen ophalen. Ben er wel een beetje klaar mee.
Bellen ze dan omdat hij echt koorts heeft of omdat hij maar een beetje hangt?
Teckeltje88 schreef:
27-02-2020 15:27
oh das vervelend zeg. Hier wordt altijd eerst gebeld voor overleg en alleen bij gemeten koorts willen ze echt dat je komt. Maar ze bellen niet zomaar dus als ze bellen ga ik meestal wel.
Wat stom zeg! Hier bellen ze ook altijd voor overleg en bij gemeten koorts moeten ze alleen opgehaald als ze zich ook heel hangerig gedragen.
Envelop schreef:
27-02-2020 16:16
Wat stom zeg! Hier bellen ze ook altijd voor overleg en bij gemeten koorts moeten ze alleen opgehaald als ze zich ook heel hangerig gedragen.
Maar als ze zich niet hangerig gedragen is er toch ook geen reden om koorts op te nemen? Waarom zouden ze dat anders doen?
Geen koorts. Had moeten spugen door het hoesten en was dus idd hangerig etc. Ze zeiden niet echt dat hij opgehaald moest worden maar t was duidelijk dat ze niet op hem zaten te wachten zeg maar. Vond ik geen fijn gevoel.
Maartje2016 schreef:
27-02-2020 16:21
Maar als ze zich niet hangerig gedragen is er toch ook geen reden om koorts op te nemen? Waarom zouden ze dat anders doen?
Als ze heel erg warm voelen? Wij hebben wel eens gehad dat ze aangaven dat ze koorts hadden maar dat ze verder wel tot spel kwamen en we dus niet hoefden op te halen maar ze ons wel op de hoogte wilden brengen en de keuze geven
Teckeltje88 schreef:
27-02-2020 16:47
Geen koorts. Had moeten spugen door het hoesten en was dus idd hangerig etc. Ze zeiden niet echt dat hij opgehaald moest worden maar t was duidelijk dat ze niet op hem zaten te wachten zeg maar. Vond ik geen fijn gevoel.
Oh das niet fijn communiceren nee, vervelend gevoel zo.
Iemand ervaring met een spelotheek? Hoe bevalt het, hoe is het aanbod? Is het er druk?
Teckeltje88 schreef:
27-02-2020 17:27
Iemand ervaring met een spelotheek? Hoe bevalt het, hoe is het aanbod? Is het er druk?
Ja!! Bij ons is het 25 euro/jaar, mag je steeds max 3 dingen lenen voor 3 weken (in de vakantie zijn ze dicht, dus dan langer).

Ze hebben bij ons kleinere zaken als (haba)spellen, puzzels en duplo enzo (natuurlijk nog wel meer), maar ook glijbanen, (loop)fietsen en trampolines.

Je kan het beste gewoon een keer langs om te kjjken naar het aanbod.
Hoe leren jullie je kinderen eigenlijk dat ze moeten hoesten?

Ik hoor mezelf vaak zeggen: " hand voor je mond", maar een paar weken terug op de psz hoorde ik een andere moeder tegen haar kind zeggen "elleboog/arm voor je mond".
Ik zeg ook hand voor je mond.
Due-scimmie schreef:
27-02-2020 21:11
Ik zeg ook hand voor je mond.
Ik ook. Doet ie niet. Soms misschien.

Overigens, maartje fijne vakantie!!!
Ik zeg hand voor je mond maar bedoel daarmee elleboog. En dat snapt ze ook (hoewel ze het niet altijd doet).
Ik heb ook hand voor de mond geleerd (en dat doet ze netjes) maar elleboog is idd beter. Hoorde dat ze het daar laatst op de kdv over hadden gehad, moet dat ook maar eens gaan leren
Hier ene keer wel hand voor de mond en andere keer niet.

Hier dacht ik vanmorgen even dat mijn vrije dagje aan mijn neus voorbij zou gaan. Man haalde peuter uit bed en ze voelde warm. Getemperatuurd en ze had 38,7. Toch met een zetpil weggebracht en geen belletje gehad van kdv. Toen ik haar ophaalde had ze een goede dag gehad ondanks de slechte start. Heb zelf lekker tot half 2 in bed gelegen beetje slapen en nog ff herhaling temptation island gekeken. Echt erg haha :-$

Ons kdv heeft de regel 38,5 als zij dat temperaturen en dan moeten we haar ophalen. Maar eigenlijk hebben we haar bij kdv nog nooit op hoeven halen en bij de psz 2x. 1x was niks aan de hand maar plots wisseling van leidsters en de 2x oorontsteking. Er is wel altijd overleg.

Fijne vakantie maartje!
Wij zeggen ook altijd hand voor de mond met hoesten. Elleboog is eigenlijk beter, misschiend dat maar gaan aanleren.

Teckeltje, wat balen zo op het KDV. Het is inderdaad geen fijn idee als je door hebt dat ze niet echt op peuter zitten te wachten.

Maartje, alles gelukt met opruimen etc? Geniet van jullie weekje weg!

Catco, ik heb je een pb terug gestuurd.
Bij ons op het kdv bellen ze ook met koorts. Toen dochter oorontsteking had maar het door de antibiotica goed ging mocht ze gewoon komen. Laatste keer dat ze belden had ze gespuugd en was ik blij dat ik er snel kon zijn want het was een hoopje ellende.

Maartje, veel plezier!

Ik zeg ook hand voor de mond, dat zit op de een of andere manier toch in je systeem.
Catco ik ga je ook nog even pb sturen
Pip_pip schreef:
28-02-2020 09:11

Ik zeg ook hand voor de mond, dat zit op de een of andere manier toch in je systeem.
Met dezelfde intonatie als mn moeder.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven