Liefde terugvinden
maandag 2 maart 2020 om 10:13
Ik ga proberen een lang verhaal kort te maken...
Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.
Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.
Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.
Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.
Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.
Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.
Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.
Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.
Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
maandag 2 maart 2020 om 11:59
Wat?
Je psycholoog zei dat je moest proberen je ex terug te krijgen? Die ex, die al een nieuwe vriendin heeft en jou geblokkeerd?
Ik zou een andere psycholoog zoeken dan.
Later is nu
maandag 2 maart 2020 om 12:01
Dat geldt dan dus toch ook voor zijn 'nieuwe vriendin' ?!
maandag 2 maart 2020 om 12:07
Een psycholoog geeft geen advies, helpt alleen iemand op haar pad. Denk dat TO haar overtuigingen niet kan loslaten en het een kansloze missie is geweest.
maandag 2 maart 2020 om 12:08
Ik had gehoopt op positieve reacties, maar alles wat dit forum altijd maar oplevert is negativiteit en kritiek. Gezellig stelletje mensen zijn jullie. Al jullie kritiek is me de afgelopen maanden al lang en breed langs de oren gekomen. Die behoefte daar ben ik klaar mee. De luiheid en de laksheid van stelletjes, om nog te vechten voor hun huwelijk, bezorgt mij plaatsvervangende schaamte. Meteen maar weglopen en opgeven als het even wat lastiger is en je samen niet direct de oplossing voor handen hebt. Waarom mag er niet gevochten worden voor de liefde? In deze situatie is de één al wat verder in het realiseren (door prof. hulp) dan de ander. Vechten voor je relatie is een teken is van geweldige liefde. En ik vind het prima dat ik verder in dat proces ben dan hij.
Ik ben niet gek, ik ben niet hopeloos, ik ben niet zielig en ik heb ook al bij een psycholoog gelopen.
Ik ben niet gek, ik ben niet hopeloos, ik ben niet zielig en ik heb ook al bij een psycholoog gelopen.
maandag 2 maart 2020 om 12:09
Vechten voor je relatie? Welke relatie? Accepteer dat het voorbij is.naatb schreef: ↑02-03-2020 12:08Ik had gehoopt op positieve reacties, maar alles wat dit forum altijd maar oplevert is negativiteit en kritiek. Gezellig stelletje mensen zijn jullie. Al jullie kritiek is me de afgelopen maanden al lang en breed langs de oren gekomen. Die behoefte daar ben ik klaar mee. De luiheid en de laksheid van stelletjes, om nog te vechten voor hun huwelijk, bezorgt mij plaatsvervangende schaamte. Meteen maar weglopen en opgeven als het even wat lastiger is en je samen niet direct de oplossing voor handen hebt. Waarom mag er niet gevochten worden voor de liefde? In deze situatie is de één al wat verder in het realiseren (door prof. hulp) dan de ander. Vechten voor je relatie is een teken is van geweldige liefde. En ik vind het prima dat ik verder in dat proces ben dan hij.
maandag 2 maart 2020 om 12:12
Je kunt niet alleen vechten voor een relatie, daarvoor moet je beide vechten. Dat doet jouw ex niet met jou, maar met iemand anders.naatb schreef: ↑02-03-2020 12:08Ik had gehoopt op positieve reacties, maar alles wat dit forum altijd maar oplevert is negativiteit en kritiek. Gezellig stelletje mensen zijn jullie. Al jullie kritiek is me de afgelopen maanden al lang en breed langs de oren gekomen. Die behoefte daar ben ik klaar mee. De luiheid en de laksheid van stelletjes, om nog te vechten voor hun huwelijk, bezorgt mij plaatsvervangende schaamte. Meteen maar weglopen en opgeven als het even wat lastiger is en je samen niet direct de oplossing voor handen hebt. Waarom mag er niet gevochten worden voor de liefde? In deze situatie is de één al wat verder in het realiseren (door prof. hulp) dan de ander. Vechten voor je relatie is een teken is van geweldige liefde. En ik vind het prima dat ik verder in dat proces ben dan hij.
Je hebt al 9 maanden geen relatie meer. Zie dat als positief. Nieuwe kans. Kies voor jezelf. Gun jezelf een leukere vent.
En pas op dat vechten voor de liefde (die er al niet meer is) geen obsessie wordt.
Echt. Dit is niet negatief, dit is positief.
Later is nu
maandag 2 maart 2020 om 12:16
Dat is juist niet zo, iedereen reageert hier juist in belang van jou. Het is juist heel liefdevol en niet negatief. Buitenstaanders zien dat je zelfdestructief bezig bent en daar wil je niet aan. Weet zeker dat iets in jou dit ook beseft, anders open je hier geen topic.
Luister naar dat stemmetje van besef, die is nu heel zachtjes maar heeft echt het beste met je voor.
Deze weg die je nu wilt bewandelen gaat je kapot maken. Pas op jezelf.
maandag 2 maart 2020 om 12:17
Wie zegt dat ik alleen vecht? Wanneer hij zich realiseert waar het misging (en vervolgens dus ook denkt 'sh*t!...') zijn er twee die vechten voor een oplossing.Dreamer schreef: ↑02-03-2020 12:12Je kunt niet alleen vechten voor een relatie, daarvoor moet je beide vechten. Dat doet jouw ex niet met jou, maar met iemand anders.
Je hebt al 9 maanden geen relatie meer. Zie dat als positief. Nieuwe kans. Kies voor jezelf. Gun jezelf een leukere vent.
En pas op dat vechten voor de liefde (die er al niet meer is) geen obsessie wordt.
Echt. Dit is niet negatief, dit is positief.
maandag 2 maart 2020 om 12:18
Maar goed, wat voor reacties had je gewild?
GA ervoor?
Maak jezelf belachelijk? Laat zien dat je van hem houdt?
Blijf voor z'n voordeur staan en laat je wegvoeren door de politie?
Overigens is er ook een gezegde dat je graag wilt dat degene van wie jij houdt gelukkig is. Als dat met iemand anders is, laat je hem los en naar haar toegaan.
Dus, als jij van hem houdt, laat je hem gaan. Succes
GA ervoor?
Maak jezelf belachelijk? Laat zien dat je van hem houdt?
Blijf voor z'n voordeur staan en laat je wegvoeren door de politie?
Overigens is er ook een gezegde dat je graag wilt dat degene van wie jij houdt gelukkig is. Als dat met iemand anders is, laat je hem los en naar haar toegaan.
Dus, als jij van hem houdt, laat je hem gaan. Succes
Later is nu
maandag 2 maart 2020 om 12:18
Maar hij zal zich dat nooit realiseren. Hij denkt daar compleet anders over. En al helemaal niet als jij hem steeds lastig blijft vallen.
Enige wat je zou kunnen doen om hem weer voor je te winnen, is je eigen leven gaan leven. Gelukkig zijn. Aantrekkelijk. Laten zien dat je iemand bent, waar je bij wilt zijn. Geen huilend slachtoffer.
Dus: ga erop uit, maak plezier, wordt weer die persoon die je was, toen hij je de eerste keer leerde kennen. En dan, over een paar jaar, kijk je of je hem überhaupt nog wel wil.
Disclaimer: het is geen garantie dat jij jou dan wel wil. Het is wél de enige optie, waarop hij je weer graag zal willen zien.
dreamer wijzigde dit bericht op 02-03-2020 12:21
41.16% gewijzigd
Later is nu
maandag 2 maart 2020 om 12:20
Om dat goedbedoelde advies heb ik niet gevraagd. En zo liefdevol komt het bij veel reacties ook niet over (lees (en ik quote): 'hij wil je niet', 'kansloos jij/dit' etc etc)Qiyara schreef: ↑02-03-2020 12:16Dat is juist niet zo, iedereen reageert hier juist in belang van jou. Het is juist heel liefdevol en niet negatief. Buitenstaanders zien dat je zelfdestructief bezig bent en daar wil je niet aan. Weet zeker dat iets in jou dit ook beseft, anders open je hier geen topic.
