Coronavirus

maandag 2 maart 2020 om 10:25
Laat je ze bij elke griepgolf thuis? Dus elk winterseizoen? En leven jullie dan in strikte quarantaine? Dus geen enkel contact met de buitenwereld?
Realiseer je je dat er echt heel veel meer ziekten zijn dan enkel en alleen dit corona-virus, die vele malen ernstiger kunnen zijn voor een kind?
Stop met panieken, en laat je kinderen gewoon lekker naar school gaan.
Realiseer je je dat er echt heel veel meer ziekten zijn dan enkel en alleen dit corona-virus, die vele malen ernstiger kunnen zijn voor een kind?
Stop met panieken, en laat je kinderen gewoon lekker naar school gaan.
maandag 2 maart 2020 om 10:28
En aanvulling: ik denk dat het virus overal al is.
Maar de mensen die gewoon zeer milde klachten hebben (zoals de meeste mensen) en de mensen die niet getest zijn, daar hoor je niets over.
Hoe zou je het vinden als iedereen die wereldwijd een ‘gewone’ griep heeft, vermeld zou worden op het nieuws? En dan vooral de doodzieke mensen, en de mensen die eraan overleden zijn? Zou je je dan over de griep net zoveel zorgen maken?
Aan griep overlijden jaarlijks ook veel mensen.
Maar de mensen die gewoon zeer milde klachten hebben (zoals de meeste mensen) en de mensen die niet getest zijn, daar hoor je niets over.
Hoe zou je het vinden als iedereen die wereldwijd een ‘gewone’ griep heeft, vermeld zou worden op het nieuws? En dan vooral de doodzieke mensen, en de mensen die eraan overleden zijn? Zou je je dan over de griep net zoveel zorgen maken?
Aan griep overlijden jaarlijks ook veel mensen.

maandag 2 maart 2020 om 13:47
Ga ik ook zeker doen! Ik ben opgevoed met ‘hand voor de mond’ maar deze is veel beter en ga ik zelf ook toepassen.
Ik las op nu.nl dat je kinderen niet thuis mag houden van school zolang de school besluit open te blijven. De leerplicht is gewoon van kracht!
maandag 2 maart 2020 om 15:58
En terecht!laatbloeiertje schreef: ↑02-03-2020 13:47Ga ik ook zeker doen! Ik ben opgevoed met ‘hand voor de mond’ maar deze is veel beter en ga ik zelf ook toepassen.
Ik las op nu.nl dat je kinderen niet thuis mag houden van school zolang de school besluit open te blijven. De leerplicht is gewoon van kracht!
Ik vind het zo'n aanstellerij allemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 2 maart 2020 om 16:46
Ik snap best dat je het spannend vindt als ouder, het is ten slot van rekening je kind.
Maar ik ben ook van mening dat er al genoeg paniek gezaaid wordt, laten we alsjeblieft die kinderen niet meenemen in deze hysterie. Door hun leven zoveel door te laten gaan als normaal is voor hen dan ook het beste. Zolang de scholen niet dichtgaan gewoon laten gaan en de voorzorgsmaatregelen in acht nemen.
maandag 2 maart 2020 om 17:06
maandag 2 maart 2020 om 19:37
Ze verwachten dat het cijfer lager gaat uitvallen als alle ziektegevallen geteld zijn (dat is wel info van gisteren, dus kan alweer achterhaald zijn).PlayingTheAngel schreef: ↑02-03-2020 18:48Dat is niet waar Eenhoorn, er sterven meer mensen aan het Corona virus. 2% is niet niets.

maandag 2 maart 2020 om 20:15
Bedankt voor de reacties. Ik zou het gewoon zo erg vinden om ze te zien lijden (afkloppen).
Ik hoop dat er veel besmettingen voorkomen worden.
Ze zijn nog klein en kleintjes gaan nog vaak met de handen in de mond etc.
Terwijl je niet weet wat ze aan hebben geraakt. En met buitenspelen zullen de juffen echt niet zo goed opletten of er in iemands gezicht gehoest wordt. Niet dat zulke kleintjes het expres zullen doen.
Terwijl je niet weet wat ze aan hebben geraakt. En met buitenspelen zullen de juffen echt niet zo goed opletten of er in iemands gezicht gehoest wordt. Niet dat zulke kleintjes het expres zullen doen.
maandag 2 maart 2020 om 20:37
Nou ja ik zie ook nog geen echt goede reden om mijn kind thuis te houden van school (al kan ik het nog best, want met 4 jaar geldt de leerplicht nog niet), maar bij mij schoot de gedachte dat klasgenootjes mogelijk vorige week op vakantie in Italië waren en daar besmet zijn geraakt, ook wel even door mijn hoofd hoor...
En ik zie het nog niet echt voor me hoe we hier met 2 kleine kindjes in quarantaine/isolatie zouden moeten en al die regels na zouden moeten leven...

Maar je kunt het nu overal oplopen, dus kunnen ze natuurlijk net zo goed gewoon naar school.

dinsdag 3 maart 2020 om 12:04
Je kunt het nu eenmaal niet helemaal voorkomen, maar neem zoveel mogelijk de voorzorgsmaatregelen in acht. Ik laat de meisjes voor en na school ook even de handen wassen, naast de gebruikelijke momenten. Ik heb ook nog hun nageltjes geknipt gisteren (moest toch nog gebeuren) maar zal ze nu wat strikter op tijd knippen voorlopig.Linda2007 schreef: ↑02-03-2020 20:15Bedankt voor de reacties. Ik zou het gewoon zo erg vinden om ze te zien lijden (afkloppen).
dinsdag 3 maart 2020 om 12:12
Ja, ze sterven hier in NL echt dagelijks met bossen tegelijk en nu met corona al helemaal.Linda2007 schreef: ↑02-03-2020 20:15Bedankt voor de reacties. Ik zou het gewoon zo erg vinden om ze te zien lijden (afkloppen).
Kom op nou zeg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
dinsdag 3 maart 2020 om 12:21
Het is ook gewoon sneu om een kind ziek te zien. Zeker als ze zo klein zijn dat ze het nog niet snappen en ze zich rot voelen, is dat als ouder naar om te zien. Maar ziek worden ze allemaal wel een keertje, of het nou door griep is of dit virus. Kinderen zijn er vaak snel weer bovenop en hebben geen ernstige verschijnselen, dus het is gewoon niet nodig om je zo druk te maken. Als ze het krijgen, krijgen ze het, geen wereldprobleem.