Telefoon voor kind
woensdag 4 maart 2020 om 08:12
Mijn zoon heeft de leeftijd bereikt dat hij af en toe alleen thuis kan zijn.
Echter vind ik het een fijn idee dat hij mij kan bellen of whatsappen hoe het gaat.
Wie heeft een idee voor een goede oplossing of waar een goedkope simkaart te kopen?
Kan dat bijvoorbeeld met een abonnement van 5 euro per maand en dat hij er geen data of extra belkosten bij kan maken? Wat is wijsheid?
Echter vind ik het een fijn idee dat hij mij kan bellen of whatsappen hoe het gaat.
Wie heeft een idee voor een goede oplossing of waar een goedkope simkaart te kopen?
Kan dat bijvoorbeeld met een abonnement van 5 euro per maand en dat hij er geen data of extra belkosten bij kan maken? Wat is wijsheid?
woensdag 4 maart 2020 om 09:59
Mijn zoon is 8 en 2.50 of 5 euro per maand is zat.
Of prepaid de telefoon word gewoon een oudje van ons.
Ik wil alleen dat hij kan bellen of appen als we hem even alleen laten tijdens een boodschapje.
Als je een simpel.abbonement neemt van 2.50 zit er dan een slot op dat ze niet meer kunnen verbruiken? Niet dat hij ineens bedenkt een spelletje erop te downloaden ofzo?
Ik wil alleen dat hij kan bellen of appen als we hem even alleen laten tijdens een boodschapje.
Als je een simpel.abbonement neemt van 2.50 zit er dan een slot op dat ze niet meer kunnen verbruiken? Niet dat hij ineens bedenkt een spelletje erop te downloaden ofzo?
woensdag 4 maart 2020 om 10:09
Ja. Je kan een plafond instellen.WorkMomNia37 schreef: ↑04-03-2020 09:59Mijn zoon is 8 en 2.50 of 5 euro per maand is zat.
woensdag 4 maart 2020 om 10:10
Ja, dat kun toevoegen, dat hij niet meer dan € 10 per maand kan verbruiken. Je kunt wel drie nummers doorgeven die hij altijd moet kunnen bellen, ongeacht zijn tegoed.WorkMomNia37 schreef: ↑04-03-2020 09:59Mijn zoon is 8 en 2.50 of 5 euro per maand is zat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 4 maart 2020 om 10:22
Hier gebruiken wij gewoon de vaste lijn voor. Dochter kan mij bellen wanneer nodig als ze alleen thuis is. Verder heeft ze geen telefoon nodig. Om af te spreken app ik de ouders even of belt ze zelf.
Mijn oudste twee zitten op de middelbare school en hebben allebei een prepaid kaart. Appen doen ze op school met de Wi-Fi. En onderweg kunnen ze bellen wanneer nodig en dan bel ik ze terug. Of in geval van nood een keer een sms'je. Ze doen eindeloos lang met een prepaid kaart.
Mijn oudste twee zitten op de middelbare school en hebben allebei een prepaid kaart. Appen doen ze op school met de Wi-Fi. En onderweg kunnen ze bellen wanneer nodig en dan bel ik ze terug. Of in geval van nood een keer een sms'je. Ze doen eindeloos lang met een prepaid kaart.
woensdag 4 maart 2020 om 10:25
Maar waarom zou je een abonnement nemen als hij er alleen thuis mee belt? Dat kan net zo makkelijk via de wifi (WhatsApp) en dan heb je alleen een simkaart nodig, niet eens beltegoed. En dan kan hij zoveel bellen als hij wil. Het is misschien niet duur, maar ook niet nodig. Een abonnement kan altijd later nog, ik doe dat wel als mijn dochter naar de middelbare school gaat.
woensdag 4 maart 2020 om 11:31
CleopatraVII schreef: ↑04-03-2020 08:37Ik betaal 2,50 per maand voor mijn abonnement van Simpel. Ik zou daar kijken als ik jou was. Ik heb 250 belminuten per maand, lijkt me meer dan genoeg voor je zoon!
Dit hebben wij idd ook voor de kids. En je kan ook een limiet instellen e.d. Maar kan hij jullie niet gewoon bellen via een ipad (FaceTime of Skype)? Beetje zonde om daar alleen een telefoon voor aan te schaffen lijkt me.
woensdag 4 maart 2020 om 11:34
Oh ja, de iPad kan ook gewoon. Mijn dochter gebruikt die ook vaak, want de accu van haar telefoon is heel slecht. Ze stuurt me berichtjes via Instagram en belt met Skype.
woensdag 4 maart 2020 om 15:37
Voor bereikbaar zijn heb je echt geen abonnement nodig. Kind kan jou bellen, en jij belt terug wanneer er langer gesproken moet worden. Deed ik vroeger toen ik student was ook, toen we nog per tik moesten betalen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 5 maart 2020 om 12:06
Mijn zoons stopten in groep 7 met de bso, en bleven dan alleen thuis.
Ik heb ze toen een refurbished i i phone 5 gekocht met prepaid kaartje.
5 euro beltegoed per maand was meer dan voldoende .
Ze moesten mij dan appen als ze thuis waren , wat ze 9-10x vergaten te doen .
Toen ze naar het vo gingen kregen ze een abonnement.
Ik heb ze toen een refurbished i i phone 5 gekocht met prepaid kaartje.
5 euro beltegoed per maand was meer dan voldoende .
Ze moesten mij dan appen als ze thuis waren , wat ze 9-10x vergaten te doen .
Toen ze naar het vo gingen kregen ze een abonnement.
donderdag 5 maart 2020 om 12:10
vrijdag 20 maart 2020 om 06:52
Ik heb bij KPN een prepaid simkaart gekocht voor 5 euro met 5 euro beltegoed.
Hij zit thuis op de Wi-Fi wel was binnen de eerste dag het beltegoed al op. Geen idee hoe dat kan. Hij heeft op Wi-Fi gewhatsappt en op YouTube filmpje gekeken. Ik waardeer het dus niet op nu. Maar voor nu volstaat dit prima als hij even alleen thuis moet blijven. Naar buiten neemt hij zijn telefoon toch nog niet mee. Bedankt voor alle reacties.
Voor de oudere kinderen hadden ze een kidssim abonnement 9.50 per maand. Kon je geen gekke dingen doen dat was geblokkeerd.
Hij zit thuis op de Wi-Fi wel was binnen de eerste dag het beltegoed al op. Geen idee hoe dat kan. Hij heeft op Wi-Fi gewhatsappt en op YouTube filmpje gekeken. Ik waardeer het dus niet op nu. Maar voor nu volstaat dit prima als hij even alleen thuis moet blijven. Naar buiten neemt hij zijn telefoon toch nog niet mee. Bedankt voor alle reacties.
Voor de oudere kinderen hadden ze een kidssim abonnement 9.50 per maand. Kon je geen gekke dingen doen dat was geblokkeerd.