Wonen in Nijmegen

03-03-2020 21:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje is bezig met zijn eerste koophuis.
Heel spannend allemaal en de bedoeling is naar Nijmegen te gaan.

Hij heeft al eens eerder in Nijmegen gewoond tijdens zijn studie dus is er opzicht redelijk bekend, maar heeft nu twee huizen op het oog waar hij de wijk niet kent.

Dus wie is er bekend met de wijk biezen of heseveld ?

Hij wilt niet te ver in Nijmegen zitten vanuit het centrum gezien dus vandaar dat hij een beetje in dat gedeelte zoekt.
De andere kant op richting Nijmegen oost is allemaal een flink stuk duurder..
De biezen heet ook wel Waterkwartier en is vanouds een echte volkswijk. Zo'n wijk waar mensen in de zomer allemaal voor op het terras een biertje zitten te drinken. Ik geloof wel dat sommige delen de laatste jaren wat zijn opgeknapt.

Heseveld is ook zoiets, al heb je daar ook wel goede stukken, maar die zijn niet betaalbaar.

Ik woon zelf niet in een hele gewilde wijk, maar zou niet snel in Waterkwartier of Heseveld gaan wonen.
Het zijn allebei zogenaamde arbeiderswijken, zoals hierboven al beschreven.
In Hees zou ik niet snel willen wonen, het Waterkwartier is volgens mij aan een flinke opmars bezig. Zeker nu er een hele nieuwe wijk tegenaan gebouwd is die heel geliefd is onder yuppen.
Ik zou in beide wijken niet willen wonen/kopen. waarom niet in bijvoorbeeld beuningen kijken? dan sta je ook zo in het centrum van Nijmegen of langer door sparen.
RP7 schreef:
03-03-2020 21:36
Ik zou in beide wijken niet willen wonen/kopen. waarom niet in bijvoorbeeld beuningen kijken? dan sta je ook zo in het centrum van Nijmegen of langer door sparen.
Omdat die jongen in Nijmegen wil wonen. Bij het centrum. Beuningen is dat dus niet.
Beide wijken hebben goede stukken, maar ook mindere. Biezen is wel dichterbij centrum en is echt wel een wijk in opkomst. Dus biezen zou mijn voorkeur hebben.
Is Nijmegen-Noord/Lent geen optie? Even de Waalbrug over en bent ook in het centrum.
Beide wijken waar je prima kunt wonen, inderdaad oorspronkelijk volksbuurten maar nu al een paar jaar gewild bij jonge mensen. Dichtbij station en stad en nog betaalbaar t.o.v oost en bottendaal.
Heseveld heeft mooie stukjes, met name rondom zwembad west / planetenbuurt is prima. Biezen ook, alhoewel ik daar sommige straten minder vind. Heseveld zou dan mijn voorkeur hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven