Coronavirus

maandag 2 maart 2020 om 05:10
Eh nee ze hebben gewoon leerplicht dus ze moeten gewoon naar school. Er is momenteel echt geen enkele reden om ze thuis te houden als ze niet ziek zijn.Deepfreeze schreef: ↑02-03-2020 01:57Het zijn jouw kinderen dus als je ze thuis wil houden dan doe je dat. Je hoeft je door niemand te laten vertellen dat jij dat als moeder niet zou mogen bepalen.
maandag 2 maart 2020 om 07:07

maandag 2 maart 2020 om 07:09
Kinderen hier hebben 2 weken flinke hoest gehad en snotverkouden plus griep. Deze kinderen hebben dit vaker. Geen protocol niks voorbij zien komen. Huisarts heeft ze ook niet getest. Alleen in de gaten moeten houden of de griep afnam, omdat het langer dan een week duurde. Omdat de huisarts zo relaxt reageerde, maakte ik mij absoluut geen zorgen. Dit was ongeveer 2 weken terug.

maandag 2 maart 2020 om 07:16
Ik vind het ook spannend, hoor TO. Ik denk met jou veel andere ouders, ook.
Die van mij zijn van dezelfde leeftijd en ik ga vooralsnog nog geen zorgen in hun kopjes planten waar die er nog niet zijn. Als we met zijn allen in quarantaine moeten is dat vroeg genoeg.
We wassen straks vaker de handjes en ik leer ze nu aan in de elleboog te kuchen en niesen als dat komt (doen ze nu nog niet natuurlijk).
Ik probeer het hoofd gewoon koel te houden, de kinderen voelen dat goed aan en heeft in dit stadium nog geen zin. Ik vertrouw er ook op dat iedereen met klachten en uit risicogebieden thuis blijft.
Die van mij zijn van dezelfde leeftijd en ik ga vooralsnog nog geen zorgen in hun kopjes planten waar die er nog niet zijn. Als we met zijn allen in quarantaine moeten is dat vroeg genoeg.
We wassen straks vaker de handjes en ik leer ze nu aan in de elleboog te kuchen en niesen als dat komt (doen ze nu nog niet natuurlijk).
Ik probeer het hoofd gewoon koel te houden, de kinderen voelen dat goed aan en heeft in dit stadium nog geen zin. Ik vertrouw er ook op dat iedereen met klachten en uit risicogebieden thuis blijft.

maandag 2 maart 2020 om 07:18

maandag 2 maart 2020 om 07:23
laatbloeiertje schreef: ↑02-03-2020 07:16Ik vind het ook spannend, hoor TO. Ik denk met jou veel andere ouders, ook.
Het in de elleboog hoesten of niezen is sowieso een goede gewoonte om je kinderen aan te leren. Die gewoonte gewoon nu al toepassen en erin houden.

maandag 2 maart 2020 om 07:54
1. Er zijn opvallende weinig kinderen ziek door het virus, getroffen zijn vooral volwassenen.
2. Het sterftecijfer onder kinderen is 0%, eigenlijk alleen voor mensen boven de 50 is het risico groter dan bij de gewone griep (2%).
Als je kinderen geen ernstige long/hart aandoening hebben en er besmettingen in je nabije omgeving zijn dan is paniek nergens voor nodig. Is het vervelend en wil iedereen dat het virus zo snel mogelijk verdwijnt? Tuurlijk. Is het een soort nieuwe pest? Nee. Een naar griepje, that's it.
Ps. Op onze school hebben ze besloten om geen handen meer te schudden.
2. Het sterftecijfer onder kinderen is 0%, eigenlijk alleen voor mensen boven de 50 is het risico groter dan bij de gewone griep (2%).
Als je kinderen geen ernstige long/hart aandoening hebben en er besmettingen in je nabije omgeving zijn dan is paniek nergens voor nodig. Is het vervelend en wil iedereen dat het virus zo snel mogelijk verdwijnt? Tuurlijk. Is het een soort nieuwe pest? Nee. Een naar griepje, that's it.
Ps. Op onze school hebben ze besloten om geen handen meer te schudden.

maandag 2 maart 2020 om 08:13
Loop ik extra risico? - https://nos.nl/l/2325289DeKenau schreef: ↑02-03-2020 07:18Ik ben zwanger en ben vooral bang dat ik via dochter op school iets oploop. School heeft nog geen protocol oid.
Ze weten eigenlijk nog niets van zwangeren met corona, dus ik vind het lastig om mezelf momenteel gerust te stellen.
Wie weet valt het erg mee, maar ze weten het dus gewoon niet.
Alsjeblieft

maandag 2 maart 2020 om 08:18
Dank. Gister hadden ze het nog juist wél over misschien verhoogde kans op miskraam of afwijking, en nu heel stellig niet. Misschien is er nu toch meer bekend, dat zou prettig zijn.
maandag 2 maart 2020 om 08:39
maandag 2 maart 2020 om 08:56
Er zijn nog niet veel kinderen ernstig ziek geworden.
Kijk het Jeugdjournaal van afgelopen vrijdag of zaterdag even terug, daar wordt heel duidelijk uitgelegd wat Corona is en ook dat kinderen er niet heel ziek van worden.
Ook het kuchen in de elleboog het goed wassen van de handen word duidelijk uitgelegd en voorgedaan, was een heel fijn item om naar te kijken.
Kijk het Jeugdjournaal van afgelopen vrijdag of zaterdag even terug, daar wordt heel duidelijk uitgelegd wat Corona is en ook dat kinderen er niet heel ziek van worden.
Ook het kuchen in de elleboog het goed wassen van de handen word duidelijk uitgelegd en voorgedaan, was een heel fijn item om naar te kijken.
maandag 2 maart 2020 om 08:56
Ik denk dat de kans veel groter is dat je het oploopt je werk via die collega die op stedentrip of wintersport in Italië is geweest, of die klant die op je werk langskomt die wat aan het hoesten is, dan via je kinderen die naar school gaan.
Zelf ben ik zwanger en een paar weken geleden was ik er ook meer bang voor, maar nu er meer bekend is over het verloop en het gevaar heb ik er geen angst meer voor. Dit kan nog maanden duren, gaan we zolang allemaal binnen blijven? Ik moet toch ook voor controles naar t ziekenhuis, boodschappen doen.
Mijn vriend komt voor zijn werk bij ongeveer 10 verschillende mensen per dag thuis, als ik t krijg, zal het wel via hem zijn, of via t werk.
Zelf ben ik zwanger en een paar weken geleden was ik er ook meer bang voor, maar nu er meer bekend is over het verloop en het gevaar heb ik er geen angst meer voor. Dit kan nog maanden duren, gaan we zolang allemaal binnen blijven? Ik moet toch ook voor controles naar t ziekenhuis, boodschappen doen.
Mijn vriend komt voor zijn werk bij ongeveer 10 verschillende mensen per dag thuis, als ik t krijg, zal het wel via hem zijn, of via t werk.