Luister naar dat stemmetje van besef, die is nu heel zachtjes maar heeft echt het beste met je voor.
Deze weg die je nu wilt bewandelen gaat je kapot maken. Pas op jezelf.
maandag 2 maart 2020 om 12:22
Hij wil je niet is gewoon een feit he. Dat kunnen wij niet veranderen. Dat zegt hij én hij laat je dat zien. Dat kunnen wij ook niet positiever maken
Later is nu
Natuurlijk wil je vechten voor je relatie maar dat moet helaas met z'n tweetjes, Ik ben na 28 jaar en drie kinderen zo maar met een telefoontje aan de kant gezet, stbx (we zijn nog niet officieel gescheiden) is totaal ander leven begonnen na achter mijn rug om alvast een andere relatie te beginnen en dus een plek te creëren waar hij direct terecht kon.... Heeft op moeizaam contact met de kinderen na, alle contacten verder afgebroken met familie en vrienden. gewoon een nieuw levenIk denk zelf ook aan één kant dat hij zich vergist, in een soort vlucht zit en dat als hij gecommuniceerd had we het huwelijk hadden kunnen redden. In het begin was ik echt wanhopig, zelfs gesmeekt of hij het nog wilde proberen, talloze mails en berichten met voorstelen, uitleg, vragen etc... kon het niet accepteren, ik was echt kapot en wanhopig. Maar nu heb ik ingezien dat trekken geen zin heeft maar juist alles verergert, ook voor mezelf want je blijft dan in je verdriet. Als hij er ooit achter komt dat hij zich vergist heeft moet het van zijn kant komen en dan zien we nog wel of ik er ook nog positief in zou staan tegen die tijd, het enige wat ik kan doen is aan mezelf werken, er zijn voor de kinderen en mijn eigen leven zo prettig mogelijk inrichten en het nodige contact zo neutraal mogelijk te houden. Probeer afstand te nemen, leuke dingen voor jezelf te doen, na te gaan wat jij belangrijk vindt in je leven en in een eventuele relatie, wie weet als hij via via hoort of ziet hoe goed je het doet en vol zelfvertrouen lekker je eigen leven leidt hij wel nieuwsgierig wordt. Als je je daardoor zelf beter voelt kun je eventueel ook rustiger praten of hoe of wat, nu je zo emotioneel nog bent heeft dat toch geen zin, kun je niet rustig luisteren en reflecteren. Bovendien als je je eigen leven weer lekker op de rit hebt straks en hij toch niet terugkomt, kun je eenvoudiger verder. Sterkte
Ik dacht hetzelfde. Heb me ook heel lang schuldig gevoeld dat ik het hem allemaal niet gunde. Maar toen ik dat met mijn psycholoog besprak kreeg ik heel andere inzichten.
maandag 2 maart 2020 om 12:23
Ok, hoe zie je dit voor je? Als jij je liefde zou uiten naar hem, dan is hij overtuigd en komt hij terug gerend in je armen? En hij laat daarbij zijn andere liefde lopen?
Dat gebeurt alleen in films geloof ik.
Waarom heeft hij je geblokt trouwens op andere kanalen?
Dat gebeurt alleen in films geloof ik.
Waarom heeft hij je geblokt trouwens op andere kanalen?
'Happiness is only real when shared'.
Wil je dan dat mensen met je mee praten, terwijl alle tekenen voor jou mega nadelig zijn?
Begrijp wel dat sommige reacties niet helpend zijn en onnodig kwetsend, waardoor je in de verdediging wilt.
maandag 2 maart 2020 om 12:24
Dan had je dus een heel verkeerde psycholoog. Echt. Een psycholoog zou er moeten zijn om jou te laten functioneren zonder een 'echte liefde'. Of je hebt de psych verkeerd begrepen, of het was een verkeerde psych.
Later is nu