Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 01:10
Iemand willen steunen die steun nodig heeft vind ik vrij normaal en alles behalve egoïstisch, het gaat me totaal niet om wat ik bereik.. Als mensen om wie ik geef steun van iemand anders hebben vind ik het helemaal prima, als ik zie dat mensen steun nodig hebben en niemand geeft die, geef ik die. Zo simpel is het. En ik laat hen vrij in de keuze of ze die steun willen of niet. Ik bied het gewoon aan, niks mis mee lijkt me. En al zou ik me nuttig willen voelen, wat is daar dan mis mee? Dat zegt ook niet dat er iets zou missen in mijn leven. Als ik mijn leven een cijfer zou moeten geven, zou dat een 9 zijn. Ik wil er gewoon zijn voor mensen om wie ik geef, that's it.
Nou, slotje dan maar?
Wat wil je nou eigenlijk, vrouw? Horen hoe geweldig je bent?
Als jij met alle geweld een ex lastig wil vallen, dan doe je dat toch?
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 01:13
Nou dan ken ik veel mensen die blijkbaar een groot ego hebben 🤔 iedereen in mn hsp-groep

Maar je mag van mij en hsp's denken wat je wil, mijn coach zei altijd 80% van de wereldbevolking begrijpt die 20% niet en dat zul je nog vaak ervaren. Nouja dat blijkt wel
hsp is geen diagnose. Velen valllen in het autisme spectrum’ of zelfs in het narcisme spectrum. HSP ers hebben geen inlevingsvermogen ook al denken ze zelf van wel. Maar ze zijn echt alleen maar bezig met hun eigen hoofd
minnimouse schreef:
05-03-2020 01:18
Nou, slotje dan maar?
Wat wil je nou eigenlijk, vrouw? Horen hoe geweldig je bent?
Als jij met alle geweld een ex lastig wil vallen, dan doe je dat toch?
ja lintje voor moeder theresa
S-Meds schreef:
Iemand steunen is natuurlijk heel fijn. Maar het gaat mis op de volgende punten
- jij wil iemand steunen die niets met je te maken wil hebben
- jij wil steun bieden omdat je denkt dat die ander dat wil. niet omdat je het weet. het zijn aannames
- Je gaat er vanuit dat de andere steun nodig heeft terwijl je geen enkel deel uitmaakt van het leven van die persoon. Zeer waarschijnlijk krijgt hij steun van allerlei vrienden en vriendinnen en heeft hij jou niet nodig hij doet het al zo lang zonder jou.
- jij wil je steun opdringen in een gevoelige situatie
- jij wil niet alleen steun bieden maar je wil vooral je slechte gevoel over hoe jij iemand onheus hebt bejegend afkopen. Je wil vooral je vuile handen schoon wassen. En daar gebruik je dan iemand voor die in een kwetsbare situatie zit
- Je gelooft dat jij in staat bent om mensen gelukkig te maken terwijl mensen natuurlijk gewoon verantwoordelijk zijn voor een eigen geluk en je claimt dat je daarvoor buitengewone gaven hebt. Die gaven bestaan niet
Jij kan echt niet lezen he? Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom ik steun wil bieden maar je zegt nog steeds hetzelfde. Is het niet arrogant dat je denkt beter te weten wie ik ben dan ikzelf?
RainyDays schreef:
05-03-2020 01:14
Ik ga de vraag nogmaals stellen: als je zo overtuigd bent van je eigen aanpak, waarom open je dan een topic? Ik bedoel dit serieus, ik vraag het me oprecht af.
Omdat ze horen wil dat ze zo goed bezig is. Ongevraagd bemoeien ze zich met anderen en verwachten dan een schouderklopje want o ze is zo goed
Oceangirl22 schreef:
Ik was overtuigd van mijn aanpak met mijn vriendin en ze was er ook echt blij mee. Ik wilde weten of het met hem ook kon, maar blijkbaar heb ik dan een groot ego, ben ik arrogant, positieve is: ik heb wel weer wat te lachen
Iemand met hsp heeft geen gevoel voor humor.
Dat is geen aanname, wel een feit.
Jij lacht hier niet om, in al je arrogantie ben je ervan overtuigd dat jouw hsp niet begrepen wordt.
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 01:21
Jij kan echt niet lezen he? Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom ik steun wil bieden maar je zegt nog steeds hetzelfde. Is het niet arrogant dat je denkt beter te weten wie ik ben dan ikzelf?
Dit zijn allemaal dingen die jezelf hebt gezegd ik verzin het niet hoor. En als je het zo leest dan geeft dat een heel duidelijk beeld weer over je eigenlijke motief
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 01:23
0.79% gewijzigd
Oceangirl22 schreef:
Ik was overtuigd van mijn aanpak met mijn vriendin en ze was er ook echt blij mee. Ik wilde weten of het met hem ook kon, maar blijkbaar heb ik dan een groot ego, ben ik arrogant, positieve is: ik heb wel weer wat te lachen

Maar zie je dan ook niet in dat de situatie met jouw vriendin anders is dan met jouw ex? Ik vind daar nogal een verschil in zitten.

Als je graag je steun wilt betuigen, dan zou ik een neutrale kaart sturen met een sterktewens en verder niets. Je bent niets meer van elkaar. Dat je vroeger wel wat van elkaar was, is nu niet meer van belang.
rainydays wijzigde dit bericht op 05-03-2020 01:29
Reden: .
0.54% gewijzigd
Here am I in my little bubble
S-Meds schreef:
05-03-2020 01:20
hsp is geen diagnose. Velen valllen in het autisme spectrum’ of zelfs in het narcisme spectrum. HSP ers hebben geen inlevingsvermogen ook al denken ze zelf van wel. Maar ze zijn echt alleen maar bezig met hun eigen hoofd
Dit!
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 01:21
Jijzelf denkt beter te weten dat je ex en je vriendin jou nodig hebben. Waarom is meds haar reactie anders dan die van jou?
Dit is de belangrijkste zien uit de OP; hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie).

Dat is waarom ze contact wil. En het sterfgeval is voor haar niet meer dan een aanleiding. Het verdriet van de ex doet er eigenlijk ook niet toe
vivaratje schreef:
05-03-2020 01:25
Jijzelf denkt beter te weten dat je ex en je vriendin jou nodig hebben. Waarom is meds haar reactie anders dan die van jou?
sharp
vivaratje schreef:
05-03-2020 01:25
Er wordt haar een spiegel voorgehouden die niet bevalt.
Dus gooit ze het op "niet begrepen worden", altijd nog beter dan verkeerde motieven hebben.
Wat wij allemaal wel zien, wil zij niet zien.
S-Meds schreef:
05-03-2020 01:20
Hahahaha oh wauw oké ik weet genoeg
Ik ga niet meer reageren op mensen zoals jij 😂 het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen btw
https://www.ookzogevoelig.nl/index.php/onderzoek/
Jaaa natuurlijk allemaal onzin dieren en dus mensen kunnen niet hoog sensitief zijn
Uhu.. Ik zou ff je info bijhouden 😂
Maar bye
😂
anoniem_396039 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 01:38
11.69% gewijzigd
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 01:33
Ik ga niet meer reageren op mensen zoals jij 😂 het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen btw https://www.ookzogevoelig.nl/index.php/ ... uwstelsel/

Maar bye
😂
wetenschap voel je dan weer slecht aan. Dit is een blog, heb je dit zelf verzonnen? Er is werkelijk niets wetenschappelijks aan
Oceangirl22 schreef:
Ik ga niet meer reageren op mensen zoals jij 😂 het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen btw https://www.ookzogevoelig.nl/index.php/ ... uwstelsel/

Maar bye
😂
:rofl:
Totaal niet wetenschappelijk!
hannaa45 schreef:
05-03-2020 01:29
Er wordt haar een spiegel voorgehouden die niet bevalt.
Dus gooit ze het op "niet begrepen worden", altijd nog beter dan verkeerde motieven hebben.
Wat wij allemaal wel zien, wil zij niet zien.
daarom vroeg ik ook of ze gediagnosticeerd met een persoonlijkheidsstoornis
S-Meds schreef:
05-03-2020 01:37
Ik kom even binnenvallen maar dit dacht ik tijdens het lezen van TO haar reacties in het topic ook al. Serieus bekend gedrag van cliënten van mij.

TO, doe het niet. Die jongen wil jou niet in zijn leven. Zonder jouw steun gebeurt er verder helemaal niks, die jongen gaat zich er niet rotter om voelen want hij wil je niet. Hij leeft gewoon verder zonder jou.

Als iemand waarmee ik contact heb verbroken vanwege een naaistreek alsnog contact zou zoeken op zo’n moment als na het overlijden van mijn moeder, zou ik écht denken “Ja, dag he”
S-Meds schreef:
05-03-2020 01:37
Als ze die diagnose al zou hebben, dan gaat ze dat ons zeker niet vertellen.
Oceangirl22 schreef:
Ik ga niet meer reageren op mensen zoals jij 😂 het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen btw
https://www.ookzogevoelig.nl/index.php/onderzoek/
Jaaa natuurlijk allemaal onzin dieren en dus mensen kunnen niet hoog sensitief zijn
Uhu.. Ik zou ff je info bijhouden 😂
Maar bye
😂
Ik zie geen wetenschappelijke onderbouwing op de pagina waar je naar linkt? (ik opende hem uit nieuwsgierigheid - ben verder niet op zoek naar een discussie over wel/niet bestaan van hsp).

On topic: wij kennen je ex niet en kunnen dus ook geen advies op maat geven. Iedereen reageert hier vanuit wat hij/zij prettig zou vinden.
Ik zou persoonlijk niet op een bericht van een ex uit het verleden zitten te wachten. Zeker niet in de strekking “ik ben er voor je”. Meer dan een condoleance kaartje uit fatsoen zou ik dan ook zeker niet waarderen.

Maar als jij er van overtuigd bent dat hij het wel zou kunnen waarderen, moet je het vooral wel doen.
He, aller eerst wat een ontzettend veel negatieve reactie's van mensen. Trek je hier alsjeblieft niks van aan!

Ik zou als ik jou was een mooie kaart naar hem toe sturen. Ik lees dat het al een aantal jaar geleden uit is gegaan en dat jullie meer beste vrienden waren dan geliefden. Hij heeft toen aangegeven geen contact met je te willen hebben. Mensen kunnen veranderen net zoals gedachten. Misschien vind hij het wel fijn als je hem een kaart stuurt. Gewoon doen! Hij kan hem altijd weg gooien maar dan weet je dat jij toch iets hebt gedaan😊

Oh en even over hsp, ik heb dit ook. En ik ben absoluut niet autisties. Zullen we met zijn allen gewoon een beetje lief tegen elkaar doen? De wereld is al zo lelijk.
"Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij."

Kijk, hier heb je je antwoord. Je weet zeker (dus geen aannames of het gevoel iets te weten) dat hij géén contact met je wil.
Je helpt hem dus het beste door deze wens te respecteren. Elke manier van hem contacten is alleen maar in het voordeel van jezelf.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
RainyDays schreef:
05-03-2020 01:14
Ik ga de vraag nogmaals stellen: als je zo overtuigd bent van je eigen aanpak, waarom open je dan een topic? Ik bedoel dit serieus, ik vraag het me oprecht af.
Ik wilde ditzelfde posten, maar RainyDays was me voor.

Jij denkt kennelijk dat je er goed aan doet, want jij vindt dat ex steun nodig heeft.
Wat hij vindt maakt niet uit en dat zou ook goed zoiets kunnen zijn:

“Krijg ik na het overlijden van m’n moeder ineens een kaart van een ex van jaren geleden waar ik geen contact meer mee heb en ook niet wil, waarin ze een hoop zevert over haar eigen gevoelens en dat ze me wil steunen enzo. Alsof ik daarop zit te wachten. Bijzonder dat ze het overlijden van m’n moeder aangrijpt om weer in contact te komen. Ik ga er uiteraard niet op in, want dan kom ik er niet meer vanaf.

Dat kost hem denkwerk en energie, want hij moet er toch iets mee..ook het weggooien van een kaart kost moeite. Wat maakt dat je hem daarmee op dit moment ook nog wilt belasten? Het overlijden van zijn moeder is emotioneel al belastend genoeg.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 00:42
Oh maar dat weet ik heel goed hoor. Ik kan prima tegen kritiek, maar ik kan niet tegen onrecht en dit is wel echt onrechtvaardig. Als iemand gewoon zegt joh ik zou het niet doen heb ik daar 0 problemen mee. Het gaat om de manier waarop die vrij respectloos is..

Maar dus als het slecht gaat met mensen om me heen moet ik het negeren..? Ook als ik aanvoel dat ze steun nodig hebben?
Oef jij klinkt heel erg als mijn moeder. Zogenaamd is ze ontzettend onbaatzuchtig en liefdevol maar in werkelijkheid draait alles om haar gevoelens. Zij weet wel waar jij behoefte aan hebt (vindt zij dan) en als jij daar dan anders over denkt is ze gekwetst.

TO, je ex wil geen contact met je schrijf je zelf. Hij wil niet aan jou herinnerd worden. Dat zijn moeder overleden is maakt hem nog niet tot iemand wiens grenzen en wensen jij niet hoeft te respecteren. Ik vind het ontzettend egocentrisch van je, dat je zelfs het overlijden van zijn moeder wil aangrijpen om JOUW gevoel centraal te zetten. Hallo, zijn moeder is dood?! En jij wil hem laten weten dat je er voor hem wil zijn want JIJ weet wat hij doormaakt (wat niet zo is want jouw moeder leeft nog) en JIJ voelt je rot als je hem geen bericht stuurt? Beste wat je kunt doen qua er voor hem zijn is zijn wens tot geen contact respecteren, ook en vooral in een tijd dat hij heel andere dingen aan zijn hoofd heeft.
Oceangirl22 schreef:
05-03-2020 00:51
Nou for your information: Ik voel mensen extreem goed aan, zo goed dat ik in een groep soms niet weet of iets mijn eigen emotie is of die van een ander. En nee ik voel me daardoor niet speciaal, het kan juist heel vervelend zijn. En echt super bijzonder is het ook niet want 20% van de wereldbevolking is zo.
En dit is niet arrogant bedoeld, maar mijn gevoel klopt 9/10 keer wel...
Oh fuck it. Zonder verder te lezen voel aan welke kant dit opgaat: de HSP-toer zeker? IK ben zo sensitief, IK voel een ander altijd perfect aan, IK weet wel wat jij nodig hebt zelfs als jij daar anders over denkt, want IK weet wat jij écht vanbinnen voelt... IK, IK, IK, IK.

Maar goed, om in jouw straatje te blijven kletsen: je voelt anderen zo goed aan dat je soms niet weet of het jouw eigen emotie is of die van de ander? In dit geval: het is jóuw emotie die contact wil opnemen met je ex. Zíjn emotie gaat helemaal niet naar jou uit, want hij wil niets van/met jou, je maakt geen deel meer uit van zijn leven en oh ja, zijn moeder is ook nog recent overleden. Met andere woorden hij heeft wel iets anders aan zijn hoofd dan dealen met JOUW emotie en JOUW wens om JOU belangrijk te maken in zijn leven. Laat. Hem. Met. Rust. Allerbeste (en enige) dat je voor hem kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven